Виховна година " Ми - проти насильства"

Про матеріал
ВИХОВНА ГОДИНА 3-4 класи Мета: закріпити і поглиблювати знання дітей про права людини, про насильство та його види; формувати навички правомірної поведінки, вміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку;розвивати мовлення учнів, елементи логічного мислення; виховувати толерантність у ставленні до людей.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА      3-4 класи

Тема. Ми – проти насильства.

Мета: закріпити і поглиблювати знання дітей про права людини, про насильство та його види; формувати навички правомірної поведінки, вміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку;розвивати мовлення учнів, елементи логічного мислення;

виховувати толерантність у ставленні до людей.

                                                          Хід заняття.

Епіграф заняття:

 «Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш!             (Цар Соломон)

1.     Оголошення теми та мети заняття.

2.     Визначення поняття.

Мета: пригадати визначення понять «насильство», «агресор», «жертва», а також - інформацію про види насильства.

          Насильство - це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права і свободи людини і наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.

Всесвітня організація охорони здоров’я визначає насильство як глобальну загрозу здоров’ю. Згідно із соціологічними дослідженнями, проведеними в різних країнах світу, фізичного чи психологічного насильства зазнає кожна 4 жінка та кожен 10 чоловік. Насильство може бути:

- Фізичне – побиття, штовхання та нанесення інших тілесних ушкоджень;

- Психологічне – глузування, образа, приниження, переслідування, пліткарство, примус;

- Сексуальне – ймовірна або фактична сексуальна експлуатація людини;

- Економічне – умисне позбавлення житла, їжі, одягу, коштів та іншого майна, що може призвести до смерті чи завдати шкоду здоров’ю.

На жаль, багато дій можна назвати насильницькими. Не всі про це знають. Можливо, саме тому багато дітей зазнають насильства, не усвідомлюючи цього. Дуже важливо знати про це, щоб не допускати випадків насильства стосовно себе.

Агресор – це людина, яка здійснює насильство. Жертва – це людина, яка зазнає насильства. (демонстрація малюнка з агресором і жертвою)

6. Мозковий штурм «Хто може здійснювати насильство?»

Мета: досягти учасниками розуміння того, насильство можуть здійснювати різні люди.

Завдання учасникам: сказати, хто може здійснювати насильство (1 варіант від групи).

7. Вправа «сніжинка».

8. Практикум «Аналіз ситуацій».

Мета: формувати вміння розрізняти види насильства, агресора і жертву ситуації насильства.

Кожній групі вручається пакет із завданнями.

Завдання: визначити вид насильства, вказати агресора і жертву ситуації.

Ситуація 1

Петрик, зайшовши у їдальню, і, як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.

Ситуація 2

Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. В клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала оправдань і нагримала на неї.

Ситуація 3

Десятирічні Оля і Леся відпочивали на березі моря. До них підійшли незнайомі чоловіки і запропонували навчити їх плавати. Коли вони опинились у воді, незнайомці дозволили собі брутальну поведінку.

Ситуація 4

Після закінчення школи-інтернату Іван повернувся до рідного села. З’ясувалось, що у його будинку проживає співмешканка померлого батька. Вона прогнала його з рідної хати.

Ситуація 5

Дмитрик взяв без дозволу ручку Олега. Коли Олег це побачив, вдарив Дмитрика.

9. Притча «Все залишає свій слід».

Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».

10. Коло ідей «Як зупинити насильство».

Мета: як уникнути ситуації насильства.

Завдання учасникам: обговорити це питання і запропонувати один варіант.

• Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.

• Говори спокійно і впевнено.

• Дай агресору можливість зупинитися.

• Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

• Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.

• Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!

• ПАМЯТАЙ!

• Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.

• Ми подібні, але всі різні.

• Твоя власність належить тільки тобі.

• Ти маєш право на допомогу.

• Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

11. Підведення підсумків. Рефлексія.

Вправа «Чарівна квітка».

 Мета: дати можливість учасникам вислови¬ти свої побажання, і при цьому відчути, що інші уважно слухають і сприймають їх.

Ведучий пропонує «чарівну» квітку, і кожен учасник бере її в руки і повідомляє групі свої враження від заняття та побажання.

Ведучий. Сьогодні ми обговорили важливе питання. Сподіваюсь, що ви зможете змінити своє ставлення до світу, людей, які нас оточують. Мудрий цар Соломон багато століть тому назад сказав, що добро прославляє людину, а зло принижує. Тож бажаю вам тільки добра. Сподіваюсь, що це заняття нікого з вас не залишило байдужим!

Анкетування: 
1. Скільки вам років? 
2. Ваша стать: дівчина, хлопець. 
3. Як ви ставитеся до різних проявів насильства? 
4. Чи допускав хто-небудь по відношенню до вас насилля? 
• Так 
• Ні 
5. Які прояви насилля ви зазнали по відношенню до себе? 
• Фізичне 
• Емоційне 
• Сексуальне 
• Жодного 
6. Допускав хто-небудь насилля в сім'ї щодо вас? 
• Так 
• Ні 
7. Чи відчували ви жорстоке поводження з боку друзів, однолітків, дорослих? 
• Так 
• Ні 
8. Чи намагалися ви себе захистити? 
• Так 
• Ні 
9. Чи спостерігали ви насилля в сім'ї щодо інших членів родини? 
• Так 
• Ні 
10. По відношенню до кого було направлене жорстоке поводження в сім'ї? 
• До мами 
• До батька 
• До дідуся 
• До бабусі 
• До брата 
• До сестри 
• До тварин 
11. Які вас огортають почуття, коли вам доводиться бачити жорстоке насилля? 
• Страху 
• Ненависті 
• Злості 
• Незахищеності 
• Жахливості 
• Провини 
• Сорому 
• Співчуття 
• Байдужості 
• Жалості 


 

 

ДРУЗІ!

 «СКРИНЬКА  ДОВІРИ» - місце, де ви можете розмістити запитання, які турбують вас, побажання та пропозиції. При цьому ви можете зробити це анонімно. Ви можете поділитися усім наболілим чи запитати поради. Я обов'язково дам відповіді на поставлені запитання та врахую ваші побажання і пропозиції на виховних годинах.

 З радістю вам допоможу!!!

 

 

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку