Розкриття здібностей та інтересів учнів. Створення умов для самореалізації, становлення ососбистості.
Проектна діяльність в позакласній роботі
«Кожна квітка – пісня Україні»
Навчальні предмети. Українська мова,
Трудове навчання,
Музичне мистецтво;
Робота гуртків : хореографічного,
вокального,
театрального,
поетичного.
Мета. Розкриття здібностей і інтересів учнів. Створення умов для самореалізації, становлення особистості. Виховання в дітей бажання вчитися, розвивати загально навчальні уміння і навички, художньо образне мислення творчу уяву, естетичні почуття.
Тип проекту. Колективний, річний, творчий.
Проблема. Розвиток творчих здібностей особистості, естетичну та загальну культури учня. Формування практичних умінь, здатності свідомо і самостійно ними користуватися.
Завдання. Що потрібно зробити, щоб куточок рідної землі зачаровував людину? Примножувати і берегти багатства і красу рідної природи, адже ми господарі природи, а вона для нас життя.
(Звучить мелодія бандури. Мелодія стишується і на її фоні ведуча говорить слова )
Ведуча:
Дзвенять десь бандури дзвінким переливом,
А в кожному звуку, у кожній струні
Б’є серце народу, сміється щасливо
І біль свій, журбу виливає в пісні.
У них – подих вітру, легкий і пахучий,
Із запахом м’ят, чебрецю, полину.
А інколи чути, як стогне Ревучий,
Душевно співа про тяжку давнину.
І знову сміється, дзвенить солов’їно
І сонячно зливу дарує струна.
Співа чорнобрива моя Україна,
І спів її, дума по світу луна.
Ведуча:
Скородистик – наше рідне село. Це та земля, де ми народилися і живемо. Це земля наших батьків, дідів і прадідів. Усім нам безмежно дороге наше село, і хоч би куди закинула доля наших односельчан, їх душа залишається тут. Споконвіку шанують на Україні квіти. Либонь, немає жодної хати, біля якої дбайливі руки господині не влаштували б яскравих квіткових острівців. Вони милують око, ніжно хвилюють душу, міцно прив’язують наші серця до рідної домівки.
Пісня (про рідний край)
Ведуча:
Людина починається з любові. А любов виростає з дитинства. Виростає з лагідного дотику маминих рук і ласкавого слова, з тихої колискової і веселки в небі, з цвіту вишні або яблуні під вікном,і з чорнобривців на причілку, бо в квітці так багато добра до людини, що раз торкнувшись цнотливої дитячої душі, воно впродовж цілого життя зоріє, як неопалима купина.
Річний проект «Кожна квітка – пісня Україні», над яким працювали учні початкових класів, розкрив надзвичайно багато цікавого про квіти. Тема проекту захопила одразу.
Дитина:
Навіть просто дивлячись на квіти, людина отримує велике задоволення, гарний настрій. Саме такі почуття були у нас, коли ми засаджували клумби, милувались їх красою, дізнавались про квіти багато нового та цікавого, мали ,навіть, змогу похизуватись своїми квітковими подвір’ями , влаштувавши фотовиставку.
Ведуча:
Чарують, хвилюють, пробуджують особливі почуття насаджені руками наших учнів та їх батьків різнобарвні квіти. Кожному хочеться милуватися ніжністю пелюсток, п’янким ароматом, яскравим кольором. Вони навіюють радість,щастя і сподівання на прекрасне майбуття.
Дитина:
А ось квіти в нас розквітли
Біля школи, у селі.
Дарують нам небесне світло
Вони, як неба синь, привітні,
Веселі, ніжні і тендітні,
У кожній квіточці тепло, щоб серце радістю цвіло.
Пісня про квіти
А квіти – це, мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Вони, неначе діточки малі.
Розцвітають на нашій землі.
Їх так люблять всі люди на світі
І дорослі, і діти малі.
Трепет серцю, душевне тепло.
Земля стала б сумна, як пустеля
Якби квітів на ній не було.
Немає ночі без роси,
Якби в нас не було квітів
То й не знали б ми краси.
Танець «А ми просо сіяли»
Ведуча:
Що може бути прекрасніше за вальс перших весняних квітів, шепіт свіжих, блискучих квітневих листочків, що, немов маленьке нове життя, вкрили величні віти могутніх дерев. Простір напоєний незрівнянними пахощами весни, дарованими нам матінкою-природою. Ми милуємося її красою, неповторністю, чарівністю. Дихаємо на повні груди і часом не задаємо собі питання : чи вічне це все?
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає
Давно рятунку в нас благає.
Не будуть квітнуть дивні квіти?
Конвалія й фіалки ніжні
І вісник березня - підсніжник .
Як сон-трава росою плаче?
Троянда степу, квітка мрії
Жар цвітом землю не зігріє?
ВИСТУП ЗНАЙКИ
Черкаська область розташована в центральній частині України. За географічним положенням вона належить до південної лісостепової частини Східно-Європейської рівнини. Серед рослин, які зникають у Черкаській області, є релікти, рослини, які збереглися з минулих геологічних епох: вовчі ягоди пахучі, бруслина карликова, в’язіль стрункий, латаття біле, водяний горіх плаваючий та ін.
На території Черкаської області зростає 21 вид рослин та лишайників, занесених до Червоної книги України, які зустрічаються винятково в степових або наближених до них біотопах. Це :
астрагал
брандушка різнобарвна
галеропсис пустельний
горицвіт весняний
зморшок степовий
косарики черепитчасті
ксантопармелія
півники сибірські
цибуля круглонога
шафран сітчастий
шість видів ковили
три види сон-трави
два види рябчика
Шановні друзі! Прошу вас не зривати рідкісні лісові квіти, які занесені до Червоної книги України і Європейського Червоного списку та перебувають на межі зникнення, вони охороняються законом.
У лісі намагайтеся ходити стежинами, щоб не витоптувати трав'янисті рослини.
Лікарські рослини збирайте тільки в тих місцях, де їх багато. Рослини з насінням обов'язково залишайте.
Не зривайте для букетів лісові і польові квіти. Краще складіть букет із квітів, що їх виростили власноруч.
Пісня про конвалію
Пісня «На лісовій галявині»
Ведуча:
Яка земля! Чарівна, пречудова!
Вона нам мати. Ми – її дитя!
Летить на землю весняна обнова
Бурлить, вирує на землі життя!
Танець «»Троянди»
У нашій школі працює гурток «Поетика» . Його метою є - навчити учнів складати власні вірші, розуміти велич рідного слова, а головне – щирим дитячим серцем вбирати красу і багатство рідного краю.
На багатьох шкільних святах діти презентували свої найкращі твори і сьогодні теж з хвилюванням чекають свого виходу .
Вірші гуртка «Поетика»
Добро творити на землі.
Учіться все навкруг любити,
Навчайтеся, поки малі.
Нехай на них блищить роса.
Усе живе оберігайте,
Бо для людей ця вся краса.
Щоб в нім любов палка жила,
Щоб завжди серце зберігало
Любов і трішечки тепла.
Усі прийшли в цей світ, щоб жити:
Великі звірі і малі.
Людина в світ прийшла любити,
Добро творити на землі.
Пісня «Айстри»
Театралізований фрагмен
Танець (ельфи)
Звучить баян, мелодія «Чорнобривців насіяла мати»
Ведуча:
Кому з нас не доводилось з хвилюванням слухати задушевну пісню про чорнобривці? Пам’ятаєте?... Це квітка материнства, доброти, щедрості. Де б ви не були, куди б не закинула вас доля, але якщо у вас під вікном буде рости кущик чорнобривців, ви завжди будете пам’ятати і рідну домівку, і свою матір, і рідний край.
Скільки того цвіту при долині.
Кожна квітка – пісня України.
Скільки того цвіту край городу.
Кожна квітка – материна врода.
Будем квіти щедро висівати,
Будем пісню матері співати.
Впевнена, що всі пам’ятають слова цієї пісні і заспівають разом з нами.
Пісня про чорнобривці
Кликала з собою нас вона,
Повела в країну квіткових фарб,
І відкрила перед вами цінний скарб.
До барвінку і чистім полі,
До зеленої рослини,
До червоної калини.
І хлібом, і сіллю, і великим добром,
І добрим здоров’ям, і піснею, і злагодою,
І сімейним теплом.
Таким чином, ми можемо зробити висновок, що проектна діяльність як форма навчально-пізнавальної активності учнів має значний розвивальний потенціал. Його реалізація значною мірою визначається структурно-змістовним наповненням діяльності.