Найважливіший період становлення особистості майбутнього громадянина України припадає на його шкільні роки, тому виняткову роль у формуванні підростаючої людини відіграє шкільний колектив. Саме він є основним соціальним середовищем, в якому виховуються здатності особистості. У шкільному колективі з його багатогранними відносинами, завдяки загальній діяльності його членів забезпечується всебічний розвиток особистості, належна підготовка учнів до праці, до активної участі в суспільному житті, до захисту Батьківщини.
ПРОЕКТ «Я у світі. Світ в мені»
Актуальність проблеми:
Найважливіший період становлення особистості майбутнього громадянина України припадає на його шкільні роки, тому виняткову роль у формуванні підростаючої людини відіграє шкільний колектив. Саме він є основним соціальним середовищем, в якому виховуються здатності особистості. У шкільному колективі з його багатогранними відносинами, завдяки загальній діяльності його членів забезпечується всебічний розвиток особистості, належна підготовка учнів до праці, до активної участі в суспільному житті, до захисту Батьківщини. Для того, щоб зрозуміти класний колектив, досить подивитися на "Періоди актуального і неактуального розвитку потреб від 0 до 16" і "Карту вихованості" і визначити програму розвитку класного колективу. Різноманітні види діяльності, до яких залучає школярів класний керівник. Це і суспільно корисні справи, і трудові десанти, і обговорення книг, спортивні змагання. Але для того, щоб вони стали не просто заходами, а сходинками в духовному, пізнавальному розвитку і підвищенні дітей, важливо правильне педагогічне керівництво їх відносинами, створення умов для взаємозбагачуваного спілкування, розвитку і зміцнення кращих рис характеру, почуття колективізму. Діяльність школярів повинна розгортатися в такому виховному середовищі, психологічний клімат якого відображає моральні норми нашого суспільства. Саме таким середовищем повинен стати колектив. Без створення і виховання колективу педагог безсилий, тому що він один не в змозі організувати постійний вплив на особистість кожного учня.
Мета проекту:
1. Створення сприятливого освітнього середовища для реалізації творчого потенціалу учнів. 2. Підвищення інтелектуальної комфортності. 3. Посилення мотивації навчальних цілей. 4. Розвиток прагнення до постійної самоосвіти і саморозвитку.
Завдання проекту:
1. Визначити коло реальних навчальних можливостей учня, його найближчу зону розвитку. 2. Створити умови для просування учнів в інтелектуальному розвитку. 3. Формувати культуру інтелектуального розвитку та самовдосконалення.
Реалізація проекту: жовтень 2018року - травень 2019року.
Учасники проекту: діти, батьки, вчителі.
Особливості проекту:
Результативність виховної роботи полягає в тому, що мені б хотілося бути впевненою в тому, що мої вихованці будуть:
• мати стійкі позитивні результати навчання; • якісний "прорив" в досягненнях результативності окремих учнів; • прояв самостійної творчої активності дітей.
Принципи життєдіяльності класного колективу:
Пізнай себе - це цікаво! Створи себе - це необхідно! Затверди себе - це можливо! Прояви себе - це реально!
Етапи реалізації проекту:
Етапи |
Діяльність класного керівника |
Діагностичний |
Діагностика класного колективу |
Практико - орієнтований |
Розробка проекту. Реалізація проекту |
Рефлексивно - аналітичний |
Аналіз діяльності в рамках проекту |
Діяльність в рамках проекту:
Заходи |
Зміст |
Термін проведення |
Діагностичне |
Анкетування. Соціометрія. Експрес-методика по вивченню соціально-психологічного клімату в колективі. |
Вересень |
Діяльність в рамках проекту |
Цікавість або допитливість. |
Жовтень |
Людина і творчість. Великі творіння людства. |
Листопад |
|
Світ професій і твоє місце в ньому. |
Грудень |
|
У пошуках майбутньої професій. |
Січень |
|
Людина та її доля. |
Лютий |
|
Десять Заповідей - основа моральності людства. |
Березень |
|
Совість як загальний природний закон і мірило життєвих цінностей. |
Квітень |
|
Діагностичне |
Анкетування (повторне, для вихідної діагностики) |
Квітень |
Узагальнення в рамках проекту |
Аналіз діяльності в рамках проекту. Проведення класного заходу у формі Самопрезентація “ Мої захоплення" |
Травень |
Передбачувані результати:
В результаті реалізації даного Проекту передбачається виховати в учнів якості, відповідні певній моделі:
• Уміння і навички самопізнання, самовиховання, саморозвитку. • Активна громадянська позиція. • Творчий підхід до будь-яких видів діяльності. • Комунікабельність, вміння спілкуватися. • Відповідальне ставлення до своєї долі і долі оточуючих.
Ресурси проекту:
1. Професійний потенціал вчителів. 2. Методична і художня література. 3. Освітній простір школи в цілому. 4. Програми виховання і навчання школярів. 5. Програма розвитку школи.
Батьківські збори:
1. «Допоможемо дітям « знайти «себе».
2. «Співпраця школи і сім'ї у розвитку інтелектуальних можливостей учнів».
3. «Розвиток пізнавального інтересу у школярів в сім'ї».
4. «Єдина тактика сім'ї в розвитку навчальних і пізнавальних здібностей дитини».