ПРОЕКТ
Новогродівський ЗЗСО І-ІІІ ст.№7 - соціально-культурний центр для підлітків Новогродівської територіальної громади.
Однією з найбільш незахищених та вразливих категорій суспільства є підлітки, особливо ті з них, хто знаходиться в складних життєвих обставинах або практикує ризиковану поведінку. На сьогодні на фоні військових дій та складної економічної ситуації дедалі більше погіршується соціально-економічне становище людей, підвищується зайнятість батьків на роботі, і, як наслідок, виникають наступні проблеми: відсутність часу у батьків приділяти достатньо уваги, відсутність коштів на організацію відповідного виховання, освіти, дозвілля, розвитку підлітків. З урахуванням переживання Україною розвитку демократичних цінностей та розбудови громадянського суспільства, край важливо пропонувати суспільству, а саме підліткам, які швидше за дорослих відчувають зміни та навчаються, набуття ефективних знань та навичок у творенні суспільства.
Пріоритетні завдання, на розв’язання яких створено проект:
1) вирішення психосоціальних проблем підлітків (через надання психосоціальних послуг);
2) набуття підлітками спеціальних знань та навичок у сфері охорони здоров’я, зокрема статеве виховання, психологічне здоров’я (стосунки з батьками, друзями );
3) підвищення громадянської активності підлітків.
Соціалізація, формування активної громадянської позиції підлітків через отримання ними психосоціальних послуг та неформальної освіти на базі школи як соціально-культурного центру для підлітків Новогродівської територіальної громади.
Метою проекту визначено створення в навчальному закладі умов для роботи центрів освіти та дозвілля як засобів гармонійного розвитку учнівської молоді й мешканців усієї територіальної громади.
Завдання проекту:
Місцева громада
Управління освітою м.Новогродівка
Місцеві органи державної влади та органи місцевого самоврядування
Соціальні партнери школи як соціально-культурного центру для підлітків Новогродівської територіальної громади:
Підлітки всієї громади віком 12-17 років, у тому числі зі складними життєвими обставинами (ВПО, малозабезпечені, багатодітні, підлітки з хворобами (ВІЛ, гепатит тощо), з особливими потребами, діти учасників бойових дій, які загинули в АТО, та інші. Цільова аудиторія складається з різних груп з метою подолання стигматизації, сегрегації певних груп населення, натомість популяризації та розвитку суспільства рівності.
Підлітки отримають «безпечне місця», яке сприятиме покращенню психологічного стану та розкриттю внутрішнього світу та потенціалу, задовільнить потреби юнацтва в спілкуванні з однолітками в процесі спільної діяльності.
У результаті спільної діяльності школи як соціально-культурного центру для підлітків Новогродівської територіальної громади, батьків та громади міста ми отримаємо творчого,ініціативного,толерантного громадянина-патріота своєї держави з чіткою життєвою позицією, який вміє вступати в партнерські відносини з представниками різних національностей, верств суспільства і вікових груп.
Підприємства: ініціативних працівників, здатних креативно ставитися до своєї професії.
Громадські організації: не буде перервано зв'язок поколінь і буде передано соціальний і історичний досвід.
Освітні установи: здійснювати обмін інноваційним досвідом, «мости співпраці».
Бізнес: ініціативних,підприємливих людей з інноваційним мисленням,
Батьки: можуть активно впливати на освітній процес, здійснювати громадське управління розвитком освіти на рівні навчального закладу.
Держава: національно свідомих громадян – патріотів України,суспільно активних людей, здатних визначати і будувати політику і економіку рідної країни, виявляти активну громадянську позицію.
Кількісні:
1) Дільяність проекту охопить щонайменше 200 підлітків (загальні зустрічі, лекції та інші заходи з охорони здоров'я) тощо;
2) Щонайменше 25 підлітків беруть активну у часть у громадській діяльності на постійній основі (волонтерство, підгтовка та реалізація акцій, флешмобів тощо);
3) Щонайменше 15 підлітків зможуть надавати консультаційні послуги одноліткам як соціальні брокери на принципах «рівний-рівному»;
Якісні:
1) Створення «безпечного місця» для підлітків;
2) Покращення психологічного стану підлітків;
3) Набуття дітьми спеціальних знань та навичок для покращення життя у суспільстві (охорона здоров'я, статтєве виховання, громадянська освіта, правознавство);
4) Допомога підліткам та їх родинам у вирішенні важких життєвих ситуацій;
5) Профілактика та подолання поширення інфекційних та інших захворювань;
6) Популяризація та поширення серед молодці ЗСЖ;
7) Популяризація та поширення серед молоді цінності прав людини, демократичних цінностей;
8) Залучення підлітків до участі у громадському житті та вирішенні соціальних проблем;
9) Підвищення рівня професійної компетентності педагогів. підвищення якості науково-методичних, інформаційно-організаційних послуг учителів, які працюють з підлітками.
Висновки щодо визначення цінності проекту з позиції різних зацікавлених сторін:
– цінністю проекту є позитивні зміни, які наступають унаслідок реалізації проекту та відповідають очікуванням його стейкхолдерів - розвиток, виховання, соціальне становлення підлітків та шкільної молоді у певних соціокультурних умовах.
–цінність проекту у суспільному секторі проявляється через соціалізацію та формування активної громадянської позиції підлітків.
Заходи, які передбачено здійснити упродовж строку реалізації проекту:
1) Облаштування вільного простору для підлітків, який працюватиме як центр соціальних послуг, неформальної освіти, активного розвиваючого відпочинку, реалізації власних ідей;
2) Оцінка потреб та надання соціальних послуг підліткам, які потребують сторонньої допомоги у неформальній обстановці;
3) Проведення щотижневих зустрічей з охорони здоров’я та індивідуальних консультацій (ВІЛ/СНІД, ІПСШ, наркотична залежність тощо);
4) Забезпечення активного розвиваючого дозвілля: тематичні майстер-класи, кіноклуб, екскурсії;
5) Забезпечення реалізації підлітками власних ідей на базі школи;
6) Долучення до діяльності волонтерів,представників медичних,юридичних установ,представників соціальних служб, відомих успішних людей. Зустрічі та тематичне спілкування (профорієнтація, громадянська освіта, екологічна освіта тощо).
Діяльність центрів освіти та дозвілля як засобів гармонійного розвитку учнівської молоді й мешканців усієї територіальної громади.
Комп’ютерний центр «Новогродівка - Соціум»
Центр «Барви життя»
Мета: поліпшення дитячо-батьківських відносин і формування позитивного погляду на світ через сприйняття життєво важливих цінностей в учнів і їх батьків. Проект об'єднує дітей і батьків, вчить разом прагнути до досягнення будь-якої мети. Велика увага приділяється любові до рідного міста, вихованню гордості за те місце, де народився і живеш, поваги до порядку в громаді, турботі про екологічну обстановку
Центр «ОSVITA DLYA VSIKH»
Мета: надання додаткових послуг (знання мов, комп`ютера) для молоді.
«Медіацентр»
Мета: висвітлення та поширення серед громадськості інформації про діяльність соціально-культурного центру для підлітків Новогродівської територіальної громади.
Задовільнення прагнення молоді до спілкування шляхом обміну візуальною інформацією.
Задовільнення потреби дітей і юнацтва в спілкуванні з однолітками в процесі спільної діяльності.
Залучення до патріотичної і краєзнавчої роботи, зацікавлення підлітків історією своєї країни, міста, сім'ї.
Центр «Відкрита родинна студія»
Мета: співпраця педагогічного колективу,працівників різних державних установ, громадських організацій, органів місцевого самоврядування з метою надання батькам порад та послуг при вирішенні соціальних проблем, проблем у вихованні дітей, з метою формування у членів громади почуття відповідальності за справи, які відбуваються у громаді, розв’язання проблем дитячої бездоглядності, профілактики підліткової злочинності, шкідливих звичок, зайнятості молоді в позаурочний час.
Центр «Мій вибір – мій успіх»
Мета: співпраця з Новогродівським центром зайнятості: планові зустрічі з людьми різних професій у рамках заходу «Ярмарок професій» та зустрічі із представниками вищих навчальних закладів «Моя майбутня професія».
Центр «Я - громадянин»
Мета: сприяти соціалізації підлітків, підвищенню їхньої правової культури, попередженню правопорушень і пропагуванню здорового способу життя шляхом співпраці з відділом поліції, юстиції, спеціалістами центральної міської лікарні.
Центр «Мальовнича Україна»
Мета: організація екскурсій для підлітків Новогродівської громади по славетним місцям Донеччини та України, розширення знань дітей про минуле країни та рідного краю.
Центр «Ековектор»
Мета: соціально-громадянське виховання підростаючого покоління, формування у дітей та молоді екологічної культури та екологічного мислення, національної свідомості, інтересу до поглибленого вивчення природи, науково-дослідної та експериментальної роботи.
І. Підготовчий
1. Підготовка первинної документації; підпис угод.
2. Формування команди, установчі семінари.
3. Розповсюдження інформації про початок проекту;
3. Закупівля необхідних матеріалів та облаштування кімнати (серпень)
ІІ.Основна діяльність
Надання психосоціальних послуг і неформальної освіти. (вересень-червень)
ІІІ. Аналіз проектної діяльності Підготовка та подання звітів.Планування роботи на наступний рік. (липень )
Фінансова сталість
Ініціативна група спільно з громадськими активістами розроблятиме фандрепзенгові компанії залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів для покращення матеріально-технічної бази школи як соціально-культурного центру для підлітків Новогродівської територіальної громади.
Інституційна сталість
Інституційна сталість проекту забезпечується тим, що мешканці громади будуть здійснювати управління та моніторинг діяльності соціально-культурного центру для підлітків Новогродівської територіальної громади .
Політична сталість
Поданий проект покликаний забезпечити зростання стабільності, соціальних гарантій, покращення моральної атмосфери, зміцнення впевненості в завтрашньому дні. Безпосередній важіль в управлінні діяльності соціально-культурного центру для підлітків Новогродівської територіальної громади будуть здійснювати педагогічний та батьківський колектив, громадські активісти, громадські організації. Відбуватиметься формування нових суспільних відносин у межах громади.