проєкт "Запоріжжя, наш рідний край"

Про матеріал
Навчально-дослідницький проєкт спрямований на поглиблення знань з історії рідного краю, розширення дитячого кругозору, усвідомлене сприймання і засвоєння історичних, національно-культурних традицій українського народу.
Перегляд файлу

Запоріжжя, наш рідний край

Навчально-дослідницький проєкт

4 клас

Ключове питання.

Що ти знаєш  з історії  нашого міста?

 

Тематичні питання:

  • Походження назви міста.
  • Часи козацтва.
  • Історичні пам’ятки Запоріжжя.

 

Змістові питання:

  • Звідки походить назва нашого міста?
  • Скільки років місту Запоріжжя?
  • Коли та з  чиєї ініціативи був заснований Олександрівськ?
  • Хто був засновником першої Запорізької Січі?
  • Хто такі козаки?
  • Яких українських гетьманів ви знаєте?
  • В чому особливість острова Хортиця?
  • Які пам’ятники героїчного минулого є в нашому місті?

 

Державні освітні стандарти та навчальні програми. Програма середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класів.

 

Навчальні предмети: «Я у світі», історія рідного краю, історія України, краєзнавство, читання.

 

Стислий опис.

Навчально-дослідницький проєкт «Запоріжжя, наш рідний край»  спрямований на поглиблення знань з історії рідного краю, розширення дитячого кругозору. Курс «Я у світі» передбачає створення передумов для усвідомленого сприймання і засвоєння історичних, національно-культурних традицій українського народу. Найважливішим виховним спрямуванням змісту є формування в учнів найбільш значущих для українського народу цінностей, в тому числі патріотизму, виховання соціально активної особистості. Завдяки проекту реалізується дидактичний принцип здійснення зв’язку з реальністю, оскільки обмеженість життєвого досвіду дітей потребує постійного залучення і аналізу життєвих вражень.

Діти в позаурочний час з різних джерел збирають матеріал про славетне минуле свого краю. Рекомендується користуватися довідковою літературою, інформацією з Інтернету, консультаціями з вчителями, бібліотекарями, працівниками музеїв. До роботи залучаються батьки.

Навчальні цілі та очікувані результати.

  •                              Учні вчаться працювати з довідковою літературою. Виділяти, аналізувати, систематизувати потрібний матеріал у великому потоці інформації.
  •                              Розвивають навички роботи в групі. Навчаються правильно планувати свій час, виконувати роботу згідно критеріїв та вимог.
  •                              Вчаться виступати перед аудиторією.

Час реалізації проєкту: 3 тижні.

Етапи виконання проєкту

  1.                                        Організаційно-підготовчий.

Учні отримують лист від наукового співробітника музею з проханням у зборі певної інформації. Обговорюють ідею проєкту. Висловлюють міркування щодо форми представлення. Вирішили створити презентацію-довідник та провести гру «Веселий експрес» для учнів 4-А та 4-Б класів.

Сформували групи: «Історична», «Героїчна», «Загадкова». В кожній групі розподілили обов’язки (пошук інформації, обробка даних та оформлення).

Обговорили джерела інформації.

  1.                                        Технологічний.

Протягом двох тижнів тривав збір інформації, велась аналітична робота, учні консультувались з дорослими, коректували матеріал, узагальнювали отримані дані.

Відбулась презентація Power Point довідника із внесенням поправок працівником музею.

Оцінювалась групова проєктна діяльність за поданою таблицею.

Назва групи

 

 

 

Оцінка роботи

Критерії: 3 – брав активну участь у роботі групи

                  2 – готував завдання час від часу

                  1 – рідко був готовий, мало допомагав

Члени групи

Індивідуальні завдання, за що відповідав

Самооцінка

Оцінка членів групи

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                                        Презентативний.

Діти видали листівки із завданнями у класи паралелі та через тиждень провели гру із застосуванням власно створених презентацій.

 

Матеріали 

«Історична»

  1.                            Назвіть роки виникнення козацтва.
  2.                            Хто був засновником першої Запорізької Січі? В якому році?
  3.                            Що зветься клейнодами Запорізької Січі?
  4.                            Як називали людину, що очолювала козацьке військо і була головою держави?
  5.                            Яких українських гетьманів ви знаєте?
  6.                            Чи приймали одружених козаків до Січі?
  7.                            Які козацькі прізвиська ви знаєте?
  8.                            Кого називали козаками- характерниками?
  9.                            Як називалися бойові козацькі човни?
  10.                        Назвіть ім’я козака, що символізує всю козацьку Україну і найчастіше зображується з бандурою в руках і при вірному коневі.
  11.                        Кошовий отаман, що обирався 10 років поспіль?
  12.                        Яке прізвисько отримав Іван Сірко від татар?
  13.                        Назвіть останнього отамана Запорізької Січі.
  14.                        Коли і ким було зруйновано Запорізьку Січ?
  15.                        Назвіть гетьманські відзнаки.
  16.                        Що було знаком влади кошового отамана?
  17.                        Який був головний атрибут писаря?
  18.                        Хто такі козаки?
  19.                        Назвіть основні козацькі промисли.
  20.                        Яким чином обирали кошового отамана на Січі?
  21.                        Назвіть головні атрибути козацької вольниці.

 

«Героїчна»

  1.                                         Звідки походить назва нашого міста?
  2.                                         Скільки років місту Запоріжжя?
  3.                                         Коли заснували м. Олександрівськ?
  4.                                         З чиєї ініціативи був заснований Олександрівськ?
  5.                                         Як раніше називався сучасний проспект ім. Леніна?
  6.                                         Назвіть найбільший острів на Дніпрі.
  7.                                         Які назви порогів ви знаєте?
  8.                                         Який Запорізький поріг був найнебезпечнішим?
  9.                                         Як зветься найбільша братська могила на планеті, де покоїться прах 150 тис. замордованих фашистами мирних жителів Києва та радянських військовополонених?
  10.                                     День визволення Запоріжжя від фашистів?
  11.                                     Назвіть пам’ятники, встановлені в нашому місті на честь визволення.
  12.                                     Які вулиці, що були названі на честь визволителів, ви знаєте?
  13.                                     Скільком запорожцям було присвоєно звання героя Радянського Союзу?
  14.                                     Яка дитяча підпільна організація діяла на території окупованого Запоріжжя?
  15.                                     Яка небезпека була створена фашистами на Дніпрогесі?
  16.                                     Хто врятував греблю Дніпровської ГЕС від зруйнування?
  17.                                     Які військові підрозділи звільняли Запоріжжя?
  18.                                     Хто першим увійшов до визволеного Запоріжжя?

 

«Загадкова»

  1.                            Загадка для суперника від інших класів.
  2.                            Як поетично визначалися родичі запорожця (зв’язок з атрибутами козацької вольниці)?
  3.                            Хто з українських істориків досліджував життя запорізьких козаків?
  4.                            Якої віри були козаки?
  5.                            Яке свято народного календаря ми відзначаємо 14 жовтня?
  6.                            Звідки походить свято Покровів Пресвятої Богородиці?
  7.                            Як називається ярмарок, що проводиться кожного року на честь дня міста?
  8.                            Закінчи прислів’я:

Де козак, …

Козак з бідою…

Степ та воля – …

Терпи козаче…

Козак з біди…

  1.                            Опишіть зовнішній вигляд козака.
  2.                        Приказки про чуб козацький. Що означає нагріти чуба?
  3.                        Хто є автором картини «Запорожці пишуть листа до турецького султана?
  4.                        Як називається традиційний козацький танок?
  5.                        Що є символами Запоріжжя?

 

 

doc
Пов’язані теми
Я у світі, 4 клас, Позакласні заходи
НУШ
Додано
19 січня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку