Профорієнтаційна гра « Відкриваємо власну фірму»

Про матеріал
Проведення даного заходу передбачає: знайомство учнів з новими, але вже досить популярними професіями: менеджер, брокер, комівояжер та інші; формування соціальної та комунікативної компетентностей; виховання шанобливого ставлення до праці та представників різних професій.
Перегляд файлу

Сафронова Наталія Миколаївна

заступник директор з навчально - виховної роботи

Костянтинівський навчально – виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

м. Костянтинівка Донецької області.

 

Профорієнтаційна гра « Відкриваємо власну фірму»

Вікова категорія : учні 10-11 класів

Мета:

  • знайомство учнів з новими, але вже досить популярними професіями: менеджер, брокер, комівояжер та інші;
  • формування соціальної та комунікативної компетентностей;
  • виховання шанобливого ставлення до праці та представників різних професій.

Необхідні матеріали: папір, фарби, фломастери, клей, жетони трьох кольорів 

                                     для роботи журі, конверти із завданнями, призи для

                                     нагородження учасників.

 

Приміщення: велика класна кімната та декілька невеликих приміщень

                       для роботи груп.

 

Структура проведення гри:

 

 

 

 

 

 

 

Приблизний регламент гри:

1.Організаційний етап - 20 хв.

2.Робота «філій фірм» - 45 хв.

3.Реклама філій - 20 хв.

4.Передвиборча компанія - 15 хв.

5.Підсумки, нагородження - 10 хв.

 

Опис проведення гри.

І етап. Підготовчий.

За тиждень до проведення гри на черговій годині спілкування учнів знайомлять з новими професіями ринкової економіки. До уваги надається перелік найбільш розповсюджених професій (додаток 1) та ілюстративний матеріал до них (додаток 2).

Учні обирають собі будь – яку професію за власним бажанням для подальшого детального знайомства з нею та готують міні – презентацію за запропонованою схемою (додаток 3). В цьому учням може допомогти інформація із Інтернету або заздалегідь підготовлені класним керівником картки з короткою характеристикою професій (додаток 4).

Приклад подібної презентації наданий у додатку 5.

 

ІІ етап. Організаційний.

Гра починається зі вступного слова класного керівника, який вводить учасників в ігрову ситуацію,  знайомить з умовами гри, повідомляє цілі та мотивує учнів. - Дорогі друзі, повідомляю цікаву для вас інформацію. Всесвітньо відома фірма з реклами «АСУМ» розширюється.

Аналітики з маркетингу, вивчивши ситуацію в конкуруючих фірмах, склали довго - терміновий проект з відкриття філій в різних країнах. Ми пропонуємо вам взяти участь у конкурсі на заміщення вакантних посад фахівців для роботи у філіях, які маються відкритись.

Президент фірми - ділова енергійна людина, для нього робота, бізнес - понад усе, він не втрачає дарма ні хвилини часу. І для роботи у фірмі потрібні творчі, ініціативні, кваліфіковані фахівці, здатні принести фірмі подальше процвітання.

Це: менеджери, комівояжери, агенти з реклами, дослідники маркетингу, фотомоделі, секретарі-референти, фахівці по комп'ютерах та інші.

Ви всі хочете влаштуватися на роботу в цю фірму. У нас будуть працювати комісії по прийому на роботу, куди будете входити і ви. Складіть для себе легенду і «влаштовуючись на роботу», розкажіть, чому ви хочете працювати в цій фірмі, де ви працювали раніше, що ви вмієте робити. Сформулюйте також ідею, якою ви могли б зацікавити фірму.

      Намагайтесь переконати членів комісії в цінності для фірми вашої кандидатури.

       Для роботи ми розіб'ємося на групи (філії фірми). Глава фірми хоче в справі перевірить здатності потенційних співробітників. Кожна команда повинна буде виконати кілька завдань:

Завдання 1. Підготувати проект створення філії (придумати його назва, основний принцип або девіз);

Завдання 2.Придумати рекламу вітчизняних товарів (яких - покаже жереб за додатком 4), максимально виявляючи свою творчість.

    Це може бути продукт у вигляді рекламного ролика, театралізованої вистави, казки і т.д. з використанням малюнків, костюмів, віршів, пісень і, звичайно, гумору;

Завдання 3.Запропонувати гідну кандидатуру менеджера на посаду виконавчого директора фірми.

    Наприкінці гри ми проведемо передвиборчу прес-конференцію кандидатів на цю відповідальну посаду. Про це вам детально розкажуть консультанти в групах. З ними ж ви підготуєте промову для вашого кандидата і питання для його конкурентів з інших філіалів.

   Потім всі учасники гри діляться на групи по 3-5 осіб (груп може бути від 3-х до 6-8). Ведучий представляє консультантів груп, проводиться жеребкування завдань з реклами для філій фірми. Для цього запрошуються по одному представнику від кожної групи, які витягають конверт із завданням. Групи розходяться по аудиторіях.

 

III. Робота груп «Філій фірми»

Роботу в кожній групі організовує консультант (заздалегідь підготовлений учень, можливо з іншого класу або вчитель ). Він уточнює завдання для груп і допомагає учням швидко і ефективно побудувати свою роботу.

Порядок роботи філії фірми:

1. Заповнити вакансії фахівців філії.

Для цього:  консультант називає вакантне місце (за заздалегідь складеним списком професій, з якими знайомилися учні ): менеджер, референт, головний бухгалтер і т.д.;

    Учень, який готував інформацію про цю професію, розповідає про неї.

    Класний керівник може доповнити представлену інформацію так, щоб в учнів склалося ясне уявлення про зміст праці і необхідних якостях;

     Консультант  з'ясовує кількість претендентів на цю вакансію у філії (усі бажаючі можуть  брати участь у конкурсі);

     Претенденти по черзі представляють себе як фахівця, склавши про себе легенду (час представлення 1 хвилина);

     Оцінка кандидатів: - якщо кандидатів на вакансію трохи (2-3 людини), то їм всім дається можливість представити себе, після чого група оцінює кожного по 3-бальній системі, - коли кандидатів багато (5 і більше), то після кожного подання всі учасники групи по колу оцінюють претендента.

     Класний керівник  підраховує результати і оголошує переможця, який набрав найбільшу кількість балів. Переможець і приймається на вільну вакансію.

2. Після комплектування штату філії група обирає собі назву і девіз, під яким вони збираються працювати.

3. Основне завдання групи - реклама, що випускається.

Групі дається 30 хвилин, протягом яких вона повинна підготувати текст, плакат, кліп, казку або щось ще, що буде рекламувати продукцію даної філії. На цьому етапі роботу групи організовує вибраний менеджер

4. Група вибирає свого кандидата на посаду виконавчого директора фірми, який буде брати участь у загальному конкурсі, де він повинен представити себе, відповісти на різні питання, підготовлені іншими групами.

5. Наприкінці роботи група готує по кілька каверзних питань для прес-конференції кандидатів (по одному для кожного кандидата від інших груп).

Завдання в групі виконуються або послідовно ( всіма учасниками групи ), або група розбивається, і кожна підгрупа виконує своє завдання.

 

IV. Реклама філій

Всі групи збираються в загальному залі, де проходитиме конкурс реклами і вибори виконавчого  директора фірми.

Оголошено склад журі: консультанти груп, вчителі та по одному від кожної команди. Робота журі будується  за таким принципом: по 3-бальній системі різнокольорових жетонів: відмінно, добре, погано.

Визначається порядок виступу груп (проводиться жеребкування).

Представлення реклами груп.

 

V. Передвиборна кампанія президента фірми

Всі претенденти на посаду виконавчого директора фірми запрошуються на сцену, сідають на приготовані місця. Потім по черзі кожен бере участь у передвиборній кампанії уявляє себе (знайомлячи зі своєю легендою), відповідає на питання, підготовлені іншими групами. Журі оцінює кандидатів.

 

VI. Підведення підсумків та нагородження переможців

Підбивають підсумки роботи журі і називаються переможці. Нагороджуються краща філія за рекламу своєї продукції і новообраний виконавчий директор фірми, якому вручаються символічні ключі від фірми.

       Журі також вручає інші призи у номінаціях: «Самому граціозному учаснику», «Самому активному вболівальнику», приз  симпатій глядачів , «За волю до перемоги» і т.д.

 

 

Додаток 1

Перелік найбільш розповсюджених професій.


Головний бухгалтер

Референт

Менеджер

Брокер

Комівояжер

Програміст

Фото модель

Дизайнер

Художник

Секретар

Економіст

Дилер

Спеціаліст з реклами

Маркетолог

Торговельний агент

Торговельний консультант

Інженер зі збити

Юрисконсульт

Перекладач

Аудитор

Психолог

Електронник

Технічний редактор

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Професії в картинках


 

бухгалтер

 

 

 менеджер

 

  Фото модель

 

          

економіст

 

         

Дизайнер

 

         

 програміст

 

            

 художник

         

психолог

 

     

 технічний редактор

      

 електронник

 

     

  перекладач

 

     

 торговельний агент

 

     

 юрисконсульт

 


 

 

Додаток 3.

Схема складання міні - презентації:

- Чим займається спеціаліст даної професії.

- Які знання та освіта йому необхідні.

- Які професійно важливі якості необхідні для успішної роботи.

- Де він може працювати.

 

Додаток 4

Короткі характеристики професій.

Аудитор - (від латинського «auditor» - слухач), подібно до лікаря, прослуховуються до підприємства, аудитор не тільки досліджує фінансовий організм підприємства, відшукуючи больові точки, але і робить висновок про його стан. Аудитор допомагає також правильно скласти договір, привести в порядок бухгалтерську документацію, уникнути сумнівної угоди, перевірити надійність партнера.

 

Брокер - торговий посередник, який не виступає самостійною стороною в угоді, а забезпечує встановлення контакту між продавцем і покупцем. Діє на основі разових доручень, строго в межах інструкцій клієнта, отримуючи від нього спеціальну винагороду.

 

Дилер - біржовий посередник, що здійснює операції купівлі-продажу тільки для себе і за свій рахунок (на відміну від брокера). Дохід дилера формується за рахунок різниці в цінах продавця і покупця.

 

Менеджер - професіонал найвищої кваліфікації в сфері управління економікою, відмінно розбирається в правових і господарські проблеми, здатний знаходити стратегічно точні управлінські рішення в самій складній обстановці. Повинен володіти також методами і засобами управління колективом.

 

Торговий агент з продажу товарів масового попиту. Збуває широке коло товарів, рабо-та на посередника або оптовика. Основою його діяльності є використання каталогів, нерідко великого формату й обсягу. Від агента потрібно вміння «подати» себе і свою фірму а також надати додаткові послуги, тому що основний пропонований ним товар часто той же, що і конкурентів.

 

Художник рекламного відділу (агентства) створює макети оголошень, друкованої реклами, упаковки, макети телевізійних рекламних роликів, товарні знаки та емблеми. Він визначає характер і розміри шрифтів, має у своєму розпорядженні текстовий матеріал на смузі і компонує всі елементи рекламного оголошення таким чином, щоб її змогли відтворити Гравери та друкарі.

 

Комівояжер-роз'їзний - роз'їзний представник великих торговельних фірм, який пропонує покупцям товари за наявними у нього зразками. Основні функції: пошук і оцінка потенційних покупців; попередня підготовка до візиту, підхід до клієнта; презентація та демонстрація товару; подолання заперечень; укладення угоди. Специфіка  професії - необхідність приймати безліч рішень.

 

Дослідники маркетингу (ринкової діяльності) проводять аналіз попиту і конкуренції. У їхні функції входять складання проектів досліджень, включаючи розробку анкет і формування вибірок, аналіз зібраних в ході дослідження даних, підготовка звітів та подання керівництву результатів і рекомендацій. Розв’язують наступні задачі: вивчення ринку; заміри потенційних можливостей ринку; дослідження мотивів поведінки споживачів; вивчення конкурентів і рівня конкуренції; прогнозування; аналіз цін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Приклад презентації – реклами професії дизайнера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Завдання з реклами для філій фірми

Придумати рекламу продукції в різних країнах:

Взуття фабрики «Донецьк взуття» в Італії

Журавлина в Бразилії

Вовна в Австралії

Фарфор в Китаї

Макарони в Італії

Комп'ютери «Агат» в Японії

Лимонад «Буратіно» у Фінляндії

Косметика фірми «Донеччанка» у Франції

Українське  сало в Америці

Автомобілі «Запорожець»  у Німеччині

Шосткінський сир у Швейцарії

 

Список літератури:

1.Зінченко В.П., Янцур М.С. Теорія і практика розбудови системи професійної орієнтації в сучасних умовах // Оновлення змісту і методі психології освіти та професійної орієнтації.-Вип.4, 1998.-С.4-15.

2.Підготовка до професійного навчання і праці (психолого-педагогічні основи): Навчально-методичний посібник/за ред. Г.О.Бала,  П.С.Перепелиці, В.В.Рибалка. — К.: Наукова думка, 2000. — 188 с.

3.Професійна діагностика /Упорядник Т. Гончаренко. -К.: Ред. загальнопед. газ.,2004ю-120с.

4.Професійне самовизначення старшокласників: Метод. посіб./ Упоряд. Л.Шелестова. - К.: Вид. дім «Шкіл. світ»:Вид. Л.Галіцина, 2006.- 128 с.

 

doc
Додано
27 травня 2019
Переглядів
615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку