20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Проектна діяльність в позакласній роботі

Про матеріал

Розкриття здібностей та інтересів учнів. Створення умов для самореалізації, становлення ососбистості.

Перегляд файлу

Проектна діяльність в позакласній роботі

DSC00255

 

 

 

 

 

«Кожна квітка – пісня Україні»

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальні предмети. Українська мова,

                                       Трудове навчання,

                                       Музичне мистецтво;

Робота гуртків : хореографічного,

                             вокального,

                             театрального,

                             поетичного.

Мета. Розкриття здібностей і інтересів учнів. Створення умов для самореалізації, становлення особистості. Виховання в дітей бажання вчитися, розвивати загально навчальні уміння і навички, художньо образне мислення творчу уяву, естетичні почуття.

Тип проекту. Колективний, річний, творчий.

Проблема. Розвиток  творчих  здібностей  особистості, естетичну та загальну культури учня. Формування практичних умінь, здатності свідомо і самостійно ними користуватися.

Завдання. Що потрібно зробити, щоб куточок рідної землі зачаровував людину? Примножувати і берегти багатства і красу рідної природи, адже ми господарі природи, а вона для нас життя.

 (Звучить мелодія бандури. Мелодія стишується і на її фоні ведуча говорить слова )

Ведуча:

Дзвенять десь бандури дзвінким переливом,

А в кожному звуку, у кожній струні

Б’є серце народу, сміється щасливо

І біль свій, журбу виливає в пісні.

 

У них – подих вітру, легкий і пахучий,

Із запахом м’ят, чебрецю, полину.

А інколи чути, як стогне Ревучий,

Душевно співа про тяжку давнину.

 

І знову сміється, дзвенить солов’їно

І сонячно зливу дарує струна.

Співа чорнобрива моя Україна,

І спів її, дума по світу луна.

Ведуча:

Скородистик – наше рідне село. Це та земля, де ми народилися і живемо. Це земля наших батьків, дідів і прадідів. Усім нам безмежно дороге наше село, і хоч би куди закинула доля наших односельчан, їх душа залишається тут. Споконвіку шанують на Україні квіти. Либонь, немає жодної хати, біля якої дбайливі руки господині не влаштували б яскравих квіткових острівців. Вони милують око, ніжно хвилюють душу, міцно прив’язують наші серця до рідної домівки.

Пісня (про рідний край)

 Ведуча:

Людина починається з любові. А любов виростає з дитинства. Виростає з лагідного дотику маминих рук і ласкавого слова, з тихої колискової  і веселки в небі, з цвіту вишні або яблуні під вікном,і  з чорнобривців на причілку, бо в квітці так багато добра до людини, що раз торкнувшись цнотливої дитячої душі, воно впродовж цілого життя зоріє, як неопалима купина.

           Річний проект «Кожна квітка – пісня Україні», над яким працювали учні початкових класів, розкрив надзвичайно багато цікавого про квіти. Тема проекту захопила одразу.

Дитина:

    Навіть просто дивлячись на квіти, людина отримує велике задоволення, гарний настрій. Саме такі почуття були у нас, коли ми засаджували клумби, милувались їх красою, дізнавались про квіти багато нового та цікавого, мали ,навіть, змогу похизуватись своїми квітковими подвір’ями , влаштувавши фотовиставку.

Ведуча:

Чарують, хвилюють, пробуджують особливі почуття насаджені руками наших учнів та їх батьків різнобарвні квіти. Кожному хочеться милуватися ніжністю пелюсток, п’янким ароматом, яскравим кольором. Вони навіюють радість,щастя і сподівання на прекрасне майбуття.

Дитина:

А ось квіти в нас розквітли

Біля школи, у селі.                                              

Дарують нам небесне світло

Вони, як неба синь, привітні,

Веселі, ніжні і тендітні,

У кожній квіточці тепло, щоб серце радістю цвіло.

 

Пісня про квіти               

  1. Поглянь на світ – це дивовижна казка!

А квіти – це, мабуть, душа землі.

У кожній з них струмить любов і ласка,

Вони, неначе діточки малі.

 

  1. Як багато різнобарвних квітів

Розцвітають на нашій землі.

Їх так люблять всі люди на світі

І дорослі, і діти малі.

 

  1. Ніжні квіти дарують нам радість,

Трепет серцю, душевне тепло.

Земля стала б сумна, як пустеля

Якби квітів на ній не було.

 

  1. Немає жита без колосся,

Немає ночі без роси,

Якби в нас не було квітів

То й не знали б ми краси.

 

Танець «А ми просо сіяли»

 

Ведуча:

Що може бути прекрасніше за вальс перших весняних квітів, шепіт свіжих, блискучих квітневих листочків, що, немов маленьке нове життя, вкрили величні віти могутніх дерев. Простір напоєний незрівнянними пахощами весни, дарованими нам матінкою-природою. Ми милуємося її красою, неповторністю, чарівністю. Дихаємо на повні груди і часом не задаємо собі питання : чи вічне це все?

 

  1. З кожним роком під впливом діяльності людини все більше видів зникає з лиця землі. Тому постала необхідність скласти списки рослин і тварин, яких залишилось дуже мало, щоб зберегти їх від знищення.

 

  1. У 1980 році було створено Червону книгу України. Червоний колір – це колір попередження, сигнал тривоги: бережіть, не допустіть їх знищення.

 

  1. В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний,

Що поступово вимирає

Давно рятунку в нас благає.

 

  1. Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалія й фіалки ніжні

І вісник березня - підсніжник .

 

  1. Невже ми більше не побачим

Як сон-трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії

Жар цвітом землю не зігріє?

 

ВИСТУП ЗНАЙКИ

Черкаська область розташована в центральній частині України. За географічним положенням вона належить до південної лісостепової частини Східно-Європейської рівнини. Серед рослин, які зникають у Черкаській області, є релікти, рослини, які збереглися з минулих геологічних епох: вовчі ягоди пахучі, бруслина карликова,  в’язіль стрункий, латаття біле, водяний горіх плаваючий та ін.

На території Черкаської області зростає 21 вид рослин та лишайників, занесених до Червоної книги України, які зустрічаються винятково в степових або наближених до них біотопах. Це :

D:\ДОКУМЕНТИ\мама\держекзамен\мамине!\Семінар. 05.05.2011\DSCN1555.jpg астрагал
брандушка різнобарвна
галеропсис пустельний
горицвіт весняний                                       
зморшок степовий
косарики черепитчасті
ксантопармелія
півники сибірські

 цибуля круглонога
шафран сітчастий

 шість видів ковили

 три види сон-трави

два види рябчика

 

 Шановні друзі! Прошу  вас не зривати рідкісні лісові квіти,  які занесені до Червоної книги України і  Європейського Червоного списку та перебувають на межі зникнення, вони охороняються законом.
   У лісі намагайтеся ходити стежинами, щоб не витоптувати трав'янисті рослини.
   Лікарські рослини збирайте тільки в тих місцях, де їх багато. Рослини з насінням обов'язково залишайте.
   Не зривайте для букетів лісові і польові квіти. Краще складіть букет із квітів, що їх виростили власноруч.

Пісня про конвалію

Пісня «На лісовій галявині»

 

Ведуча:

Яка земля! Чарівна, пречудова!

Вона нам мати. Ми – її дитя!

Летить на землю весняна обнова

Бурлить, вирує на землі життя!

Танець «»Троянди»

 

У нашій школі працює  гурток «Поетика» . Його метою є - навчити учнів складати власні вірші, розуміти велич рідного слова, а головне – щирим дитячим серцем вбирати  красу і багатство рідного краю.

 

На багатьох шкільних святах діти презентували свої найкращі твори і сьогодні теж з хвилюванням чекають свого виходу  .

 

Вірші гуртка «Поетика»

 

 

  1. Усі ми в світ прийшли, щоб жити

Добро творити на землі.

Учіться все навкруг любити,

Навчайтеся, поки малі.

 

  1. Не нищіть квіти , не зривайте,

Нехай на них блищить роса.

Усе живе оберігайте,

Бо для людей ця вся краса.

 

  1. Щоб наше серце добрим стало,

Щоб в нім любов палка жила,

Щоб завжди серце зберігало

Любов і трішечки тепла.

D:\ДОКУМЕНТИ\мама\держекзамен\мамине!\Семінар. 05.05.2011\DSCN1567.jpgУсі прийшли в цей світ, щоб жити:

Великі звірі і малі.

Людина в світ прийшла любити,

Добро творити на землі.

Пісня «Айстри»

D:\ДОКУМЕНТИ\мама\держекзамен\мамине!\Семінар. 05.05.2011\DSCN1569.jpg

 

 

Театралізований фрагмен

Танець (ельфи)

Звучить баян, мелодія «Чорнобривців насіяла мати»

Ведуча:

Кому з нас не доводилось з хвилюванням слухати задушевну пісню про чорнобривці? Пам’ятаєте?...   Це квітка материнства, доброти, щедрості. Де б ви не були, куди б не закинула вас доля, але якщо у вас під вікном буде рости кущик чорнобривців, ви завжди будете пам’ятати і рідну домівку, і свою матір, і рідний край.

Скільки того цвіту при долині.

Кожна квітка – пісня України.

Скільки того цвіту край городу.

Кожна квітка – материна врода.

Будем квіти щедро висівати,

Будем пісню матері співати.

 

Впевнена, що всі пам’ятають слова цієї пісні і заспівають разом з нами.

Пісня про чорнобривці  

  1. Ось і зустріч закінчилась чарівна.

Кликала з собою нас вона,

Повела в країну квіткових фарб,

І відкрила перед вами цінний скарб.

 

  1. Скарб добра, краси, любові,

До барвінку і чистім полі,

До зеленої рослини,

До червоної калини.

 

  1. Хай ваша хата буде багата

І хлібом, і сіллю, і великим добром,

І добрим здоров’ям, і піснею, і злагодою,

І сімейним теплом.

Таким чином, ми можемо зробити висновок, що проектна діяльність як форма навчально-пізнавальної активності учнів має значний розвивальний потенціал. Його реалізація значною мірою визначається структурно-змістовним наповненням діяльності.

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
174
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку