Характеристика програми
«Програма громадянського виховання учнів Гуляйпільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на 2018-2022 роки».
2.Підстава для розроблення:
Закон України «Про громадянство України», Концкпція громадянського виховання особистості в умовах рохвитку української державності, Концепція громадянської освіти в школах України, Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»
3.Розробник: адміністрація школи.
4. Мета:
Виховання свідомого, компетентного і відповідального громадянина, який є соціально та політично активною особистістю, повноправним членом громадянського суспільства.
5. Термін виконання: початок 2018 рік, закінчення 2022 рік.
6. Етапи виконання: щорічно
7. Очікувані результати:
Виконання Програми дозволить створити умови для формування громадянина, патріота, професіонала, людини з притиманними їй особистими якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованих на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.
8. Контроль за виконанням:
Рада школи.
Загальні положення
І. Обгрунтування необхідності прийняття Програми
Тенденції розвитку України в руслі демократизації та гуманізації зумовили потребу в розгортанні інноваційних процесів у системі виховання, головною складовою частиною якого є громадянське виховання.
Школа як осередок громадянської освіти має сприяти розвиткові демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико-правових знань, політичних умінь, гідності та відповідальності молодих людей, усвідомленню і визнанню ними демократичних принципів життя та пріоритету прав людини.
Громадянське виховання – це цілісна система, що охоплює всі сфери діяльності, сприяє вихованню свідомості, демократичних цінностей, поваги до принципів і правил життя суспільства.
Дана Програма розроблена у відповідності:
Програма орієнтована на всі навчально-вікові групи учнів, колектив педагогів і батьків.
ІІ. Мета Програми
Формування національно свідомого, компетентного і відповідального громадянина, який є соціально та політично активною особистістю, повноправним членом громадянського суспільства.
ІІІ. Задачі Програми
ІV. Основні направлення по реалізації Програми
V. Заходи по реалізації Програми
громадянського виховання учнів школи
№ п\п |
Назва заходів |
Термін виконання |
Відповідальні |
І. Заходи, направлені на на громадянське виховання в урочний час |
|||
1. |
Проведення уроків, факультативів, гуртків та спецкурсів за державними й авторськими програмами з громадянського виховання: «Громадянська освіта», «Я і україна», «Світова художня культура», «Людина і суспільство», «Практичне право», «Основи економіки», «Екологія рідного краю», «Етика». |
Щорічно
|
Вчителі школи, керівники гуртків, факультативів. |
2. |
Презентація науково-методичної літератури із громадянського виховання |
2018 рік |
Заступник з виховної роботи, бібліотекар школи. |
3. |
Проведення інтегрованих уроків екології і образотворчого мистецтва, літератури і історії, громадянської освіти і світової художньої літератури |
Щорічно
|
Вчителі історії, літератури, музики, екології. |
4. |
Впроваджувати інноваційні технологій, проблемно-діалогічні підходи, активні форми і методи навчання та вихованнядля формування громадянської спрямованості старшокласників. |
2018-2022 роки |
Адміністрація школи, педагогічний колектив |
ІІ. Позакласна діяльність, як умова виховання компетентного і відповідального громадянина в учнів школи |
|||
1. |
Реалізація Програми «Громадсько-активна школа» |
2018-2022 роки |
Адміністрація школи, педагогічний, учнівський та батьківський колективи, громада |
2. |
Створення моделі виховної системи школи та класного колективу на основі громадянських та загальнолюдських цінностей керуючись програмою “Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх закладів України ” |
2018 рік |
Заступник з виховної роботи, вчителі початкових класів, класні керівники |
3. |
Заходи присвячені річниці визволення Гуляйпільщини від німецьких окупатів |
Вересень, Щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів |
4. |
Участь у олімпіадах І-ІІІ рівнів з правознавства. |
Щорічно |
Затупник директора школи з наукової роботи. |
5. |
Проведення тижня, декади громадянського виховання |
Жовтень, щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники, викладачі історії та права. |
6. |
Проведення заходів до тижня європейської демократії. |
Жовтень, Щорічно |
Педагог – організатор, викладачі історії та права. |
7. |
Проведення виховних заходів народознавчої, етичної спрямованості. |
Щорічно
|
Педагог – організатор. |
8. |
Заходи присвячені річниці визволення України від німецьких окупантів |
Жовтень, Щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники |
9. |
Забезпечення роботи гуртків, клубів, секцій відповідно до бажань учнів і їх батьків. |
Щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи. |
10. |
Екскурсії рідним краєм, до краєзнавчого музею учнів школи |
Щорічно |
Класні керівники, вчителі початкових класів |
11. |
Зустріч із представниками віськкомату. |
Щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи |
12. |
Учнівська конференція (вибори президента ППР). |
Березень 2019 року,
|
Педагог – організатор. |
13. |
Проведення заходів до річниці Чорнобильської трагедії. |
Квітень, Щороку |
Педагог – організатор, класні керівники, вчителі початкових класів. |
14. |
Проведення тижня, місячника Цивільної оборони. |
Квітень, Щороку |
Заступник директора школи з навчально-виховної роботи, класні керівники. |
15. |
Проведення тижня родини, дня матері. |
Травень, щороку |
Педагог – організатор, класні керівники, вчителі початкових класів |
16. |
Заходи присвячені річниці Перемоги у ІІ Світовій війні. |
Травень, щороку |
Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів |
17. |
Проведення ділових ігор, дискусій та інших заходів, спрямованих на виховання громадянськості. |
щороку |
Заступник директора школи з виховної роботи |
18. |
Проведення засідань МО, педрад, семінарів-практикумів, психологічних тренінгів, круглих столів з проблем громадянського виховання. |
Щороку
|
Адміністрація школи, педагогічний колектив. |
19. |
Проведення мистецьких конкурсів. |
Щороку |
Педагог – організатор |
20. |
Проведення моніторингового дослідження «Твої моральні якості», «Відношення до громадянських цінностей». |
2020 рік 2022 рік |
Заступник директора школи з виховної роботи, психолог школи |
21. |
Участь у доброчинних акціях. |
Щороку |
Педагогічний та учнівський колектив. |
22. |
Проведення науково-практичної конференції по реалізації даної програми. |
2019 рік |
Адміністрація школи. |
23. |
Участь школярів у районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах «Мої права», «Знавці права», «Об’єднаймося ж, брати мої», «Громадянин». |
Протягом року |
Заступник директора школи з виховної роботи, заступник з наукової роботи |
24. |
Висвітлення роботи школи в засобах масової інформації. |
Щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи. |
25. |
Посвята в громадяни України. |
Березень, щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники |
26. |
Проведення заходів щодо ціннісного ставлення особистості до суспільства :
|
2018-2022 роки |
Заступник з виховної роботи, вчителі початкових класів, класні керівники, бібліотекар школи |
27. |
Розробка шкільних проектів: «Молодь крокує у Європу та світ»; «Молодь діє»; «Громадянська освіта в дії. Молодь. Школа. Громада». |
2018 рік 2019 рік 2020 рік |
Учнівське самоврядування |
28. |
Робота школи «Лідерів» |
Щорічно |
Педагог-організатор |
29. |
Створення куточка історії школи та куточка хліба. |
2020 рік |
Заступник з виховної роботи, вчитель обслуговуючої праці, вчителі початкових класів |
30. |
Відзначення Дня толерантності |
Щорічно |
Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів |
31. |
Відзначення заходів, присвячених Дню Соборності, річниці подвигу героїв Крут, Дня пам’яті жертв Голокосту. |
Січень, щорічно |
Вчителі історії, заступник з виховної роботи |
32. |
Проведення заходів присвячених річниці незалежності України та Конституції України. |
Щорічно
|
Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів |
33. |
Організація роботи учнівського самоврядування. |
Щорічно |
Заступник директора школи з виховної роботи, педагог-організатор. |
VІ. Фінансове забезпечення виконання Програми
Програма виконується за рахунок бюджетних коштів і позабюджетних джерел.
VІІ. Механізм виконання Програми та контроль за її виконанням.
Виконання програми покладається на адміністрація школи. програма здійснюється за участю всіх учасників навчально-виховного процесу.
Контроль за виконанням Прогами здійснює рада школи, яка інформує про виконання Програми на загальношкільних зборах (конференції).