Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Вересень |
Заняття з образотворчої діяльності(ліплення) «Кавун»
Ігрова діяльність Д/г «Вгадай на дотик»
|
* Ознайомити дітей з глиною, її властивостями (м'яка, ліпиться) ; *Формувати уявлення про те, що глина може приймати різні форми, її можна фарбувати.
* Дати дітям уявлення про можливість часткової компенсації функцій одного органу чуття іншим, зокрема функцій ока (органу зору) іншими органами (наприклад, пальцями) * Розширити уявлення про іграшки та матеріал із якого вони зроблені (гумові, залізні, дерев'яні, м'які)
|
Роздати дітям шматки глини. Діти обстежують глину на дотик, визначають ознаки. З'ясувати : * яку глину легше розфарбувати суху чи мокру.
* Для проведення гри підготувати: пов'язку на очі, м'яку іграшку - ведмедик, залізну – автобус, дерев'яну – кубик, гумову - м'яч. Хід гри : з пов'язкою на очах діти обстежують різні предмети, вгадують що це, визначають з чого зроблено. З'ясувати: * яким способом було отримано інформацію про предмет, якщо очі закриті пов'язкою. |
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Жовтень |
Заняття на тему «Овочі та фрукти»
Ігрова діяльність
|
* Формувати у дітей уявлення про значення води у житті рослин. * Дати елементарне поняття про коловорот води в природі.
* Уточнити розширити знання про властивості води(тепла, холодна, немає смаку та запаху). * Формувати уявлення про те, що вода буває прозорою, вона є рідиною.
|
*Дослід 1: Поставити букет квітів в розфарбовану воду. Через деякий час стеблі квітів теж офарбуються. Висновок:Рослини п'ють воду. * Дослід 2: Взяти дві миски з водою – велику та малу, поставити на підвіконня, спостерігати з якої миски вода зникне скоріше. Висновок: Краплі води постійно мандрують:з дощем випадають на землю, попадають до струмків, поють рослини; під промінцями сонця знов повертаються до хмарин. *Дослід 1: Перед дітьми дві склянки – з молоком та водою. Покласти палички у склянки Висновок:Вода прозора. *Дослід 2: Запропонувати дітям спробувати сік,воду, молоко. З'ясувати: чи має вода смак?
|
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Листопад |
Спостереження за змінами в природі (калюжі)
Читання казки Т.Коломієць «Козенята і вогонь» |
* Продовжувати знайомити дітей зі властивостями води ( вода буває різною) * Формувати уявлення про те, що лід та пар – це теж вода.
* Ознайомити дітей з причинами виникнення пожежі. * Формувати уявлення про небезпечні випадки, до яких можуть призвести ігри з сірниками. |
Дослід 1 : Запропонувати дітям звернути увагу на калюжі вранці – вони мерзлі (це лід). Під час денної прогулянки знов звернути увагу на калюжі – вони розтанули (це вола) З'ясувати: * чом вода вранці замерзає, а вдень тане. Дослід 2:Вихователь вносить склянку з окропом та поміщає над окропом дзеркало Висновок: З'явилися краплі – це вода
* За допомоги дослідів проаналізувати властивості металу, пластмаси, паперу. З'ясувати: *Чому сірники роблять саме з дерева? .
|
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Грудень |
Заняття з теми «Хто як одягається?»
Ігрова діяльність |
* Уточнити та розширити знання дітей про особливості пристосування тварин до життя у різні пори року. * Розвивати логічне мислення, встановлювати зв'язки між природними умовами та особливостями зовнішнього вигляду тварин.
* Продовжувати знайомити дітей з властивостями води. * Довести до усвідомлення , що лід – це тверда вода, але він легше ніж вода – рідина. |
Дослід: Жовтою крейдою намалювати пташку на аркуші паперу. Накрити картинку червоним пластиком. Пташка зникла. Червоний та жовтий кольори відображають світло. Червоний колір містить в собі жовтий колір тому наше око не в змозі відділити один колір від іншого. Тварини частіше мають окраску , яка зливається з природними фарбами, що допомагає їм ховатися від ворогів. З'ясувати:чому заєць взимку білий ?
Дослід : «Крига легше води» Опустити шматок криги у склянку, до країв наповнену водою. Крига розтане , але вода не переллється. Висновок: Вода, в яку перетворився лід, займає менше місця, ніж сам лід, тобто вода тяжча за лід. |
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Січень |
Заняття з образотворчої діяльності (малювання) «Барвами зимовими засяяв світ»
Бесіда з безпеки життєдіяльності «Інфекційні захворювання, попередження» |
* Познайомити дітей з природним явищем – веселкою. * Розширити знання дітей про спектр кольорів веселки. * Виховувати інтерес до нетрадиційних форм малювання (штампування)
* Розширити знання дітей про людський організм. * Уточнити поняття «здоров'я». * Ознайомити зі способами зараження інфекційними захворюваннями та функцією марлевої пов'язки. |
Дослід: Поставити дзеркало до води під невеликим кутом. Піймати дзеркалом промінь сонця і направити на стіну. Повертати дзеркало до тих пір поки на стені не з'явиться спектр кольорів. Вода виконує роль призми, поділяє світло на його складові. З'ясувати: які кольори побачили діти?
Запропонувати дітям згадати , як вони чихали та кашляли, коли хворіли. Діти імітують тримаючи перед собою дзеркало. Звернути увагу, що на дзеркалі є краплини слини. Повторити дослід з марлевою пов'язкою. З'ясувати:* чому необхідно прикривати рот? * функції марлевої пов'язки.
|
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Лютий |
Заняття з теми «Лютнева глазур»
Трудова діяльність у куточку природи. |
* Познайомити дітей з властивостями повітря. * Розширити знання про природне явище – вітер.
* Викликати інтерес до вирощування рослин. * Формувати навички висаджування цибулі. * Учити правильно зберігати цибулю. |
Дослід 1 : В холодну погоду відчинити двері, щоб була щілина. Піднести до дверей дві свічки. Тримати одну внизу, іншу поверху. Висновок: понизу холодне повітря, вверху тепле. Дослід 2 : Прикріпити над батареєю тонкі смужки паперу. Відчинити краватку. З'ясувати: де яке повітря. Дослід 3 : Діти махають опахалом над водою. З'являються хвилі. Опахало рухається і рухає повітря. Висновок: вітер це повітря. Висадити кілька цибулин у землю, а решта поставити у воду. Через деякий час порівняти. Однакову кількість цибулі покласти у пакет та в сітку, порівняти через деякий час. З'ясувати : де краще зберігається. |
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Березень |
Ручна праця «Годівничка»
Пошуково-дослідницька діяльність |
* Розширити і уточнити знання дітей про особливості харчування птахів. * Учити виготовляти годівничку. *Виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання допомагати їм.
* Дати дітям уявлення про те, що таке гіпотеза. * Учити розрізняти поняття: «знаю» та «вважаю» * Розвивати логічне мислення. |
Приготувати різні продукти для підкормки птахів (зернятка, крихти хлібу тощо). З'ясувати: * які птахи прилітають до годівнички. *яку їжу полюбляють більше.
Дослід 1 : «Чому сонце можна побачити раніше ніж воно з'явиться на обрію». Наповнити банку водою до країв. Закрити банку кришкою. Поставити банку на стіл 30см. від краю. Закрити четвертину книгами. Зліпити кулю з пластиліну та покласти на 10см. від банки. Стати на коліна перед книгами подивитись через банку та без неї Висновок: Що світло від небесних тіл доходить до нас швидше, ніж самі тіла. |
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Квітень |
Заняття з теми «Космос»
Народознавство «Розмалюю писанку, розмалюю» |
* Розширити і уточнити знання дітей про космос. * Учити використовувати набуті знання у художньо-творчій діяльності. * Розвивати пам'ять, увагу, допитливість.
* Розширити і уточнити знання дітей про писанки та крашанки. * Учити обстежувати предмет. * Розвивати зацікавленість до невідомого. * Виховувати повагу до культурної спадщини українського народу. |
Ознайомити дітей з моделлю зміни дня та ночі, використати такі замісники, як м'яч – Земля, свіча – Сонце. З'ясувати : * як змінюється день на ніч.
Підготувати дві однакові банки: в одній – вода чиста, в другій міцний розчин солі. Покласти яйця в обидві склянки. З'ясувати: * В якій склянці яйце потоне. |
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі
Місяць |
Вид діяльності |
Мета |
Зміст досліду |
Травень |
Ознайомлення з навколишнім середовищем «Рідна моя Батьківщина» (фабрики, заводи міста)
Бесіда «Домашні тварини» |
* Формувати уявлення про значимість професійної діяльності дорослих для суспільства. * Закріпити знання про властивості борошна через дитячий експеримент * Виховувати бажання брати участь у спільній трудовій діяльності. * Уточнити та розширити знання дітей про свійські тварини. * Формувати уявлення про те, що зовнішній вигляд, складові частини тіла тварини залежать від особливості поведінки тварини, способу їхнього життя. * Виховувати любов до тварин. |
Просіяти борошно дати змогу розглянути його. З'ясувати : * властивості: м'яке, легке, сухе, біле, сипуче, без запаху.
Додати до борошна води, утворити тісто, зліпити хлібобулочні вироби.
Дослід: «Як кішка чиститься» Потерти палець о грифель олівця, поки на ньому не з'явиться слід. З легким натиском потерти палець об пилку, подивіться. Потерти пилку об ватний тампон. Знов подивіться. Цей дослід доводить , що шершава поверхня пилки знімає грифель з пальця та волокна з тампону. Висновок: Кошачий язик подібне шершавій поверхні пилці - він чисте .
|