Тренінг командоутворення
«МИ - КОМАНДА!»
Мета: підвищення згуртованості класу, розвиток комунікативних навичок, уміння співпрацювати, формування та посилення загального командного духа.
План тренінгу:
Привітатися один з одним долонями, коліном, ліктем, плечем.
Охарактеризуйте свій емоційний стан у вигляді погоди. Наприклад, «Хмарно, без опадів».
Учасники тренінгу об’єднуються у пари. Упродовж 3—5 хвилин кожний розповідає партнерові про значущі моменти свого життя. Далі всі учасники об’єднуються в спільне коло. Двоє охочих виходять у центр кола й розповідають одне про одного, міняючись місцями. Н априклад: «Марійка сидить на стільці, Сашко стоїть у неї за спиною й розповідає про Марійку від першої особи».
Учасники тренінгу об’єднуються у пари, беруть до рук ручки (по 2 ручки на кожну пару). Утримуючи ручки тільки вказівними пальцями, слід одночасно сісти й одночасно підвестися, не упустивши ручки. Потім цю саму вправу учасники виконують у трійках (ручок — по 3 на кожну трійку). На наступному етапі цю вправу виконує весь клас (кількість ручок відповідає кількості учасників).
Учасники пишуть на листочках міні-твір «Моя мета навчання у школі». Після чого діти діляться на групи (вправа «Атоми і молекули») і складають спільний список.
Учасники об’єднуються довільно у дві команди і шикуються в дві колонки паралельно. Кожен учасник дивиться при цьому в спину свого товариша. Вправа виконується без слів. Ведучий малює якусь просту картинку і ховає її. Потім ця ж картинка малюється пальцем на спині кожного останнього члена команди. Завдання – відчути і передати якомога точніше цей малюнок далі. В кінці учні, які стоять першими в командах, малюють, те, що вони відчули, на аркушах паперу і показують усім. Ведучий дістає свою картинку і порівнює.
Учасникам пропонується обговорити в командах помилки і знахідки, які були в процесі вправи. Зробити висновки, потім, з урахуванням цих висновків, повторити вправу. При цьому перші і останні члени команд міняються місцями.
Обговорення в загальному колі. Що допомагало зрозуміти і передавати відчуття? Що відчували перші і останні члени команд у першому і в другому випадку? Що заважало виконувати вправу?
Діти по черзі передають один одному, тримаючись за ниточку і не випускаючи її з рук, клубочок із обміном вражень про заняття.