Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі

Про матеріал
Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в середній групі дозволить ознайомити і розширити знання дітей про предмети, явища та обєкти природи
Перегляд файлу

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Вересень

Заняття з образотворчої діяльності(ліплення) «Кавун»

 

 

 

Ігрова діяльність Д/г «Вгадай на дотик»

 

 

 

 

 

* Ознайомити дітей з глиною, її властивостями (м'яка, ліпиться) ;

*Формувати уявлення про те, що глина може приймати різні форми, її можна фарбувати.

 

 

* Дати дітям уявлення про можливість часткової компенсації функцій одного органу чуття іншим, зокрема функцій ока (органу зору) іншими органами (наприклад, пальцями)

* Розширити уявлення про іграшки та матеріал із якого вони зроблені (гумові, залізні, дерев'яні, м'які)

 

 

Роздати дітям шматки глини. Діти обстежують глину на дотик, визначають ознаки.

З'ясувати :

* яку глину легше розфарбувати суху чи мокру.

 

* Для проведення гри підготувати: пов'язку на очі, м'яку іграшку - ведмедик, залізну – автобус, дерев'яну – кубик, гумову - м'яч.

Хід гри : з пов'язкою на очах діти обстежують різні предмети, вгадують що це, визначають з чого зроблено.

З'ясувати:

* яким способом було отримано інформацію про предмет, якщо очі закриті пов'язкою.

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Жовтень

Заняття на тему «Овочі та фрукти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігрова діяльність

 

 

 

 

 

* Формувати у дітей уявлення про значення води у житті рослин.

* Дати елементарне поняття про коловорот води в природі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Уточнити розширити знання про властивості води(тепла, холодна, немає смаку та запаху).

* Формувати уявлення про те, що вода буває прозорою, вона є рідиною.

 

 

*Дослід 1: Поставити букет квітів в розфарбовану воду. Через деякий час стеблі квітів теж офарбуються.

Висновок:Рослини п'ють воду.

* Дослід 2: Взяти дві миски з водою – велику та малу, поставити на підвіконня, спостерігати з якої миски вода зникне скоріше.

Висновок: Краплі води постійно мандрують:з дощем випадають на землю, попадають до струмків, поють рослини; під промінцями сонця знов повертаються до хмарин.

*Дослід 1: Перед дітьми дві склянки – з молоком та водою. Покласти палички у склянки

Висновок:Вода прозора.

*Дослід 2: Запропонувати дітям спробувати сік,воду, молоко.

З'ясувати: чи має вода смак?

 

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Листопад

Спостереження за змінами в природі (калюжі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Читання казки Т.Коломієць «Козенята і вогонь»

* Продовжувати знайомити дітей зі властивостями води ( вода буває різною)

* Формувати уявлення про те, що лід та пар – це  теж вода.

 

 

 

 

 

 

 

 

* Ознайомити дітей з причинами виникнення пожежі.

* Формувати уявлення про небезпечні випадки, до яких можуть призвести ігри з сірниками.

Дослід 1 : Запропонувати дітям звернути увагу на калюжі вранці – вони мерзлі (це лід). Під час денної прогулянки знов звернути увагу на калюжі – вони розтанули (це вола)

З'ясувати:

* чом вода вранці замерзає, а вдень тане.

Дослід 2:Вихователь вносить склянку з окропом та поміщає над окропом дзеркало

Висновок: З'явилися краплі – це вода

 

* За допомоги дослідів проаналізувати властивості металу, пластмаси, паперу.

З'ясувати:

*Чому сірники роблять саме з дерева?

.

 

 

 

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Грудень

Заняття з теми «Хто як одягається?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігрова діяльність

* Уточнити та розширити знання дітей про особливості пристосування тварин до життя у різні пори року.

* Розвивати логічне мислення, встановлювати зв'язки між природними умовами та особливостями зовнішнього вигляду тварин.

 

 

 

 

* Продовжувати знайомити дітей з властивостями води.

* Довести до усвідомлення , що лід – це тверда вода, але він легше ніж вода – рідина.

Дослід: Жовтою крейдою намалювати пташку на аркуші паперу. Накрити картинку червоним пластиком. Пташка зникла. Червоний та жовтий кольори  відображають світло. Червоний колір містить в собі жовтий колір тому наше око не в змозі відділити один колір від іншого. Тварини частіше мають окраску , яка зливається з природними фарбами, що допомагає їм ховатися від ворогів.

З'ясувати:чому заєць взимку білий ?

 

Дослід : «Крига легше води»

Опустити шматок криги у склянку, до країв наповнену водою. Крига розтане , але вода не переллється.

Висновок: Вода, в яку перетворився лід, займає менше місця, ніж сам лід, тобто вода тяжча за лід.

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Січень

Заняття з образотворчої діяльності (малювання) «Барвами зимовими засяяв світ»

 

 

 

Бесіда з безпеки життєдіяльності «Інфекційні захворювання, попередження»

* Познайомити дітей з природним явищем – веселкою.

* Розширити знання дітей про спектр кольорів веселки.

* Виховувати інтерес до нетрадиційних форм малювання (штампування)

 

 

* Розширити знання дітей про людський організм.

* Уточнити поняття «здоров'я».

* Ознайомити зі способами зараження інфекційними захворюваннями та функцією марлевої пов'язки.

Дослід: Поставити дзеркало до води під невеликим кутом. Піймати дзеркалом промінь сонця і направити на стіну. Повертати дзеркало до тих пір поки на стені не з'явиться спектр кольорів. Вода виконує роль призми, поділяє світло на його складові.

З'ясувати: які кольори побачили діти?

 

Запропонувати дітям згадати , як вони чихали та кашляли, коли хворіли.

Діти імітують тримаючи перед собою дзеркало. Звернути увагу, що на дзеркалі є краплини слини. Повторити дослід з марлевою пов'язкою.

З'ясувати:* чому необхідно прикривати рот?

* функції марлевої пов'язки.

 

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Лютий

Заняття з теми «Лютнева глазур»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трудова діяльність у куточку природи.

* Познайомити дітей з властивостями повітря.

* Розширити знання про природне

                явище – вітер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Викликати інтерес до вирощування рослин.

* Формувати навички висаджування цибулі.

* Учити правильно зберігати цибулю.

Дослід 1 : В холодну погоду відчинити двері, щоб була щілина. Піднести до дверей дві свічки. Тримати одну внизу, іншу поверху.

Висновок: понизу холодне повітря, вверху тепле.

Дослід 2 : Прикріпити над батареєю тонкі смужки паперу. Відчинити краватку.

З'ясувати: де яке повітря.

Дослід 3 : Діти махають опахалом  над водою. З'являються хвилі. Опахало рухається і рухає повітря.

Висновок: вітер це повітря.

Висадити кілька цибулин у землю, а решта поставити у воду. Через деякий час порівняти. Однакову кількість цибулі покласти у пакет та в сітку, порівняти через деякий час.

З'ясувати : де краще зберігається.

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Березень

Ручна праця «Годівничка»

 

 

 

 

 

Пошуково-дослідницька діяльність

* Розширити і уточнити знання дітей про особливості харчування птахів.

* Учити виготовляти годівничку.

*Виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання допомагати їм.

 

* Дати дітям уявлення про те, що таке гіпотеза.

* Учити розрізняти поняття: «знаю» та «вважаю»

* Розвивати логічне мислення.

Приготувати різні продукти для підкормки птахів (зернятка, крихти хлібу тощо).

З'ясувати: * які птахи прилітають до годівнички.

*яку їжу полюбляють більше.

 

Дослід 1 : «Чому сонце можна побачити раніше ніж воно з'явиться на обрію». Наповнити банку  водою до країв. Закрити банку кришкою. Поставити банку на стіл 30см. від краю. Закрити четвертину книгами. Зліпити кулю з пластиліну та покласти на 10см. від банки. Стати на коліна перед книгами подивитись через банку та без неї

Висновок: Що світло від небесних тіл доходить до нас швидше, ніж самі тіла.

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Квітень

Заняття з теми «Космос»

 

 

 

 

 

 

Народознавство «Розмалюю писанку, розмалюю»

* Розширити і уточнити знання дітей про космос.

* Учити використовувати набуті знання у художньо-творчій діяльності.

* Розвивати пам'ять, увагу, допитливість.

 

* Розширити і уточнити знання дітей про писанки та крашанки.

* Учити обстежувати предмет.

* Розвивати зацікавленість до невідомого.

* Виховувати повагу до культурної спадщини українського народу.

Ознайомити дітей з моделлю зміни дня та ночі, використати такі замісники, як м'яч – Земля, свіча – Сонце.

З'ясувати :

* як змінюється день на ніч.

 

 

Підготувати дві однакові банки: в одній – вода чиста, в другій міцний розчин солі. Покласти яйця в обидві склянки.

З'ясувати:

* В якій склянці яйце потоне.

 

Перспективне планування за темою «інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників» в    середній     групі

 

Місяць

Вид діяльності

Мета

Зміст досліду

Травень

Ознайомлення з навколишнім середовищем

«Рідна моя Батьківщина»

(фабрики, заводи міста)

 

 

          Бесіда

«Домашні тварини»

* Формувати уявлення про значимість професійної діяльності дорослих для суспільства.

* Закріпити знання про властивості борошна через дитячий  експеримент

* Виховувати бажання брати участь у спільній трудовій діяльності.

* Уточнити та розширити знання дітей про свійські тварини.

* Формувати уявлення про те, що зовнішній вигляд, складові частини тіла тварини залежать від особливості поведінки тварини, способу їхнього життя.

* Виховувати любов до тварин.

Просіяти борошно дати змогу розглянути його.

З'ясувати :

* властивості: м'яке, легке, сухе, біле, сипуче, без запаху.

 

Додати до борошна води, утворити тісто, зліпити хлібобулочні вироби.

 

Дослід: «Як кішка чиститься»

Потерти палець о грифель олівця, поки на ньому не з'явиться слід. З легким натиском потерти палець об пилку, подивіться. Потерти пилку об ватний тампон. Знов подивіться. Цей дослід доводить , що шершава поверхня пилки знімає грифель з пальця та волокна з тампону.

Висновок:  Кошачий язик подібне шершавій поверхні пилці - він чисте .

 

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
1964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку