Програма гуртка ˮЮний журналіст-природолюбˮ
На основі програми Левітової Олени Миколаївни
Різновіковий гурток ˮЮний журналістˮ є однією з форм навчання основ журналістики учнів 6-11-х класів. На його засвоєння відводять 106 навч. год. (1 год. теоретичних та 2 год. практичних занять на тиждень)
Мета програми:
Перспективна мета – підготовка учнів до співпраці з міськими, обласними, державними періодичними виданнями та природозахисними організаціями, можливого обрання журналістики чи еколога як майбутньої професії.
У процесі реалізації мети програми вирішуються наступні завдання:
І. Навчальні:
ІІ. Виховні:
ІІІ. Розвиваючі:
Форма подання матерілу - практико-орієнтована.
Форма організації - модульна.
За метою навчання - прикладна, оскільки орієнтована на професійну освіту випускника в галузі журналістики та охорону природи, а також на вироблення актуальних навичок та вмінь.
Прогнозований результат навчання за програмою - створення екологічно орієнтованого шкільного періодичного видання з можливим його використанням у навчально-виховному процесі; створення учнями свого портфоліо; засвоєння учнями теоретичних та практичних знань, умінь та навичок, природоохоронної, журналістської діяльності.
Програма курсу «Основи журналістики» складається з чотирьох розділів.
Навчання здійснюється з урахуванням вікових та особистісних властивостей учнів.
До занять можна залучити й молодших школярів, які мають добрі літературні здібності й інтерес до журналістської професії.
Розгорнуте календарно-тематичне планування програми
№ п/п |
Зміст |
Тема |
Кільк. год. |
Форма роботи |
Дата |
||||
Л |
П |
||||||||
І. Введення в історію журналістики |
|||||||||
1 |
Вступ. Знайомство з поняттям ”Журналістика”. Газетний світ |
Я і природа |
1 |
2 |
Реферат, евристична бесіда, творча робота №1, тести |
|
|||
2 |
Як і чому виникла журналістика |
Чому потрібно берегти природу? |
1 |
2 |
Евристична бесіда, творча робота, ”круглий стіл” |
|
|||
3 |
З історії дитячої преси |
Поезії про природу |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
|||
4 |
Знайомство з дитячими та підлітковими ЗМІ |
Тема природи в журналістиці |
1 |
2 |
Творча робота з виданнями, евристична бесіда. Екскурсія |
|
|||
5 |
Знайомство з законами про ЗМІ та охорону природи |
Охорона природи у законодавстві |
1 |
2 |
Творча робота, екскурсія |
|
|||
6 |
Підсумкове заняття |
|
1 |
2 |
Посвята у юнкори |
|
|||
ІІ. Основи журналістики |
|||||||||
7 |
Знайомство із деревом жанрів |
|
1 |
2 |
Евристична бесіда |
|
|||
8 |
Майстерня жанрів. Інформація. |
Наше місто – це наш дім, нехай буде завжди чисто в нім |
1 |
2 |
Семінар-лекція, творча робота. |
|
|||
9 |
Замітка. |
Люби і охороняй природу |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
|||
10 |
Звіт |
Як ми попередили екологічну катастрофу |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
|||
11 |
Репортаж |
Як ми доглядали птахів узимку |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
|||
12 |
Інтерв’ю |
Інтерв’ю з представниками природоохоронних організацій |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
|||
13 |
Прес-реліз. Опитування |
Як ти дбаєш про природу? |
1 |
2 |
Практика, акція, евристична бесіда. Екскурсія |
|
|||
14 |
Огляд, коментарі |
Екологічна тема у пресі |
1 |
2 |
Евристична бесіда, робота з виданнями |
|
|||
15 |
Стаття |
Люби природу не для себе, люби – для неї |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда
|
|
|||
16 |
Нарис |
Нарис про місцевий природний заказник чи заповідник |
1 |
2 |
Творча робота, екскурсія |
|
|||
17 |
Фейлетон, памфлет |
Про тих, хто нищить природу |
1 |
2 |
Творча робота, робота з текстами |
|
|||
18 |
Есе |
Як ми дбаємо про природу |
1 |
2 |
Творча робота |
|
|||
19 |
Соціологія та екологія як складові частини журналістських знань |
Анкетування |
1 |
2 |
Самостійна робота, ”круглий стіл”, робота з анкетами |
|
|||
20 |
Культура мовлення |
Проект на природоохоронну тему |
1 |
2 |
”Круглий стіл”, творча робота, евристична бесіда |
|
|||
21 |
Підсумкове заняття |
|
1 |
2 |
Конкурс проектів |
|
|||
ІІІ. Художньо-технічне оформлення видання |
|||||||||
22 |
Структура видання |
|
1 |
2 |
Евристична бесіда, майстер-клас, екскурсія |
|
|||
23-24 |
Робимо газету |
|
2 |
4 |
Екскурсія, екскурсія, майстер-клас, „круглий стіл" |
|
|||
25-26 |
Заголовки та ілюстрації |
Пейзаж |
2 |
4 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
|||
27 |
Типи та види шкільних газет |
Проект на природоохоронну тему |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
|||
28 |
Підсумкове заняття |
|
1 |
2 |
Захист проектів |
|
|||
ІV. Редакційно-видавнича діяльність |
|||||||||
29-30 |
Особливості журналістської праці, редакція |
|
2 |
4 |
Евристична бесіда, ділова гра, прес-коктейль
|
|
|||
31-32 |
Редагування матеріалів різних форм та жанрів |
Підготовка проекту природоохоронної тематики |
2 |
4 |
Евристичний семінар, практика |
|
|||
33 |
Реклама у видавничій діяльності |
Реклама охорони природи, необхідності дбати про неї |
1 |
2 |
Творча робота, ”круглий стіл”, проект, акція |
|
|||
34 |
Підсумкове заняття |
|
1 |
2 |
Захист проектів нагородження ”Золотою плямою” |
|
|||