Проект з основ безпеки життєдіяльності дітей молодшої групи з теми « Діти і дорога »

Про матеріал
: Дати уявлення про положення на вулиці та розповісти , як поводити себе на вулиці . Виробляти звичку дотримуватись правил дорожнього руху при переході проїжджої частини. Познайомити дітей з одностороннім та двостороннім рухом. Проїжджа частина у двосторонньому руху поділяється білою смужкою. Закріпити знання дітей про світлофор та переході вулиці за його сигналами. Розвивати вміння бути обережним на дорозі. Виховувати уважність ,спостережливість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Проект з основ безпеки життєдіяльності

дітей молодшої групи

з теми

« Діти і дорога »

 

 

 

 

 

 

Розробила Вихователь  молодшої     групи :     Верба  Оксана        Олександрівна

 

 

 

Проект:  Діти і дорога.

Загальна мета:    Дати уявлення про положення на вулиці та розповісти , як поводити себе на вулиці . Виробляти звичку дотримуватись правил дорожнього руху при переході проїжджої частини. Познайомити дітей з одностороннім та двостороннім рухом. Проїжджа  частина  у двосторонньому руху поділяється білою смужкою. Закріпити знання дітей про світлофор та переході вулиці за його сигналами. Розвивати вміння бути обережним на дорозі. Виховувати уважність ,спостережливість.

Учасники проекту: Діти , вихователі , музичний керівник , батьки.

Тривалість проекту: Два тижня

Завдання проекту:  

  • Дати дітям уявлення про рідне місто , спонукати називати місто ,знати назви вулиць( де знаходиться дитячий садок , по який дитина йде до садка та додому) ;
  • Удосконалити знання дітей про пішохідний перехід ,про перехід вулиці без світлофора , про правила переходу вулиці з двостороннім  рухом;
  • Закріпити знання дітей про легковий транспорт , про частини машини , про професію водія , сигналах світлофору ;
  • Закріпити вміння рахувати в межах 5 ;
  • Вчити  дітей порівнювати  групи предметів , групувати їх за видами ;
  • Розвивати вміння орієнтуватись в просторі ( вліво , вправо , вперед , назад );
  • Продовжувати вчити складати описові розповіді ;
  • Вчити співвідносити слова в реченні , удосконалювати вміння  спілкуватись ;
  • Вчити виконувати правила дорожнього руху.

Очікуваний результат: Формування вмінь та навичок дотримування правил безпечного переходу вулиці. Розвиток вміння виконувати їх самостійно без нагадування дорослих .

Підготовчо-організаційний етап:

 Художнє слово: Читання віршів та оповідань відповідно теми: «Дорога» зб. «Золотий колосок» стор. 149; Б.Заходи «Шофери» зб. «Перлинка» стор. 324; «Моя вулиця» зб. «Золотий колосок» стор. 172; «Що бачив?» Хрестоматія для малят стор.331. Відгадування загадок про пасажирський та вантажний транспорт.

 Ігрова діяльність: Д/г «Відбери картинку» - закріплення  знань про вантажний та пасажирський транспорт; Д/г «Хто швидше складе?» - розрізні частини машини; Д/г «Світлофор» - закріплення знань побаченого, звертання уваги на кольори, Д/г «Вибери на чому поїхати» - дати дітям змогу пофантазувати, вибравши картинку , дитина розповідає куди і на чому вона поїде.

 Іграшки:  Модель-куточок «Дорога та машини» машин ; іграшки-саморобки «Спеціальні машини» ; дорожні знаки.

 Література:

  1. Правила дорожнього руху. Розробки занять./ Упор. В.Л.Сухар – Х:   видання «Ранок». 2008
  2.  Коли гра не доводить до добра. Серія бесід – занять для дітей дошкільного віку з формування правил безпечної поведінки під час ігрової діяльності / Упор. Н.В. Шалда  :- Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2006
  3. Правила дорожнього руху. Навчальний посібник – 8-ме видавництво – М: «Освіта». 1984
  4.  Дорожня безпека доля дітей дошкільного віку. – «Аванті» 2007

 

   Діагностика. Запитання для співбесіди з дітьми:

  • Де ти живеш , в якому місті ,на якій вулиці ? Назви домашню  адресу .
  • Які види машин ти знаєш ?
  • Хто керує автомобілем ?
  • Чим відрізняється вантажний транспорт від пасажирського ?
  • Що можна перевозити на машинах ?
  • З чого складається машина ?
  • Чим можна дістатись до д/садка ? 
  • Що таке пішохідний перехід ?
  • Як він іще називається ?
  • Де потрібно ходити пішоходам ?
  • Де їздять машини ?
  • Для чого потрібен світлофор ?
  • Назви кольори світлофора  , що вони означають ?
  • Як треба вести себе на дорозі ?
  • Як треба переходити дорогу якщо нема світлофора ?
  • Чим відрізняється односторонній рух від двостороннього ?
  • Чи можна гратися на дорозі ?
  • Навіщо людині знати правила дорожнього руху ?
  •  

Реалізація проекту : Безпечний перехід проїжджої  частини дороги без світлофору

 

 

 

Загальний зміст роботи .

1 . Осередок ознайомлення з навколишнім

Мета : Продовжувати ознайомлювати дітей із правилами дорожнього руху; із значенням кольорів світлофора; вчити дітей, що переходити вулицю слід з дорослими в належному місті або на зелене світло світлофора; виховувати в дітей пильність під час переходу через дорогу.

Форми роботи: Цільова прогулянка до дороги ,спостереження за рухом  пішоходів, машин, за світлофором. Ознайомити дітей з тим, що якщо нема світлофора, є людина яка допомагає за допомогою палички – жезла – рухатися  машинами по дорозі, а людям – її переходити, це регулювальник. Розглядання картинок із зображенням машин. Д/г «Хто швидше складе?»(закріплення знань з чого складається машина,її призначення), Д/г «Червоний, жовтий, зелений»(закріплення знань про побачене)

2 Бібліотечний осередок

Мета:  Спонукати дітей до пошуку необхідної інформації у книгах, в  енциклопедіях . Продовжувати моральне виховання на прикладах героїв казок, оповідань. Розвивати навички безпечної поведінки на дорозі. Виховувати обережність.

Форми роботи: Читання віршів, оповідань : А.Сєвєрний «Три чудові кольори»; А.Іванов «Як нерозлучні друзі вулицю переходили». Робота з книгою  «Поради Андрійка з правил безпечної поведінки» . Д/г «Знайди таку ж картинку», Д/г «Відгадай знак», Д/г «Треба – не можна».

3 Ігровий осередок

Мета:   Закріпити свідоме ставлення до виконань правил дорожнього руху навіть і в ігровій ситуації. Формувати навички безпечної поведінки на вулиці та в транспорті  з метою попередження нещасних випадків і травм Виховувати увагу .

Форми роботи:  Сюжетно – рольова гра «Поїдемо у подорож»( пригадати правила поведінки та кольори світлофора ). Розучування і проведення рухливих ігор «Знайди свій колір», «Кольорові автомобілі».  Друковані настільні ігри «Автоспорт» , «Дорожні знаки», «Діти та дорога». Виготовлення атрибутів до  гри «Шофери».

4 Мовленнєвий осередок.

Мета: Закріпити знання дітей про правила безпечної поведінки на дорозі, закріпити правила дорожнього руху . Виховувати бажання бути обережним, шанувати своє життя.

Форми роботи: В першій половині дня бесіда «Чим можна дістатися до д/садка?» ( автобусом, машиною, на велосипеді, мотоциклом, на конях, пішки). Бесіда за картиною «Що таке пішохідний перехід», як він ще називається , розгляд наявності на груповому макеті, де потрібно ходити пішоходам. Мовленнєва ситуація «Я загубився…»  - чітко знати як звуть, скільки років, домашню адресу Д/гра на звуконаслідування сигналів різних видів транспорту. Д/гра «Що перевозимо на машинах?» - складання описових розповідей. Міркування «Чи є різниця у правилах  культурної  поведінки  людини, в залежності від її знаходження в різних видах транспорту» Обговорення ситуації «Переведемо ляльку через дорогу».

5 Студія образотворчої діяльності.

Мета: Закріплювати правила дорожнього руху як основу безпеки для життя на вулиці в практичній діяльності. Розвивати вміння користуватися олівцем, вправляти в умінні наклеювати, закріпити назви деталей конструктора. Виховувати старанність , наполегливість.

Форми роботи:  Конструювання дороги за допомогою  кубиків. Малювання «Світлофор». Аплікація  «Машина», «Пішохідний перехід». Виготовлення  іграшок – саморобок разом з вихователем «Спеціальні машини».

6 Музично – фізкультурний центр

Мета:  Продовжувати формування знань та вмінь обґрунтованої поведінки. Закріпити правила безпеки під час ігрової  і музичної діяльності при виконанні різних оздоровчих процедур та рухів з метою попередження травматизму. Виховувати обережність.

Форми роботи: Співи «Світлофор». Музично – рухлива гра «Горобчики та автомобіль». Дихальна вправа «Заведемо мотор». Розвага « Обережно , діти, дорога!».

7 Робота з батьками

Мета:  Заохочувати батьків бути гарним прикладом для своїх дітей , знати та виконувати правила дорожнього руху. Виховувати  бажання бути пильними та обережними під час переходу через дорогу.

Форми роботи: Виготовлення плакатів з безпечної поведінки на вулиці. Робота в зошитах  разом з дитиною «Як я іду до д/садка» - безпечний маршрут. Консультація «Діти і дорога»

8 Презентація проекту

Мета:   Удосконалювати  знання дітей про дорожній рух, його учасників – транспорту та пішоходів . Розвивати вміння дотримуватись встановлених правил. Виховувати бажання бути обережним.

Форми роботи:  

1 Виставка дитячих малюнків « Діти і дорога».

2 Виготовлення альбому « Правила поведінки на дорозі»

3 Виготовлення плакату « Дорожні знаки».

 

 

 

 

 

Конспект

інтегрованого  заняття

у ІІ молодшій групі

«Подорож на веселім автомобілі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:          Дати дітям уявлення про рідне місто , спонукати називати назву міста , знати вулиці ( на якій живе дитина , де знаходиться д/садок  ;

  Продовжувати формувати у дітей знання про пішохідний перехід ,про перехід вулиці без світлофора ,  про правила переходу вулиці з двостороннім  рухом ;

  Закріпити  знання про легковий транспорт , про частини машини , з яких складається , про професію водія ,сигналах світлофора ;

  Закріпити вміння рахувати в межах 5 ;

  Розвивати  зацікавленість до оточуючого середовища ;

  Виховувати бажання дотримуватись правил дорожнього руху .

Словник :    Перехресток , двосторонній рух ,пішохідний перехід , назви вулиць та міста

 Матеріали :  Машини , світлофор .

Попередня робота :

        1 Екскурсії по вулицям міста , спостереження за рухом машин .

        2 Вивчення правил переходу вулиці з світлофором та без нього . Перехід вулиці .

        3 Читання оповідань та віршів про світлофор .

Хід заняття :

  1. Діалог з дітьми .

 Діти розглядають макет району до території д\ садка .

Вихователь : Як називається місто ,  в якому ми з вами живемо ? На якій вулиці ви проживаєте ?  Де знаходиться наш д/садок ? По якім вулицям ви йдете щоб дістатися до садка ?

Відповіді дітей .

Вихователь : Відгадайте загадку :

Не літає , не гудить,                           Це дав завод йому ,

Жук по вулиці біжить .                      І вогні – глядять в тьму ,

І горять в очах жука                          І колеса , і мотор ,

Два яскравих  вогника.                     Мчатись щоб в весь  опор .

 

  1. Ігровий момент.

Вихователь  завозить  автомобіль .

- Діти давайте разом розглянемо цей автомобіль . Це красива машина перевозить людей , він називається «легковим» . Погляньте , а із яких частин складається автомобіль ? Що є у нього ?  Назвіть колір машини ? Хто сидить в салоні автомобіля ? Що робить шофер ?А хто із вас їздив на легковім автомобілі?

Назвіть свої враження . ( це зручно , комфортно , швидко ) Де їздять машини ? Де ходять пішоходи ?

  1. Д/г  « Вибери машину »

Діти діляться на дві групи за кольорами . Кожна група отримує завдання : першій групі пропонується   зібрати 5 машин із частин ; друга – повинна відібрати тільки легкові автомобілі .

  1. Фізкультурна хвилинка.

Всі дороги мають ноги.

Як це можна знать ?

Дуже просто , бо дороги

Всі кудись біжать !  

  1. Рухлива гра «Водії»

Діти вибирають хто з них буде водієм , хто пішоходом за бажанням .

  1. Вправа «Машини їздять по дорозі» - рух машин і пішоходів за сигналом світлофора .
  2. Вихователь пропонує дітям – шоферам порухатись назустріч один одному , як називається такий рух (двостороннім ).

Вихователь : Ще раз покажіть такий рух . Як ми повинні переходити вулицю ?

Діти : По пішохідному переходу .

Вихователь : А яких правил повинні ми дотримуватись , якщо переходимо  вулицю з двостороннім рухом .

Діти : Зупинитися , подивитись наліво дійти до середини подивитися направо.

  1. Гра «Шофери та пішоходи»

На закріплення знань правил переходу вулиці з двостороннім рухом .

  1. Підсумок заняття .

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наталія Кіндіченко
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
4287
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку