Проект з позакласного читання «Доброта врятує світ» за творами В. О. Сухомлинського

Про матеріал
Тип проекту:  комбінований (інформаційний, ігровий, міжпредметний);  середньо тривалий (2 тижня);  колективний. Мета проекту:  формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з біографічними відомостями Василя Сухомлинського; учити застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних і практичних завдань; формувати вміння брати учнів у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору; виховувати повагу до праці; прищеплювати дбайливе ставлення до природи, виховувати нетерпимість до лінощів та неробства;  формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання; комутативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі; загальнокультурної: сприяти засвоєнню духовно-моральних основ життя людини.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Нікопольська середня загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №9»

 

 

 

 

 

Проект

з позакласного читання

«Доброта врятує світ»

за творами В. О. Сухомлинського

 

 

 

 

 

 

Розробив і провів

учитель початкових класів: Т.М.Каракуша

 

 

 

 

 

 

 

 

2018р.

Тип проекту:

  • комбінований (інформаційний, ігровий, міжпредметний);
  • середньо тривалий (2 тижня);
  • колективний.

Мета проекту:

  • формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з біографічними відомостями Василя Сухомлинського; учити застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних і практичних завдань; формувати вміння брати учнів у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору; виховувати повагу до праці; прищеплювати дбайливе ставлення до природи, виховувати нетерпимість до лінощів та неробства;
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

комутативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

загальнокультурної: сприяти засвоєнню духовно-моральних основ життя людини.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова, образотворче мистецтво, «Я у світі».

Обладнання: портрети В. О. Сухомлинського, роздруківка біографічної довідки, виставка книжок, виставка дитячих робіт.

 

Підготовчий етап.

1. Ознайомлення учнів із темою проекту

2. Поділ учнів на групи, обирання завдання за бажанням.

1група «Біографи»

Завдання: презентація «Життєвий та творчий шлях В.О. Сухомлинського

2 група «Художники-ілюстратори»

Завдання: намалювати ілюстрації до творів В.О. Сухомлинського

3 група «Журналісти»

Завдання: підготувати короткі повідомлення про В.О. Сухомлинського.

4 група «Бібліотекарі»

Завдання: представлення книг для дітей

5 група «Актори»

Завдання: інсценування творів.

 

І. Вступна частина

Наш урок сьогодні присвячений видатному сину нашої Батьківщини Василю Олексійовичу Сухомлинському, до 100-річчя від дня народження цієї чудової людини, письменника, перекладача, педагога.

 Всі ми, разом з батьками, серйозно готувалися до цієї події. Давайте зараз поділимося своїми надбаннями, щоб ще більше дізнатися про життя і роботу Василя Олексійовича, про добро, добре серце, добрі справи, про людяність і чуйність. «Гарні не красиві слова, а красиві діла» - так говорив В. Сухомлинський, був і сам таким і вчив бути такими своїх учнів. Будьте і ви такими.

ІІ. Основна частина

  1. Презентація біографії В.О. Сухомлинського (гр.. «Біографи»)
  2. Знайомство з автором («Журналісти»)

Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівка (тепер Кіровоградська обл.) у бідній селянській сім'ї. Тут ми­нули його дитинство й юність. Він учився в рідному селі у школі. 1933 року за­кінчив семирічку. Улітку 1933 року мати провела молодшого сина Василя до Кременчука. Спочатку Василь Сухомлинський учився в медичному технікумі, але незабаром пішов звідти, вступив на робочий факультет, достроково за­кінчив його і був прийнятий до педагогічного інституту.

З 1935 року починається педагогічний шлях В. О. Сухомлинського. У 17 ро­ків він став учителем заочної школи недалеко від рідного села. Перевівся до Полтавського педагогічного інституту заочником і закінчив його 1938 року. Закінчивши інститут, Сухомлинський повертається в рідні місця, працює ви­кладачем української мови і літератури в Онуфріївській середній школі.

1941 року під час Другої світової війни добровольцем йде на фронт. У січні 1942 року Сухомлинський був важко поранений, тривалий час лікувався і вже не зміг повернутися до військової служби. 1948 року Сухомлинський став директором Павлиської середньої школи і працював на цій посаді 23 роки (до кінця життя).

1948 року це була звичайна, пересічна школа. 23 роки стали найпліднішим періодом його практичної та літературної діяльності. Звичайну сільську школу він перетворив на справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби пе­дагогічної мудрості. 1958 року — заслу­жений вчитель УРСР. 1968 року — нагороджений званням Героя Соціалі­стичної Праці. Цього самого року обраний членом-кореспондентом Академії педагогічних наук СРСР.

Василь Сухомлинський написав 48 монографій, понад 600 статей, 1500 опо­відань і казок для дітей.

  1. Представлення книг («Бібліотекарі»)

«Людина приходить в цей світ для добра»

Рекомендації: представлення творів, опрацьованих самостійно.

  1. Інсценування оповідань («Актори»)
  2. Виставка ілюстрацій («Художники-ілюстратори»)
  3. Представлення рекомендацій В.О. Сухомлинського

                  Чого не слід робити

  1. Відпочивати, коли працюють дорослі.
  2. Сміятися над літніми.
  3. Залишати літніх наодинці.
  4. Збиратися на вулицю без попереджень та не попрощавшись із старшими.
  5. Сідати до столу, н запросивши старших.
  6. Вимагати від старших того, чого вони не мають.
  7. Перемовлятися зі старшими.
  8. Робити те, що засуджують старші.
  9. Допускати, щоб старші давали вам те. Чого не допускають собі.
  10. Чекати поки до тебе привітаються, ви повинні привітатися першими

ІІІ. Заключна частина

  1. Створення «асоціативного куща»
  2. Заключне слово.

Сьогодні ми багато дізналися про великого учителя. Я сподіваюсь, що кожен з вас запам’ятає цей урок. І головне, чого прагнув Василь Сухомлинський, запам’ятайте, любі діти:

«Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди.

Залишайся людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить»

 

Тепер врятує світ

лиш доброта.

Бо однієї вже краси

занадто мало.

Бо стільки всюди зла –

людина вже не та.

То ж. люди на землі!

Спішіть добро творити.

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку