Проєкт: Життя без обмежень.
Проблемне питання. Як досягають успіху люди з інвалідністю?
Предмет: Я досліджую світ.
Клас: 3 клас
Характер проєктної діяльності:
Дослідницька, інформаційна, творча.
Тривалість проєкту: 3 тижні
Тип проєкту: Спільно з дорослими виконую перший родинний проєкт
Автор проєкту: Гапоненко Людмила Миколаївна,
вчитель початкових класів Новозаліського ліцею
Бучанського району, Київської області
Про проєкт
Здоров'я людини залежить від її способу життя, стану навколишнього середовища, спадковості і якісної медичної допомоги. І щоб бути успішними, ми повинні вміти взаємодіяти, а за потреби й співпрацювати з іншими людьми. Та чи усвідомлюємо ми значення та важливість таких слів, як повага, взаємодопомога, співчуття, підтримка? Серед нас живуть люди з інвалідністю, які досягають чудових результатів і в спорті, і в науці, і в техніці…
Як досягають успіху люди з інвалідністю? Дізнаєтеся, виконавши навчальний проєкт!
Кроки реалізації проекту
Загальна інформація для вчителя
Даний проєкт можна використовувати на подібних темах з Літературного читання. Ви можете змінювати структуру проєкту (додавати або прибирати певні елементи), зважаючи на особливості та інтереси ваших учнів. Залучаємо весь клас до виконання проєкту.
Також цей проєкт стане важливим доповненням для виховної та позакласної роботи вчителя.
Прогнозовані результати Теоретичні: сформують уявлення про людей з інвалідністю, як про нормальних здорових людей; дізнаються чим займаються люди з інвалідністю; поглиблять знання про різні хвороби людей, які приводять до інвалідності; дізнаються про складність пристосування людей до умов існування в сучасному світі.
Практичні: розвиватимуть уміння опрацьовувати інформацію різного виду (текстову, звукову); сформують навички ведення просвітницької та здоров'язбережувальної роботи.
Пізнавальні: навчаться, як вести себе з людьми-інвалідами; усвідомлять свою роль у збереженні свого здоров'я; сформують відповідальне ставлення до людей, тварин з інвалідністю; розширять своє уявлення про масштаби людей з інвалііністю під час війни.
Необхідні знання:
«Я досліждую світ» (3 клас):”Людина – частина природи» (У чому неповторність людини? Від чого залежить твоє здоров’я? Які риси характеру допомагають досягати успіху?
Літературне читання. Оксана Вашуленко ( 3 клас): Прислів’я і приказки у художніх творах. Леся Українка «Як дитиною бувало». Анатолій Григорук «Гра в шашки».
YouTube https://www.youtube.com › ...
Гордість країни Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю https://www.ispf.gov.ua › news
13 людей, з обмеженими можливостями, які досягли успіху ...
Критерії оцінювання роботи над проєктом
Проєкт є середньотерміновим, то і його оцінка буде комплексною. Насамперед буде задіяний вербальний (усний) спосіб оцінювання. Для того, щоб робота була високо оцінена, потрібно: бути активним, шукати творчий шлях для вирішення завдань.
Також робота над проєктом оцінюється рівневою оцінкою. Оцінка виставляється за:
Потрібні матеріали (їх перелік та кількість можуть змінюватися):
Ноутбук/проєктор, підручники, зошити, канцелярське приладдя, матеріали з інтернету.
Оформлення результатів роботи та презентація
Результати роботи мають бути оформлені у вигляді невеликої презентації (до 5 слайдів).
Результати роботи будуть представлені на уроці чи виховній годині.
Крок 1
Підготовчий етап
Запитайте школярів, чи зрозуміли вони всі завдання та правила роботи.
Ролі та функції учасників проєкту:
Разом з батьками шукаємо матеріали до проєкту. Читаємо статті в книгах, дивимося в Інтернеті. Виконувати такі функції:
Виконайте завдання:
Укажіть функції та обов’язки, які ви виконували, а які дорослі.
Потрібні матеріали (їх перелік та кількість можуть змінюватися):
Ноутбук/проєктор, підручники, зошити, канцелярське приладдя, ватман/аркуші білого паперу, матеріали з інтернету.
Оформлення результатів роботи та презентація
Результати роботи мають бути оформлені у вигляді невеликої презентації (до 5 слайдів) .
Результати вашої роботи будуть представлені на уроці чи виховній годині.
Крок 2
Пошуковий етап
Звертайте увагу на інформаційні джерела, які учні використовують у своїй роботі. За потреби, попросіть їх розширити чи скоротити їх перелік.
Виконайте завдання:
Дайте відповідь на запитання:
Які джерела інформації ви збираєтеся використовувати для виконання завдань?
Крок 3
Аналітичний етап
Виконайте завдання:
Дайте відповідь на запитання:
Чи збираєтеся ви доповнити перелік джерел інформації? (укажіть назви нових джерел)
Дайте відповідь на запитання:
Укажіть, звідки ви можете отримати інформацію про людей з інвалідністю, що досягли успіху?
Крок 4
Практичний етап
Поясніть учням, що вони можуть додавати власні завдання та виконувати їх (якщо це, на їхню думку, допоможе зробити проєктну роботу ще кращою).
Зверніть увагу!
Ви можете доповнювати перелік завдань на власний розсуд.
Виконайте завдання:
Укажіть, що таке успіх. Чи залежить від нього життя людини?
Виконайте завдання:
Назвіть основні загрози для життя людини, які існують сьогодні.
Виконайте завдання:
Подумайте, чи має держава захищати і підтримувати людей з інваліднистю? Як? Чому? Поясніть свою думку.
Крок 5
Презентаційний етап
Виконайте завдання
Крок 6
Рефлексійний етап
Намагайтеся дізнатися більше думок дітей щодо роботи над проєктами. Також відслідковуйте їхні емоції.
Виконайте завдання:
Виконайте завдання:
Скажіть, яку користь принесла ваша праця?
Підсумок!
Дізнайтеся оцінку за свою роботу та поспілкуйтеся з учителем.