Проєкт "Виховання дітей у сім'ї" за повістю І.Франка "Захар Беркут"

Про матеріал
Мета: формувати готовність здобувачів освіти до сімейного життя: уміння гармонійно поєднувати родинні інтереси та суспільні, здатність долати життєві негаразди та відстоювати свою точку зору; формувати активну життєву позицію; почуття відповідальності та обов’язку; акцентувати увагу здобувачів освіти на визначенні сімейних цінностей: родинні традиції, історія сім’ї, збереження духовних родинних цінностей; розвивати психічні процеси й мовлення учнів, вміння та навички аналізувати образи в художніх творах, робити висновки, підтверджувати власну думку цитатами з тексту.
Перегляд файлу

Проєкт “РОДИНА МОЯ ЄДИНА”

І. Я.Франко повість “Захар  Беркут”

Мета: формувати готовність здобувачів освіти до сімейного життя: уміння гармонійно поєднувати  родинні інтереси та суспільні, здатність долати життєві негаразди та відстоювати свою точку зору; формувати активну життєву позицію; почуття відповідальності та обов’язку; акцентувати увагу здобувачів освіти на визначенні сімейних цінностей: родинні традиції, історія сім’ї, збереження духовних родинних цінностей;   розвивати психічні процеси й мовлення учнів, вміння та навички аналізувати образи в художніх творах, робити висновки, підтверджувати власну думку цитатами з тексту.

Очікувані результати: виховання дітей у сім’ї: любов, взаємоповага, взаєморозуміння між членами родини (батьки-діти); уміння прийняти вибір дитини, підтримка родини, допомога дитині в реалізації її планів у дорослому житті; повага до людей,  уміння любити, здатність на самопожертву заради інтересів інших членів родини та суспільства в цілому.

Ключове питання: Як батькам виховати  дитину, щоб вона стала повноцінним членом суспільства?

Тематичні питання:

  1. Особистий приклад батьків – практикум виховних бесід з дитиною.
  2. Щасливі батьки – щасливі діти.

3. Свобода права вибору дитини – показних здорових стосунків у родині.

            4. Батьківщина – велика родина.

Методичні рекомендації. Під час аналізу повісті варто постійно порівнювати Захара Беркута  із сучасними батьками, а Максима – із однолітками сьогодення.  Доречно акцентувати увагу здобувачів освіти на вихованні дітей у родині Беркутів (хоч в повісті конкретно про це нічого не сказано, але ми бачимо результат роботи батьків з дітьми: Максим виправдав сподівання свого тата – став достойним сином не тільки своєї родини, а й Батьківщини).

Характеризуючи сюжетні лінії та образи головних героїв, доцільно встановлювати причинно-наслідкові  зв’язки  між  рисами  характеру,  вчинками  персонажів  і  стосунками у сім’ї, а також вихованням. Логічним  буде  присутність  слів  «сім’я»,  «родина», «батьки», «покоління».  у визначенні всіх структурних елементів повісті. Для  проєктування  доцільно  відвести  урок,  організувати  роботу  учнів  у  чотирьох групах. Рекомендована форма презентації (захисту) проєктів: частина наступного уроку.

Операційна карта з розробки тематичного питання

Особистий приклад батьків – практикум виховних бесід з дитиною. Родина (із тлумачного словника) – група людей, що складається з чоловіка, жінки,   дітей та інших близьких родичів, які живуть разом; – рід, покоління.

Доведіть, що Захар та Максим  були родиною:

Захар був батьком Максима:

  • Максим дуже поважав Захара;
  • Захар переживав за долю Максима;

*  Максим був схожий на старого Беркута;

Чи погоджуєтеся ви з цією думкою? Обґрунтуйте.

Рідні (із тлумачного словника) – які мають кровну спорідненість, кровний зв’язок; – які перебувають у шлюбі (чоловік стосовно дружини й навпаки).

Вихова́ння дітей або батьківство (англ. Parenting, child rearing) — процес заохочення та підтримки фізичного, емоційного, соціального та інтелектуального :

  • Чи погоджуєтесь ви з думкою, що «Діти – це дзеркало батьків»?
  • З якого віку, на вашу думку, потрібно починати виховувати дитину?
  • Яким повинен бути зв’язок між виховними бесідами батьків і особистою поведінкою?

Операційна карта з розробки тематичного питання

Щасливі батьки – щасливі діти.

Щастя (із тлумачного словника) – стан цілковитого задоволення життям; відчуття глибокого вдоволення та безмежної радості; добробут, щасливе життя.

Висловіть своє ставлення щодо поняття “щастя” з точки зору кожного із значень.

  • Чи були щасливими батько та Максим Беркути?
  • Що було причинами цього?
  • У чому ж їхнє щастя?
  • Сформулюйте власне розуміння поняття “щастя”. На чому (на яких цінностях), на вашу думку, слід будувати родину, щоб вона була щаслива?

 

Операційна карта з розробки тематичного питання

Свобода права вибору дитини – показник здорових стосунків у родині.

Здорові стосунки – це коли люди піклуються одне про одного. Вони ніколи не відмовляються допомогти і не соромляться звертатися по допомогу. Вони також завжди намагаються виконувати свої обіцянки, навіть якщо обставини змінились і це вимагає більше зусиль, ніж передбачалося раніше.

Основні складові здорових стосунків:

-  Чесність. Якщо люди чесні одне з одним у словах і вчинках, стосунки між ними зміцнюються. Обман, навпаки, здатний зашкодити взаєминам і навіть зруйнувати їх.

- Довіра. У здорових стосунках люди здатні довіряти одне одному. Вони обмінюються інформацією про своє особисте життя і вірять, що інші люди не використовують цю інформацію проти них.

- Взаємоповага. У здорових стосунках люди завжди демонструють повагу одие до одного. Навіть якщо їхні думки не збігаються, виявилися різні політичні погляди або пристрасті в музиці, вони не стануть загострювати увагу на відмінностях, а постараються знайти щось спільне у суперечливій ситуації.

    Чи погоджуєтеся ви з цими твердженням?

  • Максим зробив свій вибір не на користь родини. Чи прийняв його вибір батько? Дайте розгорнуту відповідь.
  • Як ви думаєте, які складові здорових стосунків допомогли Максимові зробити свій вибір?
  • Чи потрібно привчати дітей до самостійності?
  • На яких основах (яких цінностях) слід будувати родину сьогодні, щоб діти брали відповідальність за свої вчинки?
  • Як виховати патріота (національного героя) у сім’ї?
  • Як ви думаєте: чи потрібно ставити інтереси держави вище особистих?

Операційна карта з розробки тематичного питання

Батьківщина – велика родина.

Родина (із тлумачного словника) – рід, покоління.

Виходячи із зазначеного тлумачення, дайте відповідь:

  • Чи була міцною  родина Захара Беркута? (відповідь обґрунтуйте).
  • Хто, на вашу думку, був кермачем у родині?
  • Чи міцні сучасні родини? (відповідь обґрунтуйте).
  • Чи впливають міцні покоління на міцність країни, держави? Якщо так, то яким чином?

Родина (із тлумачного словника) – рідна сторона, Батьківщина.

 Батьківщина - це найдорожче, що є у кожної людини. Для кожного вона починається по-різному: подвір'ям дитинства, спогадами лагідних материнських рук, сходом сонця, сяянням зірок. У кожної людини своя Батьківщина.

 

Чи погоджуєтеся ви з назвою тематичного питання? (відповідь обґрунтуйте).

 

  • Що може зробити держава, щоб родини в країні були міцними?
  • Чи повинна держава взагалі дбати про міцність родин своїх громадян?
  • Що ви особисто можете зробити (у своїй родині) для зміцнення нашої держави?

 

docx
Додано
13 травня 2023
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку