Проект " Виготовлення фоторамки"

Про матеріал
Тема проекту: проектування та виготовлення дерев’яної фоторамки. Мета проекту: ознайомити з історичними відомостями виникнення фоторамок з різними видами обробки матеріалу та областю їх застосування, вдосконалити навички роботи з різним інструментом обробки деревини різних порід, розвивати естетичний смак, економно використовувати матеріали. Об’єкт проектування: дерев’яна фоторамка
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №29

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор проекту:

вчитель трудового навчання

Тукун  Іван Іванович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернігів 2018


ЗМІСТ

АНОТАЦІЯ

І. ОРГАНІЗАЦЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

Історична довідка

Призначення проектного виробу

Дизайн-аналіз

Висновок щодо технічної пропозиції

ІІ. КОНСТРУКЦІЙНИЙ ЕТАП

Опис зовнішнього виду

Технічне обґрунтування проекту

Вибір технології

Послідовність виготовлення:

Вибір матеріалу:

Вибір інструменту та обладнання

Специфікація

ІІІ. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП

Складання технологічної картки

Самоконтроль власної діяльності

Дотримання технологічної і трудової дисципліни, культури праці

Креслення

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП


АНОТАЦІЯ

 

Тема проекту: проектування та виготовлення дерев’яної фоторамки.

Мета проекту: ознайомити з історичними відомостями виникнення фоторамок з різними видами обробки матеріалу та областю їх застосування, вдосконалити навички роботи з різним інструментом обробки деревини різних порід, розвивати естетичний смак, економно використовувати матеріали.

Обєкт проектування: дерев’яна фоторамка

 Основні завдання та цілі:

  •            Підібрати об’єкт праці;
  •            Провести порівняльний аналіз виробів-аналогів;
  •            Підібрати матеріали для виготовлення виробу;
  •            Підібрати інструменти та матеріали для даної роботи;
  •            Скласти технологічну картку виготовлення виробу;
  •            Розрахувати економічне обгрунтування проекту.

Вимоги до виробу:

  •            Оригінальність;
  •            Композиційна цілісність;
  •            Якість;
  •            Функціональність;
  •            Безпечність;
  •            Естетичне оформлення.

 

Матеріольно - технічне забезпечення:

  •            Різні види матеріалів
  •            Верстати
  •            Інструменти
  •            Мережа Інтернет
  •            Інструкції з безпеки життєдіяльності

 


І. ОРГАНІЗАЦЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

Історична довідка

Як вузька галузь декоративно-ужиткового мистецтва, рамка пройшла довгий шлях розвитку. В добу Відродження в Італії її часто створювали засобами живопису на тій же дошці, що й головне зображення, додаючи візерунки. На фресках тої доби рами зазвичай прості і створювали лише візуальні кордони стінопису.

Ускладнення прийшло в добу маньєризму (особливо в ритині). Рамець часто нагадує архітектурну споруду, прикрашену волютами, колонами, фронтонами і алегоричними зображеннями (рами портретів-ритин у книзі Джорджо Вазарі «Життєписи найвідоміших живописців, скульпторів і архітекторів»). Іноді подібна складна за побудовою рамка створювалась і в портретах олійними фарбами (Генрі Говард, граф Суррей, 1546 р.)

Картинна рамка стає важливим додатком до образу, створеному художником в добубароко. Рамка вбирає стилістику доби, головні складові візерунків, їх форми і комбінації. Особливе місце посіли королівські портрети у Франції, а рами для них мають оздоби, близькі за стилем до пишних оздоб інтер'єрів палацу Версаль (рамка королівського портрету Луї XIV, золочене дерево, замок Шенонсо.) Навіть репертуар візерунків підлягав в той час регламентації, узятий з античності та світу рослин, військової арматури тощо. До створення проектів картинних рам, ювелірних виробів, бронзи залучають найкращих художників та граверів.

Рослинні візерунки чи гірлянди з квітами і фруктами переважали і в бордюрах(рамках) гобеленів, цих тканих фресок доби, і виконувались з кольорових ниток.

Офіційний портрет королівської особи розміщували в раму з гербом чи короною (рамка портрету Катерини ІІ, дизайнер Карл Людвіг Бауер, Новий палац Сан-Сусі, Постдам, рамка портрету королеви Луїзи V, пастель).

Різьблені рами для термометрів та барометрів виготовляли в Лондоні та Петербурзі у 18 столітті. Антикварні прилади нині — надбання музеїв.

Твори малярів вигідно виглядали в добре зробленій картинній рамі. Це добре знали представники французького імпресіонізму  Клод Моне та Каміль Піссарро. Свої картини вони часто облямовували антикварними рамками.

Призначення проектного виробу

Проектований виріб призначений для оздоблення оселі і надання їй затишку.

За допомогою фоторамок можна не просто зафіксувати приємні події, «заморозити» для тривалого зберігання певних емоцій, та зробити їх помітними, доступними кожен день.


 

Дизайн-аналіз

Заглибившись в мережу Інтернет знайшов багато цікавого матеріалу. Різноманітні моделі вражали своєю красою та естетичним виглядом. Але мені хотілося створити щось своє, особливе, не схоже на інші моделі.

 

Картинки по запросу фоторамки с дерева Картинки по запросу фоторамки с дерева Картинки по запросу фоторамки с дереваКартинки по запросу фоторамки с дерева

 

 


Висновок щодо технічної пропозиції

 

Проаналізувавши моделі-аналоги та враховуючи всі переваги я створив ескізсвоєї індивідуальної моделі, яку й буду виготовляти.

 

Даний ескіз проектованого виробу максимально відповідає поставленим вимогам. Виріб має оригінальну форму, естетичність, усі елементи гармонійно поєднуються.

 


ІІ. КОНСТРУКЦІЙНИЙ ЕТАП

 

Опис зовнішнього виду

Мій виріб «Фоторамка» має форму прямокутника з ажурновипиляними вензельками. Зроблена з чотирьох- та восьмишарової фанери листвяних порід деревини. Частини фанери розміром 255×190×4 мм,  190×130×8 ммсклеєні між собою та 105×8×4 мм прикріплені цвяхами. Основий контур передньої(фасадної) частини оздоблений ажурним випилюванням.

 

Технічне обґрунтування проекту

  1. Назва об’єкту дизайну – фоторамка
  1. Функція, призначення – оздоблення оселі і надання їй затишку
  1. Габаритні розміри – 255×190 мм.
  1. Аналіз існуючих аналогів (матеріал, форма, вимоги техніки безпеки і санітарної гігієни, естетика тощо)
  1. Вимоги до об’єкту дизайну – оригінальність, зручність, гармонія, міцність до удару.
  1. Побажання замовника: надійність у використанні, наявність оригінального художнього оформлення
  1. Фінансові можливості замовника середні.
  1. Приблизний кошторис дизайнерської розробки у межах цін на аналоги.

 

Вибір технології

  •              Підготовка заготівок.
  •              Надання необхідної форми, та виготовлення конструктивних елементі (випилювання, вирізання).
  •              Свердління отворів.
  •              Кріплення ніжок.
  •              Зачистка та склеювання.
  •              Шліфування конструктивних елементів.
  •              Покриття.


Послідовність виготовлення:

  1. Розробка – креслення.
  2. Заготівельна операція.
  3. Випилювальна операція.
  4. Свердлильна операція.
  5. Операція зачистки.
  6. Склеювання.
  7. Операціянанесення покриття.

 

Вибір матеріалу:

Для свого виробу я взяв заготовки з фанери двух типів, виготовленої з листвяних порід деревини. Дана фанера найкраще відповідають моєму задуму. Має гарну фактуру та колір, легко обробляються та більш міцна, в порівнянні з деревиною такої товщини. Та перевага такого вибору матеріалу, зумовлена тим, що при збиранні виробу буде використовуватись клей.

Вибір інструменту та обладнання

Для виробу ручка мені потрібні такі інструменти та обладнання:

  •             Верстак столярний;
  •             Лобзик;
  •             Столик для винилювання;
  •             Цвяхи;
  •             Шліф папір різної зернистості;
  •             Верстат свердлильний (ручна дриль);
  •             Ножівка по деревині;
  •             Свердло Ø8;
  •             Пилочки для лобзика;
  •             Стамески;
  •             Різці для різблення;
  •             Клей ПВА

 

 

Специфікація

Назва

Матеріал

Габаритні розміри, мм

Кількість

Примітка

1

Передня частина(фасад)

Фанера

255×190×4

1

 

2

Задня частина

(карманчик)

Фанера

190×130×8

1

 

3

Ніжка

Фанера

105×8×4

2

 

 


 

ІІІ. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП

 

Складання технологічної картки

 

з/п

Зміст і послідовність операції

Графічне зображення операцій

Виріб

Ручка

Габаритні розміри

200х14 мм

Матеріал

Листяні породи деревини

Обладнання і пристрої

Інструменти:

Робочі

Вимірю-

вальні

1

2

3

4

5

6

1

Підібрати матеріал для виробу

Верстак

 

Лінійка

2

Розмітити елементи

Верстак

Креслярський інструмент

Лінійка, кутник

3

Розмітити елементи

Верстак

Креслярський інструмент

Лінійка,

кутник

4

Розмітити елементи

Верстак

Креслярський інструмент

Лінійка,

Кутник,

транспортир

5

Випилювання лобзиком

Верстак

Верстак, столик для випилювання, лобзик

 

6

Вирізання паза

Верстак

Набір різців

Лінійка

 

7

Виготовлення ніжок

Верстак

Лобзик, столик для випилювання, шліфпапір

 

7

Просвердлити необхідні отвори

Верстат

свердлильний

Свердло Ø8

Штанген

циркуль – ЩЦ-1

8

Складання деталей проекту

Верстак

Клей ПВА,цвяхи, молоток

Лінійка

 

 

 

9

Оздоблення виробу

C:\Users\ЯнаВаня\Documents\klassicheskaya-ramka.jpg

Верстак

Шліфпапір,

лак

 

 

 

 

Самоконтроль власної діяльності

  •                 здійснення контролю якості обробки деталей;
  •                 проведення контролю якості складання виробу;
  •                 визначення якості оздоблення виробу.

 

Дотримання технологічної і трудової дисципліни, культури праці

При виконанні роботи на всіх етапах суворо дотримувався правил техніки безпеки.

Для цього користувався інструкціями з охорони праці.




ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП

 

Рорахунокматеріальних витрат

 

Матеріал

Ціна одиниці/ вимірювання, грн

Витрата матеріалів

Вартість витрат,

грн. (Вмат)

Фанера 4-х шарова

Фанера 8-х шарова

Цвяхи

Клей ПВА

110 грн/м2

155 грн/м2

60,0грн/кг

20 грн

0,048 м2

0,0247 м2

0,002 кг

 

5,5

3,85

0,1

1

 

 

Усього

10,55

 

Вартість витрати на електоенергію під час роботи:

Вс=0,45 грн

Матеріальні витрати: Мвматс = 10,55 грн + 0,45 грн = 11 грн.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дідик Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Попик Катерина Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
47471
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку