18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Проект "Моральний вчинок"

Про матеріал

Тема проекту: Дружба – це цінність чи безцінь?

Мета: розширити систему знань дітей про дружбу, дружні стосунки. Допомогти усвідомити значимість слів «друг», «дружба», «товариш»; допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування; дати можливість відчути радість від творення добра іншим; виховувати бажання мати й цінувати друзів; виховувати товариські стосунки дітей у колективі.

Перегляд файлу

 

 

Соціальний проект на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник проекту: 

Класний керівник 5 класу

Вовчоярівського НВК

 (ЗНЗ-ДНЗ)

Попаснянського району

Луганської області

Письменна Олена Вікторівна

 

2017 р.

 

Хочеш мати  друга – навчись бути другом

(народна творчість)

Тема проекту: Дружба – це цінність чи безцінь?

Мета: розширити систему знань дітей про дружбу, дружні стосунки.  Допомогти усвідомити значимість слів «друг», «дружба», «товариш»; допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування; дати можливість відчути радість від творення добра іншим; виховувати бажання мати й цінувати друзів; виховувати товариські стосунки дітей у колективі.

Актуальність проблеми:

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і звезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Соню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

У багатьох книжкових джерелах, як і в повсякденному житті, зустрічаються актуальні теми. Дружба є одним з вічно актуальних питань. Що ж вона собою являє? У чому криється її необхідність? Ступенем вікової диференціації є суб'єктивні переживання, пов'язані з цими емоціями, і те, яким чином вони складаються. Відкриття і пізнання свого духовного світу - одні з головних досягнень раннього підліткового віку. Дитина усвідомлює реальність лише одним шляхом. Ним виступає зовнішній навколишній світ, в який він може спроектувати  власнім рії та фантазії. Найчастіше усвідомлення і прийняття власного "Я" супроводжується такими явищами, як неясне занепокоєння і відчуття порожнечі всередині. Її потрібно чимось заповнити. Цим же обумовлено виникнення нових потреб у спілкуванні і зростання розбірливості підлітка. Він відчуває сильну необхідність в тиші, самоті, мовчанні. Все це потрібно, щоб відгородитися від безлічі повсякденних суєт і розчути свій внутрішній голос. У юнацькому віці істотне місце займають процеси особистого і інтимного спілкування, а також довірливого і співчутливого. Структура підліткових взаємин будується на базі довіри і відкритості. Цим же зумовлена гостра потреба в любові і дружбі. Вона є одним із проявів дорослішання.

Проблема: щотаке дружба, братство, які можуть бути закони дружби.

Предмет дослідження: товариські стосунки дітей у колективі.

Об’єкт дослідження: діти.

Учасники: учні 5 класу, класний керівник, бібліотекар школи.

Тривалість проекту: 2 місяці.

Завдання:

  • Ознайомити дітей з темою проекту;
  • Ознайомлення з джерелами інформації, методами аналізу інформації;
  • Розвивати мислення, творчі здібності;
  • Стимулювати пошуково-дослідницьку діяльність учнів і пізнавальний інтерес учнів;
  • Розширити форми співпраці з батьками, дорослими у дослідженні товариських стосунків;
  • Прищепити дітям повагу один до одного, сформувати у них товариські, дружні відносини;
  • Ознайомити з оповіданнями, прислів'ями та приказками, віршами українських письменників та поетів про дружбу, товаришування;
  • Визначити «помічників» та «ворогів» дружби;
  • Визначити ланцюжок дружби;
  • Створити закони дружби.

Очікуваний результат: 

  • Розвиток емоційної дружньої атмосфери дітей у класі.
  • Набуття навичок роботи в групах.
  • Прояв турботи та поваги до своїх однокласників.
  • Виготовлення буклету

Напрямок роботи:

Діяльність вчителя:

Проведення заходів:

  1. «Дружба єднає щирі серця». Бесіда. (проаналізували та виявили

символи дружби, які найбільш точно передають поняття дружба);

  1. Гра«Прислів'я та приказки про дружбу»
  2. «Який він справжній друг?» Бесіда. Читання оповідання
  3. Правила дружби. Робота в групах
  4. «Як знайти собі друзів». Бесіда. Перегляд  мультфільма  про Крокодила

Гену та Чебурашку

  1. Проведення анкетування «Вивчення рівня дружби»
  2. Психосоціальні ігри

Діяльність дітей в творчих групах:

  1. Пошук прислів'їв та приказок про дружбу з різних джерел
  2. Складання казки про дружбу.
  3. Виготовлення подарунків-сюрпризів для друзів (навчити чіткому, доброзичливому ставленню до товаришів).
  4. Спонукати дітей до моральних вчинків, бажання здійснювати добрі вчинки.

Етапи проектної діяльності.

Перпши йетап: (мотиваційний)

Класним керівником пред учнями було сформульовано проблему: Що таке дружба? Дружба – цецінність чи безцінь?

Що ми про неї знаємо? Чи є вона у нас? Чи потрібна вона в нашому класі? Для чого? Хто такий справжній друг?

Другий етап: (планування діяльності)

Розподіл дітей на творчі групи, які шукали необхідний матеріал для створення буклету.

  • Група «Дослідники»

З різних джерел знайти прислів'я та приказки про дружбу та інформаційний матеріал.

  • Група «Рукодільники»

Виготовити подарунки-сюрпризи для друзів.

  • Група «Письменники»

Скласти казку про дружбу

Третій етап: (практично-діяльнісний)

  • Виступ творчих груп на класних годинах
  • Оформлення спільного буклету

Четвертий етап:

Обговорення в групах:

  • Що вдалося досягти із запланованого?
  • Що не вийшло? Чому?
  • Чому навчились? Які знання отримали?

П'ятий етап: (реалізація проекта)

  • Представлення колективно підготовленого буклету.

 

 

 

 

Додаток

Анкета: Вивчення рівня дружби

Мета: вивчити рівень таких якостей, як приязнь, вірність, довіра; проаналізувати , наскільки дружний клас.

 

1. Йде дощ. Ви з другом у школі, уроки закінчилися. У тебе є куртка, у друга – ні. Твої дії:

а) віддам другові куртку – 10;

б) піду додому, принесу другові зонт – 5;

в) підете під однією курткою – 3.

2. Вашого однокласника не було у школі. Ваші дії:

а) подзвониш або зайдеш до нього – 10;

б) почекаєш до завтра – 1;

в) свій варіант.

3. У тебе є шоколадка. Перерва. Ти дуже хочеш її з’їсти, але поряд однокласник. Твої дії:

а) поділишся – 10;

б) пізніше з’їси її сам – 1;

в) свій варіант.

4. Твій друг в присутності інших однокласників невдало пожартував над тобою. Твої дії:

а) образишся та посваришся – 1;

б) образишся, але не посваришся – 10;

в) свій варіант.

5. Твоєму другові не можна їсти морозива, а тобі дуже хочеться. Твої дії:

а) буду їсти в його присутності – 0;

б) не буду їсти – 10;

в) свій варіант.

Обробка отриманих даних

43-50 – Ти правильно розумієш, що таке дружба, і, якщо твої одноклассники поділяють твою позицію, у вас дуже дружній клас.

20-43 – Тобі потрібно більше часу проводити разом зі своїми товаришами, у вас повинно бути більше спільних справ та інтересів. Подивись на своїх однокласників як на найкращих друзів.

6-20 –Якщо більшість учнів твого классу відповіли на питання так, як ти, ваш клас зовсім не дружний.

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку