Проект “ Our World Is More Beautiful Then You Think”
У сучасних концепціях навчання іноземна мова розглядається як відображення культури відповідного народу, а вивчення іноземної мови – як оволодіння іншомовною культурою і як засвоєння світових духовних цінностей. Вибір тематики проекту “ Our World Is More Beautiful Then You Think” («Наш світ прекрасніший ніж ти вважаєш.»). зумовлений важливістю формування в школярів, що вивчають іноземну мову, не тільки необхідних іншомовних навичок та вмінь, але й ознайомлення через мову з культурою англомовних країн, їх традиціями, історією та сучасністю, тобто матеріалом, що має великий естетично-виховний потенціал, оскільки вивчення культури країни, передбачає ознайомлення з найкращими досягненнями мистецтва та людської думки.
Загальна характеристика проекту
“ Our World Is More Beautiful Then You Think”
Проект розрахований на учнів 8-16 років
Тип проекту: проект є інформаційним, оскільки він спрямований на збір конкретної інформації з визначеної проблеми. Учасники проекту збирають інформацію для ознайомлення з нею інших учнів. Виконання проекту має чітку структуру, передбачає здійснення зворотного зв'язку протягом реалізації проекту.
Крім того, проект можна визначити як міжпредметний, гнучкий (за характером координації проекту), шкільний (за характером контактів), довгостроковий (за терміном виконання), усно-письмовий (за використанням видів мовленнєвої діяльності), мультимедійний.
Цілі проекту:
Модель реалізації проектної роботи: проект “ Our World Is More Beautiful Then You Think” має лінійний характер: спочатку учні оволодівають необхідним мовним і мовленнєвим матеріалом у процесі опрацювання окремих тем (наприклад : географічне положення англомовних країн та України; їх історія, культура, традиції, література; улюблені письменники; композитори, музиканти, виконавці; пам'ятки культури; відомі художники), а після цього починають роботу над проектом.
Етапи реалізації проекту:
На підготовчому етапі вчителі допомагають учням "побачити" проблему, вибрати тематику групової роботи; формували групи учнів, які працювалти над цими темами (одна тема на декількох учнів залежно від кількості учнів у класі/групі); визначають формати очікуваного кінцевого продукту (тематичні ліфліти, постери, презентації з використанням мультимедійних засобів); обговорюють шляхи і джерела пошуку інформації (Інтернет і видані матеріали), складають наступну схему змістовного наповнення проекту:
Основними видами вправ, які виконують учні на цьому етапі є: рецептивні, рецептивно-продуктивні, умовно-комунікативні (аудіювання, розповіді вчителя, визначення тем презентацій, ознайомлення з картками для опрацювання, тощо). У процесі обговорення в малих групах планыв проектної роботи, формулювання мети і визначення кінцевого продукту проекту учні виконують рецептивно-продуктивні вправи.
На виконавчому етапі проекту учні виконують вправи, які готують їх до реалізації проекту (читання запропонованих і самостійно підібраних текстів, виконання усних і письмових проблемних завдань тощо), і вправи, які є власне проектами (підготовка проміжних усних і письмових звітів з роботи над проектом, заповнення звітних форм, письмове оформлення проекту і його уснї презентації, виготовлення наочності, презентації з використанням мультимедійних засобів тощо). Ці вправи (рецептивні, репродуктивні, продуктивні-комунікативні) спрямовані передусім на вдосконалення вмінь учнів у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. Поточний контроль здійснюється на уроках шляхом заповнення учнями звітних форм або усних звітів.
На етапі презентації учні презентують результати проектної діяльності з обраних тем. (Основні типи вправ: рецептивні та продуктивно- комунікативні.)
На підсумковому етапі проводться аналіз та оцінювання якості проектної діяльності учнів і підготовлених ними проектів. Крім того, учні обговорюють результати роботи над проектом “Our World Is More Beautiful Then You Think” в цілому та оцінюють роботу своїх однокласників, аналізуючи значущість й актуальність обраних проблем; коректність методів дослідження і опрацювання одержаних результатів; активність кожного учасника проекту у відповідності до його індивідуальних можливостей; колективний характер рішень, що приймалися; характер спілкування і взаємодопомоги; і достатність глибини проникнення в проблему; доказовість рішень, що приймалиься, вміння аргументувати свої висновки; естетику оформлення результатів проекту; вміння відповідати на запитання опонентів, лаконічність та аргументованість відповідей кожного члена групи, а також якість мовного і мовленнєвого оформлення проекту.
Карта реалізації проекту
"OUR WORLD IS MORE BEAUTIFUL THAN YOU THINK"
Етап |
Підетап |
Зміст роботи |
Тип заняття |
Час |
Матеріали |
Види мовленнєвої діяльності |
Підготовчий |
1. |
Визначення проблеми Розробка плану роботи |
Урок |
1-2 години |
Картка вчителя |
Аудіювання Говоріння |
Виконавчий |
2. |
Робота учнів над про |
Позаурочна |
10-15 |
Картки учнів: завдання 1-2. |
Читання |
|
|
ектом |
робота |
годин |
Самостійний пошук інформації |
Говоріння |
|
3. |
Поточний контроль |
Урок |
1 година |
Усний звіт |
Говоріння |
|
4. |
Робота учнів над про |
Позаурочна |
10-15 |
Картки учнів: завдання 3-4. |
Читання |
|
|
ектом |
робота |
годин |
Говоріння Письмо |
|
|
5. |
Поточний контроль |
Урок |
1 година |
Картка поточного контролю |
Письмо |
|
6. |
Робота учнів над |
Позаурочна |
10-15 |
Картки учнів: завдання 5 |
Читання |
|
|
проектом |
робота |
Годин |
|
Говоріння Письмо |
Презентаційний |
7. |
Презентація учням школи |
Урок |
2години |
Підготовлені учнями проекти |
Аудіювання оворіння |
Підсумковий |
8. |
Підсумкове оцінювання |
Урок |
1 година |
Картка підсумкового оцінювання |
Письмо |
Проект доцільно реалізовувавти в класній та позакласній роботі, тому що позакласні заходи і так звані нестандартні уроки, особливість яких полягає в активному використанні вчителем творів мистецтва – музичного, образотворчого, поезії тощо – як засобів емоційного та естетичного впливу, мотивації та розвитку загальної культури учня, дають можливість вияву творчості, емоційному переживанню подій учнем.
Примірна тематика творчих робіт учнів, в рамках проекту « Our World Is More Beautiful Then You Think»:
Проект « Our World Is More Beautiful Then You Think» спрямований на вирішення проблеми підвищення інтересу учнів до навчального матеріалу шляхом залучення до процесу навчання емоційної сфери, що надає нам змогу через естетичний розвиток учнів, зробити певні кроки на шляху формування в них естетичної культури особистості , тобто спроможності і вміння емоційно сприймати і оцінювати явища життя і мистецтва, а також перетворювати навколишній світ за законами красоти, а також глибше усвідомити ідею, що вивчення іноземної мови дає широкі можливості щодо естетичного виховання учнів і важливою задачею вчителя є використання цих можливостей та подальша свідома й цілеспрямована робота з формування естетичної особистості учня в рамках цінностно-орієнтованної освіти, метою якої за Є.В. Бондаревською є виховання « цілісної людини культури, яка має взаємозалежні природну, соціальну і культурну сутності».