1
ТАВРІЙСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ХОР
Проект
«Ми за чисту планету»
Виконавці проекту: учні 4-А класу, 12 чоловік
Координатори проекту: Пішеходько Т. А.
м. Таврійськ
Тема: «Ми за чисту планету»
Актуальність проекту: Молодший шкільний вік – найбільш цінний етап у розвитку екологічної культури особистості. У цьому віці діти особливо чутливі до добра, допитливі. Саме в цей час слід закладати моральні основи, розвивати почуття прекрасного, уміння бачити красу природи. Тому екологічне виховання має починатися з раннього дитинства. У наші дні питання екологічного виховання набули нової актуальності. Розв’язати його має сучасна школа.
Мета: під час творчої роботи учнів поглибити знання дітей про природу; розвивати ціннісне ставлення навколишнього світу шляхом спостережень; учити висловлювати власні думки, почуття; розширити світогляд, ерудицію, культуру спілкування; учити вдивлятися в навколишній світ, більше спілкуватися з природою, дбайливо ставитися до неї; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, робити посильні висновки з прочитаного, почутого; виховувати любов до рідного краю.
Тип проекту: творчий.
Результат проекту: створення лепбуку «Цікавий світ природи», фотоколаж «Екологічний вісник», виготовлення годівнички для «Пташиного містечка», проведення свята «Доля планети в наших руках».
Девіз проекту: «Неси добро у світ природи».
Цінуй, людино, доброту природи,
Все, що вона дарує щедро нам,
Її ліси, поля, повітря, води –
То вічний і святий, величний храм.
Реалізація проекту «Ми за чисту планету» базується на таких принципах:
Пріоритетними напрямками роботи під час проекту є:
В основу реалізації проекту покладені такі методи переконання і залучення до спільної роботи:
Обладнання: малюнки, дитячі поробки, матеріал для проведення свята.
Цільова аудиторія: зал, кабінет музики.
Очікувані результати:
Етапи реалізації проекту:
І. Підготовчий етап:
1. Формування теми проекту.
2. Визначення мети і актуальності проекту.
3. Розробка плану реалізації проекту крок за кроком.
4. Ознайомлення всіх учасників з планом реалізації проекту, розподіл обов’язків; доручень.
5. Об’єднання учнів в групи.
ІІ. Практично-виконавчий етап.
Визначення груп.
«Дослідники» |
|
«Художники» |
|
«Майстри» |
|
«Редактори» |
|
«Актори» |
|
Керівники проекту: Пішеходько Т. А., Іванкіна Л. В.
ІІІ. Етап презентації отриманих результатів. Творчий етап.
1. Екологічна гра «Стежинки у світ природи».
2. Упорядкування збірки загадок, прислів’їв на екологічну тематику.
3. Екскурсія до лісу «Ліс – багатство і слава краю».
4. Екскурсія до «Казкової діброви», м. Нова Каховка.
5. Акція по благоустрою довкілля.
6. Виставка малюнків «Природи – добре обличчя».
7. Виставка поробок «Природа – майстерність і фантазія».8. Екскурсія до станції юних натуралістів м. Каховки.
9. Екологічна акція «Допоможи пташкам».
10. Майстрування та розвішування годівничок у «Пташиному містечку».
11. Створити книжкову екологічну поличку.
12. Екологічна вікторина «У світі рослин, тварин».
13. Конкурс на кращого читця про природу.
14. Бесіди про дбайливе ставлення до природи.
15. Спостереження за природою рідного краю, прогулянки.
16. Фотоколаж «Екологічний вісник».
17. Виховний захід «Доля планети в наших руках».
IV. Узагальнення матеріалів. Результати проекту.
Створили лепбук «Цікавий світ природи», виготовили фотоколаж «Екологічний вісник», провели свято «Доля планети в наших руках», виготовили годівничку для «Пташиного містечка».
V. Висновок
Кожна група провела значну творчу роботу, систематизувала зібраний матеріал. Колективно створили фотоколаж «Екологічний вісник», лепбук «Цікавий світ природи» та презентували свято «Доля планети в наших руках».
ТАВРІЙСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ХОР
Виховний захід
Свято «Доля планети в наших руках»
м. Таврійськ
І ведучий. Є у сонячній системі,
Планета, що зветься Земля.
І вам точно скажу, що
Кращої за неї ніде нема.
ІІ ведучий. Річки і озера синії,
Гори, ліси, поля…
Серед усіх найкраща –
Планета твоя – Земля!
І ведучий. Невимовно прекрасна наша земля. І скільки б ми не милувалися її краєвидами, завжди відкриваємо щось нове, а душа наша сповнюється, збагачується і красою, і добром, за що маємо бути вдячні матері своїй – Природі.
ІІ ведучий. Не випадково називають її матір’ю. Адже ви знаєте: як без матері не було б жодного з нас, так не було б життя на землі без повітря, рослин, води. Але люди інколи забувають, що матір треба шанувати, без нашої любові вона страждає і може померти.
1 учень. Нам без природи не прожити –
Це сонце й небо голубе,
Вода, земля, повітря, квіти,
Все, що оточує тебе.
2 учень. Природа нам як рідний дім,
Вона усім – як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба знати.
(На сцену вибігає дівчинка із піднятим над головою глобусом).
Дівчинка. Зупиніться! Подивіться
Що принесла сюди я,
Це ж бо наша найрідніша,
Найгарніша Земля.
Учні:
1 учень. Ось вона наша планета.
2 учень. Ось вона сонцем зігріта.
3 учень. Ось вона дощами вмита.
4 учень. Хлібами закосичена.
5 учень. Лісами заквітчана.
6 учень. Горами звеличена.
7 учень. Надрами збагачена.
Разом: Це наша планета Земля!
Вона одна у нас.
Для всіх одна!
(Пісня на мотив «Маленькая страна»).
І ведучий. Росла людина на землі і пізнавала поступово дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря – щоб дихати, водичку – щоб пити, а рослини – щоб їсти.
ІІ ведучий. І чим краще людина пізнавала світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, змінюючи у такий спосіб природне середовище, своє довкілля.
Учень: Гляньте, ліс вдалині темніє,
Але я вам сказати мушу,
Він розказувать казку вміє,
Має він поетичну душу.
І живуть в лісі звірі, птахи,
Для людей вони загадкові:
І великі, й малі комахи,
Дуже дивні, а ще – казкові.
(Танок комашок «Літній бум», комахи танцюють, а в кінці падають).
Хлопчик: Ой, що це з вами?
Дівчинка – комахи виконують пісню на мелодію «Червона рута».
Дівчинка. Ой, скільки квітів!
Я нарву собі букет, щоб
У хаті була така краса.
Хлопчик. Стривай! Не рви!
Квіти – це природи діти.
Дивись, вже розпустили пелюстки.
Повинні всі ми розуміти,
Що їх потрібно берегти.
(на сцені – квіти, за якими ховається дівчинка Дюймовачка).
Хлопчик. Ой, що це? Поглянь, у квітці хтось живе?
Та це ж Дюймовочка.
(вихід дівчинки Дюймовочки в брудному платті, блакитного кольору, довгим волоссям уся замурзана сажею).
Дюймовочка. Ой, як довго я спала!
Та сон не був чудовим, був страшним!
В ночі повітрям дихала важким,
Бо забруднили і повітря, й ріки,
І вже нектар солодкий мені не пити.
Серед природи чистої не жити!
Хлопчик. А чим же ти личко й сукню забруднила?
Дюймовочка. Це я росою на зорі бродила.
Хлопчик. Так роси ж чисті, здавна всім відомо!
Дюймовочка. Уже не чисті! І природу домом уже не смієте ви більше називати.
Хлопчик. Ой ні, Дюймовочко, не треба так казати!
Дюймовочка. Але чому? Це ж правда.
Чому забруднюєте ви все те,
Що безоплатно вам дала природа!
Надієтесь, що вас біда мене,
І не завдасть ніякої вам шкоди!
Хлопчик. Пробач, Дюймовочка!
Іще розквітнуть квіти на світанку,
І чисті роси вмиють твоє личко зранку.
Ой, чуєте, хтось плаче!
Хто це?
(З’являється дівчинка в сукні жовтого кольору зі світлим волоссям і короною на голові).
Золота рибка. Я – Золота Рибка!
Хлопчик. А чому ж ти плачеш, Рибко?
Золота рибка. Ой, біда!
Поглянь, ну що це за вода?
Кидаєте сміття собі під ноги.
Можливо вам і смачно пити,
Але мені в ній важко жити!
Зливаєте в водойми все.
Поглянь – і пластик, і папір,
І скло, й залізо, і каміння.
Хлопчик. Рибко, пробач!
Що ж тепер робити?
Мавка. Привіт, я мавка лісова.
Послухай, клопіт в нас жахливий:
Був ліс зелений і красивий
Птахи і звірі, квіти й трави
Годувалися на славу
А тепер лиш глянь – умреш:
Скрізь сміття, сморід, жахіття!
Був лісок, а став смітник.
І народ до цього звик!
(Звучить звук дощу і грому, всі збігаються під парасольку).
Хлопчик. Ой, погляньте! Вся парасолька в дірочках. Звідки вони взялися?
Дівчинка. Це йдуть дощі ХХІ століття.
Дюймовочка. Послухайте, невже більш ніколи ми не побачимо синього неба?
Мавка. Не почуємо пташиного співу?
Золота рибка. Невже все це ми втратили?
(Пісня на мелодію «Бухенвальський набат»).
Хлопчик. Ой, погляньте, в небі з’явилась веселка.
(Танок під пісню про веселку).
Учні:
1 учень. Веселка нам дарує всім
Сім гарних різних кольорів.
Ти полюби цей світ краси,
Хай буде він таким завжди.
2 учень. Синій колір небесів
І зелений цвіт лісів,
Золото степів Вкраїни
Збережи для всіх, людино!
3 учень. Цінуй, людино, доброту природи.
Все, що вона дарує щедро нам,
Її ліси, поля, повітря, води –
То вічний і святий, величний храм!
(Вихід дівчинки з глобусом).
Дівчинка з глобусом. Щастя планет у наших руках.
Зупинімось – останній є шанс,
Ця планета не тільки для нас.
Учні:
1 учень. Не губіть своїм сміттям природу!
2 учень. Бережіть повітря і птахів!
3 учень. Доглядайте своє місто, свої води,
4 учень. І тонесеньку билиночку любіть,
5 учень. Не калічте звірів у природі,
6 учень. Звірів убивайте у собі!
7 учень. Люди! Що з довкіллям буде завтра?
Хлопчик. А залежить це від кожного із нас!
Разом. Ми всі – одна родина,
Збережи її, людино!
(Пісня «Хай завжди буде сонце!»)
Ведучий. Любі (шановні) діти.
Радійте природі,
Любіть ви природу,
Хай квітне земля від роду до роду.
Ведучий. Якщо ти не гість у цьому світі,
Природі будь другом завжди.
Це наша с тобою планета,
Тому збережімо її!