Проголошення незалежності України Урок

Про матеріал
В даному уроці учні мають можливість відчути себе політичними діячами, висловити свою думку, збагатити свої патріотичні почуття гордості за рідну Україну. Додатково є відео, де можна продемонструвати як в реальному житті відбувалось проголошення незалежності.
Перегляд файлу

1

Тема: Проголошення незалежності України.

Мета:

навчальна:

розкрити особливості передумов прийняття Акту про незалежність; розглянути процес прийняття Акту; проаналізувати значення проголошення незалежності України; визначити основні напрямки розвитку новоствореної держави

розвиваюча:

продовжити працювати з історичним матеріалом, аналізувати відеоматеріали; працювати з документами, узагальнювати.

виховна:

продовжити роботу над вихованням в учнів почуття поваги і гордості за український народ, виховання патріотизму.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник «Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І. Історія України: Підручн. Для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К: Грамота, 2011. – 320 с. :іл.»

Література:

1. Коріненко П.С., Бармак М.В., Терещенко В.Д., Старка В.В. Курс лекцій з історії України ХХ – початку ХХI століття У двох частинах. Ч. 2. (1939-2010 рр.) – Тернопіль, 2010. – 392 с.

2. Історія України. Документи і матеріали / Упоряд. І.М. Скирда– Х.: Вид-во «Ранок», 2009 – 256 с.

 Хід уроку 

I – Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Перебудова в СРСР дала поштовх активному пробудженню національних рухів практично у всіх союзних республіках. Українська РСР винятком не була. Дисиденти, багато з яких тільки-що повернувшись із ув’язнення, взялися за справу відновлення української державності.

Хто такі дисиденти? Які представники української інтелігенції відносились до дисидентів?

Саме новостворений Народний Рух України за перебудову почав активно займатися питаннями відновлення самостійності. Завдяки їм та новому керівництву Верховної Ради УРСР в особі Л. Кравчука був прийнятий важливий документ, який дав поштовх законодавчо закріпити самостійність Української РСР.

Яку назву отримав цей документ? Коли він був прийнятий?

Сьогодні ми поговоримо про те, яким чином влада законодавчо закріпила статус незалежної Української держави.

II – Засвоєння нових ЗУН.

Якими були передумови проголошення незалежності України?

(обговорення в класі)

Учні переглядають відеоролик про проголошення незалежності України.

Що запам’яталося вам із відеоролика?

Які події в ньому висвітлені?

Робота з документом: «Акт проголошення незалежності України»

Дайте відповідь на запитання:

  1. Яким чином у документі обґрунтовувалось право України на проголошення незалежності?
  2. Порівняйте, як визначався державний статус України в Декларації про державний суверенітет України та в Акті проголошення незалежності України.
  3. В чому полягає історичне значення проголошення Акту незалежності України?

Учні отримують ролі і відображають процес прийняття Акту про незалежність.

Дійові особи:

Леонід Кравчук – оголошує про порядок і результат голосування

Іван Плющ – підраховує голоси

Левко Лук’яненко та Іван Драч – оголошують текст Акту

В’ячеслав Чорновіл – закликає всіх проголосувати за Акт

Комуніст реформатор – теж закликає підтримати

Комуніст – не підтримує

Журналісти – підводять підсумок.

Дії:

І – оголошення тексту Акту

ІІ – обговорення

ІІІ – голосування і оголошення результатів голосування

IV – доповіді журналістів

IІІ – Узагальнення і систематизація ЗУН.

Які найголовніші завдання постали перед владою 24 серпня 1991 р.?

Які напрямки розвитку, на вашу думку, мали би бути пріоритетними після ухвалення Акту проголошення незалежності України?

V – Постановка д./з.

§ 28 пункт 1.

Напишіть твір-роздум на тему:

«Проголошення незалежності України – закономірність чи незаплановане рішення»

doc
Додано
27 березня 2020
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку