У цій презентації розкрита педагогіка партнерства її складова з яких компонентів складається. Розкриті нові підходи до навчання, що означає термін" партнерство" , на яких ідеях грунтується.
«Професійний розвиток педагогів у контексті вимог НУШ: педагогіка партнерства. "Підготувала: Вчитель фізичної культури КЗ «Первомайський ліцей №5» Світлана Зима
Номер слайду 2
Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з'явиться зло. В. Сухомлинський
Номер слайду 3
Концепція НУШФормула нової української школи складається з дев'яти компонентів:1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві.2. Умотивований учитель, який має свободу творчості, розвивається професійно.3. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.4. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.5. Орієнтація на потреби учнів в освітньому процесі, дитиноцентризм.6. Нова структура школи, яка дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.7. Сучасне освітнє середовище, яке забезпечить необхідні умови, засоби, технології для навчання учнів, освітян, батьків не лише в приміщенні навчального закладу.8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.9. Педагогіка, що грунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
Номер слайду 4
Нові підходи до навчання:1. Створення сприятливої атмосфери.2. Зниження монологічного викладу матеріалу та дублювання інформації, яка може бути отримана з доступних джерел і переходу до діалогу спілкування з учнями в ході навчального процесу. 3. Інтенсифікація впровадження в навчальний процесактивних методів навчання, які дають можливості для розкриття творочої особистості, розвитку ініціативи,активізації пізнавально- навчальної діяльності учнів.
Номер слайду 5
"Педагогіка партнерства"- один із факторів ефективноївзаємодії учасників освітнього процесу. Сутність педагогіки партнерства полягає в демократичному та гуманному ставленні до дитини, забезпечення її права на вибір, власну гідність та повагу, право бути такою, яка вона є, а не такою, якою її хоче бачити вчитель.
Номер слайду 6
Термін "партнерство" переважно визначають як:- система взаємовідносин, яка відбувається у процесі певної спільної діяльності;- спосіб взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності, рівнозначущості та доповнюваності всіх її учасників;- організаційна форма спільної діяльності , що передбачає об'єднання осіб на відповідних умовах розподілу праці та активної участі в її реалізації; - спосіб взаємовідносин, за яких зберігаються права кожної із сторін, чітко узгоджені та злагоджені дії учасників спільної справи, що грунтується на засадах взаємодії та рівноправності.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Педагогіка партнерства ґрунтується на таких ідеях:- навчання без примусу;- ідея важкої мети;- ідея опори;- вільний вибір;- ідея випередження;- ідея великих блоків;- ідея відповідної форми;- інтелектуальне поле класу;- самоаналіз.
Номер слайду 10
Педагогіка партнерства і компетентнісний піхід потребують:1. Нового освітнього середовища.2. Оновлення методичного інструментарія вчителя. З. Зміни підходів до оцінювання.
Номер слайду 11
Педагогіка партнерства не скасовує вимогливість вчителя, бо, як засвідчує практика, саме вимогливий і справедливий педагог має найбільшу довіру і повагу. Але потребує:умотивованого педагога з: - академічною свободою; - матеріальним стимулом; - фаховою підготовкою 3) нових ролей педагога: - фасилітатор; -тьютор ; - модератор.переосмислення ролі вчителя: - оновлення професійного мислення і відповідних цілеспрямованих дій; - постійний аналіз власної педагогічної діяльності; - орієнтир на самоосвіту; - відстеження результатів своєї педагогічної діяльності через систему - моніторингу та самомоніторингу;
Номер слайду 12
Результатом освітнього процесу на основі "педагогіки партнерства" є випускник. Нової української школи. Фантазер Дослідник Шукач нового. Всезнайко. Критично мислить
Номер слайду 13
10 заповідей партнерства: Легко входити в в контакт з дітьми. Зацікавлювати нестандартними ситуаціями, рольовими іграми, проблемними запитаннями, швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях. Вислуховувати відповіді та особисту думку дітей уважно, зацікавлено. Доброзичливо ставитись до учнів. Стримувати свої емоції. Вміти керувати своїми емоціями та емоціями учнів. Добре володіти програмовим матеріалом. Вільно володіти мовою спілкування. Виявляти зацікавленість до висловлювань учнів. Тактовно підтримувати розмову в межах обговорюваної теми.
Номер слайду 14
Партнерство- це взаємодія Місія нової школи: допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти та можливості на основі партнерства між учителями, учнями та батьками.
Номер слайду 15
АВТОПОРТРЕТНамалюйте себе з 10 фігур: трикутники, квадрати, кола, прямокутники, зигзаг.
Номер слайду 16
Результат: Провідні риси – працелюбність, потреба доводити розпочату справу до кінця, наполегливість (квадрат)Провідні риси – допитливість, цікавість, жвавий інтерес до всього, що відбувається, сміливість (прямокутник)Найдоброзичливіша з п'яти фігур. Висока чутливість, здатність співчувати, емоційно відгукуватись (коло)Символізує лідерство. Найхарактернішою особливістю є сила, енергія, нестримність (трикутник)Символізує творчість. Зигзагам подобається створювати щось нове, оригінальне (зигзаг)