До виконання даного проекту крім учнів та вчителів були ще залучені і батьки . Цей проект має на меті показати взаємодію школи, сім'ї та громадськості . Що є важливим чинником у створенні сприятливих умов для гармонійного розвитку майбутнього громадянина України. А також , щоб утвердити позитивний імідж батьків і вчителів у шкільному просторі та викликати в учнів почуття гордості за свою родину, школу, село, Україну.
Назва проекту: Гармонізація родинного та шкільного виховання.
Вид проекту: класний, груповий.
Мета:
- Забезпечити гармонійний розвиток школяра.
- Встановити тісний контакт між учительським та батьківським колек-
тивами.
- Зміцнити імідж та підвищити рейтинг школи у мікрорайоні.
Завдання: - залучати батьків до активної співпраці для розв’язання важливих
шкільних проблем;
Актуальність проекту: взаємодія школи, сім’ї та громадськості є важливим
чинником у створенні сприятливих умов для гармонійного розвитку
майбутнього громадянина України.
Учасники проекту: для виконання даного проекту крім учнів, вчителів та
батьків;
Очікувані результати
У ході роботи над даним проектом плануємо реалізувати поставлені завдання, щоб утвердити позитивний імідж батьків і вчителів у шкільному просторі та викликати в учнів почуття гордості за свою родину, школу, село, Україну.
Етапи проекту
Перший етап:
- анкетування батьків та учнів;
- відвідування сімей;
- індивідуальні бесіди з членами родини;
- написання творів учнями за темою "Моя родина";
- експрес-опитування "Моя дитина" для визначення питань, які турбують
батьків під час виховання дітей.
Другий етап:
– узагальнення отриманої інформації;
- створення банку даних класу, школи;
- вивчення й узагальнення позитивного досвіду сімейного виховання;
- залучення батьків до навчально-виховного процесу.
Третій етап:
– проведення занять батьківського лекторію:
"Родинний дім" - зустрічі з батьками та обговорення проблеми
виховання дітей.
«Моральне виховання засобами народознавства» – звернення до народних традицій.
"Виховання дітей на добрих справах " – спільна трудова діяльність педагогів, батьків і дітей.
"Сімейні свята у вихованні дітей " – святкування днів народження дітей, календарних та народних свят.
Четвертий етап:
-проведення звітного заходу з участю батьків , присвяченого закінченню початкової школи.
Реалізація проекту
Першими кроками учасників проекту стало проведення анкетування батьків «Моя дитина» та написання дітьми творів та рефератів на тему «Моя родина», що дало змогу побачити невеликі розходження в поглядах батьків та дітей.
В організації роботи з батьками педагоги школи і я особисто надаємо перевагу активним формам співпраці. Серед колективних форм роботи важливе місце посідають бесіди, семінарські заняття, загальношкільні батьківські збори, круглі столи, диспути.
Водночас практикуються і індивідуальні форми роботи: консультації , індивідуальні бесіди, самоосвіта. Найбільший інтерес до психолого-педагогічних тем батьки виявляють, якщо є поєднання теорії з практикою. Тому на семінарських заняттях ознайомлення з теоретичними засадами супроводжуємо конкретним аналізом виховної роботи.
Індивідуальна робота дає змогу сформувати уявлення щодо укладу конкретної сім’ї, її мікроклімату, допомагає батькам знайти правильні шляхи розв’язання певних ситуацій, застосовуючи найефективніші методи й засоби впливу на дитину, для усунення причин конфліктів батьків і дітей.
Щоб діяти в тісному контакті з родинами, класний керівник відвідує сім’ї, знайомиться з житловими умовами, матеріальною забезпеченістю сімей, мікрокліматом, традиціями тощо. В школі створена рада профілактики правопорушень, яка надає практичну допомогу батькам щодо виховання дітей, схильних до правопорушень.
В питаннях виховання дітей школа співпрацює з службою у справах дітей, районним відділком міліції. Проводяться сумісні з батьківськими комітетами рейди-перевірки умов навчання та виховання дітей вдома.
У практиці роботи мого класу є родинні зустрічі, свята, вогники, дні іменинника, на які запрошуються батьки.
Однією з цікавих форм роботи з батьками майбутніх першокласників є організація дня відкритих дверей. Батьки відвідують класи, де будуть навчатися їхні діти, знайомляться з особливостями спілкування педагогів та учнів, спостерігають за активністю дітей на уроках.
Інколи я вдаюсь до таких форм роботи:
-наші мами навіть інколи допомагають вчителям проводити ранкову зарядку;
-також діти малювали "Кращий портрет своєї мами";
- проводилися свята заходи: "Екологічне свято", "Тиждень початкових класів", "Свято 8 Березня",
"Свято Миколая" з участю не тільки батьків, а й бійців «Азов»,
"День іменинника",
на свято «Веселі старти батьки дітей супроводжували на місце змагань і надавали їм вагому моральну підтримку»;
-також батьки сприяли багаторазовим походам до драматичного театру та перегляду різноманітних вистав
-батьки разом з дітьми приймали участь у міському проекті «Природа – наш дім, а ми – господарі в нім»(діти пройшли з агітбригадою зі здоров'язберігаючою тематикою по школі, а батьки їм допомогли прийняти участь у акції «Старим речам – нове життя»)
-а от заключним етапом проекту, а також підсумком у великому проміжку життя моїх четверокласників став звітний захід з приводу прощання з початковою школою; ось тут батьки і змогли проявити остаточно всі свої якості та організаторські здібності; вразило саме уміння їх спілкуватися, наче одна велика родина, вміння домовлятися, йти на компроміс та бачити один у одному друга та соратника. А також найдорожчими для мене були слова вдячності від батьків саме про те, що їх діти прийшли 4 роки назад у школу по одному, а покидають початкову ланку справжнім, міцним , дружнім колективом, а навіть сімє'ю.
КЗ «Маріупольська загальносвітня школа І-ІІІ ступенів №20
Маріупольської міської ради Донецької області»
ТВОРЧІЙ ПРОЕКТ
«ГАРМОНІЗАЦІЯ РОДИННОГО ТА
ШКІЛЬНОГО ВИХОВАННЯ»
КЕРІВНИК: ДОБРИЦЯ Л . О.
МАРІУПОЛЬ
1