Урок №
Проект. Вироби в етнічному стилі. Декоративний велосипед. Технологічний процес виготовлення деталей виробу (виготовлення одного колеса).
Мета: Формування предметних компетентностей: формувати вміння добирати конструкційні матеріали та технології реалізації проекту, формувати вміння виконувати виріб.
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: уміння планувати та виконувати навчальні дії;
спілкуватися рідною мовою: уміння чітко та грамотно формулювати думки стосовно вибору конструкційних матеріалів і технологій реалізації проекту;
компетентність у цифрових технологіях: уміння використовувати цифрові технології під час створення виробу (пошук інформації);
ініціативність і підприємливість: уміння брати на себе відповідальність за свої дії;
математична компетентність: уміння вільно використовувати математичний апарат під час виготовлення виробу.
Обладнання: креслярський інструмент, технологічна картка, матеріали та інструменти для виготовлення виробу, комп’ютер.
Основні поняття: виріб, об’єкт проектування, процес виготовлення, конструкційний матеріал.
Тип уроку: формування практичних умінь і навичок.
Очікувані результати: учень/учениця
Характеризує результати проектування на кожному етапі та зіставляє їх із запланованими
Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Вирізняє за характерними ознаками технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання. Виготовляє виріб. Створює композицію для оздоблення виробу.
Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Прийом «Концентрація уваги». Запитання: Навіщо я на уроці? Що потрібно мені зробити?
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ.
Рефлексивний прийом «Чи готовий я?»
Перед початком виготовлення виробу, учні запитують себе і дають відповіді на запитання:
- Маю я достатньо знань, щоб працювати за обраною технологією?
- Чи необхідна мені інформаційна допомога вчителя?
- Чи розумію я відповідальність перед початком роботи?
- Чи готовий я дотримуватися правил безпечної праці?
- Який рівень моєї готовності до уроку?
- Чи впевнений я в успіху своєї роботи над проектом?
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ОРГАНІЗАЦІЯ СПІЛЬНОГО З УЧНЯМИ ФОРМУЛЮВАННЯ МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ.
Завдання та запитання |
Відповідь учня/учениці |
Уточнювальне запитання |
Уважно прочитайте тему уроку |
|
|
Що від Вас очікують на уроці? |
|
|
Що треба з’ясувати? |
|
|
Які вміння слід розвинути? |
|
|
Які знання слід здобути? |
|
|
Завдання уроку:
- Обрати конструкційні матеріали та інструменти для виготовлення виробу
- Обрати технологію виготовлення виробу.
- Виготовити шаблони для виготовлення виробу.
І V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Мотиваційні запитання.
Для кого я розробляю проект? Чому я повинен досягти мети уроку?
Хто відповідальний за розпочату роботу з виготовлення виробу?
Цілепокладання: (Учитель пропонує учням визначити особисті цілі на цей урок)
Яку особисту мету я можу поставити на цей урок?
Напрям цілей Хочу зрозуміти… Бажаю здійснити… Хочу довести собі…Хочу довести іншим..
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
Технологічний процес виготовлення деталей виробу (виготовлення колеса).
Переглянути відео та додаток до уроку (пункт 1-3).
Послідовність виконання роботи.
- Вибір виду матеріалу для виготовлення виробу, учні аналізують матеріал за зовнішнім виглядом.
- Аналіз використання різних технологій виготовлення виробу.
Технологія виготовлення коліс: (3 колеса)
- розмітити на щільному картоні 3 колеса та вирізати;
- обмотати колеса шпагатом;
(або пряжа, або обклеїти кольоровим папером);
- виготовити спиці для коліс (обмотати зубочистки
та встановити в колеса, скріплюючи клеєм).
- Чому, на Вашу думку, перед початком роботи слід обговорити правила безпечної роботи?
- Чому важливо дотримуватися технологічної дисципліни?
- Що слід розуміти під бережливим ставленням до устаткування, інструментів, матеріалу?
- Що слід зробити у разі несправності інструмента?
- Як саме можна тримати робоче місце у чистоті?
Рефлексивний прийом «Мій рівень готовності до трудової діяльності»
- Чи ретельно підготовлене робоче місце?
- Чи є на робочому місці щось зайве?
- Чи підготовлений інструмент до роботи?
2.Самостійне виконання практичної роботи. Послідовність виконання.
1.Підготувати робоче місце до виконання технологічних операцій.
2. Вибрати прийом розмічування деталей виробу.
3. Виконати розмічання деталей виробу.
4. Виконати заплановані технологічні операції.
5. Здійснити контроль якості.
3.Поточний інструктаж.
Контроль під час виконання практичної роботи. Контроль дотримання правил безпечної праці.
Надання індивідуальних консультацій. Стимулювання самостійної діяльності учнів.
Контроль робочої атмосфери у класі. Надання психологічної підтримки учням, які мають складності під час роботи.
4.Заключний інструктаж.
Аналіз допущених під час роботи помилок
Визначення учнів, які приклали багато зусиль для досягнення мети – виготовити виріб.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Прийом «Закінчи речення»
Тепер я вмію…Я виготовив(ла)…У мене є задоволення від…На цьому уроці мені вдалося…
На уроці я не зміг (змогла)…Після уроку я замислився(лась) про…
Прийом «Чесний самоаналіз»
Обрати твердження
Я працював на уроці |
добре |
Не дуже добре |
Погано |
Мої успіхи на уроці |
значні |
Частково значні |
Не значні |
Учитель мною |
задоволений |
Не зовсім задоволений |
Не задоволений |
Я оцінюю свою роботу |
12 11 10 9 8 7 6 5 4 |
Домашнє завдання: Виконати деталі виробу.
Прибирання робочого місця.
Інтернет-ресурси
Навіщо це знати – Вироби в етнічному стилі.
Навчання виготовленню виробів в етнічному стилі має кілька корисних переваг:
зберегти і передати наступним поколінням цінну культурну спадщину. Це дозволяє поглиблювати розуміння та повагу до культур і традицій різних народів.
2. Креативність та самовираження: Вивчення етнічного мистецтва і рукоділля дає можливість розвивати креативність та самовираження. Навчання таким навичкам як вишивка, розпис і текстильні маніпуляції, допомагає розвивати художній смак і уміння втілювати власні ідеї в реальні вироби.
3. Розширення культурного розуміння: Вивчення виробів в етнічному стилі поглиблює наше розуміння різноманіття культур і традицій різних народів. Воно допомагає нашим учням бути більш відкритими та толерантними до інших культур і формує глибоке сприйняття культурного різноманіття.
4. Розвиток навичок та вмінь: Увійти в світ виробів в етнічному стилі допомагає розвивати навички, такі як точність, терпіння і вміння працювати з різними матеріалами. Виробництво та створення етнічних виробів може також підвищити розвиток моторики рук.
5. Підтримка місцевих громад: Багато етнічних виробів виготовляються вручну в місцевих громадах. Знання про етнічні вироби і купівля виробів від місцевих виробників допомагає підтримувати ці громади, зберігати ремесла, передавати знання та роботу.
Отже, вивчення виробів в етнічному стилі має велику вагу в плані запобігання втрати культур, розвитку творчих навичок, розширення культурного розуміння і підтримки місцевих громад.