Проект з основ безпеки життєдіяльності
дітей молодшої групи
з теми
« Діти і дорога »
Розробила Вихователь молодшої групи : Верба Оксана Олександрівна
Проект: Діти і дорога.
Загальна мета: Дати уявлення про положення на вулиці та розповісти , як поводити себе на вулиці . Виробляти звичку дотримуватись правил дорожнього руху при переході проїжджої частини. Познайомити дітей з одностороннім та двостороннім рухом. Проїжджа частина у двосторонньому руху поділяється білою смужкою. Закріпити знання дітей про світлофор та переході вулиці за його сигналами. Розвивати вміння бути обережним на дорозі. Виховувати уважність ,спостережливість.
Учасники проекту: Діти , вихователі , музичний керівник , батьки.
Тривалість проекту: Два тижня
Завдання проекту:
Очікуваний результат: Формування вмінь та навичок дотримування правил безпечного переходу вулиці. Розвиток вміння виконувати їх самостійно без нагадування дорослих .
Підготовчо-організаційний етап:
Художнє слово: Читання віршів та оповідань відповідно теми: «Дорога» зб. «Золотий колосок» стор. 149; Б.Заходи «Шофери» зб. «Перлинка» стор. 324; «Моя вулиця» зб. «Золотий колосок» стор. 172; «Що бачив?» Хрестоматія для малят стор.331. Відгадування загадок про пасажирський та вантажний транспорт.
Ігрова діяльність: Д/г «Відбери картинку» - закріплення знань про вантажний та пасажирський транспорт; Д/г «Хто швидше складе?» - розрізні частини машини; Д/г «Світлофор» - закріплення знань побаченого, звертання уваги на кольори, Д/г «Вибери на чому поїхати» - дати дітям змогу пофантазувати, вибравши картинку , дитина розповідає куди і на чому вона поїде.
Іграшки: Модель-куточок «Дорога та машини» машин ; іграшки-саморобки «Спеціальні машини» ; дорожні знаки.
Література:
Діагностика. Запитання для співбесіди з дітьми:
Реалізація проекту : Безпечний перехід проїжджої частини дороги без світлофору
Загальний зміст роботи .
1 . Осередок ознайомлення з навколишнім
Мета : Продовжувати ознайомлювати дітей із правилами дорожнього руху; із значенням кольорів світлофора; вчити дітей, що переходити вулицю слід з дорослими в належному місті або на зелене світло світлофора; виховувати в дітей пильність під час переходу через дорогу.
Форми роботи: Цільова прогулянка до дороги ,спостереження за рухом пішоходів, машин, за світлофором. Ознайомити дітей з тим, що якщо нема світлофора, є людина яка допомагає за допомогою палички – жезла – рухатися машинами по дорозі, а людям – її переходити, це регулювальник. Розглядання картинок із зображенням машин. Д/г «Хто швидше складе?»(закріплення знань з чого складається машина,її призначення), Д/г «Червоний, жовтий, зелений»(закріплення знань про побачене)
2 Бібліотечний осередок
Мета: Спонукати дітей до пошуку необхідної інформації у книгах, в енциклопедіях . Продовжувати моральне виховання на прикладах героїв казок, оповідань. Розвивати навички безпечної поведінки на дорозі. Виховувати обережність.
Форми роботи: Читання віршів, оповідань : А.Сєвєрний «Три чудові кольори»; А.Іванов «Як нерозлучні друзі вулицю переходили». Робота з книгою «Поради Андрійка з правил безпечної поведінки» . Д/г «Знайди таку ж картинку», Д/г «Відгадай знак», Д/г «Треба – не можна».
3 Ігровий осередок
Мета: Закріпити свідоме ставлення до виконань правил дорожнього руху навіть і в ігровій ситуації. Формувати навички безпечної поведінки на вулиці та в транспорті з метою попередження нещасних випадків і травм Виховувати увагу .
Форми роботи: Сюжетно – рольова гра «Поїдемо у подорож»( пригадати правила поведінки та кольори світлофора ). Розучування і проведення рухливих ігор «Знайди свій колір», «Кольорові автомобілі». Друковані настільні ігри «Автоспорт» , «Дорожні знаки», «Діти та дорога». Виготовлення атрибутів до гри «Шофери».
4 Мовленнєвий осередок.
Мета: Закріпити знання дітей про правила безпечної поведінки на дорозі, закріпити правила дорожнього руху . Виховувати бажання бути обережним, шанувати своє життя.
Форми роботи: В першій половині дня бесіда «Чим можна дістатися до д/садка?» ( автобусом, машиною, на велосипеді, мотоциклом, на конях, пішки). Бесіда за картиною «Що таке пішохідний перехід», як він ще називається , розгляд наявності на груповому макеті, де потрібно ходити пішоходам. Мовленнєва ситуація «Я загубився…» - чітко знати як звуть, скільки років, домашню адресу Д/гра на звуконаслідування сигналів різних видів транспорту. Д/гра «Що перевозимо на машинах?» - складання описових розповідей. Міркування «Чи є різниця у правилах культурної поведінки людини, в залежності від її знаходження в різних видах транспорту» Обговорення ситуації «Переведемо ляльку через дорогу».
5 Студія образотворчої діяльності.
Мета: Закріплювати правила дорожнього руху як основу безпеки для життя на вулиці в практичній діяльності. Розвивати вміння користуватися олівцем, вправляти в умінні наклеювати, закріпити назви деталей конструктора. Виховувати старанність , наполегливість.
Форми роботи: Конструювання дороги за допомогою кубиків. Малювання «Світлофор». Аплікація «Машина», «Пішохідний перехід». Виготовлення іграшок – саморобок разом з вихователем «Спеціальні машини».
6 Музично – фізкультурний центр
Мета: Продовжувати формування знань та вмінь обґрунтованої поведінки. Закріпити правила безпеки під час ігрової і музичної діяльності при виконанні різних оздоровчих процедур та рухів з метою попередження травматизму. Виховувати обережність.
Форми роботи: Співи «Світлофор». Музично – рухлива гра «Горобчики та автомобіль». Дихальна вправа «Заведемо мотор». Розвага « Обережно , діти, дорога!».
7 Робота з батьками
Мета: Заохочувати батьків бути гарним прикладом для своїх дітей , знати та виконувати правила дорожнього руху. Виховувати бажання бути пильними та обережними під час переходу через дорогу.
Форми роботи: Виготовлення плакатів з безпечної поведінки на вулиці. Робота в зошитах разом з дитиною «Як я іду до д/садка» - безпечний маршрут. Консультація «Діти і дорога»
8 Презентація проекту
Мета: Удосконалювати знання дітей про дорожній рух, його учасників – транспорту та пішоходів . Розвивати вміння дотримуватись встановлених правил. Виховувати бажання бути обережним.
Форми роботи:
1 Виставка дитячих малюнків « Діти і дорога».
2 Виготовлення альбому « Правила поведінки на дорозі»
3 Виготовлення плакату « Дорожні знаки».
Конспект
інтегрованого заняття
у ІІ молодшій групі
«Подорож на веселім автомобілі»
Мета: Дати дітям уявлення про рідне місто , спонукати називати назву міста , знати вулиці ( на якій живе дитина , де знаходиться д/садок ;
Продовжувати формувати у дітей знання про пішохідний перехід ,про перехід вулиці без світлофора , про правила переходу вулиці з двостороннім рухом ;
Закріпити знання про легковий транспорт , про частини машини , з яких складається , про професію водія ,сигналах світлофора ;
Закріпити вміння рахувати в межах 5 ;
Розвивати зацікавленість до оточуючого середовища ;
Виховувати бажання дотримуватись правил дорожнього руху .
Словник : Перехресток , двосторонній рух ,пішохідний перехід , назви вулиць та міста
Матеріали : Машини , світлофор .
Попередня робота :
1 Екскурсії по вулицям міста , спостереження за рухом машин .
2 Вивчення правил переходу вулиці з світлофором та без нього . Перехід вулиці .
3 Читання оповідань та віршів про світлофор .
Хід заняття :
Діти розглядають макет району до території д\ садка .
Вихователь : Як називається місто , в якому ми з вами живемо ? На якій вулиці ви проживаєте ? Де знаходиться наш д/садок ? По якім вулицям ви йдете щоб дістатися до садка ?
Відповіді дітей .
Вихователь : Відгадайте загадку :
Не літає , не гудить, Це дав завод йому ,
Жук по вулиці біжить . І вогні – глядять в тьму ,
І горять в очах жука І колеса , і мотор ,
Два яскравих вогника. Мчатись щоб в весь опор .
Вихователь завозить автомобіль .
- Діти давайте разом розглянемо цей автомобіль . Це красива машина перевозить людей , він називається «легковим» . Погляньте , а із яких частин складається автомобіль ? Що є у нього ? Назвіть колір машини ? Хто сидить в салоні автомобіля ? Що робить шофер ?А хто із вас їздив на легковім автомобілі?
Назвіть свої враження . ( це зручно , комфортно , швидко ) Де їздять машини ? Де ходять пішоходи ?
Діти діляться на дві групи за кольорами . Кожна група отримує завдання : першій групі пропонується зібрати 5 машин із частин ; друга – повинна відібрати тільки легкові автомобілі .
Всі дороги мають ноги.
Як це можна знать ?
Дуже просто , бо дороги
Всі кудись біжать !
Діти вибирають хто з них буде водієм , хто пішоходом за бажанням .
Вихователь : Ще раз покажіть такий рух . Як ми повинні переходити вулицю ?
Діти : По пішохідному переходу .
Вихователь : А яких правил повинні ми дотримуватись , якщо переходимо вулицю з двостороннім рухом .
Діти : Зупинитися , подивитись наліво дійти до середини подивитися направо.
На закріплення знань правил переходу вулиці з двостороннім рухом .