Новостародубська ЗШ І-ІІІ ступенів
Проектна робота
Підготували: учні 2 -А класу
Керівник проекту: вчитель
початкових класів
Демченко Світлана Олексіївна
2020 р
Зміст
І. ВСТУП
Школа – наша друга домівка і нам, учням другого класу, батькам, прийшло на думку створити красу на шкільному подвірʼї за допомогою творчої уяви,праці. Ми мали змогу проявити себе, досягти успіху, підвищити естетичність,декоративність, функціональність шкільного подвірʼя.
Перше знайомство дитини зі школою починається зі шкільного подвірʼя та зовнішнього вигляду школи. перше враження від перебування в школі може стати покликом до бажання навчатися в ній. Саме тому рішення даного питання необхідно починати з оформлення пришкільної ділянки.
Виконавці проекту:
Керівник проекту:
Демченко Світлана Олексіївна - вчитель початкових класів.
Мета проекту :
- звернути увагу учнів,їхніх батьків, вчителів до необхідності благоустрою пришкільної території;
- покращити естетичний вигляд шкільного подвірʼя ;
- виховувати любов до природи, рідного краю, особистість з високим рівнем екологічної грамотності та культури, здатної з любов’ю ставитися до природи рідного краю і готовністю її охороняти;
Завдання проекту:
- здійснювати профорієнтаційну роботу,навчати особистостей догляду за декоративними рослинами;
- навчити добирати асортимент рослин на клумбі;
- вчитися складати проект квіткового оформлення;
- виховувати художній смак у доборі кольорів на клумбі;
- найголовніше завдання проекту навчити бачити красу навколишнього світу,рідного краю, а значить – і квіти, які мають свою живу душу, неповторну красу та оченята.
Актуальність проекту:
Квіти – улюблені супутники людини з давніх часів.
Квіти - це завжди краса, частинка земної краси. Вони як музика,створюють піднесений настрій, надихають на творчість.
Квіти – творіння людських рук ,розуму й фантазії. Це наші справжні супутники – ніжні, чарівні й хвилюючі.
Квіти - це честь, це шана, це дяка.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА Етапи реалізації:
Термін реалізації проекту: весна - осінь – 2021 р.
Очікувані результати:
ОПИС ПРОЕКТУ
Група дослідників – провели екологічне дослідження з метою вивчення історію розвитку озеленення школи,вивчення думки учнів про те, якими квітами можна прикрасити шкільне подвір’я,впорядкувавши клумби.
1.Чи потрібне естетичне оформлення шкільному подвір’ю: так; ні ?
2. Хто повинен брати участь у створенні квітника біля школи: учні; батьки; вчителі; працівники школи ?
3. Хто повинен доглядати за квітами на шкільній ділянці: учні; батьки; вчителі; працівники школи ?
За допомогою проведеного екологічного дослідження учні виявили, що шкільному подвір ʼї необхідне озеленення (99% відповіли «так»).
Дослідження показало,що,на думку учнів, у створенні квітника повинні брати участь у рівній мірі вчителі,батьки та учні,а доглядати за клумбами повинні учні (93%),учителі та працівники школи (75%).
Учні дослідили історію озеленення школи, про яку дізналися з плану розвитку школи, за рішенням колективу на шкільному подвір ʼї висаджували дерева, кущі, а потім і квіти. Багато квітів було пересаджено з лісу, які росли скрізь за селом.
Діти підібрали й оформили виставку дитячих малюнків «Є ОЧІ У КВІТІВ».
Група дизайнерів – створила поляну побажань, розробила ескізи щодо планування шкільної клумби,опрацьовуючи спеціальну літературу, створила банк ідей для оформлення квітника.
- Дизайнери створили графічне зображення майбутнього квітника на шкільному подвір ї,
- підвезли необхідний матеріал ;
- зробили розпушування грунту.
Група народознавців своєю метою поставила здійснення народно-пошукової експедиції,зібрання легенд, повір я,пісень,загадок,значення квітів в народній медицині.
Завдяки проведеній роботі група зібрала та оформила збірку українських народних пісень,які співають українці,учні зібрали українські народні легенди,загадки, повір я.
Повір’я про квіти
МАК. Як немає довго дощу,то треба взяти освяченого на Маковія маку,піти десь у поле до кринички і посипати - буде дрібний дощ. А як сипнути в криницю разом жменю,то буде злива.
РУТА,БАРВІНОК,ЛЮБИСТОК. Садять дівчата,щоб бути коханими,а молодиці – щоб міцною була родина.
ПІВНИКИ. Оберігають від нечистої сили,бо півень (від якого походить назва квітка) завжди виступає рятівником – від його співу зникає всяка нечисть.
Чебрець. Символ Батьківщини. Якщо його візьмеш з собою в дорогу,то не забудеш рідної домівки.
Аїр (Татарське зілля). Допомагає перевірити,чи можна пити воду з річки,якщо коріння у воді проростає – вода чиста.
Первоцвіт. Коли його на Благовіщення знайде дівчина,то вона в цей рік вийде заміж.
Нечуйвітер. Шукали з 13 грудня по 1 січня на берегах рік та озер. Охороняє від водяної стихії,під час рибалки,річкових переправ.
Папороті цвіт. Володіє землею, водою і нечистою силою.
СОН –ТРАВА. Провісниця долі.
ПІВОНІЯ. Якщо людина має при собі насіння чи корінь дикої півонії,то ніяка нечиста сила не може заподіяти їй шкоди. Корінь півонії носили як талісман на шиї від хвороб. У дім,в якому є насіння півонії,ніяка блискавка не влучить і не запалить.
БАРВІНОК. Оберігає від нечистої сили та чаклування.
ЛІЛІЯ. Квітку водяної лілії не слід приносити в дім, бо разом з нею приходить нещастя.
АЗАЛІЯ. Туди, де вперше побачиш палаючий цвіт азалії, обов язково колись повернешся.
ФІАЛКА ТРИКОЛІРНА (братики). Вірили,що купіль з братиків охороняє сім ю від сварки.
ВАЛЕРІАНА. Її вважали ще й оберегом усіх недуг,злих сил.
КРОПИВА. Кропиву, зірвану на Івана Купала, вішали на воротах,дверях,втикали в щілини хлівів як оберіг від відьом та іншої нечистої сили, яка в купальську ніч активізувала свої дії.
РУТА. Оберігає від нечистої сили.
ЗАГАДКИ ПРО КВІТИ
1. Під одним ковпаком сімсот козаків ( Мак).
2. Стоїть при дорозі на одній нозі ,голова мала, а в ній тьма (Мак ).
3. У зеленім картузі
На одній стоїть нозі
Коло вуха китиця.
Щирим злотом світиться.
Звичка в нього є ота:
Він головку поверта
В бік, де сонце котиться,
Родичем доводиться (Соняшник)
4. Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане в літку ( Пролісок).
5. Червона кожушинка,
Всередині вітамінка.-
Хто хоче зірвати,
Той поколиться (Шипшина).
6. Із зеленої сорчки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх? Відгадай! (Конвалія).
7. Жовтенька голівонька,
Біленька хустинонька,
Що я за квітонька? (Ромашка).
Вітер холодний злий, Студить у чужині І серце плаче. Десь у країні мрій Рідний зостався дім, В житті найкращій!
Там саме зараз розквітли квіти: люпин, волошки, ромашки і маки.
Під синім небом, у щедрім полі, росли ті квіти
І віра росла в нашу волю...
Хоча б ще раз в житті
Полем отим пройти,
Лугом чи лісом.
Перший зібрати цвіт
Й матері принести
Поля намисто...
Як сонця діти, чудові квіти:
люпин, волошки, ромашки і маки.
Під синім небом, у щедрім полі, росли ті квіти
І віра росла в нашу волю...
Вітер чужий співа,
Та без душі слова -
Чужинця доля.
І всім смертям назло
Ти збережи тепло,
Рідного поля.
Візьми з собою букетик квітів: люпин, волошки, ромашки і маки Під синім небом, у щедрім полі, росли ті квіти І віра росла в нашу волю...
«ЧОРНОБРИВЦІ»
Чорнобривців насіяла мати у моїм світанковім краю. Та й навчила веснянки співати про квітучу надію свою.
Приспів:
Як на ті чорнобривці погляну, бачу матір стареньку, бачу руки твої, моя мамо, твою ласку я чую, рідненька.
Я розлуки і зустрічі знаю. Бачив я і в чужій стороні чорнобривці із рідного краю, що насіяла ти навесні
Приспів:
Як на ті чорнобривці погляну, бачу матір стареньку, бачу руки твої, моя мамо, твою ласку я чую, рідненька.
Прилітають до нашого поля із далеких країв журавлі. Розцвітають і квіти, і доля на моїй українській землі.
Приспів:
Як на ті чорнобривці погляну бачу матір стареньку, бачу руки твої, моя мамо, твою ласку я чую, рід
«Чом ти Барвінку не стелишся?»
Чом Ти Барвінку не стелишся? Чом Ти Миколо не женишся?
Я ще Зелений - постелюся, Я ще Молодий - оженюся.
Чом Ти Руточко вгору не йдеш? Чом Ти Ганнусю заміж не йдеш?
Я ще Зелена - вгору піду, Я ще Молода - заміж піду
Чом ти, барвінку, не стелишся? Чом ти, Васильку, не женишся?
Пройде петрівка - простелюся, Настане осінь - оженюся.
Та й візьму собі паняночку - Молоду Галю за жіночку!
ЛЕГЕНДИ
БАРВІНОК
Жили колись давно чоловік із жінкою у злагоді і любові. Найбільшою потіхою для них був синок на ім'я Бар. Скоро виріс парубком. Багато дівчат мали собі на думці одружитися з ним. Сохло серце за Баром І в однієї дівчини, що мала за матір відьму. Але Бар посватався до іншої, що називалася Вінка. ї от прийшов день весілля» Щасливі молодята чекали тої хвилини, щоб піти до святої церкви до шлюбу.
Аж тут де не взялася та ворожка зі своєю дочкою. Ворожка стала перед молодими, проголоси- ла своє прокляття і окропила молодят смердючим настоєм якогось зілля. За хвилю, де стояли Бар і Вінка, нічого не було. Кинулися люди до ворожки, а вона махнула руками і злетіла чорною вороною. Кинулися до її дочки, а та злетіла до хмар сірою галкою. Впала мати на землю, де стояв і син з нареченою, і окропила землю слізьми. І сталося диво: на очах у всіх виросло із землі зелене зілля, уквітчане дрібненьким блакитним цвітом. Назвали його барвінком. Тягнеться він до хат, а кожна дівчина вплітає його у весільний віночок.
Різні перекази існують про походження маку. Вважають, що квітка червоного маку , повстала, як символ поєдинку любові й ненависті. Червоні пелюстки це любов, чорна серцевина - ненависть. А разом елементи і утворюють прекрасну квітку – символ печалі і туг, водночас, надії на краще. У нашому народі побутували легенди про те, українські дівчата-полонянки обпоювали маковими напоями ординців, і ті засинали, а полонянки втікали.
А ще така легенда.
Легенда про МАК Було це тоді, коли на наші землі нападали турки і татари. Одного весняного дня нсело напали бусурмани. В одній сім'ї було двоє дітей: син і дочка. Батько прибіг до хати і сказав:
- Я йду захищати село, а ви заховайтесь. Ти, сину, мусиш замінити мене.
Сили були нерівні. Захисники загинули. Ось татари вже близько. Взяв у руки син шаблю. Мамі з сестрою наказав тікати у сховище, а сам пішов назустріч бусурмані Затримав сміливий юнак ворогів на кілька хвилин, щоб мама з сестрою змогли втекти.
Від шаблюки ворога хлопець загинув. Бусурмани порубали юнака на шматки і порозкидали по полю, яке було засіяне житом.
Село татари спалили, полонених і худобу забрали з собою. Під вечір усе закінчилось. Мати з дочкою вийшли із сховища. Почали шукати свого сина і брата, та знайшли лише шматки тіла. Збирали воні ці шматки і поливали поле рясними сльозами.
Вранці побачили всі, як змінився лан жита Зацвів синіми і червоними квітами. Там, де впали краплі крові хлопця, виросли маки, а в тих місцях, які були зрошені сльозами, зацвіли волошки.
Отак і цвітуть поряд у житі чи шпениці волошки і маки.
Група квітникарів організувала суботник в школі,в якому брали участь учні, батьки та працівники школи. Метою цього суботника стала посадка квітів на шкільній клумбі. Усі учасники суботника внесли свою долю в посадку квітів.
Метою роботи групи ще стало оформлення фотоальбому під назвою «Квіти краса нашої Землі» в якому були представлені квіти нашої цвітучої шкільної клумби.
Хризантеми,хризантеми
Шепчуть тихо восени
«Хоч і холод, ми - цвітемо,
І весняні бачим сни.»
ГОРИЦВІТ ХРИ ЗАНТЕМА ФІАЛКА
1900 1912 1924 1936 1901 1913 1925 1936 1902 1914 1926 1938
1948 1960 1972 1984 1949 1961 1978 1985 1950 1962 1974 1986
СОНЯШНИК ГОЛУБА ТРОЯНДА МАЛЬВА
1903 1915 1927 1939 1904 1916 1928 1940 1905 1917 1929--1941
1951 1963 1975 1987 1952 1964 1976 1988 1953 1965 1977 1989
РОМАШКА КАЛИНА ПІВОНІЯ
1906 1918 1930 1942 1907 1919 1931 1943 1908 1920 1932 1944
1954 1966 1978 1990 1955 1967 1979 1991 1956 1968 1980 1992
БАРВІНОК БІЛА ЛІЛЕЯ ОРХІДЕЯ
1909 1921 1933 1945 1910 1922 1934 1946 1911 1923 1935 1947
1957 1969 1981 1993 1958 1970 1982 1994 1959 1971 1983 1995
В рамках презентаційного проекту «Парад квітів біля школи», було проведено свято квітів на тему: «Хризантема - квітка моєї мрії».
Конкурс на кращу складену казку,вірш,загадку,малюнок та на кращий костюм квітки, де взяли участь учні 2 –А класу, батьки, адміністрація школи. Були запрошенні на свято учні початкової ланки.
ІІІ. Висновок
У Новостародубській загальноосвітній школи І-ІІІ ступенів, проведена просвітницько – трудова акція у галузі сучасних тенденцій з ландшафтного дизайну, екологічної культури за технологією проектної діяльності.
Проводились різноманітні виховні заходи, які сприяли розвитку творчих здібностей вихованню в дітей любові до рідного краю, природи, навколишнього світу, готовності до діяльності по її охороні.
В процесі дослідницько - творчого проекту школярі переконувалися, що людині потрібні нова філософія життя, висока екологічна культура і свідомість. Настав час керуватися в наших діях правилами іншого гуманізму-екологічного.
Учні дійшли до висновку,що жити щасливо і жити в злагоді з природою - одне й те саме. Пізнання довкілля, дослідження рідного краю, створення відповідного дизайну біля школи, сприяло виробленню певних компетенцій, переконало, що можна дивитися і бачити красу, бути її творцями, отримувати нові враження, проявляти любов, милосердя до природи, бути готовим прийти на допомогу природі.
Робота над проектом «Парад квітів біля школи» дійсно підтвердив, що завдяки творчому підходу та наполегливій праці можна створити біля рідної школи справжню красу та райський куточок. Приймаючи участь у цьому проекті, ми зуміли залучити батьків, учнів школи до роботи по озелененню території школи.
Мети даного проекту досягнуто.
1