Серед багатьох педагогічних професій є одна особлива – майстер виробничого навчання.
Її назва на перший погляд звичайна і проста. Та якщо подивитись глибше у сутність, осмислити значення кожного слова, тоді й виявиться, що мова йде про одну з найскладніших і найвідповідальніших професій. Адже майстер у закладі професійної освіти– це передусім педагог, основний організатор виробничого навчання здобувачів освіти, наставник, вихователь.
Майстри виробничого навчання Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту – це висококласні, прогресивні професіонали, які закохані у свою справу і закоханість свою передають учням.
Яскравими прикладами є випускники нашого ліцею, майстри виробничого навчання з професій «Монтажник санітарно технічних систем і устаткування. Електрогазозварник». Педагоги вважають¸ що мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання потрібні. Під його впливом у здобувачів освіти формується професійна самостійність, розвивається творче мислення, розкриваються здібності кожного учня. Потрібно мотивувати професіоналізм здобувачів освіти, а не тільки результати праці, а для цього потрібна міцна база теоретичних знань і база для втілення цих знань на практиці. Суть його роботи в умінні допомогти застосувати наявні знання під час виконання практичної діяльності. Саме допомогти, вказати правильний шлях, водночас простимулювавши розвиток пізнавальних здібностей.
Майстер виробничого навчання з професії «Монтажник систем вентиляції, кондиціонування повітря пневмотранспорту й аспірації», умілий педагог, досвідчений професіонал. Наполегливо працює над покращенням рівня знань, вмінь та навичок учнів.
Талановитий, перспективний майстер виробничого навчання з професії «Монтер колії» проявляє ініціативу, творчість у роботі, володіє новітніми формами і методами організації освітнього процесу, що формує особистість, активізує розумову і пізнавальну діяльність учнів.
Фахівець опоряджувальних професій, зовні трішки сувора, але про її професійні вмінння можна розказувати дуже багато. На уроках панує творча, доброзичлива атмосфера, здобувачі освіти беруть активну участь в освітньому процесі.
У основу роботи майстрині з професії «Кухар. Кондитер.» покладено принципи особистісно-орієнтованого підходу до навчання, вона відчуває і підтримує кожного учня, адекватно оцінюючи успіхи і невдачі.
Молодий майстер з професій «Штукатур. Маляр. Лицювальник-плиточник.» у своїй роботі намагається застосовувати сучасні методи навчання, знаходячись у постійному контакті як з учнями, так і з досвідченими колегами, прагне розвивати в учнів самостійність, творчі здібності, відповідальність, їх вміння працювати в колективі.
Майстер виробничого навчання з професії помічник машиніста забезпечує належний рівень освітнього процесу, виховує активну життєву позицію, почуття обов’язку, відповідальність за доручену справу своїх учнів.
Майстри електромонтажних професій вміло застосовують інноваційні технології у професійній діяльності, що дає змогу активно впроваджувати методи інтенсивного навчання, новітні технології.
Високий професіоналізм і компетентність, глибокі педагогічні й виробничі знання, володіння найскладнішими вміннями й навичками на рівні останніх досягнень науково-технічного прогресу, любов до вихованців і милосердя, доброта і чуйність – саме такі якості, на нашу думку, притаманні майстрам виробничого навчання Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту.
Вони прославили та прославляють наш заклад освіти.