1
Проєкт
Творча особистість
Назва закладу освіти |
Голиківська філія КЗ «Красносілківське НВО» Олександрівської селищної ради Кропивницького району
|
Юридична та фактична адреса закладу |
Кіровоградська область, Олександрівський район, с. Голикове, вул. Центральна, б. 13 |
Телефон/факс закладу освіти |
(05242) 93-3-40
|
e-mail закладу освіти |
|
Керівник закладу освіти |
Нестройна Любов Петрівна
|
Контактні дані керівника закладу освіти: телефон, e-mail
|
098 418 6570, krasnosilka-box@ukr.net |
Керівник проєкту |
Демченко Ольга Вікторівна, заступник завідувача з навчально-виховної роботи Голиківської філії КЗ «Красносілківське НВО» Олександрівської селищної ради
|
Контактні дані керівника проєкту: телефон, e-mail |
097-879-46-00, olgadem250@gmail.com |
|
2020 |
2. Анотація проєкту
Основним завдання сучасної школи є виховання високорозвиненої творчої особистості, яка б поєднувала в собі найкращі, якості, формувала основні компетентності, розкривала потенційні можливості і здібності учнів.
Метою проєкту є створення системи роботи з обдарованими дітьми в конкретних умовах загальноосвітньої школи за допомогою конкретних матеріалів: програм, ознак пізнавальної діяльності учнів, прийомів, методик навчання. Головна мета – це створення цілісної системи роботи щодо розвитку спеціальних здібностей дітей, спрямованої на активізацію участі учнів у різноманітних навчально-наукових заходах, адже систематичний і всебічний підхід найкраще сприяє розвитку обдарованої дитини.
Розвиток творчих здібностей учнів - актуальна проблема, адже саме творча особистість може бути конкурентоспроможною в сучасному світі. Саме цілісна, духовно багата, творча людина може керувати майбутнім. Тому педагогічний колектив протягом наступних трьох років працюватиме над проектом «Творча обдарованість» за темою: «Формування в учнів компетентностей саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації шляхом упровадження в навчально-виховний процесс інноваційних освітніх технологій».
У філії накопичений певний позитивний досвід роботи з обдарованими дітьми, який необхідно узагальнити та розповсюдити. Протягом кількох років обдарованість дітей виявляється й оцінюється на різноманітних конкурсах, олімпіадах, турнірах, інтелектуальних марафонах, конференціях, виставках. Працюють різноманітні гуртки, факультативи, секції з метою створення умов для самореалізації особистості. Уже стало традицією проведення предметних декад як невід'ємної частини навчально-виховного процесу. У школі започатковані традиції проведення конкурсів, свят, інтелектуальних змагань, які стали органічною частиною іміджу філії.
Разом з тим слід відмітати, що робота з обдарованими дітьми потребує більш чіткого педагогічного керівництва з боку вчителів-предметників, керівників гуртків, адміністрації.
Реалізація проєкту «Творча особистість» дозволить створити систему пошуку, виявити обдарованих дітей та їх розвитку на початковому етапі навчання посилити увагу до проблем особистості, тим більше - особистості обдарованої і талановитої, до проблеми, що полягає у безсистемності у роботі з обдарованими та здібними дітьми, результатом чого є їхній недостатній рівень участі у різноманітних шкільних заходах. Отже, необхідно створити таку систему навчально-виховного процесу, в якій учень, як унікальна і неповторна особистість, стає активним суб’єктом навчання і виховання.
Пошук обдарованих дітей та створення умов для їх розвитку – це цілісна спланована діяльність дорослих - батьків, учителів, керівників гуртків та факультативів, шкільного психолога.
Опис проблеми, на вирішення якої направлений проєкт
Одним із пріоритетних напрямів роботи нашого педагогічного колективу є турбота про обдаровану та талановиту молодь, її творчий, інтелектуальний, духовний та фізичний розвиток. Адже саме молоді люди в майбутньому будуть визначати шляхи розвитку науки, економіки, медицини, мистецтва тощо.
Сучасний учень нашої школи — це розвинена, нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Саме він спонукає вчителя до творчої педагогічної діяльності. Бо ж виховати творчого учня може лише творчий учитель, який сам є особистістю.
Аналізуючи ситуацію в Голиківській філії за останні 3 роки, можна сказати, що актуальність проекту пов’язана з пошуком, виявленням та розвитком обдарованих дітей.
Актуальним завданням педагогічного колективу є підвищення рівня якості знань учнів. Для колективу школи важливо давати дітям нові життєві стратегії та компетентність, сприяти мобільності їх соціальної поведінки, тому, що саме це дозволяє особистостям долати кризові ситуації, обирати свій шлях у майбутньому. На сучасному етапі розвитку освіти пріоритетним визнається особистісно орієнтоване навчання, оскільки його метою є формування цілісної особистості в єдності когнітивних та креативних якостей, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей учнів. Особливо важливим завданням є виявлення, навчання та виховання обдарованих, талановитих дітей.
Перетворення, які відбулися у вітчизняній системі освіти за останнє десятиліття, її переорієнтація на гуманістичні, індивідуально орієнтовані та розвивальні освітні технології змінили ставлення до учнів з неординарнами здібностями. З’явилися освітні установи, навчальні й соціальні програми, громадські організації та фонди, головною метою яких є виховання унікальної цілісної творчої особистості, здатної на свідомий і відповідальний вибір за різних життєвих обставин.
Проєкт спрямований cтворити таке середовище, таку атмосферу життєдіяльності дітей, яка б сприяла гармонійному розвитку особистості кожного учня, починаючи з моменту приходу дитини до школи; формувати, зберігати і підтримувати фізичне, психічне і духовне здоров'я; сприяти свідомому вибору учнями "ключової" сфери діяльності, починаючи із середньої ланки навчання; домогтися результативності навчально-виховного процесу за умови мінімальних витрат часу, зусиль, засобів; застосовувати, творчо використовувати проект чи його елементи в практиці інших педагогічних колективів.
Реалізація проєкту дасть можливість: задовольнити потреби учнів в одержанні більш високого освітнього рівня з базових дисциплін, у порівнянні з державним стандартом, усунути невідповідність між можливостями і результативністю діяльності учнівського і педагогічного колективів,
підготувати найбільше адаптованих випускників до життя у швидко мінливому суспільстві протягом усього періоду навчання, підвищити імідж нашої філії.
Серед завдань, які необхідно вирішувати в ході проєкту , можна виділити такі:
Учасники проєкту: учні 5 – 9 класів, класні керівники, вчителі предметними, практичний психолог школи, керівники гуртків, батьківська громадськість.
Термін дії проєкту - 3 роки .
Мета і завдання проєкту
Метою проєкту є:
Завдання проєкту:
Опис діяльності в рамках проєкту: стратегія, механізми та план досягнення поставленої мети
Проєкт передбачає роботу з педагогічним колективом, з учнями та їхніми батьками.
Учасники проєкту :
Керівник проєкту – Демченко Ольга Вікторівна, заступник завідувача з НВР
Проєкт реалізовуватимуть :
- учителі – предметними школи
- учні 5-9 класів
- практичний психолог школи
- керівники гуртків
- батьківська громадськість.
Етапи виконання проєкту
Реалізація проєкту розрахована на три роки і складається з таких етапів:
- підготовчий
- пізнавально-практичний
- підсумковий
Проєкт реалізовуватимуть під час навчально – виховного процесу, проведення гурткової , позакласної і позашкільної роботи.
План реалізації проєкту
Завдання |
Термін |
Відповідадьні |
Підготовчий етап 2020 |
||
Організація роботи творчої групи вчителів |
Вересень |
Адміністрація |
Проведення діагностичних досліджень |
Вересень |
Творча група |
Визначення основних завдань |
Вересень |
Творча група |
Розподіл обов’язків |
Вересень |
Творча група |
Вивчати літературу з цієї проблеми |
Протягом терміну дії проекту |
Керівник проєкту |
Підготувати перелік літератури з теми «Робота з обдарованими дітьми». |
Жовтень |
Творча група |
Знайомити з досвідом роботи вчителів з цієї проблеми. |
Протягом терміну дії проекту |
Керівник проєкту |
Провести засідання МО з цієї проблеми, з метою оцінки стану роботи вчителів з обдарованими учнями. |
Протягом терміну дії проекту |
Голови МО |
Провести семінар-практикум для членів методичної ради з теми «Шляхи вдосконалення роботи вчителів з обдарованими учнями». |
Листопад |
Голова МР |
Розглянути на батьківських зборах питання «Психологія обдарованої дитини». |
Грудень |
Психолог |
Слідкувати за новинами психолого-педагогічної літератури з цього питання та систематизувати її в бібліотеці,практикувати огляд науково-методичної літератури, матеріалів фахових видань про роботу з обдарованими дітьми. |
Протягом терміну дії проекту |
Бібліотекар |
Провести анкетування вчителів, з метою визначення їхнього ставлення до системи роботи з обдарованими учнями, що існує у ЗНЗ, та з’ясувати проблеми, що виникають у роботі з обдарованими учнями. |
листопад 2020 р.
|
керівник проєкту, психолог, МР
|
Провести анкетування учнів-учасників олімпіад, з метою оцінки роботи вчителів щодо підготовки учнів до предметних олімпіад. |
Січень 2021 |
керівник проєкту |
Провести тестування вчителів, з метою визначення рівня їх творчого потенціалу. |
Березень 2021 |
керівник проєкту |
Спостереження за процесом адаптації учнів під час переходу з початкової ланки до основної. |
Вересень - квітень кожного року |
керівник проєкту, психолог, МР
|
Провести анкетування учнів «Що мені вдається найкраще?» |
Травень |
психолог |
Створити банк даних про здібних, обдарованих, талановитих дітей. |
Вересень кожного року |
психолог |
Розробити творчі завдання за предметами для пошуку обдарованих дітей. |
вересень, щорічно |
МР
|
Розробити пам’ятку «Поради батькам для роботи з обдарованими учнями» |
|
Класні керівники |
Розробити рекомендації для батьків з розвитку у дітей творчих здібностей. |
|
Вчителі - предметники |
Розробити рекомендації для учнів з розвитку їх творчого та інтелектуального потенціалу |
|
|
Пізнавально-практичний етап 2021р |
||
Створити на базі методичного кабінету школи методичний кейс з проблемами «Вдосконалення роботи з обдарованими учнями» з матеріалами: а) список літератури з теми; б) презентація творчих і методичних матеріалів учителів; в) відбірка програм для роботи з обдарованими учнями. |
Вересень - жовтень |
керівник проєкту, психолог, МР
|
Провести науково–практичну конференцію учнів «Чи вміємо ми навчатися?». Видати альманах робіт учасників конференції. |
Листопад |
керівник проєкту, психолог, МР |
Провести методичну оперативку «Шляхи виявлення обдарованих дітей». Оформлення буклета. |
Грудень |
керівник проєкту, психолог, МР |
Проводити індивідуальні методичні консультації для вчителів «Роль інноваційних методик в розвитку творчої особистості». Оформлення рекомендацій |
Протягом року |
керівник проєкту, психолог, МР
|
Провести методичну нараду «Нетрадиційні прийоми розвитку здібних учнів на навчальних заняттях: гуманітарного циклу; природничого циклу; фізико–математичного циклу; суспільствознавчого циклу; технічної та обслуговуючої праці та фізичної культури» |
Січень Лютий |
керівник проєкту, психолог, МР
|
Провести фестиваль педагогічної майстерності «Вдосконалення шляхів розвитку творчих здібностей учнів» |
Березень |
керівник проєкту, психолог, МР
|
Проводити виставки творчих робіт учнів. |
Квітень |
Вчителі - предметники |
Провести конкурс «Кращий учень року» |
|
|
Створити кабінет інновацій |
До січня |
директор |
Підсумковий етап 2022р |
||
Провести презентацію роботи вчителів з метою обміну досвідом «Моя творча лабораторія» |
Вересень - жовтень |
керівник проєкту, психолог, МР
|
Підвести підсумки роботи над проектом: а) аналіз роботи над проектом; б) моніторинг якості навчання учнів. |
Грудень |
керівник проєкту |
Створити-методичний супровід для роботи з обдарованими дітьми за результатами впровадження проекту. |
|
керівник проєкту |
Розробити рекомендації з урахуванням аналітичних даних. Підготувати випуск методичного вісника. |
Січень |
Творча група |
Провести святковий КВК для учнів «Розумники і розумниці» |
Квітень |
Педагог - організатор |
Нагородження учнів і вчителів грамотами за успіхи у навчанні і роботі. |
Травень |
керівник проєкту |
Занесення на дошку Пошани та дошку «Таланти школи» |
Травень |
Педагог - організатор |
Преміювати учнів путівками до табору «Артек» |
|
керівник проєкту |
Преміювати вчителів за успіхи у праці |
|
керівник проєкту |
Визначення перспектив і проблем для подальшої роботи у наступний час. |
|
МР
|
Головна метою є
Основні завдання:
Впровадження проєкту дасть змогу вирішити потреби педагогічного колективу
Досягнення мети та заходи проєкту
Опис заходів Проєкту:
І етап - Організація та забезпечення реалізації проєкту
1.1. Представлення проекту на ознайомлення педагогічного колективу.
1.2. Розробка проектної документації, експертиза проєкту.
1.3. Обґрунтувати напрями та пріоритети роботи.
1.4. Створення робочих груп відповідно до завдань проєкту щодо стимулювання розвитку творчого потенціалу учнів та вчителів.
1.5. Інформування та залучення до реалізації проєкту органів місцевого самоврядування.
ІІ етап - Виконання підготовчих робіт
2.1. Співпраця з органами місцевого самоврядування, з громадськими організаціями у сфері розвитку та підтримки обдарованих учнів.
Організація та укладання договорів з органами місцевого самоврядування щодо фінансування на забезпечення кабінету інновацій сучасною комп’ютерною технікою, на преміювання учнів та вчителів, придбання паперу, грамот, фотопаперу, матеріалу для стендів.
2.2. Підготовка команди виконавців проекту
2.3. Висвітлення в ЗМІ про результати учнів у предметних олімпіадах, участі учнів у МАН, районних та обласних спортивних змаганнях, шкільних позакласних заходах.
ІІІ етап – Матеріально-технічні заходи
3.1 Забезпечення нормативно-правової організації.
3.2 Здійснювати підтримку обдарованої молоді, зокрема шляхом клопотання, підтримки і виплат відповідних стипендій та премій їх наставникам . Організація оздоровлення обдарованих учнів під час канікул.
3.3. Залучення всіх установ до активної допомоги у реалізації проєкту .
3.4. Виготовлення наочної інформації щодо реалізації проекту.
3.5. Забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних і працівників, удосконалення методологічних основ роботи з обдарованими учнями на засіданнях педрад та різних методичних заходів.
3.6. Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних інтелектуальних і творчих змаганнях.
IV етап. Заключний етап
4.1. Проведення святкового конкурсу «Розумники і розумниці»
4.2. Оприлюднення інформації про результати у проекті
Над реалізацією проєкту працюватиме команда:
Тривалість проєкту складатиме 3 роки.
В ході реалізації проекту передбачається такий інструментарій для моніторингу роботи з обдарованими дітьми:
Позаурочна робота
Якості, якими має володіти вчитель
Як розвивати творчі здібності учнів
Очікувані результати: підсумки заходів, довгострокові результати, позитивні зміни
За результатами реалізації проєкту очікується ряд якісних/кількісних досягнень:
Кількісний очікуваний результат:
Якісний очікуваний результат
Результати реалізації проєкту:
Презентація результатів та звітність за результатами проєктної діяльності
Для контролю за реалізацією та якістю виконання роботи на кожному етапі проекту створюється експертна комісія, до складу якої входять представники адміністрації школи, шкільного парламенту.
Ініціативна група: заступники директора з НВР та ВР, психолог, класні керівники, представники учнівського самоврядування.
№ п/п |
Презентація результатів |
Виконавець |
|
Сторінки на шкільному сайті |
ініціативна група |
|
Інформування через соціальні мережі |
ініціативна група |
|
Звіт перед громадськістю щодо реалізації проекту |
директор ЗО |
І етап |
Організація та забезпечення реалізації програми |
Відповідальний |
|
1.1. Представлення проєкту на ознайомлення педагогічного колективу та батьківської громадськості. 1.2. Розробка проєктної документації, експертиза проєкту. 1.3. Обґрунтування напрямів та пріоритетів 1.4. Створення робочих груп відповідно до завдань проєкту. 1.5. Інформування та залучення до реалізації проекту місцевої громади. |
Директор ЗДВР |
ІІ етап |
Виконання підготовчих робіт |
|
|
2.1. Організація та укладання договорів на придбання матеріально – технічного забезпечення проєкту 2.2.Підготовка команди проєкту 2.3. Висвітлення в ЗМІ |
Директор ЗДВР |
ІІІ етап |
Матеріально-технічні заходи |
|
|
3.1Обладнання кабінету сучасними меблями, технічними засобами. 3.2.Комплектування інформаційно – бібліотечного фонду. 3.3. Залучення спонсорів для підтримки обдарованих учнів. 3.4. Виготовлення інформації щодо участі в проекті |
Директор ЗДВР
Бібліотекар Керівник проекту
|
IV етап |
Заключний етап |
|
|
4.1. Проведення загальношкільних заходів. Нагородження учнівського та педагогічного колективів. 4.2. Оприлюднення у засобах масової інформації результатів. |
Директор ЗДВР |
|
Презентація виконаних робіт на педраді, перед громадськістю |
Керівник проекту |
Джерела фінансування
Для реалізації проєкту планується залучити кошти з наступних джерел:
кошти, передбачені кошторисом на поточне бюджетне фінансування;
кошти спонсорів;
благодійні внески.
Бюджет проєкту
– загальна вартість проекту 16700 грн
– внесок самого закладу освіти у витрати з його реалізації – 1400 грн
– залучені кошти спонсорів: 15 300 грн.
Стаття |
Витрати, грн |
Кошти |
Розробка проєктної документації |
0 |
|
Демонтаж застарілого обладнання |
0 |
|
Підготовка приміщення до ремонтних робіт |
0 |
|
Закупка необхідного обладнання, матеріалів |
1000 тис.грн |
Закладу освіти |
Оснащення кабінету сучасним обладнанням |
10000 |
Спонсорської допомоги |
Папір, фотопапір |
400 |
благодійної ярмарки |
Оновлення стенду «Таланти школи» |
1000 |
сільської ради |
Відпочинок у таборі «Артек» |
3000 |
спонсорські кошти |
Проїзд учнів до краєзнавчого музею в Олександрівку |
300 |
спонсорські кошти |
Всього: |
16700 |
|