Проєктна діяльність на уроках музичного мистецтва

Про матеріал
Сутність методу проектів можна було б висловити одним дуже влучним прислів’ям: скажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам’ятаю, залучи мене – і я навчуся, тобто, проектне навчання створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію до навчання, сприяє розвитку їх інтересів та інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з майбутнього самостійного життя, які проектують у навчанні. Отже, в основі методу проектів лежить креативність, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі й самостійно конструювати свої знання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Номер слайду 2

Сутність методу проектів можна було б висловити одним дуже влучним прислів’ям:скажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам’ятаю, залучи мене – і я навчуся, тобто, проектне навчання створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію до навчання, сприяє розвитку їх інтересів та інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з майбутнього самостійного життя, які проектують у навчанні. Отже, в основі методу проектів лежить креативність, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі й самостійно конструювати свої знання.

Номер слайду 3

Учитель має навчити учнів мислити, розмірковувати, досліджувати, робити висновки, обґрунтовувати та відстоювати свої думки. За таких умов найдоцільнішим та найактуальнішим є використання в навчанні та вихованні методу проектів, специфіка та особлива важливість якого полягає в підготовці особистості до реального життя, до співробітництва, до самостійного навчання, пошуку та використання інформації. Тобто школа повинна перестати бути лише підготовчою сходинкою до життя, вона мусить злитися з життям.

Номер слайду 4

Робота за проектними технологіями дає неабиякий позитивний заряд енергії для розвитку творчих здібностей учнів, а ще – стимулює пошукову діяльність щодо реалізації особистості, яка намагається самостверджуватися. Як відомо, метод творчих проектів – це система навчання, за якої учні здобувають знання у процесі планування і виконання творчих завдань-проектів, що поступово ускладнюються.

Номер слайду 5

Перед початком вивчення теми учні розподіляються в групи, кожній з яких повідомляється її тема. Така організація навчального процесу має ряд позитивних моментів:• в ході такої підготовки в учнів формуються навички проведення науковогодослідження та його оформлення;• навички пошуку, використання та опрацювання інформації з різних джерелі т.п.

Номер слайду 6

Використання методу проектів сприяє забезпеченню умов для розвитку індивідуальних здібностей та нахилів дитини, учить творчо мислити та інтелектуально вдосконалюватись. Проект орієнтує учнів на самостійну, парну чи групову діяльність та активізацію навчання, при цьому реалізується творчий підхід до вирішення певної проблеми. Учень навчається самостійно планувати, організовувати й контролювати свої знання та дії.

Номер слайду 7

Розробка проекту починається з розробки орієнтовного тематичного плану та розробки змісту організації навчання учнів на кожному уроці в процесі виконання проекту і закінчується аналізом усієї діяльності. Особливої уваги заслуговує використання дослідницьких проектів. У свою чергу дослідницькі проекти потребують добре обміркованої структури, визначеної мети, актуальності предмета дослідження для всіх учасників, соціальної значущості. Вони мають бути підпорядковані логіці дослідника, мати відповідну структуру: визначення теми дослідження, аргументація її актуальності, визначення предмета й об’єкта, завдань і методів, визначення методології дослідження, висунення гіпотез розв’язання проблеми й обґрунтування шляхів їх розв’язання.

Номер слайду 8

Задачі науково-дослідницької діяльності:• залучення учнів до наукової творчості;• створення умов для формування навичок проектної діяльності;• розвиток критичного мислення;• підготовка учнів до захисту наукових робіт, участі у різноманітних наукових програмах та конкурсах;

Номер слайду 9

Під час проектної діяльності учні навчаються:• планувати свою роботу;• використовувати велику кількість джерел інформації;• самостійно відбирати і накопичувати матеріал;• аналізувати факти;• аргументувати думки;• приймати рішення;• встановлювати соціальні контакти, розподіляти обов’язки, взаємодіятиодин із одним;• оцінювати себе та інших;• презентувати створене перед аудиторією.

Номер слайду 10

В процесі організації науково-дослідницьких проектів потрібно користуватися такими основними вимогами, які висуває проектна технологія:• наявність значущої у дослідницькому, творчому плані проблеми, завдання, що потребує інтегрованих знань, дослідницького пошуку для його розв’язання (наприклад, дослідженняісторії, особливості звучання, класифікації та художніх); • практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних• самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів – почергова зміна видів діяльності учнів залежно від виконуваної роботи;• структурування змістової частини проекту (з указанням поетапнихрезультатів);• використання дослідницьких методів: визначення проблемидосліджуваних завдань, що випливають з неї, висунення гіпотези їхрозв’язання, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз отриманих даних, підбиття підсумків, коригування, висновки.

Номер слайду 11

Реалізація методу проектів на практиці веде до зміни позиції вчителя. Із носія готових знань він перетворюється на організатора пізнавальної діяльності своїх учнів. Змінюється психологічний клімат в класі, оскільки вчителю доводиться переорієнтовувати свою навчально-виховну роботу і роботу учнів на різноманітні види самостійної діяльності, на пріоритет діяльності пошукового, дослідницького, творчого характеру.

pptx
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку