Профілактика булінгу у школі
Заступник директора з НВР
Комар Тетяна Миколаївна
Профілактика булінгу у школі
Булінг – проява агресії з подальшим залякуванням особистості, цькування та погрози, моральне приниження.
Результати дослідження ЮНІСЕФ, показують, що вдвічі частіше жертвою цькування стають вразливі діти, які легко піддаються емоціям, закриті до спілкування, або ті, в родині яких існують економічні труднощі. Утім, жертвою цькування може стати будь-яка дитина, незалежно від статусу, яка «не така, як усі», з нетиповою поведінкою чи зовнішнім виглядом.
Для вирішення проблеми цькування в школі, потрібно працювати на всіх ланках: з батьками, вчителями та дітьми.
Як виявити дитину, жертву булінгу?
-
Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати, вигадувати собі хворобу.
-
Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах.
-
У дитини змінюється поведінка, вона усамітнюється.
-
Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з поламаними речами.
-
Часто говорить про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні.
-
Відсутність контакту з однолітками: немає друзів.
-
Бажанням йти до школи іншою дорогою.
У початковій школі діти ще не займаються жорстоким булінгом, але вже можуть бути не толерантними до інших. Щойно вчитель починає будувати систему конкуренції та пріоритетів – діти починають один одного травити. А справжній булінг починається у середній школі – з 10-11 років – вік входження у підліткову кризу.
Поради батькам
-
Пояснити дитині, що таке булінг.
-
Проводити більше часу з дитиною.
-
Не вкладати свої ідеї в голову дитини.
-
Налагоджувати з дитиною теплі, довірливі стосунки.
-
Якщо є проблеми, не боятися прийти до школи порозмовляти з класним керівником, з учителями, з директором.
-
Не залишати проблему нерозв’язаною і надавати можливості дитині відчувати, що вона в цій проблемі не сама.
Профілактика булінгу в школі
-
Ознайомлення вчителів, учнів, батьків з інформацією про прояви насильства та його наслідки. Розміщення пам’яток в учительській та класах. Оголосіть конкурс плакатів «Stop булінг».
-
Тренінги для педагогів для ідентифікації насильства як у своїй поведінці, такі у поведінці дітей.
-
Відстежуйте випадки насильства серед дітей, виявляйте дітей – агресорів.
Залучайте до роботи шкільного психолога.
-
Тримати в полі зору батьків агресивних дітей і батьків дітей-жертв. Залучайте соціальні служби до роботи з ними.
-
Залучайте учнівське самоврядування, розробіть антибулінгову програму. Ознайомити з нею учнів школи, батьків та педагогів.
-
Створення у школі служби реагування на насильство.