Опис проблеми, що зумовив впровадження проекту Проблема національно – патріотичного виховання в сучасному світі є однією із найголовніших. Стає все важче виховувати в дітях любов до Батьківщини в умовах постійних змін у законах та економічних реформах, удосконалення освітньої системи та способів подання інформації через медіа. Всі ці фактори зумовили занепад патріотичних почуттів українців. Патріотизм – поняття сукупне та інтегральне. А це означає складність поставленої задачі, бо потрібно вивчити такі складові як народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.
Цільова аудиторія. Головним суб’єктом проекту є учні молодшої та середньої ланки, з цього виходить, що дитина спочатку має освідомити себе та своє місце у родині. При умові, що дитина зрозуміла своє значення та потрібність вона починає думати про любов до рідного краю, а вже потім, до нашого спільного дому – Землі. Завдання педагога – допомогти дитині зрозуміти, що в кожної людини є свій рідний край. Поступово переходити від малого до великого: від рідного села або міста, з яким пов’язані спогади та тепло дитинства, до гордості за рідну землю та різні досягнення співвітчизників. І кожному з нас треба вміти бути корисним для України, а для цього треба багато знати та вміти, з дитинства здійснювати такі справи, які були б на благо свого дому, школи, міста, всієї держави.
Актуальність проекту. Одним з пріоритетних напрямів роботи з учнівською молоддю є саме патріотичне виховання як процес цілеспрямованого систематичного формування почуття патріотизму, духовної та психологічної готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо захисту суверенітету, територіальної цілісності держави на прикладі пращурів та при формуванні власної свідомості. Необхідність такої діяльності пов’язана із військовими діями на сході України. Тому почуття патріотизму та вміння критично мислити є особливо вагомими.
Стратегічні ціліПріоритетним завданням є складення у закладах освіти певної системи патріотично напрямленої освіти і виховання. Розвивати навички до самостійного пошуку інформація про державу і її всебічну діяльність, про процеси у становленні територіальної та політичної єдності, історичні факти. Також забезпечити та систематизувати вивчення національних звичаїв та обрядів. Надавати знання концентрично: на кожному наступному етапі передбачається поглиблення засвоєних та введення нових понять, завдяки чому розширюються, систематизуються уявлення дітей, збагачується їхній краєзнавчий досвід, удосконалюються вміння. Сформувати цікавість та бажання самостійно поповнювати та поширювати свої знання та вміння.
Цілі проекту1. Поширити розвиток дітей через вивчення минулого.2. Привити моральні та патріотичні якості: гуманізм, гордість, бажання зберегти і примножити багатства свого рідного краю та країни.3. Виховати в дітях патріотизм, відповідальність за свою Батьківщину.4. Привчати дітей шанувати традиції свого народу .5. Консолідація зусиль батьків та педагогів з проблеми патріотичного виховання дітей у сім'ї.6. Виховувати громадянську відповідальність, почуття гордості за свою країну. 7. Розвивати у дітей самостійність та колективізм. 8. Формування художнього смаку і любові до прекрасного, розвиток творчих здібностей. 9. Виховання почуття поваги до захисників Вітчизни. 10. Виховання здорового способу життя. 11. Виховання почуття поваги до професій і праці дорослих.
Ідеальна модель громадянина – патріота. ВИПУСКНИК ШКОЛИДуховно та фізичноздорова ітолерантна людина. Знає історію такультуру країни. Має культурудумки і мови. Має соціально-активнугромадянськупозицію. Здатен досаморозвитку таінтеграціїЛюбить Батьківщину, поважає свій народ. Готовий захищатисуверенність. України, працюватина її благоі розвиток
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ: Підготовчий етап. Базовий етап, під час якого відбувається підготовка вихователів до впровадження патріотичного виховання дітей шкільного віку, підготовка нормативних документів, розробка перспективних планів, моніторинг базової системи патріотичного виховання. Формуючий етап. Основний етап реалізації змісту проекту, що передбачає впровадження системи заходів із патріотичного виховання дітей шкільного віку. Діагностико-корегуючий та прогностичний етап Етап вивчення результативності реалізації проекту та прогнозування щодо напрямів його подальшого впровадження.
Організація роботи із педагогами{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст заходів із реалізаціїВідповідальніТермін проведення. Підготовчий етап1. Створення профільної групи з патріотичного виховання, обговорення заходів, внесення коректив. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Вересень 2019 року2. Визначення ролі учасників реалізації проекту на кожному його етапі. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Жовтень 2019 року3. Провести проблемно-теоретичний семінар «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності». Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Листопад 2019 року4. Проведення моніторингу з питань змісту національно-патріотичного виховання в роботі з дітьми шкільного віку. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Листопад 2019 року5. Анкетування батьків «Патріотичне виховання». Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Грудень 2019 року6. Аналіз науково-методичної літератури з теми проекту. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходупостійно
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Формуючий етап7. Засідання круглого столу, визначення напрямків роботи і ролі кожного учасника в реалізації намічених цілей і завдань. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Січень 2020 року8. Педагогічні читання на тему «Славетні українці: мудрість виховання». Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Протягом 2020 року.9. Опрацювати програму національно-патріотичного виховання дітей шкільного віку «Україна – моя Батьківщина». Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Березень 202010. Педагогічні читання на тему «Славетні українці: мудрість виховання». Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Протягом 2020 р.11. Опрацювати програму національно-патріотичного виховання дітей шкільного віку «Україна – моя Батьківщина». Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Березень 2020 Діагностико-корегуючий та прогностичний етап12. Проведення тематичного моніторингу з питань змісту національно-патріотичного виховання, результативності його реалізації Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Травень 2020 року13. Прогнозування напрямів розвитку змісту національно-патріотичного виховання. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального заходу. Травень року
Організація роботи учнів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст заходів із реалізаціїВідповідальніТермін проведення. Підготовчий етап1. Розробити перспективне планування з національно-патріотичного виховання та перспективний план використання народних традицій у роботі з школярами. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального закладу Вересень-січень2019 року2. Розробити модель юного українського патріота. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального закладувересень 2019 року3. Провести виставку родинних|сімейних| газет «Здоровий спосіб життя нашої сім'ї». Тренер з національно – патріотичного виховання, педагог організатор, батьки, учні, учнівське самоврядування. Вересень 2019р4. Наповнювати та частково змінювати куточки національно-патріотичного виховання, міні-музеї та українську світлицю. Педагог – організатор, учнівське самоврядування, учніПротягом 2019 - 2020 р5. Створення стенду, присвяченого подвигам воїнів АТО рідного селища. Педагог – організатор, учнівське самоврядування, учніВересень2019 року6. Проводити виставки найкращих фотографій, малюнків, присвячені рідній Батьківщині. Педагог – організатор, учнівське самоврядування, учніПротягом 2019- 2020 р
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Формуючий етап7. Вечір - народних рухливих ігор «Національні ігри предків». Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель фізичного виховання, учитель історіїЖовтень 2019 року8. Захисникам України – Слава!Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учніЖовтень 2019 року9. Спортивні змагання. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель фізичного виховання. Жовтень 2019 року10. Україна теріторія гідності та свободи. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Листопад 2019 року11. Тиждень української мови та писемностіТренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Листопад 2019 року12. Вечорниці на Андрія. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Грудень 2019 року13. День соборності України. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Січень 2020 року
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}14. Конкурс «Український віночок»Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Лютий 2020 року15. Час і досі не загоїв рани, цей одвічний біль Афганістану... Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Лютий 2020 року16. До дня народження Т. Г. Шевченко. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Березень 202017. Конкурсно-ігрова програма «Мамині слова!» з використанням українського фольклору для дітей молодшої групи та їхніх мам. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Березень 2020 року18. Конкурс-виставка "Моя краща дидактична гра з патріотичного виховання".. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Квітень2020 року19. Свято «День Перемоги» із запрошенням ветеранів війни. Екскурсія до вічного вогню. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Травень 2020 року20. Парад вишиванок. Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Травень 2020 року21. Тематичне свято «Хай живе любов до України в серці кожної дитини»Тренер з національно – патріотичного, педагог організатор, учнівське самоврядування, учні, учитель історії, учитель української мови та літератури. Травень 2020 року
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Діагностико-корегуючий та прогностичний етап. Систематизація та узагальнення результатів через виступи на педагогічній раді, семінарах, педгодинах. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального закладу. Постійно Аналіз змісту національно-патріотичної діяльності в закладі, корегування дій на майбутнє. Тренер з національно – патріотичного виховання, педагогічний колектив, адміністрація навчального закладу. Травень 2020 року
Бюджет проекту{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Канцелярські товари. Назва товару. Кількість. Ціна за одиницю. Загальна ціна. Олівці Superb Writer Marco1027.30 грн273 грн. Маркери пернаментні20 х 3 кольори11 грн666 грн. Фломастери Centropen Perfect1055 грн550 грн. Папір А4 Berga Speed386 грн258 грн. Папір А3 Berga Speed1187 грн187 грн. Клей – олівець Bic208 грн160 грн. Скотч (набір 10 шт.) Klerk289 грн178 грн. Кольоровий папір (набір 10 арк.) Zigi2019 грн380 грн. Кольоровий скотч (набір) Monisto1258 грн258 грн. Фарби Plakatowe1096 грн960 грн. Кольоровий картон (набір 10 арк.) Zigi2019 грн380 грн Всього: 4250 грн
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Одяг. Назва товару. Кількість. Ціна за одиницю. Загальна ціна. Вишиванка жіноча30241 грн7230 грн. Вишиванка чоловіча30265 грн7950 грн. Шаровари30171 грн5130 грн. Вінки6043 грн2580 грн. Рушники вишиті2079 грн Прапорці 5015 грн1580 грн. Стрічки60 х 2 кольори20 грн1200 грн. Всього: 25670 грн
Очікувані результати: Забезпечення у молодого покоління розвинутої національно-патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини; Відновлення історичної пам'яті про традиції українського народу; Зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України; Створення ефективного національно – патріотичного виховання дітей та молоді.
Перевірка результатів. Для моніторингу успішності рекомендується провести тестування або рефлексію в усній формі. Складання питань та завдань із проведених заходів та пам’ятних дат. Перевірити свідомість учнів можна звернувши увагу на елементи одягу та аксесуари: самостійно виявлене бажання носити вишиванку , вінки, пам’ятні браслети тощо. Звертати увагу на мову спілкування на перерві та позаурочний час. Колективне обговорення вподобань у соціальних мережах: мова листування та реакція друзів на українську мову, зацікавленість приєднатися до національно тематичних груп.