Проект «Здоров'я і шкідливі звички»

Про матеріал

Актуально в будь-який час. Очікувані результати:

• Розвиток життєвих компетенцій.

• Набуття навичок дослідника.

• Створення інформаційних матеріалів.

• Поповнення знань про здоров’я та шкідливі звички.

• Формування почуття відповідальності за свої дії.

• Підвищення загальної культури учнів.

Перегляд файлу

ПРОЕКТ

«ЗДОРОВ’Я ТА ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ»

 

Тип проекту інформаційно-дослідницький та практично орієнтований.

    Учасники проекту – учні 7-8 класів Сновського НВК «ЗНЗ I-II ст.- ДНЗ»  Сновського району Чернігівської області.

 Основні питання:

Проблемне питання: «До чого призводять шкідливі звички?»

Тематичні питання:

  1. Що таке «здоров’я»?
  2. Як впливає тютюн, алкоголь та наркотик  на організм підлітка?
  3. Чи існує у класі наркогенний ризик?
  4. Що потрібно робити, щоб бути здоровим?

 

  1. Актуальність

    Здоров’я, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я,  залежить від :

  • медичного обслуговування – 10-15 %;
  • генетичного фактора – 15-20%;
  • екології – 25%;
  • способу життя людини – 50-55%.

Паління, вживання наркотиків і алкоголю назвали шкідливими звичками тому, що вони дуже небезпечні для здоров’я. Принцип звикання організму до тютюну, спиртного та наркотиків той самий. Проведені опитування населення показали, що багато хто не знає про це, тому не  усвідомлюють усі наслідки залежності від шкідливих звичок. Слід активно формувати суспільну думку, що засуджує тютюнокуріння, алкоголізм та наркоманію. Адже від того, який вибір зробить підліток, залежить не тільки його майбутнє, а й держави.

  1.   Мета і завдання проекту
    • Вияснити, що таке «здоров’я».
    • Обміркувати, без чого не бути здоровим.
    • Ознайомити із впливом тютюну, наркотиків та алкоголю на організм підлітка.
    • Опрацювати літературні джерела.
    • Вчити робити правильний вибір, бути відповідальними за свої вчинки.
    • Надати дітям можливість продемонструвати власні творчі здібності.
    • Розвивати життєві компетенції учнів.
  2.   Етапи проекту

(Тривалість проекту – два місяці)

  1. Анкетування учнів 7,8 класів. Обробка анкет.
  2. Проведення досліду.
  3. Робота з літературою.
  4. Підготовка тематичної виставки.
  5. Випуск інформаційного плакату.
  6. Систематизація матеріалу.
  1. Звіт про роботу над проектом

       Проведення відкритої години спілкування.

Очікувані результати

  •                          Розвиток життєвих компетенцій учнів.
  •   Набуття навичок дослідника.
  •   Створення інформаційних матеріалів.
  •   Поповнення знань про здоров’я та шкідливі звички.
  •   Формування  почуття відповідальності за свої дії.
  •   Підвищення загальної культури учнів.

 

 

 

  1. Вступне слово вчителя
  •       Добрий день! Сьогодні у нас відкрита година спілкування на тему «Здоров’я та шкідливі звички». Її мета – довести до вашої свідомості, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров’я, формувати негативне ставлення до шкідливих звичок та виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

У давнину казали: «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо». Як правило людина, яка не хворіє, зовсім не береже свого здоров’я. Тіло безвідмовно служить нам, і ми навіть не уявляємо, що може бути інакше. То що ж таке здоров’я?

  1. Мозковий штурм

Діти швидко по черзі кажуть, що таке здоров’я.

  1. Слово вчителя

- Як бачимо, в кожного з нас є власне бачення здоров’я. І це не дивно, адже досі немає єдиного визначення поняття «здоров’я». Сучасна  наука налічує близько 300 відповідей, зокрема: «Здоров’я – одне з основних джерел радості, щасливого повноцінного життя», «Здоров’я – це стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб, фізичних дефектів; психологічне, соціальне і духовне благополуччя», «Здоров’я – повний достаток за умови задоволення усіх потреб»тощо.                                                                  

Бути здоровою людиною хоче кожний. Але що потрібно для цього? Без чого неможливо уявити здорову людину?

  1.         Вправа «Сонечко» (Відповіді дітей записуються на променях сонця).

Варіанти відповідей: правильне харчування, ніякого алкоголю, заняття спортом, здорові батьки, відсутність хвороб, чисте повітря, життя без куріння, своєчасне лікування, відмова від наркотиків, додержання норм гігієни, щирі взаємини, одноразові шприці тощо.

 

  1. Слово вчителя
  •       Здоров’я, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, залежить від :
  • медичного обслуговування – 10-15 %;
  • генетичного фактора – 15-20 %;
  • екології – 25 %;
  • способу життя людини – 50-55 %.

Давайте пригадаємо ті шкідливі звички, які існують у нашому житті та впливають на стан нашого здоров’я. (Відповіді дітей). Правильно, це алкоголь, цигарки та наркотики. Ви вже не раз чули від батьків та вчителів про шкідливість куріння і вживання спиртних напоїв. От сьогодні і розкажіть про те, який вплив на організм підлітка мають ці негативні звички. Почнемо з паління.

  1.         Виступ учнів з повідомленням на тему «Вплив тютюну на організм підлітка»

Головна мішень тютюнового диму – верхні дихальні шляхи та легені. Подразнення оболонок починається вже в ротовій порожнині. При  палінні разом із тютюновим димом усмоктується повітря, яке посилює горіння, при цьому тютюновий дим порушує емаль зубів, призводить до запалення слинних залоз. Це супроводжується підвищенням слиновиділення. Слизові оболонки гортані, трахеї, бронхів також подразнюються тютюновим димом, що створює умови для розвитку хронічних бронхітів, пневмоній. У тютюні міститься дуже багато канцерогенних речовин, які викликають онкологічні захворювання (рак). Курці мають високий ризик захворіти на рак ротової порожнини, гортані або легень.

Дуже шкідливо паління позначається і на зовнішності людини. Навіть у молодому віці при невеликому стажі куріння з’являються характерні ознаки курця: пожовклі зуби й нігті, нездоровий колір обличчя, мережа розширених судин. Паління також може викликати розвиток серцево-судинних захворювань. Викурювання навіть однієї цигарки призводить до прискорення серцевого ритму, звуження судин, підвищення артеріального тиску. У результаті порушення функціонування серцевих м’язів може призвести до інфаркту міокарда. Унаслідок паління може розвинутися дуже тяжке захворювання судин ніг, яке часто завершується ампутацією кінцівок. Нервова система, кров, органи травлення також страждають при потраплянні до організму продуктів горіння тютюну. Куріння провокує розвиток виразки шлунка, ускладнює інші захворювання.

Якщо палить вагітна жінка, в неї народжується дуже слабка дитина, зі зниженою масою тіла й порушенням нервової системи. Компоненти тютюну руйнують вітаміни в організмі людини, послаблюють її імунну (захисну) систему, внаслідок чого спостерігаються прояви алергії. До того ж лікувати курців значно важче, ніж людей, які не палять.

Нікотин, головна складова тютюнового диму, потрапляючи до організму, змінює його діяльність таким чином, що людина починає відчувати більшу чи меншу потребу в ньому – розвивається залежність. Це підтверджують такі статистичні дані: 85 % курців хотіли б кинути палити, але вдається це лише 15 % із них. Важливо також пам’ятати, що великої шкоди курці завдають не тільки собі, а й усім, хто їх оточує (цих людей називають пасивними курцями). 

  1. Обговорення
  •       Чому ж підлітки курять?

(Варіанти відповідей: відчуття спокою, впевненість у собі; прагнення бути лідером; бажання не відставати від друзів; бажання виділитись із загалу однолітків; прагнення здаватися більш дорослим; цікавість, прагнення нових відчуттів).

  • До чого призводить куріння?
  •       А зараз інформація для роздумів дівчатам. Соціологічні дослідження виявили дуже промовистий факт: оцінка дівчини з цигаркою у дівчат та хлопців діаметрально протилежна.

Дівчаткам подобається курити, бо це «красиво, модно, стильно, сучасно» - так відповіли анонімно майже 60 % опитаних, а 40 % навели такий аргумент: «Бо хочу подобатися хлопцям».

А як же такі намагання оцінили хлопці? 256 підлітків відповіли на три запитання.

  1. «У твоїй компанії дівчатка курять. Яке твоє ставлення до цього?»

«Позитивне» - 4,3 %, «байдуже» - 54,7 %,  «негативне» - 41 %.

2. «Твоя подружка курить. Твоє ставлення?»

«Позитивне» - 1 %, «байдуже» - 15 %,  «негативне» - 84 %.

  1. «Чи хотів би ти, щоб твоя дружина курила?»

«Так» - не сказав ніхто, «ні» - відповіли 254 юнаки, «мені байдуже» - два.

Тож подумайте, чи вдасться вам за допомогою куріння привернути увагу омріяного чоловіка і успішно вийти заміж?

  •       А зараз перевіримо наскільки добре ви запам’ятали  про вплив тютюнового диму.
  1. Вікторина
    1. Що найбільше забруднює повітря:

а) викиди хімкомбінату;

б) викиди металургійного комбінату;

в) тютюновий дим?

2. Як називається слабкий наркотик тютюну:

     а) чадний газ;

     б) нікотин;

     в) бензопірин?

3. Порівняно з вихлопною трубою автомобіля тютюновий дим удихати в…

     а) 4 рази шкідливіше;

     б) менш шкідливо в 10 разів;

     в) 2 рази шкідливіше.

4. У скільки разів забруднене тютюновим димом повітря перевищує допустимі норми:

     а) у 5 разів;

     б) у 300 разів;

     в) у 384 тисячі разів.

5. Скільки отруйних речовин міститься в тютюні:

     а) близько 36;

     б) близько 100;

     в) близько 200.

6. Прізвище французького дипломата, що завзято пропагував тютюн, не знаючи про його шкоду, було:

     а) Мальборо;

     б) Нікотин;

     в) Кемел.

7. На планеті щорічно від хвороб, спричинених курінням, помирає:

     а) 150 тис. осіб;

     б) 1,5 млн. осіб.

8. Збитки виробництва у США від хвороб людей, що курять, щорічно становлять:

     а) 17 млн. доларів;

     б) 100 млрд. доларів.

9. Лише 1-4 сигарети за день збільшують ризик захворювання серця в жінок у…

     а) 2 рази;

      б) 5 разів;

      в) 12 разів.

10. У вагітних жінок-курців шанс народити хвору дитину становить:

       а) 10 %;

       б) 50 %;

        в) 100 %.

11. Російський письменник А. П. Чехов сказав, що поцілувати дівчину, котра курить, -- це все одно, що поцілувати…

       а) квітку тютюну;

       б) попільничку.

12. На Заході людину, що курить, називають «бампкін», тобто…

        а) стильний;

        б) тупий, неосвічений;

        в) спортивний хлопець.

(Складено Т. Пахомовою, вчителем Радехівської ЗОШ, Львівської обл., за матеріалами: Г. О. Білявський, Р. С, Фудуй «Основи екологічних знань», тема «Тютюновий дим»).

(Перевірка результатів).

  1.         Виступ учнів з повідомленням про вплив алкоголю на організм підлітка

Токсична дія алкоголю на організм підлітка перш за все позначається на діяльності нервової системи. Мозкова тканина легко всмоктує алкоголь. Підліток стає дратівливим, швидко втомлюється, в нього порушується сон. Ці симптоми можуть проявлятися не тільки за систематичного, а й ситуативного (час від часу) вживання алкоголю. Алкоголь, потрапляючи до організму, залишається в ньому протягом одного-двох тижнів.

Оскільки алкоголь циркулює в системі кровообігу, то потрапляє до всіх органів тіла. За кілька хвилин після його вживання він досягає головного мозку. Алкоголь гальмує процес нагромадження інформації та її відновлення в пам’яті. У тих, хто систематично вживає спиртні напої, уповільнюється розвиток інтелекту, погіршується пам'ять, втрачаються набуті раніше здібності. Руйнує алкоголь і внутрішні органи. Перш за все – печінку. Алкоголь може буквально розчиняти клітини печінки, які починають перероджуватися. Розвивається цироз печінки – практично невиліковне захворювання. У підлітковому віці руйнівний вплив алкоголю на печінку відбувається в значно коротший термін, ніж у дорослих. Також дуже чутливими до дії алкоголю є серце і судини. При вживанні спиртних напоїв порушуються процеси обміну в серцевих м’язах. Реагують на дію алкоголю й нирки, залози внутрішньої секреції та інші системи й органи.

Зловживання спиртними напоями може призвести до ушкодження зору та слуху. Можуть також погіршитися відчуття смаку, нюху та дотику. Оскільки всі м’язи в організмі перебувають під контролем мозку, вживання навіть незначних доз алкоголю призводить до послаблення такого контролю, і людина втрачає почуття координації та швидкості реакції. Чим молодший організм, тим сильніша руйнівна дія алкоголю. Токсичний вплив алкоголю на організм підлітка в декілька разів більший, ніж на організм дорослого. Відомі випадки отруєння підлітків незначними, з точки зору дорослих, дозами алкоголю. Як і всі наркотичні речовини, алкоголь викликає залежність: спочатку людина тягнеться до чарки, щоб уникнути якихось неприємних переживань або розслабитись і нібито відпочити, але згодом досить швидко з’являється потреба в постійному вживанні спиртних напоїв – розвивається алкоголізм. Це – захворювання, що супроводжується глибокими змінами й навіть деградацією особистості. Через певні особливості підліткового організму алкогольна залежність, хронічний алкоголізм розвиваються у підлітків значно швидше, ніж у дорослих.

  1. Результат дослідів

- Ми з дітьми за два тижні до виховної години розпочали два досліди.

Дослід 1. Частину зерен ячменю поклали в змочену водою ганчірку, другу частину – в ганчірку, змочену водою, яку розвели горілкою.

Дослід 2. В дві склянки поставили цибулю для пророщення. Тільки в одній – звичайна вода, в іншій – вода з горілкою.

Зараз перевіримо, що у нас вийшло. Як бачимо, проросло тільки те, що проростало у звичайній воді. Який висновок? Дійсно, алкоголь впливає на ріст негативно. Кращого доказу про негативний вплив не знайти.

  1.         Виступ учнів з повідомленням про вплив наркотиків на організм підлітка

Внаслідок уживання наркотиків і звикання організму до них розвивається наркоманія – захворювання, при якому психічний та фізичний стан людини, її самопочуття та настрій цілком залежать від наявності наркотику в організмі. За його відсутності розвивається синдром залежності – дуже тяжкий стан, який супроводжується судомами, сильними болями у м’язах і внутрішніх органах.

Наркотики страшні тим, що навіть одноразове їх уживання може призвести до наркотичної залежності. У зв’язку з фізичними особливостями організму підлітків наркотична залежність розвивається у них набагато швидше, ніж у дорослих. Відомі випадки, коли перші ж експерименти підлітка з наркотиками завершувалися смертю.

Люди, які вживають наркотики, значно більше за інших ризикують отримати ВІЛ-інфекцію, адже цей вірус передається через кров при  кількаразовому використанні того самого шприца різними людьми. Людина, котра вживає наркотики, не контролює свою поведінку: наркотичні речовини дуже сильно впливають на головний мозок та нервову систему. Під дією наркотиків нервові клітини просто «згоряють», різко знижуються захисні функції організму.

Багаторазове проколювання вен може призвести до утворення в судинах тромбів та рубців. Тромб може перекрити доступ крові до життєво важливих органів, що викликає смерть. Мікроби з нестерильної голки можуть призвести до абсцесу мозку (симптоми: сильна гарячка, конвульсії, потім кома і – смерть).

Уживання дурманних речовин може спричинити пригнічення функції дихання, порушення серцевої діяльності, викликати непритомність і навіть смерть. При вживанні наркотиків різко погіршується здатність логічно мислити, засвоювати нову інформацію та концентрувати увагу; погіршується пам'ять. У людини, яка вживає наркотики, розвиваються серйозні психічні захворювання, процес деградації особистості відбувається дуже швидко.

  1. Слово вчителя
  • Невелика інформація для роздумів. На запитання: «Як ви ставитесь до тих, хто вживає наркотики?» - відповідали підлітки так:
  • з відразою, ненавистю – 56 %;
  • з жалем співчуттям – 49 %;
  • з повною байдужістю – 21 %.

Але ніхто з опитаних школярів не виказав бажання допомогти наркоману, ніхто не хотів би вчитися з ним в одному класі, жити під одним дахом. Це жорстоко. Але факт. Питання в іншому: «Чи хотіли б ви, щоб до вас так ставилися?»

  1. Творче завдання «Моя відповідь така»
  • Ділимось на три групи. Ваше завдання – розіграти ситуацію. Щоб ви відповіли, якщо…

1 група. Друг (подруга) похвалився, що спробував викурити цигарку і йому сподобалось. Він пропонує спробувати і вам.

2 група. До вас у гості прийшли друзі й принесли «Лонгер» (чи пиво). «ось купили дорогою. Буде веселіше розважатися», - так пояснили вони свій вчинок.

3 група. Ви попали в компанію, де курять коноплі. «Спробуй, це круто! Ми вже дорослі!» - кажуть вам.

- На завдання 5 хвилин. Працюйте.

  1. Аналіз тестування
  • Перед виховною голиною діти заповнювали анкету «Проблема шкідливих звичок для учня». Її метою було визначити:
  1. чи існує у класі «наркогенний ризик»?
  2. чи існує наркогенний ризик для учнів класу?
  3. що є основним і що – достовірним джерелом інформації про шкоду наркотиків?
  4. які правопорушення мають місце у школі?
  5. чи цікаво школярі проводять вільний час?

Головна умова – відверто (!) відповідати на запитання. Але, як показали результати, не всі серйозно віднеслися до анкетування (чи писали неправду). Маємо такі результати: заповнювало анкету 11 учнів.

  1. Як ти гадаєш, скільки твоїх однокласників курять?

а) таких немає – 4 учні;

б) 1-2 особи – 6 учнів;

в) біля третини – 1 учень.

  1.   Скільки твоїх однокласників уживає спиртне? (малося на увазі постійно (!))

     а) таких немає – 2 учні;

б) 1-2 особи – 3 учні;

в) біля третини – 1 учень;

г) біля половини – 2 учні;

д) більшість – 3 учні.

  1. Скільки твоїх однокласників хоча б раз спробували наркотики?

     а) таких немає – 10 учнів;

б) більшість – 1 учень.

  1. Скільки твоїх друзів уживають наркотики?

     а) таких немає – 10 учнів;

б) біля третини – 1 учень.

  1. Чи вважаєш ти паління анаші, марихуани, гашишу наркоманією?

     а) так – 10 учнів;

б) ні – 1 учень.

  1.   звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небезпечний вплив наркотиків?

    а) не одержую зовсім – 2 учні;

    б) від батьків – 4 учні;

    в) у школі – 7 учнів;

    г) з теле- і радіопередач – 5 учнів;

    д) газет, журналів – 3 учні;

    е) від друзів – 2 учні;

    є) співробітників міліції – 2 учні;

    ж) від нарколога – 1 учень.

(Дехто давав по декілька відповідей).

  1. Яку інформацію ти вважаєш найцікавішою та правдивою?

    а) отриману від батьків – 8 учнів;

    б) у школі – 10 учнів;

    в) з теле- і радіопередач – 1 учень;

    г) газет, журналів – 2 учні;

    д) від друзів – 1 учень;

    ж) від нарколога – 1 учень.

Коментар. Прослідковується невідповідність: отримували інформацію від батьків 4 учні, а вважають найцікавішою вже 8; у школі – 7 учнів, а найцікавіша – вже 10 учнів. Крім того, 3 учні (ті, які писали, що не одержують інформацію) на це питання відповіли.

  1. Що досить часто (!) має місце в школі:

    а) ображання гідності – 8 учнів;

    б) бійки – 4 учні;

    в) злодійство – 1 учень;

    г) паління в будівлі школи – 0;

    д) вимагання грошей – 0;

    е) вживання алкоголю – 0;

    є) вживання наркотиків – 0;

    ж) інше – 1 учень (не вказав, що саме).

          На запитання «Кого ображали?» - підняли всі руки, на запитання «Хто з вас ображав інших?» - теж всі.

9 і 10 запитання звучали так: «Що відвідуєш після уроків» та «Що проводять у школі?». По 2 учні (причому не одні і ті ж) відповіли, що нічим після уроків не займаються і в школі нічого не проводять. А оскільки всі діти відвідують гурток інформатики (дехто й художньої самодіяльності та декоративного мистецтва), а крім традиційних свят проводяться ще й інші, то… висновок робіть самі.

І все ж, повертаючись до основного, - для чого проводилось анкетування – маємо таке:

1. Чи існує у класі наркогенний ризик?

    Відповідь: ні.

     2.  Чи існує наркогенний ризик для учнів класу?

    Відповідь: ні, бо більшість учнів обрали не ті варіанти, але звернути увагу, на мою думку, потрібно на двох учнів.

  1.   Що є основним, а що – достовірним джерелом інформації про шкоду наркотиків?

Відповідь: більшість дітей основною і достовірною вважають інформацію, яку отримують у школі.

  1. Які правопорушення мають місце у школі?

          Відповідь: найбільше – ображання гідності.

  1. Чи цікаво школярі проводять вільний час?

          Відповідь: більшість дітей відвідують гуртки.

  • А тепер повернемось до перевірки творчого завдання.
  1. Перевірка творчого завдання

Діти наводять свої аргументи відмови.

  •       Сьогодні ми розглянули кілька варіантів відмови від пропозицій запалити, спробувати покурити «травку» та випити. Один із них може бути прийнятий кимось із вас у разі тиску. Головне, щоб це була відповідь людини, відповідальної за свої вчинки. Вам може допомогти інформація з брошур. Ось погляньте на виставку книжок – це мала дещиця того, що є в кожній бібліотеці.
  1. Виставка книжок та брошур з теми

- Вам може допомогти інформація з брошур. Ось погляньте на виставку книжок – це мала дещиця того, що є в кожній бібліотеці.

  1.  Цікаві факти

- Зараз послухайте цікаві (але страшні) факти з книжок (діти зачитують).

1. У підлітка, який почав палити в 12-13 років, можна чекати розвитку   серцевої недостатності або раку легенів вже до 35-40 років.

2. 95 із 100 хворих на туберкульоз перед початком захворювання курили.

3. Тютюн – убивця вітамінів в організмі. Одна викурена сигарета нейтралізує в ньому стільки вітамінів, скільки їх міститься в одному апельсині.

4. 20 цигарок, випалених протягом дня, змушують серце працювати з навантаженням, рівним 8-годинній їзді на велосипеді проти вітру.

5. Перебування протягом години в накуреному приміщенні рівнозначне «викурюванню» 4 сигарет.

6. Кожні 10 секунд ще одна людина в світі вмирає завдяки споживанню тютюну.

7. Систематичне вживання алкоголю скорочує життя людини на 10 років.

8. Стверджують, що спирт вбиває бактерії, тому завдяки йому можна вилікуватись. Це так, але за умови, що людина за раз вип’є 25 л горілки.

9. Алкоголізм у підлітків розвивається в 4 рази швидше, ніж у дорослих.

10. Наслідком вживання алкоголю під час вагітності є народження дітей із заячою губою, вовчою пащею, зрощення пальців рук, ніг, зміни форми голови тощо.

11. Для підлітка смертельною дозою може стати 250 г горілки.

12. Наркотична залежність формується за 2 тижні.

13. Кожний шостий житель землі – наркоман.

14. 90 % хворих СНІДом заразилися ним при вживанні ін’єкційних наркотиків.

15. 2168 наркоманів виявлено на Чернігівщині. Реальна цифра – близько 10 тисяч.

16. наркомани не доживають до середнього віку. Вживання наркотиків скорочує життя на 30-40 рр.

17. 80 % підлітків, які почали підробляти кур’єрами у наркоділків, уже через рік перетворюються на закінчених наркоманів.

  1.      Тестування «Що я знаю про шкідливі звички?»
  •       Ви вже багато почули про шкідливі звички, їх негативний вплив. Зараз ми перевіримо за допомогою тестування, наскільки добре ви зрозуміли. Будьте уважні. Кожне  запитання містить дві правильні відповіді.

1. Шкідливі звички – це:

а) мити руки перед їдою;

б) палити, вживати алкоголь та наркотики;

в) вранці та ввечері чистити зуби;

г) човгати ногами, смоктати пальці, гризти нігті.

          2. Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь:

а) вона швидше росте;

б) у неї покращується пам'ять;

в) вона погано вчиться;

г) вона завдає неабиякої шкоди власному здоров’ю ?

                3. Які наслідки може викликати паління:

а) захворювання на рак легенів;

б) піднесення настрою;

в) зниження гостроти зору, слуху;

г) прискорення процесів дорослішання?

                4. До чого призводить вживання наркотиків:

а) з’являється унікальна можливість відвідати віртуальні світи;

б) виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;

в) деградує мозок людини;

г) людина стає більш розкутою і товариською.

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

8 балів – учень має чіткі уявлення про наслідки шкідливих звичок.

7-5 балів – загалом учень знає про шкідливий вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини, але не має уявлення про конкретні наслідки вживання цих небезпечних речовин.

4-0 балів – учень потребує особливої уваги з боку педагогів та батьків і додаткової роз’яснювальної роботи щодо наслідків шкідливих звичок.

(Перевірка)

  •       От такі маємо результати. До чого ж призводять ці шкідливі звички? Звичайно, до втрати здоров’я. а хвороб у нас багато, здоров’я ж – одне.
  •       Давайте послухаємо вірш М. Казначеєвої «Єдина річ цінується найбільше».
  1. Читання вірша

Єдина річ цінується найбільше

Лише тоді, коли немає вже її,

І ти не знаєш втрати більшої,

Адже це найцінніше на землі.

Подібного купити ти не в змозі,

І гроші вже не мають влади тут,

Це диво не знайдеш ти на дорозі,

Нестачу цю уже не віднайдуть.

Ти проміняв її на цигарковий попіл,

На пляшку та наркотиків дурман,

А схаменувшись, зрозумів лиш потім:

Життя своє ти зовсім занедбав…

Ти винен не один, і борг наш спільний.

Біда єдина нас усіх єднає:

Ми знищуєм живе, а значить, гинем,

Лише провини власної не помічаєм.

Це помилка! Дорога наша хибна,

Панує тут жорстокість й забуття.

Невже для нас ім’я людини гідне,

Якщо не в змозі ми змінити це життя?

Можливо, людяність навіки загубили,

У серці – лід, а на душі – зима.

 І тільки погляд хворої дитини

 Від нас правдиву дійсність не схова.

Я вірю, до снаги нам світ змінити,

Здоров’ю скажем «так!», хворобам – «ні!»

І довго та щасливо будуть жити

Здорові люди на оновленій землі!

Єдина річ цінується найбільше

Лише тоді, коли немає вже її,

І ти не знаєш втрати більшої –

Здоров’я – найцінніше на землі!

XX. Заключне слово вчителя

У людства є «зовнішні» вороги: війни, епідемії, стихійні лиха. Ці вороги забирають життя сотень тисяч людей. Але є вороги набагато страшніші – «внутрішні». Це так звані пороки суспільства: куріння, пияцтво і наркоманія. Багато підлітків починають курити, вживати алкогольні напої саме тому, що із цигаркою чи чаркою в руці видаються собі більш дорослими, стильними. Але чи замислювалися ви, чому так багато дорослих людей роками борються із залежністю від алкоголю, тютюну і (тим паче) наркотиків? Тому, що ці згубні звички із задоволення перетворюються на страшні хвороби. Майже в кожного з вас палять батьки. Ви спитайте в них, чи це приносить їм задоволення, чи вони просто не можуть покинути. Мабуть, не можуть, бо тоді б не забороняли вам. Згадайте людей, хворих на алкоголізм (хоча б у нашому селі). Яке до них ставлення? Невже ви думаєте, що вони такими народилися? А чи хотіли б ви прожити тільки ще років п'ятнадцять? 30-35 років – це середній вік наркомана: більше вони не живуть. То що ви оберете: здорове життя чи щоденну тяжку боротьбу за виживання? Ваше майбутнє – у ваших руках. Тож добре подумайте над цим і будьте здорові!

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

1.      Вибирай сам: бути здоровим чи курити… / Упоряд. С. В. Шевчук, Л. П. Онищенко, А. І. Дьячок та ін.. – К.: ЗАТ «Віпол», 2002. – с. 11, 13, 15, 21, 23.

  1.   Години спілкування. 5-9 класи. Розробки занять. / Упоряд. О. В. Гноінська. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. – с. 87-91, 178-180, 200, 219.
  2.   Довідник класного керівника. 7-8 класи / Л. В. Цибульова, В. В, Билдіна, Л. І. Єфремова. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. – с. 110-114.
  3.      Матеріали з журналів «Позакласний час».

 

 

1

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку