Програма "Громадянського виховання"

Про матеріал
Школа як осередок громадянської освіти має сприяти розвиткові демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико-правових знань, політичних умінь, гідності та відповідальності молодих людей, усвідомленню і визнанню ними демократичних принципів життя та пріоритету прав людини. Громадянське виховання – це цілісна система, що охоплює всі сфери діяльності, сприяє вихованню свідомості, демократичних цінностей, поваги до принципів і правил життя суспільства.Програма орієнтована на всі навчально-вікові групи учнів, колектив педагогів і батьків.
Перегляд файлу

Характеристика програми

  1. Назва:

  «Програма громадянського виховання учнів Гуляйпільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на 2018-2022 роки».

 

2.Підстава для розроблення:

Закон України «Про громадянство України», Концкпція громадянського виховання особистості в умовах рохвитку української державності, Концепція громадянської освіти в школах України, Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

 

3.Розробник: адміністрація школи.

 

4. Мета:

Виховання свідомого, компетентного і відповідального громадянина, який є соціально та політично активною особистістю, повноправним членом громадянського суспільства.

 

5. Термін виконання: початок 2018 рік, закінчення 2022 рік.

 

6. Етапи виконання: щорічно

 

7. Очікувані результати:

Виконання Програми дозволить створити умови для формування громадянина, патріота, професіонала, людини з притиманними їй особистими якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованих на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.

 

8. Контроль за виконанням:

Рада школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальні положення

І. Обгрунтування необхідності прийняття Програми

Тенденції розвитку України в руслі демократизації та гуманізації зумовили потребу в розгортанні інноваційних процесів у системі виховання, головною складовою частиною якого є громадянське виховання.

Школа як осередок громадянської освіти має сприяти розвиткові демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико-правових знань, політичних умінь, гідності та відповідальності молодих людей, усвідомленню і визнанню ними демократичних принципів життя та пріоритету прав людини.

Громадянське виховання – це цілісна система, що охоплює всі сфери діяльності, сприяє вихованню свідомості, демократичних цінностей, поваги до принципів і правил життя суспільства.

Дана Програма розроблена у відповідності:

  • Закону України «Про громадянство України»;
  •  Концкпції громадянського виховання особистості в умовах рохвитку української державності;
  •  Концепції громадянської освіти в школах України;
  •  Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти;
  •  Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»,
  • Концепції позашкільної освіти та виховання.

Програма орієнтована на всі навчально-вікові групи учнів, колектив педагогів і батьків.

 

ІІ. Мета Програми

Формування національно свідомого, компетентного і відповідального громадянина, який є соціально та політично активною особистістю, повноправним членом громадянського суспільства.

 

ІІІ. Задачі Програми

  • Проводити організаторську діяльність для створення ефективності системи громадянського виховання школярів;
  • Формувати в учнів національну свідомість, соціальну активність, професійну компетентність, політичну та правову культуру засобами громадянської освіти;
  • Утверджувати гуманістичну мораль;
  • Навчати розвязанню завдань правового й громадянського виховання, повязаних із проблемою морального саморозвитку й самовдосконалення;
  • Створити спільний учнівський та педагогічний проект, який би допоміг зберегти національні здобутки, традиції, культуру нашого народу.

 

ІV. Основні направлення по  реалізації Програми

  1. Розробка заходів направлених на громадянське виховання в урочний час.
  2. Позакласна діяльність, як умова виховання компетентного і відповідального громадянина в учнів школи.

 

V. Заходи по реалізації Програми

громадянського виховання учнів школи

№ п\п

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальні

І. Заходи, направлені на на громадянське виховання в урочний час

1.

Проведення уроків, факультативів, гуртків  та спецкурсів за державними й авторськими програмами з громадянського виховання: «Громадянська освіта», «Я і україна», «Світова художня культура», «Людина і суспільство», «Практичне право», «Основи економіки», «Екологія рідного краю», «Етика».

Щорічно

 

Вчителі школи, керівники гуртків, факультативів.

2.

Презентація науково-методичної літератури із громадянського виховання

2018 рік

Заступник з виховної роботи, бібліотекар школи.

3.

Проведення інтегрованих уроків екології і образотворчого мистецтва, літератури і історії, громадянської освіти і світової художньої літератури

Щорічно

 

Вчителі історії, літератури, музики, екології.

4.

Впроваджувати інноваційні технологій, проблемно-діалогічні підходи, активні форми і  методи навчання та  вихованнядля  формування громадянської спрямованості старшокласників.

2018-2022 роки

Адміністрація школи, педагогічний колектив

 

ІІ. Позакласна діяльність, як умова виховання компетентного і відповідального громадянина в учнів школи

1.

Реалізація Програми «Громадсько-активна школа»

2018-2022 роки

Адміністрація школи, педагогічний, учнівський  та батьківський колективи, громада

2.

Створення  моделі виховної системи школи та класного колективу на основі громадянських та загальнолюдських цінностей керуючись програмою “Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх закладів України

2018 рік

Заступник з виховної роботи, вчителі початкових класів,

класні керівники

3.

Заходи присвячені річниці визволення Гуляйпільщини від німецьких окупатів

Вересень,

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники, вчителі початкових класів

4.

Участь у олімпіадах І-ІІІ рівнів з правознавства.

Щорічно

Затупник директора школи з наукової роботи.

5.

Проведення тижня, декади громадянського виховання

Жовтень,

щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники, викладачі історії та права.

6.

Проведення заходів до тижня європейської демократії.

Жовтень,

Щорічно

Педагог – організатор, викладачі історії та права.

7.

Проведення виховних заходів народознавчої, етичної спрямованості.

Щорічно

 

Педагог – організатор.

8.

Заходи присвячені річниці визволення України від німецьких окупантів

Жовтень,

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники

9.

Забезпечення роботи гуртків, клубів, секцій відповідно до бажань учнів і їх батьків.

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи.

10.

Екскурсії рідним краєм,  до краєзнавчого музею учнів школи

Щорічно

Класні керівники, вчителі початкових класів

11.

Зустріч із представниками віськкомату.

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи

12.

Учнівська конференція (вибори президента ППР).

Березень 2019 року,

 

Педагог – організатор.

13.

Проведення заходів до річниці Чорнобильської трагедії.

Квітень,

Щороку

Педагог – організатор, класні керівники, вчителі початкових класів.

14.

Проведення тижня, місячника Цивільної оборони.

Квітень,

Щороку

Заступник директора школи з навчально-виховної роботи, класні керівники.

15.

Проведення тижня родини, дня матері.

Травень,

щороку

Педагог – організатор, класні керівники, вчителі початкових класів

16.

Заходи присвячені річниці Перемоги у ІІ Світовій війні.

Травень,

щороку

Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів

17.

Проведення ділових ігор, дискусій та інших заходів, спрямованих на виховання громадянськості.

щороку

Заступник директора школи з виховної роботи

18.

Проведення засідань МО, педрад, семінарів-практикумів, психологічних тренінгів, круглих столів з проблем громадянського виховання.

Щороку

 

Адміністрація школи, педагогічний колектив.

19.

Проведення мистецьких конкурсів.

Щороку

Педагог – організатор

20.

Проведення моніторингового дослідження «Твої моральні якості»,

«Відношення до громадянських цінностей».

 

2020 рік

2022 рік

Заступник директора школи з виховної роботи, психолог школи

21.

Участь у доброчинних акціях.

Щороку

Педагогічний та учнівський колектив.

22.

Проведення науково-практичної конференції по реалізації даної програми.

2019 рік

Адміністрація школи.

23.

Участь школярів у районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах «Мої права», «Знавці права», «Обєднаймося ж, брати мої», «Громадянин».

Протягом року

Заступник директора школи з виховної роботи, заступник з наукової роботи

24.

Висвітлення роботи школи в засобах масової інформації.

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи.

25.

Посвята в громадяни України.

Березень, щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники

26.

Проведення заходів щодо ціннісного ставлення особистості до суспільства :

  • виховні справи, родинні свята на теми: «Моя рідна Україна», «Ми – українці», « Я – маленький громадянин», «Люби і знай свій рідний край»;
  • бібліотечні уроки, усні журнали, літературно-музичні композиції:«Про символіку України», «Україна – полікультурна держава», «Українці в світі», «Країна, в якій я живу», «Гуманістична мораль у громадянському суспільстві»;
  • диспути, шкільні турніри, загальношкільні проекти, конференції, родинні свята: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину», «Культура міжетнічних відносин у полікультурному просторі».

2018-2022 роки

Заступник з виховної роботи, вчителі початкових класів, класні керівники, бібліотекар школи

27.

Розробка шкільних проектів:

«Молодь крокує у Європу та світ»;

«Молодь діє»;

«Громадянська освіта в дії. Молодь. Школа. Громада».

 

2018 рік

2019 рік

2020 рік

Учнівське самоврядування

28.

Робота школи «Лідерів»

Щорічно

Педагог-організатор

29.

Створення куточка історії школи та куточка хліба.

2020 рік

Заступник з виховної роботи, вчитель обслуговуючої праці, вчителі початкових класів

30.

Відзначення Дня толерантності

Щорічно

Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів

31.

Відзначення заходів, присвячених Дню Соборності, річниці подвигу героїв Крут, Дня пам’яті жертв Голокосту.

Січень, щорічно

Вчителі історії, заступник з виховної роботи

32.

Проведення заходів присвячених річниці незалежності України та Конституції України.

Щорічно

 

Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів

33.

Організація роботи учнівського самоврядування.

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи, педагог-організатор.

 

 

VІ. Фінансове забезпечення виконання Програми

Програма виконується за рахунок бюджетних коштів і позабюджетних джерел.

 

VІІ. Механізм виконання Програми та контроль за її виконанням.

Виконання програми покладається на адміністрація школи. програма здійснюється за участю всіх учасників навчально-виховного процесу.

Контроль за виконанням Прогами здійснює рада школи, яка інформує про виконання Програми на загальношкільних зборах (конференції).

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку