Тема проекту: Дружба – це цінність чи безцінь?
Мета: розширити систему знань дітей про дружбу, дружні стосунки. Допомогти усвідомити значимість слів «друг», «дружба», «товариш»; допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування; дати можливість відчути радість від творення добра іншим; виховувати бажання мати й цінувати друзів; виховувати товариські стосунки дітей у колективі.
Соціальний проект на тему:
Керівник проекту:
Класний керівник 5 класу
Вовчоярівського НВК
(ЗНЗ-ДНЗ)
Попаснянського району
Луганської області
Письменна Олена Вікторівна
2017 р.
Хочеш мати друга – навчись бути другом
(народна творчість)
Тема проекту: Дружба – це цінність чи безцінь?
Мета: розширити систему знань дітей про дружбу, дружні стосунки. Допомогти усвідомити значимість слів «друг», «дружба», «товариш»; допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування; дати можливість відчути радість від творення добра іншим; виховувати бажання мати й цінувати друзів; виховувати товариські стосунки дітей у колективі.
Актуальність проблеми:
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і звезли вмить.
Розбив Віталик носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Каті,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Соню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час,
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
У багатьох книжкових джерелах, як і в повсякденному житті, зустрічаються актуальні теми. Дружба є одним з вічно актуальних питань. Що ж вона собою являє? У чому криється її необхідність? Ступенем вікової диференціації є суб'єктивні переживання, пов'язані з цими емоціями, і те, яким чином вони складаються. Відкриття і пізнання свого духовного світу - одні з головних досягнень раннього підліткового віку. Дитина усвідомлює реальність лише одним шляхом. Ним виступає зовнішній навколишній світ, в який він може спроектувати власнім рії та фантазії. Найчастіше усвідомлення і прийняття власного "Я" супроводжується такими явищами, як неясне занепокоєння і відчуття порожнечі всередині. Її потрібно чимось заповнити. Цим же обумовлено виникнення нових потреб у спілкуванні і зростання розбірливості підлітка. Він відчуває сильну необхідність в тиші, самоті, мовчанні. Все це потрібно, щоб відгородитися від безлічі повсякденних суєт і розчути свій внутрішній голос. У юнацькому віці істотне місце займають процеси особистого і інтимного спілкування, а також довірливого і співчутливого. Структура підліткових взаємин будується на базі довіри і відкритості. Цим же зумовлена гостра потреба в любові і дружбі. Вона є одним із проявів дорослішання.
Проблема: щотаке дружба, братство, які можуть бути закони дружби.
Предмет дослідження: товариські стосунки дітей у колективі.
Об’єкт дослідження: діти.
Учасники: учні 5 класу, класний керівник, бібліотекар школи.
Тривалість проекту: 2 місяці.
Завдання:
Очікуваний результат:
Напрямок роботи:
Діяльність вчителя:
Проведення заходів:
символи дружби, які найбільш точно передають поняття дружба);
Гену та Чебурашку
Діяльність дітей в творчих групах:
Етапи проектної діяльності.
Перпши йетап: (мотиваційний)
Класним керівником пред учнями було сформульовано проблему: Що таке дружба? Дружба – цецінність чи безцінь?
Що ми про неї знаємо? Чи є вона у нас? Чи потрібна вона в нашому класі? Для чого? Хто такий справжній друг?
Другий етап: (планування діяльності)
Розподіл дітей на творчі групи, які шукали необхідний матеріал для створення буклету.
З різних джерел знайти прислів'я та приказки про дружбу та інформаційний матеріал.
Виготовити подарунки-сюрпризи для друзів.
Скласти казку про дружбу
Третій етап: (практично-діяльнісний)
Четвертий етап:
Обговорення в групах:
П'ятий етап: (реалізація проекта)
Додаток
Анкета: Вивчення рівня дружби
Мета: вивчити рівень таких якостей, як приязнь, вірність, довіра; проаналізувати , наскільки дружний клас.
1. Йде дощ. Ви з другом у школі, уроки закінчилися. У тебе є куртка, у друга – ні. Твої дії:
а) віддам другові куртку – 10;
б) піду додому, принесу другові зонт – 5;
в) підете під однією курткою – 3.
2. Вашого однокласника не було у школі. Ваші дії:
а) подзвониш або зайдеш до нього – 10;
б) почекаєш до завтра – 1;
в) свій варіант.
3. У тебе є шоколадка. Перерва. Ти дуже хочеш її з’їсти, але поряд однокласник. Твої дії:
а) поділишся – 10;
б) пізніше з’їси її сам – 1;
в) свій варіант.
4. Твій друг в присутності інших однокласників невдало пожартував над тобою. Твої дії:
а) образишся та посваришся – 1;
б) образишся, але не посваришся – 10;
в) свій варіант.
5. Твоєму другові не можна їсти морозива, а тобі дуже хочеться. Твої дії:
а) буду їсти в його присутності – 0;
б) не буду їсти – 10;
в) свій варіант.
Обробка отриманих даних
43-50 – Ти правильно розумієш, що таке дружба, і, якщо твої одноклассники поділяють твою позицію, у вас дуже дружній клас.
20-43 – Тобі потрібно більше часу проводити разом зі своїми товаришами, у вас повинно бути більше спільних справ та інтересів. Подивись на своїх однокласників як на найкращих друзів.
6-20 –Якщо більшість учнів твого классу відповіли на питання так, як ти, ваш клас зовсім не дружний.