Інтернет. Кібербулінг. Безпека в інтернеті. Корисні поради.

Про матеріал
Інтернет. Кібербулінг. Безпека в інтернеті. Корисні поради. Матеріали для виховної роботи. Можна використати для учнів 5-9 класів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтернет. правил. А безпеки в Інтернеті для дітей. Кібер. Булінг. корисні поради.

Номер слайду 2

Мета: визначити, у чому полягає шкідливий вплив компю‘тера на людину, та підготувати рекомендації для зменшення небезпеки.

Номер слайду 3

Що являє собою комп'ютер? Комп'ютер — програмно-керований пристрій для створення, обробки і знищення інформації

Номер слайду 4

Еволюція

Номер слайду 5

Що таке інтернет? Інтернет - це всесвітня комп'ютерна мережа, що об'єднує різні мережі та окремі комп'ютери. Основні функції забезпечення користувача необхідною інформацією і послугами зв'язок комп'ютерів між собою

Номер слайду 6

В яких цілях використовується інтернет? ІНТЕРНЕТ ВИКОРИСТОВУЮТЬ Завантаження звукових відеофайлів Розваги Навчання

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Ігрова залежність ;Доступ та безпосереднє залучення до небажаного контенту;Небезпека віртуального спілкування (приниження);Сюрпризи при безпосередній зустрічі віч-на-віч ;Віруси ;Неправдива інформація;Неконтрольовані покупки. Проблеми в Інтернеті

Номер слайду 9

Соціальні мережі Три мільярди хвилин в день в сумі витрачають на спілкування один з одним користувачі соціальної мережі Facebook. А ще є My. Space, Twitter і безліч інших, і всі вони радикальним чином змінили характер нашого спілкування і способи знайомства

Номер слайду 10

Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку на вулиці, громадських місцях, школі, то тепер виникає необхідність захисту школярів під час перебування в мережі. Адже оманливе відчуття безпеки в інтернеті може мати вкрай негативні наслідки для дітей.

Номер слайду 11

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ На сьогодні Інтернет відіграє важливу роль в житті сучасної людини. Глобальна мережа Інтернет – це необмежений ресурс, який може бути використаний як для навчання, так і для відпочинку та спілкування з друзями. Але вміщаючи в себе великий інформаційний, навчальний та розважальний потенціал, Інтернет може бути небезпечним та становити певний ризик, особливо для дітей. Тому, враховуючи всі проблеми та небезпеки, розглянемо та запам’ятаємо з вами правила бекпеки в Інтернеті.

Номер слайду 12

Основна небезпека в Інтернеті Згідно з результатами досліджень, діти найбільш часто зустрічаються з наступними небезпеками в Мережі: агресія; сексуальні домагання; переслідування, образу; психологічний тиск; шахрайство / крадіжки; неетична реклама; порнографія; комп'ютерні віруси.

Номер слайду 13

Приклади включають:поширення брехні про когось або розміщення фотографій, які компрометуюсь когось, у соціальних мережах;надсилання повідомлень або погроз, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди, через платформи обміну повідомленнями;видання себе за когось іншого/іншу і надсилання повідомлень іншим людям від його/її імені.

Номер слайду 14

Булінг. Булінг (bullying, від анг. bully – хуліган, забіяка) (цькування) - це  діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Номер слайду 15

види булінгу. Людину, яку вибрали жертвою, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими видами булінґу є:фізичний (штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень);психологічний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж);економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей);сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти);кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).

Номер слайду 16

Методи негативного впливу на свідомість користувачів інтернету. Педофілія і порнографія;Пропоганда жорстокості,екстремізму та нетерпимості;Кіберсуїцид;Тролінг;Кібербулінг

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Кіберсуїцид. Кіберсуїцид – досить новий різновид групового або індивідуального самогубства, що вчиняється в результаті використання інтернет-ресурсів.

Номер слайду 19

Кіберсуїцид розділяється на чотири типи: Комунікативний «flashmob-cybersuicide» (припускає Мережне спілкування суїцидально налаштованих осіб, раніше не знайомих між собою, але які поєднуються з метою здійснення колективного самогубства внаслідок укладення між ними віртуального договору через Інтернет).Інформаційний «information-cybersuicide» (суїцид внаслідок одержання за допомогою Інтернету відомостей про те, яким способом і за допомогою яких засобів краще здійснити самогубство). Адиктивний «addiction-cybersuicide» (здійснення аутоагресивних дій, що є спровокованими інтернет-залежністю: гемблінг, кіберсекс й ін.). On-line суїцид (здійснення самогубства в реальному часі, перед web-камерою).

Номер слайду 20

Тро́лінг. Тро́лінг (інт.-сл., запоз.від англ.trolling) — вид взаємодії в онлайн-дискусіях на віртуальних комунікативних ресурсах (на форумах. у групах новин, у вікі -проектах, блогах та ін.), коли взаємодія націлена на провокацію у читачів емоційної відповіді, емоційної реакції, емоційних аргументів, образ і тривалих марних дискусій, флейму, нагнітання конфліктів для реалізації цілей інтернет-троля. Тролінг є грубим порушенням мережевого етикету. Повідомлення, написані тролем, зазвичай «провокаційні, дивні,несуттєві та несерйозні». Троль часто анонімний або використовує перевірену особу, а іноді також використовує окремі облікові записи для цієї мети. 

Номер слайду 21

Кібербулінг. Кібербулінг – це булінг із застосуванням цифрових технологій. Він може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах та мобільних телефонах. Це неодноразова поведінка, спрямована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований.

Номер слайду 22

Види булінгу та кібербулінгу. Вербальний (словесний) булінг — словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу й т. д.). Фізичний булінг — фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним способом. Соціальний булінг — соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапези за обіднім столом, гри, заняття спортом чи громадської діяльності.

Номер слайду 23

Типи Кіпербулінгу: Флеймінг, Харасмент, Хепіслепінг. Флеймінг (flaming) — обмін короткими гнівними й запальними репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні технології. Найчастіше розгортається в «публічних» місцях Інтернету, на чатах, форумах, дискусійних групах. Харасмент (harassment) — залучення повторюваних образливих повідомлень, спрямованих на жертву (наприклад, сотні смс-повідомлень на мобільний телефон, постійні дзвінки) з перевантаженням персональних каналів комунікації. Хепіслепінг (happy slapping) — відносно новий вид кібербулінгу, який починався в англійському метро, де підлітки, прогулюючись пероном, раптом ляскали один одного, тоді як інший учасник знімав цю дію на мобільну камеру. У подальшому за будь-якими відеороликами, у яких записано реальні напади, закріпилась назва хепіслепінг. Ці відеоролики розміщують в Інтернеті, де його можуть продивлятись тисячі людей, зазвичай без жодної згоди жертви.

Номер слайду 24

Форми кібербулінгу. Образа (англ. laming): Як правило, відбувається у відкритому публічному просторі Інтернету, за допомогою образливих коментарів, вульгарних звернень і зауважень. Домагання (англ. harassment): Цілеспрямовані, систематичні кібер-атаки від незнайомих людей, користувачів соціальних мереж, людей з найближчого реального соціального оточення.«Очорнення», поширення чуток (англ.. enigration): Навмисне виставлення жертви в чорному світлі за допомогою публікації фото- або відеоматеріалів на Інтернет-сторінках, форумах, в новинних групах, через електронну пошту.наприклад, щоб зруйнувати дружні відносини або помститися екс-подрузі. Використання фіктивного імені (англ. personation): Навмисно видавати себе за іншу людину, використовуючи пароль жертви, наприклад, для того, щоб образити вчителя. Публічне розголошення особистої інформації (англ. uting and trickery): Поширення особистої інформації, наприклад, інтимних фотографій, фінансового стану, роду діяльності з метою образити або шантажувати, наприклад, екс-партнера. Соціальна ізоляція (англ. exclusion): Відмова спілкуватися (як на діловому, так і на неформальному рівні), виключення з Instant-Messenger'a групи або ігрової спільноти і так далі. Тривале домагання і переслідування (англ. yberstalking): Систематичне (сексуальне) переслідування будь-кого, що супроводжується погрозами і домаганнями. Відкрита загроза фізичної розправи (англ. cyberthreats): Прямі або непрямі погрози вбивства кого-небудь або заподіяння тілесних ушкоджень.

Номер слайду 25

Розвиток. Завантаження звукових відеофайлів. Навчання. СпілкуванняІнтернет-послуги. Пошук ІнформаціїІнтернет корисний!

Номер слайду 26

Ігрова залежність; Доступ та безпосереднє залучення до небажаного контенту; Небезпека віртуального спілкування (приниження); Сюрпризи при безпосередній зустрічі віч-на-віч; Віруси; Неправдива інформація; Неконтрольовані покупкиІнтернет -залежність

Номер слайду 27

Психологічна. Збільшення часу перебування в Інтернеті Ризик втрати соціальних зв‛язків та життєвих інтересів Втомленість, в`ялість, депресія Очікування сеансу Інтернету Ейфорія під час перебування в Інтернеті Брехливість у відношеннях з батьками, педагогами, з метою приховати захоплення Інтернетом Інтернет залежність

Номер слайду 28

Фізіологічна. Порушення сну Недотриман ня режиму дня Болі в спині, порушення режиму харчуваня Головні болі Сухість очей Фізична втомленість

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Слідкуйте за часом. Діти з 7-10 років -15-25 хвилин; Діти з 11-14 років- від 30 до 40 хвилин; Підліткам до 16 років - не більше 2-х годин; Підліткам старше 16 років - 2- 4 години з перервами ; т

Номер слайду 32

Правила безпечного Інтернету Не розповідати чужим людям особисту конфіденційну інформацію Користуватися антивірусами, В жодному випадку не залишати ніде номери кредитних карток. Не скачувати що попало. Люди часто скачують фільми або якесь програмне забезпечення піратське, а разом з ним віруси, які дають можливість зловмисникам проникнути на цей комп’ютер.

Номер слайду 33

Поради щодо безпечного користування Інтернетом Обмежуй свій час роботи та ігор в Інтернеті. Батьки мають знати, чим ти займаєшся, коли сидиш біля комп’ютера! Поводься чемно і не ображай інших в Інтернеті. Тримай свій пароль у таємниці. Якщо опинишся у складній ситуації, поговори з батьками. Залишай небезпечні web-сайти. Ніколи не давай незнайомим людям повне ім'я, адресу, номер школи, розклад занять або відомості про родину.

Номер слайду 34

Якщо цих правил не дотримуватися, можна, наприклад, стати жертвою кібершахраїв або вірусів, які «витягнуть» з вашого комп’ютера приватну інформацію про, наприклад, банківські рахунки.

Номер слайду 35

Сьогодні Інтернетом користується понад чверть населення земної кулі - 1,9 млрд. чоловік. Середній рівень інтернет-проникнення в світі наближається до 30%, а в розвинених європейських країнах цей показник досягає 70%. В Україні ця цифра становить 10-12 млн. осіб - близько чверті населення країни. При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. На тлі стабільно високого рівня користування інтернетом серед дітей віку 11-14 і 15-17 років, також зростає число дітей молодшого віку (6-10 років).

Номер слайду 36

Неправильна постава за комп’ютером може стати причиною багатьох захворювань

Номер слайду 37

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: своїх паролів,домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

Номер слайду 38

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків(погрози, файли певного місту, пропозиції).

Номер слайду 39

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

Номер слайду 40

4. Не діліться своїми фото з незнайомцями.

Номер слайду 41

5. Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків.

Номер слайду 42

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

Номер слайду 43

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

Номер слайду 44

-Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте. - Не переходьте за посиланнями, прикріпленим в імейл-повідомленнях – безпечніше вводити адресу в рядок браузера самому.-Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

Номер слайду 45

. 8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям. Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби

Номер слайду 46

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

Номер слайду 47

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Номер слайду 48

Соціологічні опитування

Номер слайду 49

Запитання. Що таке Інтернет?Коли і чому виник Інтернет?Які були передумови винекнення Інтернету?За допомогою чого з’єднуються комп’ютери? Що для цього потрібно? Яка практична користь Інтернету? Назвіть небезпеку використання Інтернету?Які види інтернет –залежності ви знаєте?Що таке булінг? Види булінгу. Назвіть основні методи негативного впливу на свідомість користувачів інтернету. Назвати основні правила поведінки в інтернеті. Чи відомі вам випадки шахрайства в Інтернеті? Якщо так,то які?

Номер слайду 50

Висновок Користуйтесь Інтернетом дотримуючись простих правил, та будьте у безпеці.

Номер слайду 51

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимошенко Тетяна Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
2089
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку