Професійна орієнтація учнів

Про матеріал
В презентація представлені типи професій, медичні протипоказання та інша інформація, яку можна використати під час виховних заходів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Час обирати професію8-11 класи

Номер слайду 2

Правила Сократівської бесіди: Заговори,щоб я тебе почув4 Не можу мовчати1 Поважаю співбесідника2 Мій однокласник мені друг, але істина дорожча3 Слухаю, сприймаю, роблю висновки5

Номер слайду 3

1. Скласти список професій, які подобаються.2. Скласти перелік вимог до професії, що обирається.3. Визначити значимість кожної вимоги.4. Оцінити свою відповідність вимогам кожної з професій, що підходить.5. Підрахувати й проаналізувати результати.6. Перевірити результати.7. Визначити основні практичні кроки до успіху. Сім кроків до зваженого рішення:

Номер слайду 4

Помилки при виборі професії1. Ставлення до вибору професії як до незмінної.2. Існуючі думки про престижність професії.3. Вибір професії під впливом товаришів (за компанію, щоб не відстати).4. Перенесення ставлення до людини-представника тієї або іншої професії на саму професію.5. Захоплення тільки зовнішньою або якою-небудь частковою стороною професії.6. Ототожнення шкільного навчального предмета із професією або погане розрізнення цих понять.7. Застарілі уявлення про характер праці в сфері матеріального виробництва.8. Невміння / небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (нахилах, здібностях).9. Незнання/ недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії.10. Незнання основних дій, операцій та їхнього порядку при розв’язку, обмірковуванні завдання при виборі професії .

Номер слайду 5

У нашій країні прийнято користуватися класифікацією професора Е. А. Клімова. Його класифікація поділяє всі професії на 5 основних типів: Людина-Природа. Цей тип поєднує професії, представники яких мають справу з об'єктами, явищами й процесами живої й неживої природи (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист). Для них характерний загальний предмет праці - тварини й рослини, ґрунт і повітряне середовище - природа.

Номер слайду 6

Людина-Техніка. Це можуть бути пілоти, водії, матроси, електромонтери, слюсарі й т.д., що використовують технічні устрої.

Номер слайду 7

Людина - Людина. Ось тут для фахівця предметом праці є інша людина, а характерною рисою діяльності - необхідність впливу на інших людей. До такого типу професій ставляться вчитель, лікар, журналіст і продавець.

Номер слайду 8

Людина-Знакова система. Люди, що вибрали цей тип професійної діяльності, повинні вміти оперувати абстрактними поняттями, мати широкий кругозір. Це бухгалтери, учені, оператори ЕОМ, люди, що працюють у лабораторіях, наукових центрах.

Номер слайду 9

Людина-Художній образ. Людей цього типу відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант ( художники, дизайнери, актори, режисери, поети тощо).

Номер слайду 10

Медичні протипоказання при виборі професіїОргани зору{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Протипоказані професійно-виробничі фактори. Деякі рекомендовані професії та спеціальностіРоботи, що вимагають особливо високої точності, напруженості зору, носіння захисних окулярів, значного фізичного напруження, перебування тіла в похилому по­ложенніПродавець, бармен, оператор птахофабрики та птахоферми, садівник, слюсар з ремонту автомобілів

Номер слайду 11

Органи слуху{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Робота, що вимагає гарного слуху й спілкування з людьми слухового напруження, а також пов'язана зі значним шумом і вібрацією. Контакт із токсичними та подразнюючими шкіру речо­винами, запиленість; несприятливий мікроклімат; постійне зволоження та забруднення, охолодження рук. Кресляр, вишивальниця, швачка - мотористка, швець, квітникар, фотограф, кондитер

Номер слайду 12

Опорно-руховий апарат{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тривале перебування на ногах, підйом і спуск сходами, напружена робоча поза, значне фізичне напруження (підйом і перенесення ванта­жів), робота на висоті, з механізмами, що рухаються. Збирач годинників, комп'ютерник, збирач напівпровідників, кресляр-конструктор

Номер слайду 13

Органи дихання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Несприятливий мікроклімат, загазованість; контакт із токсичними речо­винами; значне фізичне напруження, всі види випромінювання. Збирач мікросхем, швачка-мотористка

Номер слайду 14

Серцево-судина система{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Значне фізичне напруження; несприятливий клімат; контакт із токсичними речовинами; робота на висоті, з механізмами, що рухаються, шум, вібрація. Контролер-касир, квітникар, оператор зв'язку, фотограф, кіномеханік

Номер слайду 15

Органи травлення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Контакт із токсичними речовинами; значне фізичне та нервове напруження; робота, пов'язана з порушен­ням режиму харчування; змушена робоча поза, розписаний темп роботи і неможливість дотримуватися ре­жиму дня. Радіомеханик, кравець, секретар- референт, бджоляр

Номер слайду 16

Нирки та сечовивідні шляхи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Несприятливий мікроклімат; контакт із токсичними речовинами; вимушена робоча поза; робота, пов'язана з порушенням режиму харчування, вібрація Збирач напівпровідників, слюсар з ремонту автомобілів, декоратор, оформлювач

Номер слайду 17

Нервова система{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Нервово-емоційне напруження; шум і вібрація; несприятливий клімат; контакт із токсичними речовинами, особливо нервово-паралітичної дії; робота, пов'язана з підвищеною не­безпекою травматизму. Різьбяр по дереву, закрійник, столяр

Номер слайду 18

Анкета для учнів з вибору профілю навчання 1. Які предмети цікавлять Вас найбільше? 2. Які предмети вивчати найлегше? 3. Назвіть навчальні предмети, які Вам не подобаються? 4. Які предмети даються важко ? ___________________________________________5. До яких навчальних предметів Ви проявляєте інтерес протягом декількох останніх років? 6. Чим вам подобається займатись у вільний час? _____________________________7. Які гуртки, секції, факультативиа) відвідували ______________________________________________________________б) відвідуєте _______________________________________________________________г) хочете відвідувати ________________________________________________________8. Який профіль навчання відповідає Вашим нахилам та здібностям?а) суспільно-гуманітарний (філологічний, історико-правовий, юридичний);б) природничо-математичний (фізико-матматичний, біологічний, географічний, медичний);в) технологічний (інформатика, менеджмент);г) художньо-естетичний (музичний, образотворчий, театральний);д) спортивний.9. У яких видах навчальної діяльності досягаєте успіху?_______________________10. Чи плануєте використовувати обраний профіль при виборі майбутньої професії (продовжувати навчання з опорою на знання з даного профілю)?________________

pptx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку