Програма гуртка "Юний хімік"

Про матеріал
Програма гуртка "Юний хімік" розрахована на 34 години + календарно-тематичне планування. Розрахована для учнів 7-8 класів, передбачає як теоретичний матеріал, так і виконання експерименту.
Перегляд файлу

 

 

Міністерство освіти і науки України

Сватківська загальноосвітня школа І-ІІІступенів

Гадяцької районної ради Полтавської області

 

 

   

 

     «Затверджую»

 

Директор школи

.................. П.В.Дудка

«.......»........2018

.

 

 

 

 

 

 

 

Програма і план роботи гуртка

«Юний хімік»

 

 

 

 

    Керівник гуртка

              Гайдук Н.П. вчитель хімії

 

 

 

 

 

 

 

Сватки - 2018

 

 

 

 

 

Пояснююча записка

 

Пропонована програма хімічного гуртка «Юний хімік» орієнтована на учнів 7-9 класів, тобто дітей того віку, в якому цікавість до оточуючого світу велика, а спеціальних знань не достатньо. У зв’язку з цим гурткові заняття по цій програмі допоможуть розв’язати наступні завдання:

  • закріпити позитивну мотивацію навчання в школі;
  • здійснювати педагогічне стимулювання навчально-пізнавальної діяльності;
  • розширити коло знань про навколишній світ;
  • здійснювати екологічне та валеологічне виховання;
  • виховувати хімічну культуру учнів;
  • поглиблювати знання учнів з хімії;
  • формувати навички та уміння проводити наукове дослідження;
  • розвивати навички роботи з хімічним посудом та реактивами;
  • працювати з обдарованими дітьми.

Програма розрахована на 34 години протягом одного навчального року.

Кожне заняття пов’язане з набуттям практичного навичку обережної роботи з речовинами і одержанням нових корисних в житті відомостей про речовини будь-якої природи.

Матеріальна база – стандартні шкільні хімічні реактиви та різноманітні об’єкти навколишнього світу (грунт, річкова та кранова вода, молоко, шипшина, цитруси).

Практично значущими результатами такого гуртка можуть стати підготовка до хімічного вечора для молодших школярів та доповіді учнів (стендові та усні) про результати своїх досліджень.

 

 

 

Літературні джерела

  1. Гостев М.М. Экспериментальная работа учащихся в химическом кружке. – М.: Учпедгиз, 1959. – 198 с.
  2. Грабецкий А.А., Парменов К.Я. Учебное оборудование по химии для средней школы. – М.: АПН РСФСР, 1955. – 217 с.
  3. Ольгин О. Опыты без взрывов. – М.: Химия, 1986 – 192 с.
  4. Степин Б.Д. Занимательные задания и эффектные опыты по химии. – М.: Дрофа, 2002. – 432 с.
  5. Шкурко Д. Забавная химия. – Л.: Детская литература, 1976. – 66 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма хімічного гуртка «Юний хімік»

Вступ (3 год.)

 Правила безпеки життєдіяльності при роботі в кабінеті хімії, під час хімічних дослідів.

Хімічний посуд та основні прилади кабінету хімії. Обробки пробок і скляних трубок. Виготовлення приладу для збирання газу і перевірка його на герметичність. Ознайомлення з основними прийомами наукової організації праці. Вимірювання в хімії; визначення маси речовин, густини, об’єму, температури.

Практичні роботи: «Виготовлення приладу для збирання газу і перевірка його на герметичність.», «Визначення обєму тіл правильної і неправильної форми»

 

Тема 2. Титрометричний метод аналізу. (5 годин)

Титрометрія. Сутність методу. Правила проведення титрометричного аналізу. Приготування стандартних розчинів. Визначення концентрації речовини титрометричним методом аналізу. Індикатори.

. Практичні роботи: «Визначення твердості води», «Визначення кислотності середовища за допомогою природніх індикаторів»

 

Тема 3. Вода і грунт. (5 годин)

Основні характеристики та показники якості води і грунту. Види грунтів Дослідження мінеральної (покупної), дитячої (для малят) та водопровідної води. Дослідження грунтів своєї місцевості.

Практичні роботи: «Визначення вмісту нітратів у воді.», «Визначення кислотності грунтів»

 

Тема 4 «Розчини» (6 год. )

Розчини в природі і в побуті. Виготовлення розчинів з певною масовою часткою розчиненої речовини (певної концентрації). Насичені і ненасичені розчини Молоко. Основні характеристики та показники якості молока. Значення молока для людини. Дослідження пастеризованого та домашнього молока.

Лабораторний дослід «Таємне письмо» (використання насиченого розчину калій нітрату). «Підводний сад».

Практичні роботи: «Виготовлення розчинів з певною масовою часткою розчиненої речовини (певної концентрації), «Вирощування кисталів»,

 « Дослідження пастеризованого та домашнього молока.»

Розрахункові задачі: «Обчислення масової частки речовині в розчині»

 

Тема 6. Вітаміни . (4години)

Вітаміни. Поширення вітамінів в продуктах рослинного і тваринного походження. Вітамін С. Фізичні та хімічні властивості. Вміст вітаміну С в продуктах харчування. Значення вітаміну для людини. Дослідження вітаміну С в продуктах харчування.

Практичні роботи: « Визначення вмісту вітаміну С в овочах і фруктах», «Визначення вмісту вітаміу С в продуктах дитячого харчування»

Міні-проект «Вітаміни на службі здоровʼя»

 

Тема 7. «Речовини та препарати побутової хімії» (4 год)

 Речовини та препарати побутової хімії.  Безпека життєдіяльності при роботі з ними.

 Лабораторний дослід «Чарівна паличка».

Практичні роботи: Приготування розчинів для миття стекол, полірованих поверхонь, керамічної плитки», «Виведення плям органічного і неорганічного походження за допомогою речовин побутової хімії», «Ознайомлення з інструкціями до медичних препаратів та речовин побутової хімії»

 

Тема 8. Хімія і екологія (6 год)

Негативний вплив продіктів хімічного виробництва на докілля. Роль хімії у вирішенні екологічних проблем.

Навчальні проекти:  «Відходам – друге життя», «За життя - без сміття».

Акція « Ми за чисті узбіччя»

Театралізоване свято для молодших школярів «Хімічний колобок».

Презентація роботи гуртка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування хімічного гуртка

«Юний хімік»

№ п.п.

Тема і зміст заняття

К-ть

Год.

Дата пров.

1

Вступ (3 год.)

Правила безпеки життєдіяльності при роботі в кабінеті хімії, під час хімічних дослідів.

1

 

2

Хімічний посуд та основні прилади кабінету хімії. Обробки пробок і скляних трубок.

Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Виготовлення приладу для збирання газу і перевірка його на герметичність.»,

1

 

3

Вимірювання в хімії; визначення маси речовин, густини, об’єму, температури.

 Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Визначення обєму тіл правильної і неправильної форми»

 

1

 

 

4

Тема 2. Титрометричний метод аналізу. (5 годин)

Титрометрія. Сутність методу. Правила проведення титрометричного аналізу. Приготування стандартних розчинів

1

 

5

Визначення концентрації речовини титрометричним методом аналізу.

 Практична робота: «Визначення твердості води»

1

 

6, 7

Індикатори.

Інструктаж з БЖД

 Практична робота: «Визначення кислотності середовища за допомогою природніх індикаторів»

 

2

 

8

Розвязування задач

1

 

 

9

Тема 3. Вода і грунт. (5 годин)

Основні характеристики та показники якості води

1

 

10,11

Дослідження мінеральної (покупної), дитячої (для малят) , колодязьньої та водопровідної води.

Інструктаж з БЖД.

Практича робота: «Визначення вмісту нітратів у воді.»

2

 

12

Грунт.  Види грунтів

Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Визначення кислотності грунтів»

 

1

 

13

Розвязування задач

1

 

 

14

Тема 4 «Розчини» (6 год. )

Розчини в природі і в побуті. Виготовлення розчинів з певною масовою часткою розчиненої речовини (певної концентрації).

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід «Таємне письмо» (використання насиченого розчину калій нітрату), «Підводний сад».

 

 

1

 

15

Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Виготовлення розчинів з певною масовою часткою розчиненої речовини (певної концентрації)

1

 

16

Насичені і ненасичені розчини.

Інструктаж з БЖД

Практична робота «Вирощування кристалів»

1

 

17

Молоко. Основні характеристики та показники якості молока. Значення молока для людини.

Інструктаж з БЖД

Практична робота: « Дослідження пастеризованого та домашнього молока.»

1

 

18,19

Розрахункові задачі «Обчислення масової частки речовини в розчині»

2

 

 

20

 

Тема 6. Вітаміни . (4години)

Вітаміни. Поширення вітамінів в продуктах рослинного і тваринного походження

 Міні-проект «Вітаміни на службі здоровʼя»

 

1

 

21

Вітамін С. Фізичні та хімічні властивості. Вміст вітаміну С в продуктах харчування. Значення вітаміну для людини. Дослідження вітаміну С в продуктах харчування.

1

 

22

Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Визначення вмісту вітаміу С в овочах і фруктах»

 

1

 

23

Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Визначення вмісту вітаміу С в продуктах дитячого харчування»

 

1

 

24

Тема 7. «Речовини та препарати побутової хімії» (4 год)

 Речовини та препарати побутової хімії.  Безпека життєдіяльності при роботі з ними.

Інструктаж з БЖД

 Лабораторний дослід «Чарівна паличка».

 

1

 

25

Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Ознайомлення з інструкціями до медичних препаратів та речовин побутової хімії»

 

1

 

26

Інструктаж з БЖД

Практична робота: «Приготування розчинів для миття стекол, полірованих поверхонь, керамічної плитки»

 

1

 

 

28

Тема 8. Хімія і екологія (6 год)

Негативний вплив продуктів хімічного виробництва на докілля. Роль хімії у вирішенні екологічних проблем

1

 

29

Навчальний проект: «Відходам – друге життя»,

 

1

 

30

Навчальний проект:  «За життя - без сміття».

 

1

 

31

Акція « Ми за чисті узбіччя»

 

1

 

32,33

 Підготовка і проведення Театралізованого свята для молодших школярів «Хімічний колобок»

 

2

 

34

Презентація роботи гуртка

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список учнів хімічного гуртка «Юний хімік»

 

№ з/п

Прізвище , імя учня

Клас

1

Коцар Анастасія

 

 

7

2

Мельник Дмитро

7

3

Савірська Нона

7

4

Альохін Руслан

 

8

5

Гребінченко Едуард

8

6

Сіренко Андрій

 

8

7

Шаповал Олеся

 

8

8

Алещенко Аліна

 

9

9

Калько Владислав

 

9

10

Марченко Анжеліка

 

9

11

Сватківський Едуард

 

9

12

Синепол Віталіна – староста гуртка

 

9

13

Стіба Анастасія

 

9

14

Харченко Ірина

 

9

15

Микитенко Станіслав

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міністерство освіти і науки України

Сватківська загальноосвітня школа І-ІІІступенів

Гадяцької районної ради Полтавської області

 

 

   

 

     «Затверджую»

 

Директор школи

.................. П.В.Дудка

«.......»........2018

.

 

 

 

 

 

 

 

Програма і план роботи гуртка

«Юний натураліст»

 

 

 

 

    Керівник гуртка

              Гайдук Н.П. вчитель хімії

 

 

 

 

 

 

 

Сватки - 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Ставлення до довкілля формується в процесі взаємодії емоційної, інтелектуальної та вольової сфер психіки дитини. Зміст навчального матеріалу знайомить юннатів із представникам флори і фауни рідного краю; умовами існування, які необхідні для живих істот; елементарними відомостями про взає­модію живої та неживої природи; значенням природи в житті людини; вчить дітей орієнтуватися в найближчому природному середовищі.

Програма «Юний натураліст» реалізується в гуртку еколого-природничого напряму. Передбачає 1 рік навчання - початковий рівень –34год. на рік, 1 год на тиждень.. Наповнюваність гуртка – 15 вихованців.

Мета програми:

  • формування у юннатів розуміння взаємо­зв’язку природних явищ;

       вироблення вмінь ведення фенологічних спо­стережень;

  • активізація  пізнавальної та творчої діяльності дітей;
  • розвиток знань, що сформувались у юннатів під час вивчення природознавства в школі та з життєвого досвіду;
  • виховання екологічно грамотної поведінки в природі.

 Основні завдання:

  • засвоєння знань про типових представників рослинного і тваринного світу рідного краю;
  • усвідомлення дітьми значення фенологічних спостережень;
  • забезпечення екологічного виховання і навчання, формування відповідального ставлення до природи і готовності до активних дій щодо її охо­рони;
  • формування вміння догляду за об’єктами живої природи;
  • досягнення розуміння  у юннатів практичного значення природоохоронних знань.

Програма побудована на основі загальнодидактичних принципів (науковості, систематичності, доступності, послідовності, зв’язку навчання з життям). У ній відображено і специфічні принципи (краєзнавчий, сезонності, народознавчий). Програма передбачає ознайомлення дітей із рослинним і тваринний світом, метеорологічними явищами. Це дає змогу вихованцям орієнтуватися в природному середовищі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та формувати екологічно доцільну поведінку в природі.

Змістом даної програми: передбачено теоретичне та практичне певних навичок щодо ведення фенологічних спостережень і досліджень. Кожний розділ програми передбачає обов’язковий зв’язок теоретичних занять із безпосереднім спілкуванням з природою (проведення екскурсій, фенологічних спостережень, практичних робіт).

Практичні роботи проводять як у приміщенні (кабінеті), так і в куточку живої природи та безпосередньо на природі.

У кабінеті передбачається робота з розвитку вмінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі, проведення елементарних дослідів; у куточку живої природи –  розвиток умінь і навичок догляду за рослинами та тваринами, проведен­ня фенологічних спостережень.

Практичні заняття на природі сприяють розвитку в юннатів практичних природоохоронних умінь (годування птахів узимку, участь в акціях «Годівничка», «Пролісок», тощо).

Головним у програмі є принцип науковості, який реалізується в процесі формування понять про природу та природні явища. Крім того, всю її (програму) пронизує тема краси природи, її охорони, утверджується думка: через прекрасне в природі до прекрасного в людині.

У програмі заплановано використання різноманітних форм і методів подачі матеріалу. Форми організації навчального (ігрового) простору - гру­пова і міжгрупова взаємодія.

Організаційні форми: екскурсія, відеолекторій, конкурс, акція, практична робота тощо.

Методи навчання: інтерактивні, евристичні, репродуктивні, рефлексивні,  наочні.

 Проводяться виставки малюнків, інсценування казок, тематичні вечори, вихованці беруть участь у масових всеукраїнських природоохоронних заходах «Птах року», «Міжнародний день Землі», «Всесвітні дні обліку птахів».

Перевірка й оцінювання знань і вмінь юннатів

На занятті: виконання інтелектуальних і практичних завдань, різноманітних за типологією та рівнем складності, ведення щоденників фенологічних спостережень.

Після вивчення матеріалу: участь у конкур­сах, розроблення індивідуальних проектів, оформлення колекцій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Зміст програми
1. Вступ

Теоретична частина .Ознайомлення гуртківців з планом роботи. Значення знань з природознавчих дисциплін у природоохоронній діяльності людини.  Людина – частина природи. Значення природи в житті людини Вплив людини на природу.

Практична частина. Екскурсія до парку. Знайомство з природою.

2. Сезонні зміни в природі. Ведення фенологіч­них спостережень

Теоретична частина. Основні правила веден­ня фенологічних спостережень. Календар природи та щоденник фенологічних спостережень: Значен­ня сезонних явищ для господарської діяльності людини.

Осінь у лісі. Відліт птахів. Підготовка тварин до зими. Осінні зміни в житті водоймищ.

Дарунок осені – гриби. Різноманітність грибів. Правила  їх збирання. Перша допомога при отруєнні грибами.

Життя тварин узимку. Визначення слідів на снігу. Життя під водою.

Рослини-первоцвіти.  Ранньоквітучі весняні рослини та їх охорона.  

Тварини навесні. Народження малят у тварин. Приліт птахів. 

Комахи весною.

Літо на порозі. Вивчення розвитку земноводних на прикладі жаби.

 Практична частина. Екскурсії

1. Осіння екскурсія на природу. Зміни в неживій природі та їх вплив на живу природу. Листопад. Зміна забарвлення листків. Збирання природного матеріалу.

2. Екскурсія до місцевого парку з метою визначення дереві кущів у безлистому стані.

3.  Зимова екскурсія на екологічну стежку з метою вивчення пристосувань рослин до зими.  Особливості хвойних дерев і кущів.

4. Весняна екскурсія до місцевого парку. Пробудження дерев і кущів від зимового сну. Сокорух, розпускання бруньок.

Природоохоронна робота

  • Участь у великому зимовому обліку птахів. Виготовлення годівниць.Пташина їдальня. Підгодівля птахів.
  • Участь у проведенні свят: «День зимуючих птахів», «День зустрічі птахів».
  • Виготовлення листівок на захист первоцвітів.

 

3. Рослинний світ рідного краю

Теоретична частина. Різноманітність рослинного світу. Рослини-гіганти та рослини-карлики. Основні ознаки рослин. Роль і значення рослин у природі та в житті людини.

Культурні та дикорослі рослини. Кімнатні рослини. Правила догляду за ними. Отруйні рослини: блекота, дурман. Перша допомога при отруєнні.

Рослини-символи України.

 Практична частина. Ознайомлення з гербаріями та натуральними живими наочними   об’єктами з метою визначення пристосувань рослин до життя в природі.

Дослідницька робота

  • Спостереження за проростанням насіння квасолі та розвитком сходів пшениці.
  • Вивчення впливу світла, тепла, води на розвиток рослин на прикладі кімнатних рослин.

Екскурсія в парк з метою вив­чення ознак дерев, кущів і трав’янистих рослин, розташування рослин та їх угруповань.

 

4. Тваринний світ України

Теоретична частина. Різноманітність тварин. Значення тварин у природі та в житті людини. Як тварини пристосувалися до життя в природі.

Зв’язок між рослинним і тваринним світом. Ланцюг живлення. Причини, які порушують ланцюг живлення: вплив неживої та живої природи, дії людини.

Ознайомлення з тваринним світом краю (типові представники, їх характеристика).

Тварини у творчості українського народу.

Практична частина. Практичні роботи

1. Ведення щоденника спостережень за особливостями поведінки тварин живого куточка.

2. Спостереження за змінами видового складу птахів восени та навесні. Участь у всесвітніх днях спостережень за птахами.

3. Демонстрація навчальних відеофільмів.

4. Проведення екологічних ігор.

Природоохоронна робота

  • Участь в акції «Птах року».
  • Конкурс малюнків на захист безпритульних тварин.

.

5. Ліс — зелене багатство країни, його збереження й охорона

Теоретична частина. Ліс і його значення в природі та житті людини. Типи лісів. Охорона лісів.

Практична частина. Природоохоронна робота

1. Участь у «Міжнародному дні Землі».

2. Проведення екологічних ігор: «Загадковий ліс», «Звуки лісу».

 Екскурсія в парк для ознайомлення з основними породами дерев і кущів навколишньої місцевості, їх характеристикою, розповсюдженням, біологічними властивостями та господарським значенням.

6. Охорона природи

Теоретична частина. Охорона природи в Україні. Державні постанови про охорону природи. Пам’ятні природні місця України.

Причини скорочення чисельності тварин і рослин на Землі. Червона книга – сигнал тривоги.

Поняття «природні ресурси», «вичерпність», «використання природних ресурсів».

Роль заповідників у збереженні та відновленні рідкісних і зникаючих видів рослинного і тваринного світу.

Правила поведінки в природі.

Що таке повітря? Який його склад? Значення повітря в житті організмів. Причини забруднення повітря. Охорона повітря.

Поняття «ґрунт». Роль ґрунту в житті рослин. Тварини – ґрунтоутворювачі (кріт, дощовий черв’як). Пристосування цих тварин до життя в ґрунті. Сміття, ґрунт і людина. Як захистити ґрунт від ерозії?

Вода - основа життя. Вода - середовище існування живих організмів. Охорона і раціональне використання водних багатств. Що забруднює во­ду? Вплив забруднення навколишнього середовища на здоров’я людини.

Практична частина. Практичні роботи

Упорядкування території школи.

 Природоохоронна робота

Інсценування екологічних казок. Виявлення причин забруднення водоймищ, що знаходяться поблизу.

Екскурсії на природу з метою виявлення і виз­начення пам’яток природи.

Демонстрація навчальних відеофільмів.

 

7. Наш рідний край

Теоретична частина. Загальне поняття про клімат. Основні кліматичні фактори та їх вплив на поширення рослин і тварин. Клімат України. Ха­рактерні особливості природи нашого краю.

Виявлення впливу господарської діяльності на зміни ландшафту.

Природно-заповідні об’єкти області: заказники, пам’ятки природи, краєзнавчі музеї.

Практична частина. Практичні заняття

1. Проведення спостережень за місцевою погодою та завбачення її змін.

2. Передбачення погоди за місцевими ознаками.

3. Збирання матеріалів про місцеву природу та її охорону.

Екскурсія на природу з метою вивчення типових ландшафтних зон рідного краю. Встановлення взаємозв’язків між компонентами ландшафту (рельєфом, кліматом, ґрунтом, водою, рослинним і тваринним світом).

 

 

 

 

 

 

 

Прогнозований результат

Юннати мають знати:

  • сезонні особливості погоди і клімату свого регіону;
  • особливості природних екосистем краю;
  • регіональні особливості флори і фауни;
  • роль рослин і тварин у природі та їх значення в економіці;
  • отруйні гриби і рослини навколишньої місцевості та запобіжні заходи проти отруєння;
  • природно-заповідний фонд свого регіону;
  • види рослин і тварин регіону,  занесені до Червоної книги України;
  • правила поведінки в природі:
  • народні традиції, обряди і свята календарно­го циклу.

 

Юннати повинні вміти:

  • проводити прості фенологічні спостереження за змінами у природі й оформляти їх результати;
  • виявляти  взаємозв’язки у прояві сезонної ритміки в живій і неживій природі;
  • розпізнавати рослини і тварини своєї місцевості, які вивчалися (у природі, колекціях тощо);
  • визначати риси пристосованості живих організмів залежно від середовища їх існування;
  • Юннати повинні набути досвіду:
  • збирати природний матеріал і формувати колекції, гербарії;
  • брати посильну участь у природоохоронних заходах;
  •  доглядати за рослинами і тваринами в куточку живої природи,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичний план

          

п/п

ТЕМА
Кількість годин
 

  1

Вступне заняття.

1

2

Природа — людині, людина — природі.

2

3

Осінні роботи на квітниках.

3

4

Осінні зміни у природі.

3

5

Погода та народні прикмети.

2

6

Природа зимою.

2

7

Знай  і люби  свій рідний край!

3

8

Зимові зміни у природі.

3

9

Домашні тварини.

2

10

Охорона природи. Червона книга України.

3

11

Весняні зміни у природі.

3

12

Зовнішнє і внутрішнє озеленення.

3

13

Природа рідного краю.

5

 

Всього

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування роботи гуртка

 

 

№ п.п.

Тема і зміст заняття

Дата

1

Вступ (2 год)

Мета, завдання роботи гуртка. Бесіда про значення рослин у житті людини. Екскурсія в природу

 

 

2

Природа — людині, людина — природі (2 год )

Що таке природа. Конкурс малюнків «Природа очима дитини». Проект «Захистимо усе живе».

 

 

3

Значення рослин у природі, житті людей, народного господарства. Акція «Сміттям на природі годі»

 

 

4

3. Осінні роботи на квітниках.  (3 год )

Значення  рослин в житті людини. Трудова акція «Парад квітів біля школи». Наш квітник — найкращий.

 

 

5

. Практичне заняття: Поробка «Природа і фантазія». Свято квітів і урожаю

 

 

6

Осінні роботи на квітниках . Практична робота. Осінні роботи на квітниках. Акція «День юного натураліста». "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах".

 

 

7

4. Осінні зміни у природі. (3 год )

Життя рослин восени. Практична робота . Фенологічні спостереження за змінами в природі. Екскурсія в природу. «Милуйся красою рідної природи».

 

 

8

Життя птахів восени. Акція «Птах року – 201

 

 

9

Найбільш поширені тварини нашої місцевості. Конкурс малюнків «Природа рідного краю». "Осінній дивограй".

 

 

10

5. Погода та народні прикмети. ( 2 год)

Спостереження в природі. Гра-вікторина. Прикметі вір, але перевір. Конкурс малюнків «У природі нема поганої погоди».  

 

 

11

Складання календаря погоди. Участь в екологічному конкурсі «Юний дослідник». Проект "Що ми залишимо нащадкам?"

 

 

12

6. Природа зимою. ( 2 год)

Птахи.  Екскурсія в природу з метою спостереження за птахами своєї місцевості.

Акція «Зимуючі птахи». Проект "Бережи свою планету".

 

 

13

Підготовка виступу агітбригади «Збережи природу». Конкурс малюнків «Життя в лісах».

 

 

14

7. Знай  і люби  свій рідний край! ( 3 год)

Акція "Брати наші менші"

.

 

15

Акція "Годівничка»

 

 

16

Практичне заняття: Поробка «Букет замість ялинки». Акція «Збережи ялинку.»

 

 

17

8. Зимові зміни у природі. (3 год)

Рослини взимку. Особливості хвойних дерев та вічнозелених кущів.

 Практичне заняття: Конкурс малюнків «Зима». Фотоальбом  "Книга скарг Природи".

 

 

18

Тварини взимку.. Зимовий облік птахів. Створення презентації «Зимуючі птахи нашого краю».

 

 

19

Життя птахів взимку. Створення презентації «Зимуючі птахи нашого краю».  Акція «Годівничка».

 

 

20

9. Домашні тварини. (2 год)

Догляд та утримання тварин. Участь в конкурсі «Ми і природа».

 

 

21

Собаки. Спостереження за домашніми тваринами.

Конкурс малюнків «Мої домашні тварини».

 

 

22

10.  Охорона природи. Червона книга України. (3 год )

Заповідники України. Конкурс малюнків «Збережемо природу». Проект «Побутові відходи»

 

 

23

Рослини місцевої флори, що знаходяться під охороною. Практичне заняття:

Вивчення рідкісних і цінних рослин своєї місцевості.

 

 

24

Охорона оточуючого середовища. Червона книга України. Акція «Ми і довкілля». Екозахід "Земля — наш дім".

 

 

25

11. Весняні зміни у природі. ( 3 год )

Життя рослин весною. Практичне заняття: Акція «Первоцвіт».

 

 

26

Спостереження за розкриттям бруньок. Акція «Шануй березові гаї». Екскурсія в природу

 

 

27

Птахи навесні. Акції «День зустрічі птахів».

 

 

28

12. Зовнішнє і внутрішнє озеленення. ( 3 год )

Догляд за кімнатними рослинами. Практичне заняття:  Пересаджування кімнатних рослин.

 

 

29

Трудова акція «Парад квітів біля школи».

 

 

30

Акція «День довкілля». Операція «Посади дерево».

 

 

31

13. Природа рідного краю. ( 5 год )

Екскурсія в природу. Акція "Захистимо мурашник".

 

 

32

Екскурсія в природу. Акція «Смітникам на природі годі».

 

 

33

Місцеві памʼятки природи. Екскурсія до Максимівських дубів.

 

 

34

Театралізоване свято для молодших школярів «Природа – наш дім»

 

 

35

Презентація роботи гуртка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список учнів, учасників гуртка «Юний  натураліст»

 

№п.п.

Прізвище, імʼя учня

Клас

1

Борщ Марина – староста гуртка

6

2

Зінич Єлизавета

6

3

Коваленко Валентин

6

4

Мелет Ольга

6

5

Микитенко Вікторія

6

6

Міщенко Денис

6

7

Рубан Богдан

6

8

Таран Олег

6

9

Темченко Валентин

6

10

Хероїм Денис

6

11

Хижняк Вадим

6

12

Савірська Нона

7

13

Коцар Анастасія

7

14

Мельник Діма

7

15

Шаповал Олеся

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список рекомендованої літератури

 

1. Анашкина Е. Н. 300 вопросов и ответов о домашних животных.- Ярославль: Академия разви­тия, 1997. - 208 с.

 

2. Волошин О. М. Скарбничка цікавинок з при­родознавства. - Тернопіль: Підручники і посібни­ки, 1998.

 

3. Волошин О. А. Цікаві завдання з природо­знавства 3(2) кл. - Тернопіль: Підручники і посіб­ники, 1997. -48 с.

 

4. Похила Л. С, Яцук Г. Ф., Гдаль Б. Б. Викори­стання скарбниці народних знань у процесі вив­чення  біології.  Царство Рослини. - Тернопіль: Мандрівець, 1998. - 72 с.

 

5. Похила Л. С, Яцук Г. Ф., Гдаль Б. Б. Вико­ристання скарбниці народних знань у процесі вив­чення біології. Царство Тварини. - Тернопіль: Мандрівець, 1998. - 80 с.

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
19 травня 2020
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку