Практичний семінар для лідерів учнівського самоврядування "Учнівський лідер сьогодні – успішне майбутнє"

Про матеріал
Даний семінар ознайомить учнів з поняттями «лідер», «лідерство»; допоможе проаналізувати типи та стилі лідерів; виявити рівень розвитку лідерських якостей у школярів; поглибити знання учнями самих себе, своїх психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки в певних соціальних ситуаціях; відпрацювання організаторських та комунікативних здібностей, що характеризують особу лідера групи; формування стратегії дій лідерів з перенесення здобутих знань і навичок на актив та весь колектив класу.
Перегляд файлу

Практичний семінар для лідерів учнівського самоврядування

 

 

Тема. Учнівський лідер сьогодні  - успішне майбутнє.

 

Мета: виявлення та удосконалення лідерських здібностей учнів.

 

Завдання: ознайомити учнів з поняттями «лідер», «лідерство»; проаналізувати типи та стилі лідерів; виявлення рівня розвитку лідерських якостей у школярів; поглиблення знання учнями самих себе, своїх психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки в певних соціальних ситуаціях; відпрацювання організаторських та комунікативних здібностей, що характеризують особу лідера групи;  формування стратегії дій лідерів з перенесення здобутих знань і навичок на актив та весь колектив класу.

 

Вікова категорія: лідери учнівського самоврядування 8-11 класів загальноосвітніх шкіл Барвінківського району.

 

План проведення  семінару

І. Організаційний блок

1. Реєстрація учасників семінару.

2. Ознайомлення з планом роботи.

3. Привітання-знайомство «Карусель знайомств».

4. Вправа «Правила роботи в групах».

5. Вправа «Очікування».

ІІ. Теоретичний блок

1.  Мозковий штурм  «Лідер – це...».

2. Інформаційне повідомлення «Хто такий лідер? Типи та стилі лідерства».

                                  Пономаренко М.І., методист РМК

3. Загальна характеристика лідера.

                                            Педенко Л.М., методист  БТДЮ

4. Основні відмінності між лідером і керівником.

                                  Пономаренко М.І., методист РМК

5. Інформаційне повідомлення «Як виховати в собі лідера».

                                  Пономаренко М.І., методист РМК

ІІІ. Практичний блок

1.Вправа «Портрет лідера».

2. Вправа «Як визначити лідера в дитячому колективі?».

3. Вправа  «Я можу бути лідером, тому що...». 

ІV. Майстер – клас «Як стати лідером»

  • Зустріч з  волонтером Кучеренком О.О., керівником хореографічного колективу Районного будинку культури «Грація» Кабиш А.В., депутатом міської ради Давидченко М.В.

V. Підсумково-узагальнюючий блок

1. Ділова притча від Владислава Дінаполі «Людина, яка хотіла  вести за собою людей».

2. Вправа «Приємні слова».

3. Вправа «Аплодисменти по ланцюжку».

4. Бесіда-враження.

 

Хід семінару

 

І. Організаційний блок.

1. Привітання та вступне слово ведучого.

2. Повідомлення теми та плану проведення семінару.

3. Привітання-знайомство «Карусель знайомств».

 Група стає в два кола – внутрішнє і зовнішнє, обличчям один до одного.

 Пари, які утворилися, протягом 1 хв. знайомляться і розповідають  один одному про себе, а потім всі гравці внутрішнього кола роблять один крок вправо і переходять до іншого гравця зовнішнього кола. І так доки не перезнайомляться.

4. Вправа «Правила роботи групи».

Розбити учасників на групи.

Учасники продумують правила, за якими будуть працювати і яких будуть дотримуватися протягом занять. Представники груп зачитують правила.

Правила для продуктивної роботи в групах: 

дотримуватися регламенту;

слухати і чути (один говорить – усі слухають);

бути доброзичливими;

бути активними;

говорити тільки за темою і від свого імені;

не критикувати: кожний має право на власну думку;

дотримуватися принципу конфіденційності;

говорити коротко, по черзі.

5. Вправа «Очікування».

Мета: визначити очікування учасників щодо заняття.

Запитання:

1. Що Ви очікуєте від сьогоднішнього семінару? (Які знання, навички ви хотіли б отримати).

2. Якою мірою очікування відповідають темі заняття?

Кожному учаснику пропонується назвати свої очікування від  семінару, починаючи словами: «Я очікую …».

Аркуші паперу з очікуваннями учасників прикріплюють на плакат «Наші очікування».

 

ІІ.Теоретичний блок

1. Мозковий штурм «Лідер - це...».

Мета: надати учасникам можливість сформулювати поняття «лідер».

Учні працюють над продовженням речення «Лідер— це...». Висловлюють свої думки, яким має бути сучасний лідер.

2. Інформаційне повідомлення «Хто такий лідер? Типи та стилі лідерства».

Мета: Ознайомити учасників з поняттям лідерства

Існує близько 130 визначень поняття «лідер»

 

Лідер (від англ. «leader» – провідний) – це член групи, якому  вона надає право приймати найвідповідальніші рішення, що стосуються інтересів усієї групи.

Лідер — той, хто веде; перший, що йде попереду. Член групи, всі учасники якої визнають його керівництво, покладаються на нього в прийнятті серйозних рішень і вирішенні важливих проблем.

Лідер - особа, що має загальне визнання групи, до якої прислухаються і яка здатна вести за собою людей.

Лідер - особистість, за якою члени групи визнають право брати на себе найбільш відповідальні рішення, що зачіпають їхні інтереси.

Лідер- особа, на яку офіційно покладені функції управління колективом і організації його діяльності.

Лідер - особа, признана групою авторитетною.

Лідер - керівник, член групи, здійснюючий керівництво.

Лідер – це ніби дзеркало групи, яка група такий і лідер. Людина, яка є лідером в одній групі, не обов’язково стане лідером в іншій групі (інша група, інші цінності, інші очікування й вимоги до лідера). Звідси і виникає кваліфікація типів лідерів на формальні і неформальні.

Формальні лідери – це люди, яких члени групи обирають на певну посаду (старости класу). Такі лідери пов’язані з організацією і захищають її інтереси.

Неформальні лідери – це люди, авторитетні серед інших членів групи.

 

 Типи лідерів:

 Лідер – організатор  – за ним йдуть, знаючи, що він не пропонує пустої справи. Уміє переконувати, схильний заохочувати, якщо доводиться висловлювати своє несхвалення, він робить це не зачіпаючи чужої гідності.

Лідер – творець – приваблює до себе здатністю бачити нове. Може поставити завдання так, що воно зацікавить і привабить людей. Не командує, а лише запрошує до обговорення.

Лідер – борець – вольова, упевнена в своїх силах людина, готова  обговорювати  те, у що вірить.

Лідер – дипломат  добре знає, на кого і як саме можна вплинути. Віддає перевагу довірливим зустрічам у колі однодумців.

Лідер – утішник – поважає людей, ставиться до них доброзичливо. Увічливий, здатний до співпереживання. Він завжди знайде час, щоб вислухати людину, гарантуючи збереження таємниці. Своїм оптимізмом допомагає вірити у свої сили і знаходить вихід із складного становища.

У різних літературних джерелах характеристика лідера, лідерства  перекликаються і стверджують єдине.

Лідерство - це здатність чинити вплив як на окрему особистість, так і на групу, спрямовуючи зусилля на досягнення цілей організації. 

Лідерство - природний соціально-психологічний процес у групі, побудований на впливі особистого авторитету людини на поведінку членів групи.

Лідерство - це тип управлінської взаємодії, який ґрунтується на більш ефективному для даної ситуації поєднанні різних джерел влади і спрямований на спонукання людей до досягнення загальних цілей.

Лідерство — це вибір, а не посада.

Вплив лідера має, як правило, два джерела:

особистий авторитет (члени групи визнають лідера завдяки його положенню, досвіду, майстерності, освіті тощо);

харизматичні властивості (людяність, ввічливість, моральність тощо). Лідерство в організації проявляється через особливі типи взаємостосунків.  

Стилі лідерства:

Стиль лідерства — сукупність  при­йомів і засобів, які застосовує керівник чи лідер з метою впливу на залежних від нього людей.

Авторитарний стиль характеризується вираженою владою лідера, директивністю його дій, самостійністю у прийнятті рі­шень, систематичним контролем за діями залежних осіб. Авто­ритарний лідер зазвичай не дозволяє іншим втручатися в керів­ництво, піддавати сумніву, оспорювати прийняті ним рішення. Він чітко розмежовує свої права та обов'язки підлеглих, обмежує дії останніх тільки виконавчими функціями.

Демократичний стиль відрізняється від авторитарного тим, що лідер постійно цікавиться думкою залежних від нього людей, радиться з ними, запрошує до прийняття рішень, до співпраці у керівництві колективом, чітко не розмежовує власні обов'язки і права залежних людей. Частину своїх повноважень він передає іншим членам колективу і, своєю чергою, бере на себе частину їхніх обов'язків, якщо в цьому є потреба. Демократичний лідер активно підтримує ініціативу, постійно турбується про ство­рення і підтримання в колективі хороших стосунків з іншими людьми.

Ліберальний стильце така форма поведінки лідера, за якої він фактично відходить від своїх функцій керівника і поводиться в колективі так, ніби він не лідер, а один із членів колективу. Цю форму поведінки можна назвати лідерством лише умовно.

Спочатку вважалося, що демократичний стиль лідерства є найкращим. Однак непоодинокими є випадки, коли ефек­тивнішими виявлялися авторитарний і навіть ліберальний стилі лідерства. Зараз же вважають, що жоден з них не можна назвати ні найкращим, ні найгіршим. Ефективність різних стилів залежить від індивідуальних рис лідера, поставленого завдання, рівня розвитку колективу і ситуації, що склалася в ньому.

Запитання для обговорення:

  •   Чи можна дати одне визначення поняття «лідерство»?
  •   Чи актуальна тема лідерства для вас: якщо так, то чому?

3.  Загальна характеристика лідера.

Пам'ятка «Риси лідера»

  • Вольовий, здатний переборювати перепони на шляху до мети;
  • наполегливий, вміє розумно ризикувати;
  • ініціативний, хоче працювати без дріб'язкової опіки;
  • психічно врівноважений;
  • добре пристосовується до нових умов і вимог;
  • самокритичний, тверезо оцінює не лише успіхи, а й невдачі;
  • вимогливий до себе та інших;
  • критичний, здатний бачити у привабливих ситуаціях слабкі боки;
  • надійний, тримає слово, на нього можна покластися;
  • витривалий, може працювати в умовах інтенсивних навантажень;
  • оптимістичний, ставиться до труднощів як до переборних перешкод;
  • здатний міняти стиль поведінки, може і вимагати, і підбадьорити.

4. Основні відмінності між лідером і керівником.

Картинки по запросу лідерство картинки

 

 

5. Інформаційне повідомлення «Як виховати в собі лідера».

Лідер - той, хто тримає в руках загальний настрій, створює емоційну атмосферу, той, хто знає, для чого він  робить корисні справи. Лідерами не народжуються, лідерами стають. І щоб стати лідером, потрібно виховувати себе відповідно, вчитися ставити перед собою цілі і пріоритети.

Лідер, це не обов'язково людина з видатними природними здібностями, високим IQ. Це насамперед людина, що володіє інтуїцією, проникливістю і комунікабельністю.

     Існує дуже багато якостей, які приписують лідерам. І практично всі вони з'являються в процесі цілеспрямованої роботи над собою. Психологія лідера - це спосіб мислення, спосіб оцінки дійсності і своїх можливостей.

          Психологами давно розроблена безліч систем і способів розвитку психології лідера і лідерських якостей.

Робіть лідера з себе

     Міняючи себе, залишайтеся собою. Прагніть на повну потужність використовувати всю енергію, яка вам дана, свої дарування, здібності.

    Навряд чи варто чекати результатів від читання популярної психологічної літератури з багатообіцяючими назвами ніби «Лідер за тиждень», «Як швидко стати мільйонером» і подібних до них. Об'єктивна оцінка себе, своїх можливостей укупі з саморозвитком, чітка постановка цілей - ось що необхідне.

    Не бійтеся бути чесним перед собою. Щодня відзначайте свої успіхи. В кінці дня, перед сном, записуйте в записник все, що Ви змогли зробити сьогодні. Хай буде сім або більше пунктів. Це допоможе налаштовувати себе на виконання справ запланованих в плані-мінімумі на наступний день. Щоб не трапилося, під кожною датою повинні стояти виконані справи. Відразу ж для себе відзначатимете і невдачі. Ця вправа повинна буде допомогти виявити слабкі сторони і намітити план «самовиправлення».

Особисті якості лідера

    Міняти себе по-справжньому складно, довго і важко. Є багато якостей, які вважаються за лідерські. Якщо їх у Вас немає, їх потрібно виробляти незалежно від того, де або в чому Ви хочете бути лідером.

Інтелект

    Саморозвиток - ключ до успіху.  Це накопичення досвіду, знань і бажання розвиватися. Читайте більше книг. Хто володіє інформацією - той володіє Світом. Вчиться в інших. Спостерігайте за роботою тих людей, які, як Ви вважаєте, досягли успіхів, заслуговуючих пошани. Вчиться на чужих помилках і на своїх. Пригадайте тих людей зі свого життя, яких можна назвати лідерами. Проаналізуйте те, що вони робили, як виходили з скрутних ситуацій, їх поведінку, їх відношення до світу.

    Більше спілкуйтеся, заводьте нові знайомства, які ніколи не бувають зайвими. Шукайте нових друзів. Інформація, яку можете отримати в процесі спілкування, може бути важливою, а може знадобитися через деякий час. До того ж з'являтиметься досвід розуміти настрій, дійсні думки людей, що для справжнього лідера є дуже важливим.

Комунікабельність

    Комунікабельність - це не тільки уміння чітко і послідовно виражати свої думки. Окрім цього, лідерові властиво за допомогою правильної побудованої мови зацікавлювати оточуючих.

          Треба спілкуватися зі всіма на рівних, одночасно не забуваючи про своє лідерство. Щоб бути в колективі «своїм» і не здаватися людиною, що несправедливо претендує на лідерство, прагніть більше спілкуватися зі всіма (необхідно, щоб кожен усвідомлював свою особисту значущість). Беріть участь у вирішенні щоденних проблем колективу, в його дозвіллі.  

Упевненість в собі

           Це та якість, без якої неможливо представити жодного лідера. Для розвитку упевненості в собі необхідно постійно (особисто для себе) фіксувати свої ж досягнення, успішно виконані завдання. І що не менш важливо, не зупинятися перед вирішенням чергової проблеми. Тут же ми хочемо сказати про те, як виявляється та сама упевненість в процесі розмови. Крізь спілкування легко стає помітним, наскільки ви упевнені в собі і своїй точці зору. Це відчувається і по тембру голосу, і за словами, що вживаються Вами.

     Ви хочете відчути себе лідером?! Тоді показуйте упевненість всім своїм виглядом, вірте собі. При розмові тримаєте голову прямо, дивіться в очі своєму співбесідникові. 

    Чітко висловлюйте свої думки і по можливості не вживайте слів, що додають вашій мові відтінки невпевненості і зайвої м'якості: «як би», «начебто», «напевно», «я так думаю. Все повинно бути чітко, коротко і зрозуміло. Замість слова «думаю» вживайте слово «упевнений» або «вважаю». Прагніть не виправдовуватися фразами типу «я в цій справі нефахівець», «я тут зовсім недавно» і іншим. Таким фразам не місце в ваших словах.

    Тембр і глибина звучання голосу можуть багато що сказати про Ваш стан. Стежте за своїм голосом. Хай він буде чітким, в міру гучним і рівним.

Витривалість

    «Не вішати ніс» - це повинно стати одним з головних правил у Вашому житті. Щоб не трапилося - хороше або погане, Ви повинні розуміти, що не завжди в цьому винні Ви або ті, хто був поряд. Завжди є елемент випадковості. А значить потрібно обдумати все ще раз, розрахувати і намагатися йти до переможного фіналу.

         «Ледачі завжди збираються зробити що-небудь» - це слова французького письменника Вовенарга Люка Де Клапье. А значить, якщо щось намітили, то не відкладайте. Робіть і не шукайте виправдань для того, щоб не робити.

Врівноваженість

           Збереження спокію і тверезості думок, навіть в найкритичніших ситуаціях - одна з особистих якостей лідера.

     Не дозволяйте вивести Вас з себе нікому і нічому. Постарайтеся виключити зі свого життя максимум негативного.                 Не можна дати єдину для всіх раду, як бути урівноваженим. Меланхолікам він не потрібний, а холерикам навряд чи допоможе. Пам'ятаєте, що всі ваші дії повинні керуватися тільки розумом, а не емоціями і, вже точно, не гнівом.

Твердість

Умійте сказати «ні». Ви повинні відстоювати свої права, уміти доводити правоту і говорити «ні». Умійте сказати «ні» і самому собі. Пам'ятайте, що не всі Ваші слабкості мають бути задоволені.  

Уміння ухвалювати рішення

Тренуйте в собі ініціативну людину постійно. Лідер - він як джерело різноманітних ідей, в нім закладена та частка креатівності, яка дозволяє йому завжди продумувати наперед майбутнє, будувати плани і схеми їх втілення в життя.

     Продумуючи ваші плани (особисті, робочі, творчі і так далі), радимо складати перелік можливих варіантів дій. Це навчить Вас шукати і ухвалювати найбільш оптимальні рішення. Вчиться адекватно і спокійно оцінювати ситуацію. Думайте над наслідками і перевагами, які те або інше рішення принесе.

Цілеспрямованість

Ставте перед собою чіткі цілі і не чекайте миттєвого їх досягнення. «Без зусиль не виловиш і рибку із ставка», тим більше, якщо не знаєш, для чого закинув вудку. Замість «ну що таке можна зробити, щоб отримати собі яку-небудь роботу» говоріть собі: «Я хочу отримати саме цю роботу, тому що я на неї заслуговую. А заслуговую на неї тому, що...» і продовжуйте необмежене число разів, вставляючи свої позитивні якості, яких напевно знайдеться дуже багато. Але і це роботу або підвищення Вам ще не дасть, оскільки потрібно все-таки постаратися. Цілеспрямовано і систематично рухайтеся в наміченому напрямі. І знайте, чим чітка мета, яку хочете досягти, тим ясніше вимальовувався шлях до неї.

Відповідальність

Вчиться визнавати свої помилки і приймати відповідальність не тільки за себе, але і за групу. Намагайтеся все робити самостійно і не перекладати найважливіше на плечі інших. Звичайно, розподіл обов'язків, якщо працюєте в колективі, необхідний, але хай на Ваших лідерських плечах буде більше відповідальності. І пам'ятайте, що Ви і лише Ви як лідер зобов'язані бути в курсі всього, що так чи інакше причетно до Вас і Вашої групи. Вам і лише Вам ухвалювати всі рішення.

          Питання про те, що важливіше: інтереси колективу або інтереси кожного члена колективу - досить складне. Все залежить від конкретного випадку. А відповідальність лежить на лідерові.                

Організаторські здібності

Розлад у будь-якому колективі веде до його розпаду, порушення його роботи. Так або інакше, але настрій в колективі створюється настроєм кожного його члена. Лідерові необхідно гасити всі виникаючі розбіжності. Допомогти порозумітися - досить непросте завдання, але, Ви, як лідер, не залишитеся осторонь.

   Необхідно уміти об'єднувати людей. Зробити це можна загальною ідеєю, метою, перспективами. Згуртованість може бути досягнута тільки тоді, коли всі розуміють значення і важливість один одного.

Спілкуючись з колективом, ви повинні дізнаватися особисту думку кожної людини, його заняття, пріоритети, хобі, пристрасті, цілі в житті. Розподіляти обов'язки в групі потрібно якомога більш продуктивно, враховуючи свої знання про кожного.
   Уміння об'єднувати і організовувати, поза сумнівом, приходить з досвідом. Немає такої учбової програми, пройшовши яку, можна було б стати чудовим організатором. Це приходить з часом і пов’язано з повагою до Вас у Вашому колективі. Тому потрібно будувати стосунки в колективі на основі довіри.

    Намагайтеся щодня робити щось, що дуже хоче: купите собі тістечко, з'їздите за місто відпочити, сходити на рибалку або в перукарню. Вчиться отримувати задоволення від цього. Так навчитеся розуміти, що все, чого Ви хочете - досяжно. Якщо якийсь форс-мажор не дозволить, що ж, на жаль. але не треба нікого звинувачувати. П'ять днів, що вдалися, в тиждень - хороший показник.

 

ІІІ. Практичний блок.

1. Вправа «Портрет лідера».

Потрібно намалювати портрет лідера, звертаючи увагу на лідерські якості. Наприклад: лідер- добрий слухач, отож у нього мають бути великі вуха. Лідер водночас повинен робити багато справ, отож  йому треба багато рук. Лідер повинен усіх зрозуміти, тому діти малюють у нього серце. Лідер повинен бачити кінцевий результат корисної справи, отож йому треба намалювати великі очі. Лідер – урівноважена людина, тому йому в руках діти малюють терези  і т.п. Представники від микрогрупи по черзі презентують свої малюнки, називають якості лідера та обговорюють виконане завдання. Ведучий записує їх на дошці. Наприклад: Лідер – хороший слухач, ініціативний, освічений, урівноважений, комунікабельний, добрий організатор тощо.

2. Вправа «Як визначити лідера в дитячому колективі?».

Проблема лідерів і лідерства в учнівському колективі – одна з найгостріших, найактуальніших у виховній системі школи. Лідер у класі – опора класного керівника, заступника директора з виховної роботи. Лідери – це діти, які природним чином  організовують своїх однолітків, сприяють утвердженню соціально значущих цінностей. Ось чому класному керівнику і вчителям-предметникам дуже корисно знати неформального лідера в класі, у школі, вміти визначати його за різними ознаками.

Саме в цій роботі ви найперші помічники класного керівника, бо часто лідерські здібності бувають приховані.

Знайдіть тих, хто

 

 

Пише вірші

 

 

 

Гарно танцює

 

 

Займається спортом

 

 

Розгадує кросворди

 

 

Полюбляє фільми  про війну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добре малює

 

 

 

Грає на музичному інструменті

 

 

Любить спортивні передачі

 

Любить передачу „Що? Де? Коли?”

 

Мріє стати президентом України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Багато читає

 

 

 

Співає для друзів

 

Переконаний, що паління – це дуже шкідливо

 

 

 

Інколи вражає оточуючих своїми знаннями

 

Пишається тим, що є громадянином України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 3. «Я можу бути лідером, тому що...».

Учасники по колу продовжують речення «Я можу бути лідером, тому що...», вчаться знаходити свої сильні сторони, усвідомлювати власні ресурси.

 

ІV. Майстер-клас «Як стати лідером».

1. Виступ волонтера  Кучеренка О.О.

2. Виступ керівника хореографічного колективу Районного будинку культури «Грація» Кабиш А.В.

3.Виступ депутата міської ради Давидченко М. В.

 

V. Підсумково - узагальнюючий блок.

1. Ділова притча від Владислава Дінаполі «Людина, яка хотіла вести за собою людей».

Жив одного разу чоловік, який хотів вести за собою людей. У нього були хороші ідеї про те, як допомогти багатьом. Але люди не йшли за ним.

Тому що люди йдуть не за тим, у кого хороші ідеї.

Тоді ця людина стала доглядати за собою, і став найкрасивішим. Але люди знову не слідували за ним. Тому що люди йдуть не за найкрасивішими.

Він став багато читати і став найрозумнішим. І знову люди не бажали за ним іти. Тому що люди йдуть не за найрозумнішими.

Людина вирішила багато говорити і виступати. Але за ним ніхто так і не йшов. Адже люди йдуть не за тим, хто багато говорить.

Він став багатим і знаменитим. Але результат залишався незмінним. Тому як люди йдуть не за самим багатим і знаменитим.

Людина навчилася виступати як актор, став надзвичайно яскравим і цікавим. І знову ніхто не поспішав до нього приєднатися. Люди хочуть йти не за самим яскравим і цікавим. Вони лише сиділи навколо нього, дивилися і слухали. Але супроводжувати його ніхто навіть не намагався.

І одного разу цій людині все набридло. Він вирішив просто піти по своїх справах. І люди пішли за ним! Тому що люди йдуть за тим, хто йде!

2. Вправа «Приємні слова».

 Обговорюються всі набуті навички та важливість отриманої інформації для подальшої роботи. Потім усі встають. Кожний учасник говорить своєму сусіду (спочатку зліва, потім справа) по два компліменти. Далі всі прощаються невербально.

3. Вправа «Аплодисменти по ланцюжку».

Ми добре сьогодні попрацювали, і мені хочеться вам запропонувати гру, під час якої аплодисменти поступово «доповнюються»: спочатку починає аплодувати учасник, що сидить з правого боку перший, потім до нього приєднується другий, до них – третій, четвертий і так далі…, як тільки дійшли до моменту, коли аплодують всі присутні, зменшення оплесків відбувається в зворотньому порядку.

4. Бесіда-враження.

doc
Додано
30 січня 2020
Переглядів
2223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку