Програма "Превентивного виховання"

Про матеріал
Проблема превентивного виховання актуальна в усьому світі. В рамках ЮНЕСКО це одна з найпріоритетніших проблем світової науки в системі психолого-педагогічних, правових, соціологічних досліджень. Особливої гостроти проблема превентивного виховання набуває в Україні, оскільки наявна тенденція зростання різних деструктивних явищ у молодіжному середовищі, загострення соціально-економічних, психолого-педагогічних та медико-біологічних факторів, що викликають негативні прояви в поведінці неповнолітніх. Тому проблема превентивності у навчально-виховному процесі об’єктивно виступає на перший план.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

ПРЕВЕНТИВНОГО  ВИХОВАННЯ

                 УЧНІВ ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ  СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ

                 ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ  ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ

НА ПЕРІОД 2018 – 2022 РОКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика програми

 

  1. Назва:

«Програма превентивного виховання учнів Гуляйпільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на 2018-2022 роки».

 

2.Підстава для розроблення:

Конвенція про права дитини, Закон України «Про охорону дитинства»,  

Указ Президента України «Про національну програму правової освіти населення»,  Закон України «Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян», Програма правової освіти населення на 2017-2021 роки, план заходів щодо реалізації Концепції розвитку кримінальної юстиції щодо рнеповнолітніх у Гуляйпільському районі на 2017-2021 роки, комплексний план заходів щодо профілактики правопорушень у Гуляйпільському районі на 2017-2022 роки

 

3.Розробник:

Адміністрація школи.

 

4. Мета:

  • забезпечення відповідального ставлення до особистого здоров'я в учнів, формування і розвиток особистості, здатної керувати своєю  поведінкою  в  системі  небезпечних  явищ,  накопичення відповідних  знань  і  вмінь, усвідомлення  потреб  і  мотивів, визначення ціннісних орієнтацій;
  •  навчання, виховання і самовиховання кожної дитини;
  • пропагувати  здоровий  спосіб  життя.  Викликати  у  вихованців негативне  ставлення  до  вживання  алкоголю, тютюнопаління, які завдають великої шкоди здоров'ю;
  • формування  правової  свідомості,  почуттів,  що  регулюють поведінку,  законності  обраної  мети,  правомірності  шляхів  її реалізації,  справедливості,  активної  протидії  порушникам законів нашої країни; підвищення правової культури;
  • попередження асоціальних проявів, профілактика вживання наркотичних речовин;
  • статеве виховання, досягнення сталої і відповідальної поведінки,  сформованості  імунітету  до  негативних  впливів соціального оточення

 

      5. Термін виконання:

Початок 2018 рік, закінчення 2022 рік.

 

 

6. Етапи виконання:

щорічно

 

7. Очікувані результати:

Виконання Програми дозволить вихованцям оволодіти знаннями, уміннями, навичками свідомої, позитивної поведінки, подолати соціальну апатію;.створити сприятливі умови для формування й розвитку особистісті із активною громадянською позицією, здатну змінити на краще своє життя й життя своєї країни.

 

8. Контроль за виконанням:

Рада школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальні положення

І Обгрунтування необхідності

прийняття Програми

        Інтеграція  України  до  Європейського  та  світового  простору викликала  необхідність  переглянути  деякі  підходи  до  виховання учнів,  проаналізувати  проблеми  профілактики  паління,  вживання алкоголю,  інших  наркотичних  речовин,  розповсюдження ВІЛ/СНІДу.

       Проблема превентивного виховання актуальна в усьому світі. В рамках  ЮНЕСКО  це  одна  з  найпріоритетніших  проблем  світової науки  в  системі  психолого-педагогічних,  правових,  соціологічних досліджень.

       Особливої гостроти проблема превентивного виховання набуває в  Україні,  оскільки  наявна  тенденція  зростання  різних деструктивних  явищ  у  молодіжному  середовищі,  загострення соціально-економічних,  психолого-педагогічних  та  медико-біологічних факторів, що викликають негативні прояви в поведінці неповнолітніх.  

       Тому проблема превентивності у навчально-виховному процесі  об’єктивно виступає на перший план.
Дана Програма розроблена у відповідності:

  • Конвенції про права дитини;  
  • Закону України «Про охорону дитинства»;  
  • Указу Президента України «Про національну програму правової освіти населення»;  
  • Закону України «Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян»;
  • Програми правової освіти населення на 2017-2021 роки;
  • плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку кримінальної юстиції щодо рнеповнолітніх у Гуляйпільському районі на 2017-2021 роки;
  • комплексного плану заходів щодо профілактики правопорушень у Гуляйпільському районі на 2017-2021 роки,;

Превентивне виховання передбачає реалізацію заходів, спрямованих на попередження злочинів і злочинності, вдосконалення способу життя учнів без порушень норм моралі; розвиток умов, що сприяють збереженню здоров’ю та життя дітей, виявлення негативних змін у поведінці учнів, вивчення причин і умов, що сприяють скоєнню злочину, попередження їх полальшого розвитку; організацію змістовного дозвілля, поліпшення роботи з підлітками з девіантною поведінкою, надання їм допомоги у самовихованні.

Основними принципами реалізації Програми є:

1.  Принцип  моральної  рівності  усіх  членів  колективу.

2.  Принципи  довіри  та  взаємоповаги. 

3.  Принцип  зворотного  морального  зв’язку.

4.  Принцип  постійного  морального  стимулювання  та

заохочення  активності  усіх  членів  колективу  з  урахуванням

важливості і складності завдань.

5.  Принцип  надійного  морального  захисту

Функції превентивного виховання:

  • діагностично-пргностична;
  • корекційно-реабілітаційна;
  • освітнньо-консультативна;
  • організаційно-методична;

Здійсненню превентивного виховання сприяють психолого-педагогічна профілактика та корекція відхилень у поведінці учнів, використання нестандартних форм виховання, допомога соціально дезадаптованим категоріям дітей, профілактика дитячої бездоглядності, просвітницька робота щодо запобігання поведінці, наркоманії, алкоголізму, захворюваності на ВІЛ\СНІД та хворобам, що передаються статевим шляхом; правильне статеве виховання.

 Програма орієнтована на всі навчально-вікові групи учнів, колектив педагогів і батьків.

ІІ Мета Програми

  • забезпечення відповідального ставлення до особистого здоров'я в учнів, формування і розвиток особистості, здатної керувати своєю  поведінкою  в  системі  небезпечних  явищ,  накопичення відповідних  знань  і  вмінь, усвідомлення  потреб  і  мотивів, визначення ціннісних орієнтацій;
  • навчання, виховання і самовиховання кожної дитини;
  • пропагувати  здоровий  спосіб  життя.  Викликати  у  вихованців негативне  ставлення  до  вживання  алкоголю, тютюнопаління, які завдають великої шкоди здоров'ю;
  • формування  правової  свідомості,  почуттів,  що  регулюють поведінку,  законності  обраної  мети,  правомірності  шляхів  її реалізації,  справедливості,  активної  протидії  порушникам законів нашої країни; підвищення правової культури;
  • попередження асоціальних проявів, профілактика вживання наркотичних речовин;
  • статеве виховання, досягнення сталої і відповідальної поведінки,  сформованості  імунітету  до  негативних  впливів соціального оточення

 

ІІІ Задачі Програми:

  • створення умов для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному  розвитку,  виробленню  стійкості  до  негативних впливів;
  • формування  правового  світогляду  підлітків,  попередження правопорушень серед учнів;
  • набуття  учнями знань,  умінь  і  навичок  реалізації  здорового способу життя та профілактика вживання наркотичних речовин, алкоголю;
  • попередження випадків травматизму;
  • підвищення обізнаності учнів щодо проблеми ВІЛ/СНІДу.

Програма розрахована на 2018-2022роки.

 

ІV Основні напрями по реалізації Програми

1.Превентивне виховання у навчально-виховному процесі.

2.Профілактика правопорушень серед неповнолітніх.

3.Утвердження здорового способу життя, профілактика тютюнопаління, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин.

4.Соціально-правовий захист вихованців.

 

V Заходи по реалізації превентивного виховання учнів школи

 

  1. Превентивне виховання у навчально-виховному процесі.

 

п\п

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальні

1.

Проведення уроків, факультативів, гуртків, курсів за вибором, додаткових занять за державними й авторськими програмами з превентивного виховання: «Практичне право», «Громадянська освіта», «Медицина», «Основи здоровя».

Щорічно

Викладачі навчальних дисциплін,

керівники факультативів, гуртків.

2.

Проведення інтегрованих уроків правознавства і літератури по правовій тематиці

Щорічно

 

Вчителі літератури і правознавства

3.

Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду із зазначеної проблеми

2018-2022 роки

Адмінітрація школи, педагогічний колектив

4.

Вивчення та апробація сучсних педагогічних технологій з превентивного виховання

2018-2022роки

Заступник з виховної роботи, педагогічний колектив

5.

Презентація науково-методичної літератури з превентивного виховання

2018 рік

Заступник директора школи з виховної роботи.

6.

Складання спільного плану роботи із правоохоронними органами, соціальними службами, медпрацівниками для подальших зустрічей з учнями та проведення лекцій.

Щорічно.

Заступник директора школи з виховної роботи.

7.

Участь у олімпіадах І-ІІІ рівнів з правознавства.

Щорічно

Затупник директора школи з наукової роботи.

8.

Участь школярів у районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах «Мої права», «Знавці права», «Стоп насильству».

Протягом року

Заступник директора школи з виховної роботи, заступник директора з наукової роботи.

9.

Проведення індивідуальних та групових консультацій з різних галузей права.

Протягом року

Адміністрація школи

10.

Організувати чергування у школі учнів 8-11 класів, вчителів, адміністрації.

Щорічно

Заступник директора школи з навчально-виховної роботи,педагог-організатор.

11.

Оформлення куточка «Закон і ми».

Щорічно

Педагог-організатор, вчитель історії та права.

12.

Організувати заняття для батьків проблемних учнів.

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники, психолог.

 

 

  1. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх

 

п\п

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальні

1.

Проведення місячника правової роботи.

Листопад

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники, викладачі історії та права.

2.

Організувати роботу ради профілактики правопорушень.

Щорічно

 

Адміністрація школи.

3.

Участь навчального закладу у профілактичній операції «Урок», «Бій курінню»

Щорічно

 

Адміністрація,

колектив школи.

4.

Організація роботи учнівського самоврядування (міністерство юстиції та внутрішніх справ).

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи, педагог-організатор

5.

Організація учнівських акції «Молодь проти злочинності та насильства», «Життя без паління», «Сніду – НІ!», «Вибирай сам: бути здоровим чи курити?», «Здоров’я дітей – здоров’я нації».

Щорічно.

Педагог-організатор, класні керівнки.

6.

Проведення правового лекторію для батьків та учнів із залученням спеціалістів кримінальної міліції, служби у справах сімї, ценру соціальних служб для молоді.

Двічі на семестр

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники

7.

Щоденно виявляти конкретні причини пропусків занять учнями, оперативно вживати заходи виховного впливу на підлітків, які здійснюють пропуски занять без поважних причин.

Протягом року

Адміністрація школи, класні керівники.

8.

Постійно діюча викладка літератури у шкільній бібліотеці «Вивчаємо свої права та обов’язки».

Протягом року

Бібліотекар школи.

9.

Проведення заходів до Дня прав людини

Грудень

Щорічно

Викладачі історії та права.

10.

Робота «Скриньки довіри».

Протягом року

Психолог школи

11.

Створення прес-клубу «Лідер»

2018 рік

ІІ півріччя

Заступник з виховної роботи.

12.

Створення інформаційного банку учнів з девіантною поведінкою

Щороку

 

Заступник з виховної роботи, громадський інспектор.

13.

Проведення засідань МО, педрад, семінарів-практикумів, психологічних тренінгів, круглих столів з проблем превентивного виховання.

Щороку

 

Адміністрація школи, педагогічний колектив.

14.

Проведення тематичних годин спілкування, виховних заходів, ділових ігор, дискусій, круглих столівіз використанням ІКТ з метою підвищення рівня правової освіти вихованців

Щорічно

Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів.

15.

Проведення моніторингів:

«Сформованість правової самосвідомості»;

«Визначення адикватної поведінки школярів»;

«Моя правова обізнаність».

 

2018 рік

 

2019 рік

 

2020 рік

Заступник з виховної роботи, психолог.

 

 

  1. Утвердження здорового способу життя, профілактика тютюнопаління, вживаня алкогольних напоїв та

 наркотичних речовин

 

№ п\п

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальні

1.

Створення банку наукової та методичної літератури щодо ведення здорового способу життя

2018 рік

Заступник директора школи з виховної роботи, бібліотекар школи.

2.

Участь у районному конкурсі «Молодь обирає здоровий спосіб життя».

Березень,

щороку

Педагог – організатор.

3.

Проведення заходів до Міжнародного дня боротьби зі СНІДом.

Грудень

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники

4.

Проведення тренінгів:

 «Позитивне підкріплення відносин з однолітками»,

 «Підтримка оптимістичних поглдяів на життя,

 «Молодь обирає здоровий спосіб життя».

 

2019рік

 

2020 рік

 

2021 рік

Заступник директора школи з виховної роботи, педагог – організатор, психолог.

5.

Організовувати змістовний відпочинок для учнів, проводити тематичні вечори, конкурси, дискотеки.

Щороку

 

Заступник директора школи з виховної роботи, педагог – організатор, класні керівники.

6.

Проведення заходів до Міжнародного дня боротьби з курінням.

Жовтень

Щороку

Заступник директора школи з виховної роботи, класні керівники.

7.

Цикл бесід «Азбука здоровя» для учнів 1-11 класів

Протягом року

Медична сестра школи

8.

Проведення місячника боротьби з туберкульозом.

Лютий

Щорічно

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники

9.

Проведення лекторію для батьків та учнів із залученням лікарів ЦРЛ

Двічі на семестр

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники

10.

Вивчення науково-методичного та практичного досвіду «Школи сприяння здоровю»

Протягом року

Заступник директора школи з виховної роботи,

класні керівники

11.

Проведення семінару на тему: «Культура здоров’я як основа життя і людського життя »

2019 рік

Заступник директора школи з виховної роботи.

12.

Моніторинг стану здоровя учнів

Щороку

Медична сестра

13.

Проведення конференції для батьків на тему: «Роль сімї у формуванні свідомої потреби у здоровї»

2020 рік

Заступник директора школи з виховної роботи.

14.

Випуск інформаційних бюлетнів щодо профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу та формування здорового способу життя в учнів школи.

Щороку

 

Медична сестра

15.

Створити в шкільній бібліотеці добірку спеціалізованої літератури з питань профілактики ВІЛ-інфекції/

СНІДу та формування здорового способу життя в учнів школи.

Протягом року

Бібліотекар школи

16.

Активізувати роботу в рамках превентивних проектів „Школа проти СНІДу” та „Молодь за здоровя”.

Протягом року

Заступник з виховної роботи, тренери програми

 

  1. Соціально-правовий захист вихованців.

 

№ п\п

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальні

1.

Робота психологічної служби:

- коригування деструктивно-формуючого впливу довкілля, профілактична робота щодо запобігання кризових станів особистості дитини;

- робота з розвитку реабілітаційного та виховного потенціалу сім’ї;

Щорічно

Психолог.

2.

Обстеження матеріально-побутових умов проживання важковиховуваних дітей, дітей – сиріт, дітей з багатодітних, малозабезпечених, неблагополучних сімей.

Щорічно

Адміністрація школи, інспектор з охорони дитинства.

3.

Профілактична робота щодо превентивного

запобігання фактів фізичного і психічного насильства щодо дитини з боку оточуючих;

Щороку

Комісія з питань розгляду й ухвалення рішень по зверненнях зі скаргами на насильство в родині

4.

Робота суду  правосуддя по захисту прав особистості.

Протягом року

Органи учнівського самоврядування

5.

Організація заходів соціальної допомоги та соціального захисту щодо дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей із неблагополучних та малозабезпечених сімей.

Щорічно

Адміністрація школи, інспектор з охорони дитинства.

6.

Підготовка психологічних рекомендацій для батьків щодо соціальної адаптації учнів

Вересень, щороку

Психолог.

7.

Моніторинг зайнятості учнів у позаурочний час

Щороку

Заступник з виховної роботи, вчителі початкових класів, класні керівники.

8.

Вивчення рівня вихованості учнів.

Щороку

Заступник з виховної роботи, вчителі початкових класів, класні керівники.

9.

Організація постійно діючого семінару «Створення позитивного психологічного мікроклімату на уроці»

2018 рік

Психолог

10.

Проведення засідання педагогічної ради на тему: «Соціально-правовий захист дитини як важлива складова навчально-виховного процесу»

2021рік

Заступник з виховної роботи, громадський інспектор

 

VІ Фінансове забезпечення виконання Програми

Програма виконується за рахунок бюджетних коштів і позабюджетних джерел.

 

 

VІІ Механізм виконання Програми та контроль за її виконанням.

Виконання програми покладається на адміністрацію школи. Програма здійснюється за участю всіх учасників навчально-виховного процесу.

Контроль за виконанням Прогами здійснює рада школи, яка інформує про виконання Програми на загальношкільних зборах (конференції).

 

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку