Проект "Поясний швейний виріб"

Про матеріал

Матеріали містять розробку уроку на тему : "Види поясних швейних виробів.Створення моделі виробу. Побудова креслення спідниці" для учнів 8 - го класу (проект"Поясний швейний виріб").

Перегляд файлу

Тема: Види поясних швейних виробів. Створення моделі виробу.

Побудова креслення спідниці

Мета: навчальна - з’ясувати історію виникнення одягу, простежити зміни одягу протягом століть, ознайомити учнів із класифікацією одягу, детально зупинитись на одному із видів, а саме на поясному одязі, розглянути види спідниць за силуетом та кроєм, навчити знімати мірки для побудови креслення спідниці, побудувати креслення клинкової спідниці, формувати в учнів вміння аналізувати, порівнювати, оцінювати зміни в одязі;

виховна – виховувати трудові вміння та навички, привчати до охайності і старанності у роботі, вміння працювати в команді, повагу до людей творчих професій, почуття колективізму і відповідальності за виконану роботу;

розвиваюча – розвивати творче мислення , здібності, художній та естетичний смак, просторову уяву при конструюванні спідниць, сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів.

Тип уроку: формування нових знань, вмінь та навичок,  робота над міні - проектом.

Основні поняття: поясний, плечовий одяг, мода, крій, силует, базисна сітка, півобхват талії, стегон, довжина виробу.

Обладнання, матеріали та інструменти: таблиці, ілюстрації, зразки спідниць, манекен, сантиметрова стрічка, схеми, зошит, підручник, креслярське приладдя, кліптограма, комп’ютер, журнали мод, інструкційні картки.

Міжпредметні зв’язки: народознавство, історія костюма, креслення, малювання, математика, інформатика.

Професійна орієнтація: ознайомити учнів із професіями закрійника, кравця, конструктора, модельєра.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

Підготовка черговими класу та робочих місць до уроку. Підготовка учнів до уроку. Отримання відомостей про відсутніх.

Створення позитивного настрою (вправа «Зроби комплімент» та «Коло друзів»). Повторення правил внутрішнього розпорядку в майстерні.

ІІ. Актуалізація та корекція знань учнів

Вправа «Бліц – турнір»:

  •      Що таке одяг?
  •      Які функції виконує одяг?
  •      Яким був одяг первісних людей?
  •      З яких матеріалів виготовляли перший одяг?
  •      З яких тканин виготовляють одяг сьогодні?
  •      Який одяг ви виготовляли в попередніх класах?
  •      Люди яких професій причетні до виготовлення одягу?

ІІІ. Мотивація і повідомлення теми і мети уроку

Отже,  про історію одягу, його виготовлення та про моду взагалі ми поговоримо сьогодні на уроці, а також зупинимось детально на спідницях. Ви навчитесь знімати мірки, робити креслення клинкової спідниці. Саме ці знання вам допоможуть далі у пошитті спідниці.

Учні записують у зошит тему уроку.

IV. Сприймання та усвідомлення нових знань та вмінь

1. Історія одягу

Якщо ви оглянетесь навкруги, то побачите навколо себе людей, одягнених у різноманітний одяг.

За визначенням одяг – це все те, що покриває тіло людини і захищає його від впливу природи. Перший найпримітивніший одяг виник дуже давно. Людина змушена була захищатись від холоду, снігу, дощу, сонця. Таким одягом були плащі з шкури забитих тварин. Як одяг використовували листя. Пізніше, коли люди навчились робити голки з кісток, шкуру зшивали, щоб одяг щільніше прилягав до тіла. Поступово люди навчились переплітати волокна. Так виникло ткацтво. Виготовляли одяг з льону, конопель, бавовнику та з вовни домашніх тварин.

2. Класифікація одягу

Одяг класифікують за такими ознаками:

  1. за тканиною (шовковий, шерстяний, бавовняний, льняний);
  2. за статтю (чоловічий, жіночий, дитячий);
  3. за сезоном (осінній, весняний, зимовий, літній);
  4. за призначенням (робочий, спортивний, побутовий, святковий, спеціальний);
  5. за способом вживання (нижній, верхній).

Є ще одна група не менше важлива:

6) за способом використання (на верхній чи нижній частині тулуба).

3. Конкурс «Дешифратор» (учням пропонується розгадати кліптограму).

А саме як називаються ці групи одягу давайте дізнаємося за допомогою кліптограми.  Правила користування кріптограмою вам добре відомі, отже давайте розшифруємо назви.

КЛІПТОГРАМА

 

1

2

3

4

5

6

7

8

1

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

2

З

И

І

Ї

Й

К

Л

М

3

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

4

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ю

Я

Ь

 

Учні розшифровують назви двох рядків:

П    о     я   с    н    и    й                                    П    л    е     ч   о    в    и    й

33, 32, 47, 35, 31, 22, 25                                   33, 27, 16, 43, 32, 13, 22, 25

Отже, отримали слова поясний та плечовий.

4. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Наведіть приклади поясного одягу;

- Наведіть приклади плечового одягу;

V. Перевірка випереджувального домашнього завдання

А тепер давайте повернемося в далеке минуле. Розглянемо, які спідниці носили наші предки.

1. Повідомлення учнів проукраїнське національне поясне вбрання жінок.

Виступ учениці

В українському жіночому одязі існувало кілька способів утворення поясного одягу. Можна виділити такі основні типи:  незшитий, частково зшитий, зшитий.

Виготовляли одяг переважно із саморобних полотняних тканин.

Як відомо в давнину як поясний одяг були поширені спідниці. Вони мали такі назви: запаска, плахта, дерега, андарак. Я хочу повідомити про спідницю, яка називається   дерега. Адже, саме дерега була поширена у нас на Поділлі.

Дерега відносилась до розпашного одягу. Виготовляли її таким чином: 2 – 3 метри сукна розрізали на три частини і зшивали уздовж.

Цим полотнищем жінки обгортались поверх сорочки і скріплювали його на талії поясом.

2. Демонстрація моделей сучасних спідниць на комп’ютері під час якої

дівчата читають вірш.

Пряма спідниця завжди в моді,

І всім вам стане при нагоді.

Це – міні, максі, по коліна,

Сподобаються вам необмінно.

Ала вам не завадить знати,

Що повним треба уникати

Прямого покрою спідниць,

Щоб не підкреслювать  сідниць.

Погляньте лишень на Марічку –

В рясненьку складочку спідничка,

Худенькі стегна Маша має,

А ця спідничка дозволяє

Розширити їх візуально.

Спасибі Маша все нормально.

Ось на кокетці є спідниця.

До неї треба придивиться:

Тут лінії горизонтальні

Розширюють все візуально

Фігури ваші. Тож спідниця

Така для повних не годиться.

Якщо є вертикальна складка,

Ви почуваєтесь в порядку:

Здаються вищими статури,

І не псують вони фігури.

Яка спідничка симпатична!

І назва в неї математична –

Трапецією вона зветься,

Рекомендуємо від серця

І худорлявим, і повненьким,

В таких спідничках всі гарненькі!

Вони приховують в натурі

Усі недоліки фігури.

 

    

 

                 

 

              

 

Моделі спідниць

 

 

VІ. Робота з підручником

1. Завдання учням: Скориставшись текстом підручника дати відповіді на запитання:

 - Що таке мода? (нетривале панування певних смаків);

 - Чи існує мода на спідниці? (Так);

 - Спідниця  - це самостійний вид одягу, чи ні? (може бути самостійним   видом одягу або частиною костюма);

- Хто носить спідниці? (Жінки та дівчата, але в деяких країнах спідниці носять чоловіки, наприклад у Шотландії);

 -  Що таке силует? (зовнішній контур одягу);

 -  Які бувають спідниці за силуетом? (прямі, трапецієвидні, розширені до низу, завужені до низу);

  •      Які бувають спідниці за покроєм? (прямі, клинкові, кльош)

     Фасони та оздоблення спідниць змінюються із напрямком моди, це можна простежити за журналами мод та показами мод (огляд журналів мод, перегляд слайдів сучасних спідниць із показу моделей).

Учні розглядають малюнки та записують у зошит класифікацію спідниць.

    Вибираючи фасон і шиючи спідницю, обов’язково враховують вимоги: естетичні, гігієнічні, експлуатаційні та економічні.

Самостійна робота учнів (користуючись текстом підручника  дати відповіді на запитання):

  1. Що відноситься до естетичних вимог? (мода, фігура, вік, тканина);
  2. Що відноситься до  гігієнічних вимог? (нормальна життєдіяльність);
  3. Що відноситься до  експлуатаційних вимог?(зручність у користуванні);
  4. Що відноситься до економічних  вимог? (доступність до покупця).

V. Практична частина уроку

Переходимо до практичної частини уроку, яку розпочинаємо із повторення правил техніки безпеки.

1. Ділова гра «У швейній майстерні»Учні діляться на 2 групи. Перш група -  закрійники,  друга – замовники, а потім навпаки. Замовник замовляє пошиття спідниці, радиться із закрійником у виборі моделі, тканини, а закрійник знімає мірки та записує їх (відповідно інструкційної картки 1 і таблиці 1).

Для того, щоб мірки зняти точно і в подальшому не виникали у виробі дефекти необхідно дотримуватись правил зняття мірок.

Інструкційна картка 1

 Правила зняття мірок

  1.                    Людина, з якої знімають мірки, має бути у легкому одязі і стояти прямо, без напруження. Руки вільно опустити вниз.
  2.                    Лінію талії попередньо оперізують тасьмою.
  3.                    Мірки знімають на правому боці сантиметровою стрічкою. Стрічку не слід натягувати або послабляти.
  4.                    Мірки знімають у певній послідовності. Спочатку знімають мірки обхватів (зверху вниз: талії, стегон). Після цього – мірки довжини. Кількість мірок залежить від виду спідниці.
  5.                    Позначення мірок записують великими літерами, а малими літерами позначають місця вимірювань: Ст – півобхват талії, Сс – півобхват стегон, Дв – довжина виробу.
  6.                    Мірки обхватів записують у половинному розмірі, а мірки довжини у повному.

Таблиця 1

Зняття мірок

Мірка

Умовне позначення

Спосіб вимірювання

Значення, см

Півобхват талії

Ст

Сантиметрова стрічка проходить горизонтально навколо тулуба по талії

32

Півобхват стегон

Сс

Сантиметрова стрічка проходить горизонтально через найвищі точки сідниць і з’єднується спереду з урахуванням виступу живота

45

Довжина виробу

Дв

Сантиметрова стрічка проходить по середині спини від талії до бажаної довжини

40

 

   Для того, щоб одяг був зручним у використанні і людина могла вільно рухатись у ньому використовують прибавки на вільне облягання. Прибавки позначають великою літерою П, а ділянку прибавки – маленькою літерою. Наприклад, Пт – прибавка по талії, Пс – прибавка по стегнам. Прибавки змінюються від ступеня облягання (таблиця 2).

Таблиця 2

Прибавки на вільне облягання

Ділянка

Прибавки на вільне облягання, см

щільне

середнє

вільне

Півобхват талії

Півобхват стегон

0,5 -0,7

1,0

1,0

1,5 - 2,0

1,0 – 1,6

2, 5 – 3,0

 

 

 

 

  1. Робота над міні проектом:

  Учням пропонується створити модель власної спідниці, намалювати ескіз моделі та виконати її опис згідно плану:  за кроєм, силуетом, призначенням, сезоном, оздобленням, тканиною.

 Фізкульт хвилинка

Зупиняємо урок –

Робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз –

Все у нас по порядку.

Руки в боки – нахиляйсь,

наче маятник, хитайсь.

За хвилинку відпочили

і за парти тихо сіли.

 

  Учні  будують креслення клинкової спідниці на типову фігуру  у масштабі.

            

VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів

     Вправа «Знайди третє зайве»

  1. До поясного одягу відносяться: брюки, спідниці, плаття.
  2. Для побудови креслення спідниці потрібні такі мірки: Ст, Сс, Сш.
  3. За силуетом спідниці бувають: прямі, розширені до низу, клиньові.
  4. До плечового одягу відносяться: спідниця, блуза, плащ.
  5. Мірка довжини спідниці відкладається від талії вниз, навколо талії, від талії вгору.

Якщо всі відповіді вірні, значить ви були уважними на уроці, якщо маєте одну помилку – не достатньо уважними, якщо 2 – 3 помилки – не уважними зовсім.

VІІ. Підсумки заняття

   Вправа «Дерево вражень»

 

Вправа «Закінчи речення»:

  •            Сьогодні на уроці я ……………………………………………………..
  •            Труднощі виникли при………………………………………………….

       -     На уроці найкраще вдалося……………………………………

  •            Цікавим було……………………………………………………………..

 

Висновок: Отже, на уроці ми вивчили класифікацію одягу, прослідкували змінив одязі протягом століть, навчились знімати мірки та виконувати креслення спідниці у масштабі 1:4.

     VІІ. Домашнє завдання: Виконати креслення спідниці в натуральну величину за власними мірками. Підготувати тканину до розкрою.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
10191
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку