. Проектная діяльність на уроках географії.
У розпорядженні педагогіки різні методики формування дослідницьких навичок. Це, насамперед, технології проблемного навчання, метод проектів, моделювання та інші. Я обрала для себе метод проектів. «Бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитись на місці», - ця крилата фраза, що належить перу великого письменника та вченогоЛьюіса Керролла, стала девізом для мене.
Для себе я виділила чотири основні напрями, при яких ефективно застосовувати методи проектів:
проект як метод навчання на уроці( географія 6 клас. Розділ ІІ. Географічна оболонка та її складові. Тема 1. Літосфера.Тема уроку "Вулканізм і вулкани");
Я застосовую проектненавчання у таких варіантах, поділяючи проекти:
за тривалістюроботи над задачею (від одного уроку до півріччяабо року );
за формами організації (індивідуальнаабогрупова робота);
за формами представленнярезультатівроботи (письмовийабоуснийзвіт, презентація, захист).
Учені-педагоги, якізаймаються проблемами проектних технологій навчання, відзначають, що у процесі роботи над проектом відбуваються залучення учнів у реальну діяльність предметної галузі, з якої виникла сама задача; розвиток навичок самостійної роботи у процесі виконання проекту; розвиток ініціативи та творчості.
Особливості реалізації методу проектів
Особливо перспективними я вважаю міжпредметні проекти. Іноді тема проекту виходить замежішкільної програми. Міжпредметні проекти можуть виступати в роліінтегруючих факторів, що переборюють традиційну предметну роз'єднаність шкільно їосвіти.
Основні характеристики проектів, які виконані під моїм керівництвом
спрямованість на досягненняконкретнихцілей;
координованевиконаннявзаємозалежнихдій;
обмеженістьучасіреалізації з визначеним початком і кінцем;
неповторність та унікальність. При вивчені теми: “Атмосфера” діти 8 класа розглядаютькліматичну карту України.
При вивченітеми: “Гідросфера”, діти 6 класазгадають о круговороті води і його значені в житті людини.