Програма гурткової роботи модуля: Спортивні ігри (Волейбол)

Про матеріал
Навчальна програма з позашкільної освіти спортивно-оздоровчого напряму Програма гуртка «Волейбол» 5 років навчання Вчитель фізичної культури Попов В.В. м. Чернівці Схвалено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (лист №14/18 Г-827 від 06. 12. 2010 р. , лист №14/18 Г- 844 від 28.12.10) Навчальна програма факультативу (гуртка, секції) для загальноосвітніх навчальних закладів «Волейбол»  Пояснювальна записка Невід'ємною частиною фізичного розвитку і становлення як особистості в підлітковому віку є фізичне виховання школярів. Спортивні ігри - один із засобів фізичного виховання та розвитку особистості. Однією з найпопулярніших спортивних масових ігор, що набула широкого розповсюдження , у тому числі й у побуті, є волейбол. Обсяг навчання в школі збільшується, збільшується й навантаження на організм дитини. Виникає необхідність засвоєння та переробки великої кількості інформації, а значить, підвищується напруження організму. Учні менше рухаються, більше сидять, у результаті виникає дефіцит м'язової діяльності. Це призводить до порушення статури, зору, підвищення артеріального тиску, накопичення зайвої ваги. Отже, шкільний спортивний гурток з волейболу пропонується для того, щоб учні більше рухались, розвивали фізичні якості, зберігали та зміцнювали своє здоров'я. Заняття волейболом підвищують м'язово-рухові відчуття, покращують зоровий і кінестетичний контроль за виконанням певних рухів, сприяють розвитку кісток і збільшують період їх зростання, зменшують накопичення жирової тканини, розвивають силу, спритність, швидкість рухів, підвищують дієздатність вегетативних органів. Посилене постачання всіх тканин гормонами дозволяє стимулювати обмінні процеси організму, активність залоз внутрішньої секреції. Виразні зміни відбуваються в серцево-судинній системі: збільшується об'єм серця, ЧСС урізається, підвищується максимальний і мінімальний AT; сповільнюється швидкість кровотечі. Це свідчить про те, що серцево-судинна система функціонує економно. У процесі занять дихання урізається, хвилинний об'єм дихання поступово зменшується, збільшуються показники життєвої ємності легень (ЖЄЛ). Постійна взаємодія з м'ячем сприяє поліпшенню глибинного і периферичного зору, точності й орієнтуванню в просторі. Розвивається миттєва реакція на зорові й слухові сигнали. Гра у волейбол вимагає від учнів максимального прояву фізичних можливостей, вольових зусиль і уміння користуватися придбаними навиками. Виявляються позитивні емоції: життєрадісність, бадьорість, бажання перемогти. Розвивається відчуття відповідальності, колективізму, швидкість ухвалення рішень. Завдяки своїй емоційності гра у волейбол є засобом не тільки фізичного розвитку, але й активного відпочинку. Широкому розповсюдженню волейболу сприяє нескладне устаткування: невеликий майданчик, сітка, м'яч. Мета - підвищення та збереження рівня здоров'я і функціональних можливостей організму учнів, всебічного вдосконалення фізичних здібностей на основі систематичних занять з волейболом та оволодіння високим рівнем техніко-тактичним діям. Задачі: 1. Оздоровчі: • удосконалення функціональних можливостей організму, розвиток основних життєзабезпечуючих систем; • зміцнення здоров'я і сприяння правильному різносторонньому фізичному розвитку; • зміцнення опорно-рухового апарату; • формування знань щодо функціональної спрямованості фізичних вправ, їх ефективного використання для зміцнення здоров'я, проведення активного відпочинку та здорового способу життя; • оволодіння основами оздоровчої діяльності, розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості учнів. 2. Освітні: • навчання основам техніки переміщень і стійок, подачі м'яча, прийому і передачі м'яча, нападаючого удару; • подальше вивчення і вдосконалення основ техніки і тактики гри; • тактичні дії в нападі й захисті; • придбання навику в організації і проведенні навчально-тренувальних занять; • розвиток відчуття ритму і такту; • виховання індивідуальних морально-вольових і психологічних якостей особистості. 3. Виховні: • прищеплення інтересу до змагань; • виховання любов до спорту; • виховання бережливого ставлення до свого здоров'я й здоров'я оточуючих як найвищої соціальної цінності особистості; • виховання інтересу, потреби і звички до систематичного виконання фізичних вправ; • підвищення фізичної й розумової працездатності; • формування адекватної самооцінки особистості, моральної самосвідомості, цілеспрямованості, впевненості у своїх силах, витримки; • виховання культури поведінки, почуття такту і ввічливості, почуття власної гідності. 4. Розвивальні: • розвиток фізичних якостей (швидкості, гнучкості, спритності, витривалості, координовані рухи, швидкість реакції, узгодження рухових дій, здатності до довільного розслаблення м'язів, вестибулярної стійкості, тощо); • сприяння правильному фізичному розвитку, підвищення загальної фізичної підготовленості, розвиток спеціальних фізичних здібностей, необхідних для вдосконалення ігрового навику.
Перегляд файлу

1

 

 

 

Навчальна програма з позашкільної освіти

спортивно-оздоровчого напряму

Програма гуртка «Волейбол»

 

5 років навчання

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель фізичної культури

Попов В.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Чернівці


Схвалено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (лист №14/18 Г-827 від 06. 12. 2010 р. , лист №14/18 Г- 844  від 28.12.10)

 

Навчальна програма факультативу (гуртка, секції) для загальноосвітніх навчальних закладів «Волейбол»

Пояснювальна записка

Невід'ємною частиною фізичного розвитку і становлення як особистості в підлітковому віку є фізичне виховання школярів. Спортивні ігри - один із засобів фізичного виховання та розвитку особистості. Однією з найпопулярніших спортивних масових ігор, що набула широкого розповсюдження , у тому числі й у побуті, є волейбол.

Обсяг навчання в школі збільшується, збільшується й навантаження на організм дитини. Виникає необхідність засвоєння та переробки великої кількості інформації, а значить, підвищується напруження організму. Учні менше рухаються, більше сидять, у результаті виникає дефіцит м'язової діяльності. Це призводить до порушення статури, зору, підвищення артеріального тиску, накопичення зайвої ваги. Отже, шкільний спортивний гурток з волейболу пропонується для того, щоб учні більше рухались, розвивали фізичні якості, зберігали та зміцнювали своє здоров'я.

Заняття волейболом підвищують м'язово-рухові відчуття, покращують зоровий і кінестетичний контроль за виконанням певних рухів, сприяють розвитку кісток і збільшують період їх зростання, зменшують накопичення жирової тканини, розвивають силу, спритність, швидкість рухів, підвищують дієздатність вегетативних органів. Посилене постачання всіх тканин гормонами дозволяє стимулювати обмінні процеси організму, активність залоз внутрішньої секреції. Виразні зміни відбуваються в серцево-судинній системі: збільшується об'єм серця, ЧСС урізається, підвищується максимальний і мінімальний AT; сповільнюється швидкість кровотечі. Це свідчить про те, що серцево-судинна система функціонує економно. У процесі занять дихання урізається, хвилинний об'єм дихання поступово зменшується, збільшуються показники життєвої ємності легень (ЖЄЛ). Постійна взаємодія з м'ячем сприяє поліпшенню глибинного і периферичного зору, точності й орієнтуванню в просторі. Розвивається миттєва реакція на зорові й слухові сигнали. Гра у волейбол вимагає від учнів максимального прояву фізичних можливостей, вольових зусиль і уміння користуватися придбаними навиками. Виявляються позитивні емоції: життєрадісність, бадьорість, бажання перемогти. Розвивається відчуття відповідальності, колективізму, швидкість ухвалення рішень. Завдяки своїй емоційності гра у волейбол є засобом не тільки фізичного розвитку, але й активного відпочинку. Широкому розповсюдженню волейболу сприяє нескладне устаткування: невеликий майданчик, сітка, м'яч.

Мета - підвищення та збереження рівня здоров'я і функціональних можливостей організму учнів, всебічного вдосконалення фізичних здібностей на основі систематичних занять з волейболом та оволодіння високим рівнем техніко-тактичним діям.

Задачі:

1. Оздоровчі:

  •      удосконалення функціональних можливостей організму, розвиток основних життєзабезпечуючих систем;
  •      зміцнення здоров'я і сприяння правильному різносторонньому фізичному розвитку;
  •      зміцнення опорно-рухового апарату;
  •      формування знань щодо функціональної спрямованості фізичних вправ, їх ефективного використання для зміцнення здоров'я, проведення активного відпочинку та здорового способу життя;
  •      оволодіння основами оздоровчої діяльності, розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості учнів.

2. Освітні:

  •      навчання основам техніки переміщень і стійок, подачі м'яча, прийому і передачі м'яча, нападаючого удару;
  •      подальше вивчення і вдосконалення основ техніки і тактики гри;
  •      тактичні дії в нападі й захисті;
  •      придбання навику в організації і проведенні навчально-тренувальних занять;
  •      розвиток відчуття ритму і такту;
  •      виховання індивідуальних морально-вольових і психологічних якостей особистості.

3. Виховні:

  •      прищеплення інтересу до змагань;
  •      виховання любов до спорту;
  •      виховання бережливого ставлення до свого здоров'я й здоров'я оточуючих як найвищої соціальної цінності особистості;
  •      виховання інтересу, потреби і звички до систематичного виконання фізичних вправ;
  •      підвищення фізичної й розумової працездатності;
  •      формування адекватної самооцінки особистості, моральної самосвідомості, цілеспрямованості, впевненості у своїх силах, витримки;
  •      виховання культури поведінки, почуття такту і ввічливості, почуття власної гідності.

4. Розвивальні:

• розвиток фізичних якостей (швидкості, гнучкості, спритності, витривалості, координовані рухи, швидкість реакції, узгодження рухових дій, здатності до довільного розслаблення м'язів, вестибулярної стійкості, тощо);

сприяння правильному фізичному розвитку, підвищення загальної фізичної підготовленості, розвиток спеціальних фізичних здібностей, необхідних для вдосконалення ігрового навику.

Загальна фізична підготовка. Для фізичного розвитку дітей у навчально-тренувальному процесі з юними волейболістами використовуються: гімнастичні і акробатичні вправи, легка атлетика, рухливі і спортивні ігри, а також заняття іншими видами спорту.

Спеціальна фізична підготовка. Основою для якісного оволодіння прийомами гри у волейбол є розвиток спеціальних фізичних якостей і рухових дій, специфічних для гри у волейбол. До них належать:

  •                    проявлення швидкості (реакції і частоти рухів);
  •                    поєднання швидкісно-силових якостей, що виявляються в більшості виконуваних у волейболі прийомів гри (стрибках, бігу, передачах, ударах);
  •                    акробатичній спритності й гнучкості;
  •                    витривалості при багатократному виконанні прийомів гри, пов'язаної з великою напругою нервово-м'язового апарату.

Основою підготовки учнів у спортивному гуртку з волейболу є універсальність в оволодінні техніко-тактичними прийомами гри.

Перший рік навчання. Навчання основам технічного переміщення, подачі, прийому і передачі м'яча, нападаючому удару, початкове навчання елементарним тактичним діям у нападі та захисті, стимулювання інтересу до змагань.

Другий рік навчання. Логічне продовження навчання технічному, тактичному арсеналу та фізичній підготовленості учнів.

Третій рік навчання. Основна увага приділяється фізичній та технічній підготовці, але зменшується кількість годин на фізичну підготовку та збільшується - на тактичну підготовку.

Четвертий рік навчання. Продовження техніко- тактичної підготовки юних волейболістів, а також знайомство з ігровою спеціалізацією за функціями гравців, участь у змаганнях.

П'ятий рік навчання. Удосконалення техніко-тактичної підготовки юних волейболістів, а також знайомство з ігровою спеціалізацією за функціями гравців, участь у змаганнях.

Програма з волейболу передбачає вивчення матеріалу протягом 5 років та розрахована на 144 години на рік, керівник гуртка (учитель) може ці години варіювати залежно від матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення, кількості годин, виділених на опанування матеріалу, (але не більше 60 % від загальної кількості годин). Дана програма може бути використана в допрофільній підготовці спортивного напрямку.

Програма «Шкільний спортивний гурток з волейболу» передбачає проведення теоретичних і практичних занять. Спортивний гурток можуть відвідувати всі охочі за наявності дозволу від лікаря-педітра, що підтверджує відсутність протипоказань до занять цим видом спорту. Рекомендуємо починати заняття волейболом з 10 років. Кількість учнів у групах - не менше 16. Тривалість занять - 90 хвилин.

Головними принципами занять з волейболу є: систематичність, послідовність, індивідуальність та міцність знаний, умінь і навичок.

Програма розрахована на вивчення, закріплення, вдосконалення отриманих навичок й освоєння глибших прийомів (протягом року) вибраного виду спорту. Вона складається з наступних розділів:

  1. Загальних основ волейболу.
  2. Навчання основам техніки волейболу.
  3. Вивчення основи тактики гри.
  4. Основи фізичної підготовки у волейболі

4. Виховання фізичних якостей учнів засобами волейболу.

Дана програма з волейболу направлена на засвоєння дітьми теоретичних відомостей, оволодіння прийомами техніки і тактики, придбання навиків участі в грі і організації самостійних занять.

У ході вивчення даної програми з волейболу учні набувають знань про місце і значення гри в системі фізичного виховання, про структуру раціональних рухів в технічних прийомах гри, вивчають взаємодію гравця з партнерами в групових діях для успішної участі в грі.

Практичний розділ програми передбачає:

  •    оволодіння технікою основних прийомів нападу і захисту;
  •    формування навиків діяльності гравця спільно з партнерами на основі взаєморозуміння і узгодження;
  •    придбання  навиків організації і  проведення  самостійних занять з волейболу;
  •    сприяння загальному фізичному розвитку і направлене вдосконалення фізичних якостей стосовно даного виду спорту.

Рекомендується здача орієнтовних контрольних нормативів і участь у змаганнях (шкільних, міських і так далі).



Спеціальна фізична підготовка

Вправи    для    розвитку    швидкості: прискорення до 10 м; біг із різних вихідних положень;  біг  із зміною  напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри;

вправи    для   розвитку    спритності: «човниковий» біг; багаторазові стрибки з поворотами;     акробатичні     елементи; рухливі ігри;

вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей:  вправи з  набивними м'ячами; згинання і розгинання рук в упорі;        стрибки        в        довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри, спортивні ігри

вправи для розвитку швидкості: прискорення до 10 м; біг із різних вихідних положень по зоровому і звуковому сигналу; біг із зміною напрямку та швидкості;

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг (різні варіанти); багаторазові стрибки з поворотами на 90, 180 градусів; акробатичні елементи;

вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: кидання і ловіння набивного м'яча (1 кг) в парах; згинання і розгинання рук в упорі, стоячи біля стіни під кутом 45-50 градусів до неї; відштовхування від стінки пальцями, стоячи лід кутом 50-60 градусів до неї; зжимання пальцями тенісного м'яча; стрибки на одній та двох ногах в довжину; перестрибування через перешкоди, відштовхуючись двома ногами; бере участь у спортивних іграх.

Технічна підготовка

Стійка       волейболіста.       Способи пересування:  передача і  прийом м'яча двома руками зверху та знизу.

виконує стійки та пересування: стійку волейболіста: високу, середню, низьку; пересування приставними та перехресними кроками, бігом, кроком, стрибками;

передачі м'яча:

- передача м'яча двома руками зверху;

- передача м'яча двома руками знизу;

- прийом м'яча двома руками знизу від стіни, в парах, колонах.

- прийом м'яча двома руками знизу після переміщення.

- вибір місця для виконання другої передачі.

передачі м'яча: передача м'яча двома руками зверху та знизу: на місці, в русі, в парах, трійках, зустрічних колонах;

прийом м'яча знизу від стіни, в парах та колонах;

прийом м'яча знизу після переміщення;

вибір місця на виконання другої передачі;

подачі: нижня пряма подача;

вибір місця для виконання нижніх подач;

нижня пряма та бокова подача з відстані 4-

6 м від сітки та від стіни;

прийом   м'яча   знизу   після   виконання

нижньої прямої (бокової) подачі від стіни.

подачі: нижню пряму подачу; вибір місця для виконання нижніх подач; нижню пряму та бокову подачі; прийом м'яча після подачі.

Прямий нападаючий удари

Прямий нападаючий удар сильною рукою (оволодіння технікою розбігу, стрибок

вгору поштовхом двох ніг: з місця, 1, 2, 3 кроків розбігу, удар кистю по м'ячу).

Тактична підготовка

Тактика нападу

Індивідуальні    дії:    вибір    місця    для

виконання другої передачі;.

групові дії: взаємодія двох-трьох гравців

біля сітки під час розіграшу м'яча своєю

командою.

командні дії: прийом нижньої подачі і перша передача в зону 3, друга передача гравцю, у якому передаючий обернений обличчям.

Тактика захисту

Індивідуальні дії: вибір вихідного положення для прийому м'яча; групові дії: взаємодії гравців передньої лінії; взаємодії гравців зон 6, 5 и 1 з гравцем зони 3.

командні дії: розміщення гравців під час прийому верхніх передач. Вибір місця при прийомі нижньої подачі. Розташування гравців при прийомі подачі, коли другу передачу виконує гравець зони 3.

прийом   м'яча:   прийом   м'яча   двома руками знизу та зверху в парах, трійках, зустрічних колонах;

здійснює вибір вихідного положення для прийому    м'яча;    вибір    місця    для виконання другої передачі;, взаємодії з двома-трьома гравцями біля сітки під час розіграшу    м'яча    своєю    командою; взаємодії    гравців     передньої    лінії; розташування    гравців    при    прийомі подачі,  коли другу передачу  виконує гравець зони 3.

дотримується     правил     розміщення гравців під час прийому верхніх передач; правил рухливих ігор «Мисливці і качки», «Білі ведмеді», «Лабіринт», «Вудочка», «Стрибки по купинах»,

Навчальна гра волейбол за спрощеними правилами, рухлива гра «Малюкбол».

дотримується правил навчальної гри у волейбол;     охорони     життєдіяльності безпеки під час занять волейболом.

Контрольні ігри і змагання.

Організація     і     проведення     змагань. Підведення підсумків змагань і усунення помилок. Змагання по рухомих іграх з елементами техніки  волейболу.  «Веселі старти». Змагання по міні-волейболу.

приймає участь у змаганнях;

здійснює використовувати свою техніку у змаганнях; бачити свої помилки та їх усунення;

допомагати своїм гравцям у грі

Контрольні     нормативи,      відвідини змагань, суддівська практика

Проводяться  з  загальної  і  спеціальної фізичної і технічної підготовки.

виконує   контрольні   нормативи   (по бажанню) відвідує спортивні змагання з волейболу та інші види спорту,

володіє правилами гри з волейболу

2 рік навчання

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Теоретично-методичні знання

Правила гігієни та санітарії під час занять з волейболу. Поняття фізичного розвитку   та   фізичної   підготовленості. Охорона життєдіяльності під час занять у спортивному гуртку з волейболу.

Учень, учениця:

 пояснює правила гігієни та санітарії під час занять у спортивному гуртку з волейболу;

характеризує    поняття    фізичного розвитку та фізичної підготовленості;

 дотримується    правил   гігієни   та санітарії, охорона життєдіяльності під час занять з волейболу;

 володіє  основними      прийомами самоконтролю     за     об'єктивними показниками (ЧСС) під час занять фізичними вправами;

Історія розвитку українського волейболу.

Правила техніки безпеки на ігровому майданчику. Особиста гігієна спортсмена.

Учень, учениця:

 характеризує     історію     розвитку українського волейболу;

 називає загальну характеристику гри волейбол,   назви  ліній,   розміщення гравців   та   правила   переходу   на майданчику;

 правила техніки безпеки на ігровому майданчику; вимоги особистої гігієни;

 дотримується                     охорони життєдіяльності  безпеки  та  правил гри;

Загальна фізична підготовка Загальнорозвивальні    вправи;    бігові вправи,   стрибкові   вправи,   вправи   на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави; вправи для розвитку фізичних якостей.

виконує бігові та стрибкові вправи, вправи на зміцнення фалангів пальців кисті   руки,   вправи  для  формування координації рухів, постави;

Спеціальна фізична підготовка

 Вправи для розвитку швидкості: прискорення до 10 м; біг із різних вихідних положень; біг із зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри;

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг; багаторазові стрибки з поворотами; акробатичні елементи; рухливі ігри;

вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними м'ячами; згинання і розгинання рук в упорі; стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри, спортивні ігри

 

вправи    для    розвитку    швидкості: прискорення до  10 м; біг із різних вихідних   положень   по   зоровому   і звуковому   сигналу;   біг   із   зміною напрямку та швидкості;

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг (різні варіанти); багаторазові стрибки з поворотами на 90, 180 градусів; акробатичні елементи;

вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: кидання і ловіння набивного м'яча (1 кг) в парах; згинання і розгинання рук в упорі, стоячи біля стіни під кутом 45-50 градусів до неї; відштовхування від стінки пальцями, стоячи під кутом 50-60 градусів до неї; зжимання пальцями тенісного м'яча; стрибки на одній та двох ногах в довжину; перестрибування через перешкоди, відштовхуючись двома ногами; бере участь у спортивних ігор.

Технічна підготовка

Стійка волейболіста. Способи пересування:  передача і  прийом м'яча двома руками зверху та знизу.

виконує стійки та пересування: стійку волейболіста: високу, середню, низьку; пересування приставними та перехресними кроками, бігом, кроком, стрибками;

передачі м 'яча:

- передача м'яча двома руками зверху;

- передача м'яча двома руками знизу;

- прийом м'яча двома руками знизу від стіни, в парах, колонах;

- прийом м'яча двома руками знизу після переміщення;

- вибір місця для виконання другої передачі.

передачі м'яча: передача м'яча двома руками зверху та знизу: на місці, в русі, в парах, трійках, зустрічних колонах;

прийом м'яча знизу від стіни, в парах та колонах;

прийом м'яча знизу після переміщення;

вибір місця на виконання другої передачі;

подачі:

- нижня пряма подача;

- вибір   місця   для   виконання   нижніх подач;

- нижня пряма та бокова подача з відстані 4-6 м від сітки та від стіни;

- прийом м'яча знизу після виконання нижньої прямої (бокової) подачі від стіни.

подачі: нижню пряму подачу; вибір  місця для  виконання  нижніх подач;

нижню пряму та бокову подачі; прийом м'яча після подачі.

Прямий нападаючий удари

 

Прямий   нападаючий  удар   сильною рукою  (оволодіння  технікою розбігу, стрибок вгору поштовхом двох ніг: 3 місця, 1, 2, 3 кроків розбігу, удар кистю по м'ячу).

Тактична підготовка

Тактика нападу

Індивідуальні дії. вибір місця для виконання другої передачі;.

групові дії: взаємодія двох-трьох гравців біля сітки під час розіграшу м'яча своєю командою.

командні дії: прийом нижньої подачі і перша передача в зону 3, друга передача гравцю, у якому передаючий обернений обличчям.

Тактика захисту

Індивідуальні дії: вибір вихідного положення для прийому м'яча;

групові дії: взаємодії гравців передньої лінії; взаємодії гравців зон 6, 5 и 1 з гравцем зони 3.

командні дії: розміщення гравців під час прийому верхніх передач.

прийом м'яча: прийом м'яча двома руками знизу та зверху в парах, трійках, зустрічних колонах;

здійснює вибір вихідного положення для прийому м'яча; вибір місця для виконання другої передачі;, взаємодії з двома-трьома гравцями біля сітки під час розіграшу м'яча своєю командою; взаємодії гравців передньої лінії; розташування гравців при прийомі подачі, коли другу передачу виконує гравець зони 3.

дотримується правил розміщення гравців під час прийому верхніх передач; правил рухливих ігор «Мисливці і качки», «Білі ведмеді», «Лабіринт», «Вудочка», «Стрибки по купинах»,

Вибір   місця   при   прийомі   нижньої подачі. Розташування гравців при прийомі подачі,   коли  другу  передачу  виконує гравець зони 3.

 

Навчальна гра волейбол за спрощеними правилами, рухлива гра «Малюкбол».

дотримується правил навчальної гри у волейбол;    охорони    життєдіяльності безпеки під час занять волейболом.

Контрольні ігри і змагання. Організація    і    проведення    змагань. Підведення підсумків змагань і усунення помилок. Змагання по рухомих іграх з елементами техніки волейболу.  «Веселі старти». Змагання по міні-волейболу.

приймає участь у змаганнях;

здійснює використовувати свою техніку у змаганнях; бачити свої помилки та їх усунення;

допомагати своїм гравцям у грі

Контрольні нормативи, відвідини змагань, суддівська практика

Проводяться з загальної і спеціальної фізичної і технічної підготовки.

виконує контрольні нормативи (за бажанням), відвідує спортивні змагання з волейболу та інші види спорту.

володіє правилами гри з волейболу

3 рік навчання

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Теоретично-методичні знання

Вплив занять фізичними вправами на основні  функції  й  системи   організму. Правила самоконтролю та безпека під час виконання фізичних вправ. Питний режим. Охорона життєдіяльності під час занять у спортивному гуртку з волейболу.

Учень, учениця:

 пояснює  вплив  занять  фізичними вправами на основні функції і системи організму; значення питного режиму для здоров'я і його ролі для тих, хто займається спортом;

 дотримується   правил   гігієни   та санітарії, охорони життєдіяльності під час занять з волейболу;

Український волейбол на міжнародній арені.     Фізична     підготовка     юного волейболіста.     Технічна     і     тактична підготовка юного волейболіста. Фактори, які визначають ефективність змагальної діяльності гравців. Раціональне харчування юного волейболіста. Правила попередження травматизму під час занять та змагань. Волейбол як засіб фізичного виховання. Суддівство змагань.

Учень, учениця:

 характеризує     місце    українського волейболу    на    міжнародній арені; фізичну підготовку          юного волейболіста; технічну і тактичну підготовка юного волейболіста; волейбол як засіб фізичного виховання;

 називає   фактори,   які   визначають ефективність    змагальної   діяльності гравців;

 пояснює значення раціонального харчування для здоров'я юного волейболіста;

 дотримується охорони життєдіяльності та правил гри;

Загальна фізична підготовка

Загальнорозвивальні вправи; бігові вправи, стрибкові вправи, вправи на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації" рухів, постави.

 

виконує ходьбу, біг;

загальнорозвивальні вправи в русі, в
парах, з набивними м'ячами, гімнастичною лавою, гантелями; вправи на зміцнення фалангів пальців кистей рук; вправи для формування та корекції постави, координації рухів;

Спеціальна фізична підготовка

Вправи для розвитку швидкості: прискорення до 10 м; біг із різних вихідних положень; біг із зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри;

 

вправи для розвитку швидкості:
прискорення до 5-10 м; біг із різних
вихідних положень за зоровим і
звуковим сигналом; біг із зміною
напрямку та швидкості; швидкі
переміщення (вперед, назад, вправо,
вліво) з наступною імітацією або
виконанням технічного прийому;

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг; багаторазові стрибки з поворотами; акробатичні елементи; рухливі ігри;

 

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг (різні варіанти); багаторазові стрибки з поворотами на 90, 180, 360 градусів; стрибки через різноманітні предмети; акробатичні елементи; подолання смуги перешкод;

 

вправи для розвитку сили та швидкісно
силових якостей: вправи з набивними
м'ячами; згинання і розгинання рук в
упорі;        стрибки в        довжину;

перестрибування через перешкоди; рухливі ігри.

 

вправи для розвитку сили та швидкісно-
силових якостей: кидки і ловіння
набивного м'яча (і кг) в парах; вправи з
гантелями, гумовими джгутами;
згинання і розгинання рук в упорі стоячи
біля стіни під кутом 45-50 градусів до
неї; згинання і розгинання рук в упорі
лежачи; відштовхування від стіни
пальцями, стоячи під кутом 50-60
градусів до неї; зжимання пальцями
тенісного м'яча; підтягування у висі та у
висі лежачи; стрибки на одній та двох
ногах у довжину; перестрибування через
перешкоди, відштовхуючись двома
ногами; стрибки через скакалку;

вправи для розвитку стрибучості стрибки на двох ногах, одній нозі багатоскоки; стрибки через скакалку опорні стрибки;

 

вправи для розвитку стрибучості: стрибки у висоту й у довжину з розбігу і з місця; стрибки з розбігу через перешкоди, відштовхуючись від містка та без нього; різновиди опорних стрибків; вистрибування вгору з присіду, напівприсіду, стрибки та вистрибування з різних вихідних положень з імітацією передач, нападаючого удару;

 

вправи для розвитку сили:

 

вправи для розвитку сили: вправи з набивними м'ячами: піднімання, опускання й перекидання м'яча з однієї руки на другу; кидання м'яча різними способами; вправи в парах на опір один одному; вправи з гантелями, гумовими;


вправи для розвитку гнучкості:

вправи для розвитку гнучкості: із сліду ноги нарізно нахил уперед (утримати 3 с); сидячи на підлозі, ноги разом; нахил уперед (з допомогою); стоячи нахил уперед з діставанням лобом та грудьми ніг; нахил уперед біля гімнастичної стінки, стоячи спиною і тримаючись за другу рейку знизу; нахил до ноги, поставленої на гімнастичну стінку на рівні поясу, грудей; сидячи ноги нарізно (широко) нахил уперед з допомогою; піднімання прямої ноги вперед біля гімнастичної стінки, спираючись на неї рукою, вільна рука на поясі; те саме в сторону, назад; присідання біля гімнастичної стінки, стоячи обличчям чи боком до неї, утримуючи пряму ногу на рейці стінки; піднімання прямої ноги вперед, у сторону і назад з допомогою (не доводячи до болю), стоячи біля стінки; те саме, маючи навантаження на нозі (мішок з піском 1-2 кг);

 

дотримується правил контролю та страховки під час занять атлетичною гімнастикою; охорони життєдіяльності під час занять атлетичною гімнастикою.

Технічна підготовка

Техніка нападу

Пересування    та    стійки;    передачі; страхування;   подачі   (прямий,   боковий, нижня);

 

пересування: кроком, бігом, стрибком, приставним кроком у стійці волейболіста в нападі та захисті;

передачі м 'яча:

- передача м'яча двома руками зверху;

- передача м'яча двома руками знизу;

- прийом м'яча двома руками знизу від стіни, в парах, колонах.

- прийом м'яча двома руками знизу після переміщенім.

- вибір місця для виконання другої передачі.

передачі та прийом м'яча: верхню та нижню передачу м'яча двома руками; прийом м'яча двома руками знизу та відбивання його;

передачі м'яча: передача м'яча двома руками зверху та знизу: на місці, в русі, в парах, трійках, зустрічних колонах;

прийом м'яча знизу від стіни, в парах та колонах;

прийом м'яча знизу після переміщення;

вибір місця на виконання другої передачі;

подачі: нижня, верхня та боковій прямі подачі.

вибір   місця   для   виконання   нижніх подач;

нижня пряма та бокова подача з відстані 4-6 м від сітки та від стіни;

прийом м'яча знизу після виконання нижньої прямої (бокової) подачі від стіни.

подачі: нижня, верхня та боковій прямі подачі.

подачі: нижню пряму подачу; вибір  місця  для  виконання  нижніх подач;

нижню пряму та бокову подачі; прийом м'яча після подачі.

прямий нападаючий удар

виконує:   прямий   нападаючий   удар сильною рукою (оволодіння технікою розбігу, стрибок вгору поштовхом двох ніг: з місця, 1, 2, 3 кроків розбігу, удар кистю по м'ячу);

вправи     для     розвитку     якостей, необхідних при виконанні нападаючих ударів.   Кидки   набивного   м'яча  з-за голови двома руками з активним рухом кистей зверху вниз - стоячи на місці і в стрибку    (кидати    перед    собою    в майданчик, гімнастичний мат); кидки набивного м'яча масою 1 кг у стрибку із-за голови двома руками через сітку; кидки набивного м'яча масою   1   кг «крюком» в стрибку - в парах та через сітку.   Імітація  прямого  нападаючого удару, тримаючи в руках мішечки з піском (до 1 кг);

метання виконується з місця, з розбігу після повороту, в стрибку; то ж, через сітку; змагання  на точність метання малих м'ячів; вдосконалення ударного руху нападаючих ударів по м'ячу на гумових амортизаторах; те ж, але у тренувальної сітки; удари виконуються правою і лівою рукою з максимальною силою.

Тактична підготовка

Тактика нападу

Індивідуальні дії. прийом і передача м'яча в зонах; вибір місця для передач;

групові дії. взаємодії гравців зон 4 і 2 з гравцем зони 3; взаємодії гравців зон 6, 5 і 1 з гравцем зони 3;

командні дії. друга передача через гравця зони 3.

Техніка захисту

Пересування: з м'ячем та без м'яча;

 прийом      м'яча:      після      подачі, нападаючого удару;

блокування нападаючого удару.

Тактика захисту

Індивідуальні   дії:   вибір   місця   при страхуванні партнера, шо приймає м'яч; групові дії: взаємодії гравців задньої лінії під час прийому м'яча;

командні   дії:   система   гри   "кутом уперед".

передачі: передачі двома руками зверху; страхування;

подачі: прийом подачі; нижня та верхня прямі подачі в різні зони майданчика; прямий   нападаючий   удар;    одиночне блокування нападаючого удару;

здійснює прийом і передачу м'яча в зону 3; вибір місця для передач; другу передачу із зони 3 гравцям зони 2 і 4; взаємодії гравців зон 4 і 2 з гравцем зони 3 (з виконанням       нападаючого       удару); взаємодії гравців зон 6, 5 і 1 з гравцем зони 3;

блокування нападаючого удару: одиночне блокування прямого нападаючого удару в зонах 2, 4; другу передачу через гравця зони 3; вибір місця при страхуванні партнера, що приймає м'яч; взаємодії з гравцями задньої лінії під час прийому м'яча;

застосовує систему гри «кутом уперед»;

дотримується правил рухливих і навчальних ігор; охорони життєдіяльності під час занять волейболом.

Технічна підготовка

Стійка волейболіста. Способи пересування: передача і прийом м'яча двома руками зверху та знизу.

виконує стійки та пересування: стійку волейболіста: високу, середню, низьку; пересування  приставними та перехресними  кроками,  бігом,  кроком, стрибками;

Навчальна гра волейбол за спрощеними правилами

дотримується правил навчальної гри у волейбол; охорони життєдіяльності під час занять волейболом.

Контрольні ігри і змагання.

Організація   і   проведення   змагань. Підведення підсумків змагань і усунення помилок. Змагання по рухомих іграх з елементами техніки волейболу. «Веселі старти». Змагання по волейболу.

приймає участь у змаганнях

здійснює використовувати свою техніку у змаганнях; бачити свої помилки та їх усунення;

допомагати своїм гравцям у грі

Контрольні нормативи, відвідини змагань, суддівська практика

Проводяться з загальної і спеціальної фізичної і технічної підготовки. Суддівська практика у грі

виконує контрольні нормативи (за бажанням), відвідує спортивні змагання з волейболу та інші види спорту.

володіє правилами гри з волейболу та використовує на суддівській практиці

4 рік навчання

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Теоретико-методичиі знання

Робота м'язового апарату під час занять фізичними вправами. Робота м'язового апарату під час занять фізичними вправами. Охорона життєдіяльності під час занять у спортивному гуртку з волейболу.

Учень, учениця:

пояснює роль системи в процесі оволодіння руховими діями; роль м'язового апарату у виконанні фізичних вправ;

дотримується правил охорони життєдіяльності під час занять у спортивному гуртку з волейболу.

Волейбол    в    олімпійському    русі. Психологічна підготовка волейболіста. Суддівство змагань

Учень, учениця:

Характеризує розвиток волейболу в Україні та за кордоном; досягнення українського волейболу на міжнародній арені на сучасному етапі; психологічну підготовку волейболіста

Загальна фізична підготовка Загальнорозвивальні     вправи;    бігові вправи,   стрибкові   вправи,   вправи   на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави, подолання смуги перешкод.

виконує загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів, у русі; акробатичні вправи; подолання смуги перешкод; рівномірний, перемінний, інтервально-повторний біг на дистанції від 30 до 60 м з максимальною швидкістю, рівномірно-перемінний біг на 200-600 м;

Спеціальна фізична підготовка

Вправи для розвитку швидкості: прискорення до 10 м; біг із різних вихідних положень; біг із зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри;

вправи для розвитку швидкості: прискорення з максимальною швидкістю 15-40 м; повторне пробігання відрізків 15-20 м; біг на місці з опорою руками на висоті тазу при зменшеній амплітуді рухів ногами: «дріботливий» біг з максимально можливою кількістю кроків за одиницю часу; максимально швидкий біг на відрізках 10-15 м з якнайбільшою кількістю кроків; імітацію рухів ногами; велосипедиста, лежачи на спині; біг з високим підніманням стегна в упорі з виконанням рухів кожним стегном 150-200 разів підряд; стрибки на одній нозі з виносом стегна; стрибки на двох ногах, майже на місці, з підтягуванням стегон до грудей; підскоки та вистрибування на одній нозі, друга на опорі висотою 90-100 та 50-60 см, (у колінному суглобі не згинається); вистрибування із глибокого присіду на двох ногах без додаткового навантаження та з ним; стрибки з місця з трьох, п'яти та більше кроків; стрибкоподібний біг 60-100 стрибків; елементи баскетболу - ривки з високого та низького старту; біг із різкою зміною напрямку; естафети зі зміною напрямку руху на короткі відрізки; стрибки поштовхом однією ногою з метою дістати підвішений предмет; багаторазове піднімання на пальцях ніг, стрибки з наступним поштовхом двома ногами, зміна напрямку руху за зоровим орієнтиром   та   сигналом;   попадання

 

баскетбольним м'ячем у ціль після різних дій, переміщень, стрибків тощо; елементи гандболу - пересування правим і лівим боком з ривками; естафетний біг 5x20 м зі зміною напрямку; ривки на 10 м з наступним відходом назад; ведення м'яча зі зміною напрямків на 20 м; вправи з поєднанням стрибків через перешкоду із киданням м'яча на точність попадання в горизонтальну та вертикальну ціль; ловіння та передачі м'яча в момент подолання перешкод; ловіння після кидання у стіну і наступних дій ( поворот, присідання, стрибок тощо); ведення м'яча на швидкість без зорового контролю; комбіновані вправи та естафети (біг, стрибки, ловіння, передачі, кидання, ведення з максимальною швидкістю); ігрові вправи 2x3, 3x3,4x5 тощо;

вправи для розвитку сили:

вправи для розвитку сили: вижимання ваги з різних вихідних положень; тягу силою рук до грудей у нахилі вперед; піднімання ваги прямими руками вперед з вису; піднімання ваги з підлоги до грудей з підривом; піднімання гирі до плеча з підлоги; поштовх гирі однією рукою 3 напівприсіду; розгинання рук зі штангою з-за голови; присідання з навантаженням на плечах; присідання зі штангою ззаду; випади у сторону, вперед, назад з навантаженням на плечах; піднімання прямої ноги та стегна з навантаженням; піднімання на пальцях ніг з навантаженням на плечах; присідання на одній нозі з навантаженням; нахили та повороти тулуба з навантаженням на плечах у різні боки; колові рухи тулуба з навантаженням на плечах; рухи ногами у положенні сидячи в упорі ззаду з навантаженням; піднімання тулуба із положення лежачи на спині з навантаженням (ноги закріплені); те саме на похилій гімнастичній лаві; вис кутом на перекладині з розведенням і зведенням ніг;

вправи для розвитку витривалості:

вправи для розвитку витривалості: безперервний     рівномірний     біг     зі збільшенням тривалості від 2 до б хвилин та помірною швидкістю; безперервний рівномірний      біг      із поступовим збільшенням     швидкості     бігу     від повільного   до   середньої   швидкості; повторне пробігання відрізків 250-500 м із   поступовим   скороченням   інтервалу відпочинку між забігами.

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг; багаторазові стрибки з поворотами; акробатичні елементи; рухливі ігри;

вправи   для   розвитку   спритності: «човниковий»    біг    (різні варіанти); багаторазові стрибки з поворотами на 90, 180 градусів; акробатичні елементи;

вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними м'ячами; згинання і розгинання рук в упорі; стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри

вправи    для    розвитку    сили    та швидкісно-силових якостей:  кидання  і ловіння набивного м'яча (1 кг) в парах; згинання і розгинання рук в упорі, стоячи біля стіни під кутом 45-50 градусів до неї; відштовхування   від   стінки   пальцями, стоячи під кутом 50-60 градусів до неї; зжимання   пальцями   тенісного   м'яча; стрибки  на одній  та двох  ногах  в довжину;       перестрибування       через перешкоди,     відштовхуючись     двома ногами;

вправи для розвитку стрибучості:

вправи   для  розвитку   стрибучості: стрибки у висоту й довжину з розбігу і 3 місця; стрибки з розбігу через перешкоди, відштовхуючись від містка, та без нього; різновиди  опорних         стрибків; вистрибування вгору з     присіду, напівприсіду, стрибки та вистрибування з різних вихідних положень з імітацією передач та нападаючого удару;

вправи для удосконалення прийому та передачі м'яча

вправи для удосконалення прийому, передачі та подачі м'яча: багаторазові кидки   набивного  м'яча  від грудей двома  руками   вперед,   над  собою; вправи для кистей рук з гантелями; багаторазові передачі м'яча в стіну, поступово збільшуючи відстань до неї; передачі м'яча на дальність; передачі набивного м'яча в парах, у трійках у русі; колові рухи руками з великою амплітудою      та      максимальною швидкістю;    вправи    з    гумовими амортизаторами;         подачі з максимальною силою    слабкішою рукою;

вправи на гнучкість

вправи на гнучкість див. за 1 рік навчання

Технічна підготовка

Пересування: з м'ячем та без м'яча;

пересування:       кроком;      бігом; схресним кроком; приставним кроком; зупинка стрибком;

Техніка нападу

передачі м'яча;

передачі  і  прийом м'яча:  зверху двома руками, знизу двома руками, на влучність, з пересуванням у парах; в трійках;   передачі   м'яча  у   падінні; відбивання м'яча у стрибку; прийом м'яча зверху двома руками, знизу, з подачі в зони 6, 1, 5 та перша передача в зони 3, 2;

передачу зверху двома руками з глибини майданчика під нападаючий удар; передачу зверху двома руками біля  сітки,  стоячи  спиною до  неї; передачу   зверху   двома   руками   в стрибку; прийом м'яча знизу двома руками; нижню передачу на точність; прийом м'яча знизу двома руками з подачі в зони 6, 1, 5 та першу передачу в зони 4, 3, 2;

подачі м'яча: нижня пряма подача; верхня пряма подача;

подачі м'яча: нижня та верхня прямі передачі на влучність;

нападаючі удари.

нападаючі     удари:      по      ходу сильнішою рукою з розбігу; через сітку по    м'ячу     поданому    партнером; нападаючий удар із зони 4, 3, 2 з високих та середніх передач;

Техніка захисту

Пересування: з м'ячем та без м'яча; прийом     м'яча: після подачі, нападаючого удару;

блокування нападаючого удару.

блокування    нападаючого    удару: одиночне блокування  прямого нападаючого удару в зонах 2, 4;

Тактика нападу

Індивідуальні дії: вдосконалення тактичних здібностей та умінь вибирати місце на майданчику під час нападу;

групові дії: взаємодії гравців передньої лінії;

командні дії: взаємодії гравців зон 2,3,4 під час прийому подачі.

Тактика захисту

Індивідуальні дії: вибір місця під час прийому  подач та страховці партнера;

вибір способу прийому м'яча;

групові дії: взаємодія гравців під час прийому подачі;

командні дії: взаємодія гравців під час прийому нижньої подачі; система гри «кутом уперед».

застосовує  систему   гри  з  другої передачі   і   гравця   передньої   лінії; взаємодії гравців на лінії та між ними під час прийому м'яча від подачі, передачі, нападаючого   чи   обманного   ударів; систему    гри    «кутом    уперед»    із застосуванням групових дій; подачу на гравця, що погано володіє навичками прийому м'яча;

здійснює вибір місця: для виконання другої передачі в зонах 3, 2; для прямого нападаючого удару в зонах 4, 2; вибір способу подачі; взаємодії з гравцями першої лінії (зони 4 із зоною 2; зони 3 із зоною 2; 3 із зоною 4 і так далі); прийом нижніх подач; першу передачу в зону 3, другу в зони 4, 2, стоячи обличчям у бік передачі; вибір місця під час прийому нижніх подач, під час страховки партнера, який приймає м'яч; вибір місця: при прийомі нижніх подач; при страховці партнера, який приймає м'яч; вибір способу прийому м'яча (зверху, знизу); взаємодії гравців під час прийому подачі, передачі зони 1 з гравцем зон 6 та 2; зони 6 з зонами 1, 5, 3; гравця зони 5 з зонами 6 та 4;

здійснює вибір місця: для виконання другої передачі в зоні 2, стоячи спиною до напрямку передачі; взаємодії гравців при другій передачі в зони 6, 1 та 5 з гравцем зони 2 (під час прийому від передач та подач); прийом м'яча від подач та першу передачу в зону 3, другу - гравцю, до якого стоїть спиною той, що пасує; вибір місця під час прийому нижньої та верхньої подач; визначення часу для відштовхування та своєчасного виносу рук над сіткою під час блокування;

дотримується правил розташування гравців під час прийому нижніх подач, коли другу передачу виконує гравець зони 2, а гравець зони 3 знаходиться позаду; правил навчальних та двосторонніх ігор; правил техніки безпеки під час занять і змагань з волейболу.

Навчальна гра волейбол

дотримується правил навчальної гри у волейбол; охорони життєдіяльності під час занять волейболом.

Контрольні ігри і змагання

Організація    і    проведення    змагань. Підведення підсумків змагань і усунення помилок. Змагання по рухомих іграх з елементами техніки волейболу.  «Веселі старти». Змагання з волейболу.

приймає участь у змаганнях здійснює    використовувати     свою

техніку   у   змаганнях;   бачити   свої

помилки та їх усунення;

допомагати своїм гравцям у грі

Контрольні нормативи, відвідини змагань, суддівська практика

Проводяться з загальної і спеціальної різичної і технічної підготовки. Суддівська практика у грі волейболу та інші види спорту.

 

виконує контрольні нормативи (по бажанню) відвідує спортивні змагання з волейболу та інші види спорту

володіє правилами гри з волейболу та використовує на суддівський практиці


 

 4 рік навчання


 


Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Теоретично-методичні знання

Гігієнічні основи організації занять фізичними вправами. Впровадження здорового способу життя в побут юнаків та дівчат. Охорона життєдіяльності під час занять у спортивному гуртку з волейболу.

Учень, учениця:

 пояснює   роль   системи   в   процесі оволодіння   руховими   діями;   роль м'язового     апарату     у     виконанні фізичних    вправ;   гігієнічні   основи організації занять фізичними вправами, загартування;

 дотримується     правил     здорового способу життя в побут юнаків та дівчат, охорони життєдіяльності під час занять у спортивному гуртку з волейболу.

Волейбол в олімпійському русі. Психологічна підготовка волейболіста. Суддівство змагань.

Учень, учениця:

Характеризує розвиток волейболу в Україні   та   за   кордоном;   досягнення українського волейболу на міжнародній арені на сучасному етапі; психологічну підготовку волейболіста;

Загальна фізична підготовка Загальнорозвивальні    вправи;    бігові вправи,   стрибкові   вправи,   вправи   на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави, подолання смуги перешкод.

виконує загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів, у русі; акробатичні   вправи;   подолання   смуги перешкод; рівномірний, перемінний, інтервально-повторний біг на дистанції від   30 до 60 м з максимальною швидкістю, рівномірно-перемінний біг на 200-600 м;

Спеціальна фізична підготовка

Вправи для розвитку швидкості: прискорення до 10 м; біг із різних вихідних положень; біг із зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри;

вправи    для    розвитку    швидкості: прискорення з максимальною швидкістю 15-40 м; повторне пробігання відрізків 15-20 м; біг на місці з опорою руками на висоті тазу при зменшеній амплітуді рухів ногами: «дріботливий» біг з максимально можливою кількістю кроків за одиницю часу;   максимально   швидкий   біг   на відрізках   10-15   м   з   якнайбільшою кількістю кроків; імітацію рухів ногами; велосипедиста, лежачи на спині; біг з високим підніманням стегна в упорі з виконанням рухів кожним стегном 150— 200 разів підряд; стрибки на одній нозі з  виносом стегна; стрибки на двох ногах, майже на місці, з підтягуванням стегон до грудей; підскоки та вистрибування на одній нозі, друга на опорі висотою 90-100 та 50-60 см, (у колінному суглобі не згинається); вистрибування із глибокого присіду на двох ногах без додаткового навантаження та з ним; стрибки з місця з трьох, п'яти та більше кроків; стрибкоподібний біг 60-100 стрибків;

елементи баскетболу див. за 4 рік навчання.

вправи для розвитку сили:

вправи для розвитку сили: див. за 4 рік навчання

вправи для розвитку витривалості:

вправи для розвитку витривалості: безперервний рівномірний біг зі збільшенням тривалості від 2 до 6 хвилин та помірною швидкістю; безперервний рівномірний біг із поступовим збільшенням швидкості бігу від повільного до середньої швидкості; повторне пробігання відрізків 250-500 м із поступовим скороченням інтервалу відпочинку між забігами.

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг; багаторазові стрибки з поворотами; акробатичні елементи; рухливі ігри;

вправи для розвитку спритності: «човниковий» біг (різні варіанти); багаторазові стрибки з поворотами на 90, 180 градусів; акробатичні елементи;

вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними м'ячами; згинання і розгинання рук в упорі; стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри

вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: кидання і ловіння набивного м'яча (1 кг) в парах; згинання і розгинання рук в упорі, стоячи біля стіни під кутом 45-50 градусів до неї; відштовхування від стінки пальцями, стоячи під кутом 50-60 градусів до неї; зжимання пальцями тенісного м'яча; стрибки на одній та двох ногах в довжину; перестрибування через перешкоди, відштовхуючись двома ногами;

вправи для розвитку стрибучості:

вправи для розвитку стрибучості: стрибки у висоту й довжину з розбігу і 3 місця; стрибки з розбігу через перешкоди, відштовхуючись від містка, та без нього; різновиди опорних стрибків; вистрибування вгору з присіду, напівприсіду, стрибки та вистрибування з різних вихідних положень з імітацією передач та нападаючого удару;

вправи для удосконалення прийому та передачі м'яча.

вправи для удосконалення прийому, передачі та подачі м'яча: багаторазові кидки набивного м'яча від грудей двома руками вперед, над собою; вправи для кистей рук з гантелями; багаторазові передачі м'яча в стіну, поступово збільшуючи відстань до неї; передачі м'яча на дальність; передачі набивного м'яча в парах, у трійках у русі; колові рухи руками з великою амплітудою та максимальною швидкістю; вправи з гумовими амортизаторами; подачі з максимальною силою слабкішою рукою;

вправи на гнучкість

вправи на гнучкість см. за 2 рік навчання

Технічна підготовка

Пересування: з м'ячем та без м'яча;

пересування: кроком; бігом; схресним кроком; приставним кроком; зупинка стрибком;

Техніка нападу передачі м'яча;

передачі і прийом м'яча: зверху двома руками, знизу двома руками, на влучність, з пересуванням у парах; в трійках; передачі м'яча у падінні; відбивання м'яча у стрибку; прийом м'яча зверху двома руками, знизу, з подачі в зони 6, 1, 5 та перша передача в зони 3,2;

передачу зверху двома руками з глибини майданчика під нападаючий удар; передачу зверху двома руками біля сітки, стоячи спиною до неї; передачу зверху двома руками в стрибку; прийом м'яча знизу двома руками; нижню передачу на точність; прийом м'яча знизу двома руками з подачі в зони 6, 1, 5 та першу передачу в зони 4, 3, 2;

подачі м'яча: нижня пряма подача; верхня пряма подача;

подачі м'яча: нижня та верхня прямі передачі на влучність;

нападаючі удари.

нападаючі удари: по ходу сильнішою рукою з розбігу; через сітку по м'ячу поданому партнером; нападаючий удар із зони 4, 3, 2 з високих та середніх передач;

Техніка захисту Пересування: з м'ячем та без м'яча; прийом     м'яча:      після      подачі, нападаючого удару;

блокування нападаючого удару.

блокування нападаючого удару: одиночне блокування прямого нападаючого удару в зонах 2,4;

Тактика нападу

Індивідуальні дії: вдосконалення тактичних здатностей та умінь вибирати місце на майданчику під час нападу;

групові дії: взаємодії гравців передньої лінії;

командні дії: взаємодії гравців зон 2,3,4 під час прийому подачі.

Тактика захисту

Індивідуальні дії: вибір місця під час прийому подач та страховці партнера; вибір способу прийому м'яча;

групові дії: взаємодія гравців під час прийому подачі;

командні дії: взаємодія гравців під час прийому нижньої подачі; система гри «кутом уперед».

 

застосовує   систему   гри   з   другої передачі і гравця передньої лінії; взаємодії гравців на лінії та між ними під час прийому м'яча від подачі, передачі нападаючого чи обманного ударів систему гри «кутом уперед» із застосуванням групових дій; подачу на гравця, що погано володіє навичками прийому м'яча;

здійснює вибір місця: для виконання другої передачі в зонах З, 2; для прямого нападаючого удару в зонах 4, 2; вибір способу подачі; взаємодії з гравцями першої лінії (зони 4 із зоною 2; зони 3 із зоною 2; 3 із зоною 4 і так далі ); прийом нижніх подач; першу передачу в зону З другу в зони 4, 2, стоячи обличчям у бік передачі; вибір місця під час прийому нижніх подач, під час страховки партнера, який приймає м'яч; вибір місця: при прийомі нижніх подач; при страховці партнера, який приймає м'яч; вибір способу прийому м'яча (зверху, знизу); взаємодії гравців під час прийому подачі передачі зони 1 з гравцем зон 6 та 2; зони 6 з зонами 1, 5, 3; гравця зони 5 з зонами 6 та 4;

здійснює вибір місця: для виконання другої передачі в зоні 2, стоячи спиною до напрямку передачі; взаємодії гравців при другій передачі в зони 6, 1 та 5 з гравцем зони 2 (під час прийому від передач та подач); прийом м'яча від подач та першу передачу в зону 3, другу гравцю, до якого стоїть спиною той, що пасує; вибір місця під час прийому нижньої та верхньої подач; визначення часу для відштовхування та своєчасного виносу рук над сіткою під час блокування;

дотримується правил розташування
гравців під час прийому нижніх подач,
коли другу передачу виконує гравець
зони 2, а гравець зони 3 знаходиться
позаду; правил навчальних та
двосторонніх ігор; правил техніки
безпеки під час занять і змагань з
волейболу.

Навчальна гра волейбол

дотримується правил навчальної гри у волейбол; охорони життєдіяльності під час занять волейболом.

Контрольні ігри і змагання.

Організація   і   проведення   змагань. Підведення підсумків змагань і усунення помилок. Змагання по рухомих іграх з елементами техніки  волейболу.  «Веселі старти». Змагання з волейболу.

приймає участь у змаганнях

здійснює використовувати свою техніку у змаганнях; бачити свої помилки та їх усунення;

допомагати своїм гравцям у грі

Контрольні нормативи, відвідини змагань, суддівська практика Проводяться з загальної і спеціальної фізичної і технічної підготовки. Суддівська практика у грі

виконує контрольні нормативи

(по бажанню) відвідує спортивні змагання

з волейболу та інші види спорту.

володіє правилами гри з волейболу

та використовує на суддівській практиці



Список література

  1. Т. Круцевич. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх закладів 5-9 класи. - К., 2009.
  2. В. М. Єрмолова, М.Д. Зубалій. Фізична культура 5-12 класи. - К., 2005.
  3. А.І. Дубенчук. Волейбол. - Ранок, 2008.
  4. Ю. Д. Железняк. 120 уроков по волейболу. - М.: Физкультура и спорт, 1970.
  5. А.В. Ивойлов, К.Б. Герман, Э.К. Ахмеров. Волейбол. - Минск.: «Вышэйшая школа», 1972.
  6. В.Е. Волейбол - юным. - М.: Физкультура и спорт, 1982.
  7. Ю. Д. Железняк. Волейбол в школе. - М.: 1986.
  8. А. А. Демчишин, Р. С. Мозола. Подвижные игры.
  9. Токачев Б. С. Физкультурный заслон ОРЗ. - М.: Фізкультура и спорт, 1988.
  10.        Каюрова В. С. Книга учителя физической культуры. - М.: Физкультура и спорт, 1973.
  11.                 Былеева Л. В., Короткое И. М. Подвижные игры. - М.: Физкультура и спорт, 1982.
  12.                 Шкільні свята та розваги. Ч. 2. - Тернопіль, 1998.
  13.                 В.А. Грубник. Фізична культура 5-12 класів. Майстер-клас. - X. Ранок, 2007.
  14.                 A.I. Дубенчук. Спортивні ігри з м'ячем: правила. - X. Торсінг Плюс, 2006.

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
6104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку