12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Програма виховної роботи пришкільного табору відпочинку

Про матеріал

Завдання, які стоять сьогодні перед виховною роботою з учнівською молоддю, неможливо вирішити без оновлення системи виховної роботи, без розробки нових, продуктивних напрямків серед яких особливе місце займає туристсько-краєзнавчий напрямок. Який спрямований на виховання громадсько-патріотичних почуттів, гордості за свою Вітчизну, вміння осмислювати моральні та культурні цінності, історію, звичаї, обряди свого народу.

Дана програма виховної роботи пришкільного табору відпочинку висвітлює питання формуванню таких громадян, які зможуть не тільки щиро любити свій край, а й захищати його, беручи приклад з героїв минулих століть та героїв нашого сьогодення, які зможуть відроджувати народні звичаї і обряди, цінувати і традиції наших предків, які віднайдуть забуті скарби свого народу і передадуть новому поколінню.

Система розроблених заходів сприяє розширенню кругозору учнів, активізації пізнавальної діяльності школярів, розвиває їх творчу ініціативу, підвищує інтерес до історії, традицій рідного краю, знайомить з найціннішими знахідками і надбаннями земляків.

Перегляд файлу

День 1-ий

День дружби

Заняття-тренінг «Умій дружити»

Мета: вчити учнів цінувати друзів та дружбу, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати вміння товаришувати; виховувати уважне, безкорисливе ставлення до друзів, товаришів.

Обладнання: квіточки чотирьох кольорів, сонечко, картки із завданнями для груп, конверти зі словами.

Хід заняття

Знайомство. Прийняття правил роботи в групі. Очікування.

Слово вчителя. Розповідь про дружбу і дружні стосунки.

Гра «Пазли». Складіть прислів’я зі слів і поясніть, як ви їх розумієте.

Вправа «Знайди собі подібного». Учасники стають в коло і закривають очі. Ведучий прикріплює їм на спину маленькі малюнки (сонечко, хмарки, квіти, сонце і один малюнок грозової хмари). Після цього діти отримують завдання не розмовляючи «знайти собі подібного». Ведучий звертає увагу дітей на те, що один учасник залишився і задає йому запитання: «Як почуває себе той, хто залишився на одинці без друзів?» Фізкультхвилинка.  Вправа « Особливі». Дітям ставиться на обговорення питання про те чи є схожі люди. Потім вчитель дає кожному листок паперу, просить з заплющеними очима і в повній тиші зігнути листок навпіл, відірвати правий верхній кут ( виконати це чотири рази). Після цього діти розплющують очі, розгортають листочки і дивляться, що вийшло. Вчитель робить висновок, що як немає двох однакових робіт, так немає двох однакових людей, кожна людина заслуговує на добре ставлення і на вірних друзів. Гра «Добре – погано». Розкладіть слова з конвертів на дві купки: на одну слова, що є позитивними рисами характеру, хорошими вчинками, а на іншу ті, що є негативними рисами характеру чи поганими вчинками. Всі погані риси характеру, вчинки скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. А добрі нехай залишаються на волі, ховати їх не будемо, нехай вони живуть серед нас і зміцнюють нашу дружбу.

Вправа «Позитивчик». Діти перекидають один одному м’яч – «заряд позитивної енергії» з побажаннями чи компліментами. Підсумок заняття.

День 2-ий

День талантів

Україна – край співучий

пісенний конкурс

  Мета: Виховувати почуття національної гордості, національної самосвідомості, сприяти усвідомленню відродження традицій  українського народу, виховувати  почуття прекрасного, любов до української пісні; утверджувати моральні якості громадянина.

Обладнання: вишиті рушники, букет польових квітів, картки із завданнями, олівці, ручки, аркуші паперу, аудіо записи пісень.

Хід заходу

Слово вчителя.

Виконання «Гімну України».

Представлення журі.

Представлення команд.

Нотка перша «Без верби і калини нема України». Відповіді на запитання.

Нотка друга «Народ мій завжди житиме в піснях». Виконання української народної пісні.

Нотка третя «Вишиванку одягнуся…». Скласти і намалювати схему сучасної вишиванки.

Нотка четверта «Мені сорочку мати вишивала». Виконання пісні для батьків.

Нотка п’ята «За все, що маю дякую тобі…». Виконання релігійної пісні.

Нотка шоста «Пам'ять про героїв незгасима». Виконання пісні присвяченої героям Небесної сотні та воїнам АТО.

Нотка сьома «Україно моя, буде доля у тебе квітуча». Виконання пісні про Україну.

 

 

 

День 3-ий

День  пригод

Теренова гра «Патріоти-шукачі »

Мета:  виховувати кращі риси характеру українця: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу. Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність.

Обладнання: розрізані на  частинки карта та прапор України.

Хід гри

Щоб розпочати гру для початку формуємо дві команди. На те­ри­то­рії та­бо­ру є за­хо­ва­ні різ­ні час­тин­ки кар­ти і час­тин­ки прапора України, во­ни мо­жуть бу­ти на де­ре­вах, під ку­ща­ми, в тра­ві їх потрібно відшукати. За свис­тком роз­хо­ди­мось, а піс­ля дов­го­го свис­тка зби­ра­є­мось в місці, звідки розійшлись, всі разом, щоб скла­сти кар­ту та прапор.

Під час по­шу­ків гравці мають бути обе­реж­ні, аби не по­пас­ти в пастку (туди затягають учасники команд суперника). Ті, хто там по­бу­ває, ста­ють полоненими, во­ни вже не мо­жуть бі­га­ти і шу­ка­ти час­тин­ки карти та прапора, а ли­ше си­дять і че­ка­ють, по­ки їх хтось вря­тує.  Щоб визволити полоненого потрібно виконати завдання від суперника.

Виграє команда, яка втрачає найменше учасників і знаходить найбільше частин карти та прапора України.

 

 

 

 

 

 

 

День 4-ий

День козацької слави

Екскурсія «Стежками козацьких звитяг».

Мета: відвідати пам’ятку археології місцевого значення Козацької Могили;

вивчення історії рідного краю; виховання патріотизму та морально-вольових якостей у дітей.

 

Основні етапи проведення заходу.

  1. Вступний інструктаж, основні пункти мандрівки.
  2. Рух польовими дорогами в напрямку Козацької Могили с. Бліх Зборівський р-н. ( 1 год.)
  3. Облаштування тимчасової зупинки в лісовому урочищі «Бліх". Привал та відпочинок.
  4. Проведення оглядової екскурсії, історична довідка про пам’ятку.
  5. Збір краєзнавчих матеріалів (фото, схеми, опис тощо)
  6. Конкурс козацької пісні «Тої слави козацької – повік не забудем»
  7. Підведення підсумку краєзнавчої частини заходу.
  8.  Повернення в пришкільний табір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 5-ий

День нетлінної пам'яті

Село моє, для мене ти єдине,

Сини твої є гордістю країни

вечір-зустріч з героями АТО

Мета:  Розширити  кругозір учнів  про рідний край, рідне село. Ознайомити  дітей  з історією свого села, познайомити їх з героями-односельчанами, які воювали в зоні АТО; віддати данину пам'яті всім полеглим воїнам; розвивати  пізнавальну активність та емоційну сферу - співпереживання за долю солдатів Тернопільщини; виховувати  моральні чесноти, почуття гордості за свій народ, національну свідомість та патріотизм.

Обладнання: вишитий рушник, коровай, сіль, аудіо записи пісень.

Хід заходу

Слово вчителя.

 Виступ ведучих.

Пісня Н. Гураль «Село моє».

На фоні  музики учень  читає легенду  про  село.

Виступ ведучих.

Виступ читців.

Пісня К. Бужинської «Ти солдат України».

Виступ гостей свята односельчан  воїнів АТО – Заяць Михайла, Швириди Ігоря, Луцика Івана.

Пісня Х. Панасюк  «Дай Боже сили нашим солдатам».

Виступ читців.

Інсценізація «Повернення героя».

Пісня гурту «Струни серця» «Розійдіться тумани».

Виступ ведучих.

Слово вчителя.

 

 

 

День 6-ий

День природи рідного краю

 

Екскурсія в печеру «Кришталева»

с. Кривче, Борщівський район

 

Мета: Вчити дітей любити та охороняти природу рідного краю; познайомити їх з красою та дивовижністю печери «Кришталева», дізнатися її таємниці та легенди; виховувати любов до Батьківщини та  природи рідного краю.

Хід екскурсії

  1. Приїзд в с. Кривче Борщівського району.
  2. Зустріч з завідуючою печери «Кришталева» Надією Романівною Семенюк (тел. 0972757247)
  3. Екскурсія по печері. Розповіді екскурсовода.
  4. Перекус.
  5. Повернення в табір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 7-ий

День зеленої аптеки

Волонтерська операція по заготівлі цілющих зборів «Зелена аптека»

Мета: Розширити знання дітей про лікарські рослини своєї місцевості, їх цілющі властивості для здоров'я та розвитку людини; навчити розпізнавати лікарські рослини за зовнішніми ознаками; розвивати спостережливість, уважність під час збору і використання лікарських рослин; виховувати любов та дбайливе ставлення до живої природи, бажання підтримувати своє здоров'я та піклуватися за тими хто хворіє.

Хід заходу

Акція спрямована на збір лікарських рослин для формування трав'яних чаїв з метою передачі їх воїнам АТО для заварювання. Перед початком акції доцільно провести зустріч з людиною, котра знається на лікарських рослинах, або залучити її до даної акції.

  1. Зустріч з місцевим травником або медичною сестрою. Розповідь про цілющі властивості лікарських рослин та методи лікування травами.
  2. Перегляд відео презентації про лікарські рослини своєї місцевості.
  3. Розповідь травника чи медичної сестри про місцезнаходження та періодизацію збору лікарських рослин.
  4. Похід та збір лікарських рослин у місцевому лісі та на луговій території.
  5. Сортування зібраних рослин для подальшого висушування та формування трав'яних чаїв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 8-ий

День літературного розмаю

Зустріч з поетесою зі Зборівщини Любою Малецькою

Мета: Познайомити дітей з відомою поетесою нашого краю, розширити літературно-краєзнавчий світогляд; виховувати почуття гордості за літературні надбання наших земляків, повагу до рідного слова; прививати естетичні смаки.

Хід заходу

  1. Вітання та зустріч поетеси.
  2. Читання дітьми  поезії Л. Малецької

«Останній міф»

 «Вузлики нерозгаданого»

 «Розсипаний обрій»

 «Подих». 

     3. Пісня на слова Люби Малецької «Було усе»

4. Бесіда з поетесою.

Запитання які найбільше цікавлять дітей

5. Поетично-художня виставка «Чую мелодію слова»

Діти заздалегідь отримують завдання намалювати ілюстрації до творів Люби Малецької. З намальованих робіт діти створюють виставку «Чую мелодію слова».

6. Пісня І. Галицької «Сто відсотків»

7. Спільні фото з поетесою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 9-ий

День туриста

Туристична гра «Стежинами туриста»

 

Мета: формування знань про туризм, краєзнавство, про виживання в природних умовах як основи для розвитку творчого потенціалу людини; формувати екологічну свідомість та вміння приймати власне рішення; виховувати сміливість, рішучість та бажання досягнути своєї мети.

Обладнання: жетони, малюнки, ілюстрації, рюкзак, палатка.

Хід заходу

Стежина 1.  «Секрет рюкзака». (Дати відповіді на запитання щодо правильного збирання речей в туристичний похід. Скласти рюкзак на дотик із зав’язаними очима).

Стежина 2. «Прогноз погоди».

За поданими народними  прикметами розповісти, яка завтра буде погода.

Стежина 3.  «Умовні знаки»

Конкурс проводиться по карточках: 5 знаків намалювати, 5 знаків розшифрувати.

Стежина 4.  «Робота з компасом»  

Учні отримують компаси. Потрібно орієнтуючись компасом знайти південь, північ, схід, захід.

Стежина 5.  «Постав палатку».

Швидко і правильно поставити палатку.

Стежина 6. «Багаття за всіма правилами».

Назвати правила розпалювання багаття в лісі.

Стежина 7. « Розклади багаття».

На швидкість і правильно розкласти багаття.

Стежина 8. Естафета «В гармонії з природою»

За 2 хвилини дати найбільше правильних відповідей на запитання, що стосуються туризму і правильного поводження на природі.

Підсумок гри. Визначення переможців.

День 10-ий

День краєзнавця

Краєзнавча    вікторина

«Краю  мій,  тут  я  живу»

Мета:  залучити  вихованців  до  більш  широкого  вивчення широкого  вивчення   історії  рідного міста  вчити    дітей працювати  з  довідковою  літературою,  виховувати гордість,  за  той край,  де  народилися і  живуть, прищеплювати  любов  до свого  містечка.    

Хід заходу

1.Сторінками  історії  Зборівського району

(по  черзі  задаються  запитання про історичні події в районі)

1.  В   якому році  засновано  Зборівський район?

2.  Скільки  сіл  входить  до  складу  нашого  району?

3.  З  якими  районами  межує  Зборівський  район?

4.   Які  річки  Зборівщини  вам  відомі?

5.  Скільки  деревяних  церков  є  в районі?

2. Мальовничі села Зборівщини

За 1 хв. назвати найбільше сіл, які є у Зборівському районі.

3. Конкурс  « Відгадай»

          Кожній   команді  по  черзі  загадуємо  загадки,   якщо команда не відповідає  то  право  відповіді надається  суперникам. Загадки  про  природу,  природні явища  рідного краю.

4. Конкурс «Село, в якому я живу»

Кожна команда отримує по п’ять запитань.

  1. Скільки річок протікає через наше село і які?
  2.  Назвіть 6 вулиць нашого села.
  3.  Скільки пам'ятників та обелісків на території нашого села?
  4.  Як називаються схили пагорбів, розташовані біля нашого села
  5. Хто був першим ксьондзом у польському костелі, що у нашому селі?

5. Славетні  імена   Зборівського краю.

Назвати  відомих  людей.  Кожна команда  по  черзі називає  видатних діячів  Зборівщини,   перемагає, хто  назве  більше, не  повторюючи  названих.

 

День 11-ий

День народних оберегів

Творче свято «Оберіг душі й родини»

Мета: Розширити уявлення дітей про народні символи, духовні і побутові обереги українців; навчити виготовляти обереги з підручних матеріалів; розвивати  і удосконалювати вміння виготовляти символи-обереги; виховувати і поглиблювати почуття любові до рідної домівки, отчого краю, рідного слова, інтерес до народних традицій та оберегів.

Хід заходу

  1. Слово ведучих

Розповідь про народні обереги рідного краю

Пісня «При долині куш калини»

  1. Виступ читців

Читання поезії

Пісня Н. Май «Мамина сорочка»

  1. Розповіді легенд та переказів про народні символи обереги.

Пісня Т. Повалій «Чорнобривці»

Пісня про рушник

  1. Майстер-клас по виготовленню народних оберегів для воїнів АТО
  • В техніці квілінг (голуб миру)
  • Плетіння з бісеру ( ангел-охоронець)
  • Плетіння з стрічок ( синьо-жовні браслети-обереги)
  1. Складання листівок з побажаннями і пакування оберегів для передачі в зону АТО.

Аплікація: голуб з паперу своїми руками    Результат пошуку зображень за запитом "ангелочок з бісеру"  Результат пошуку зображень за запитом "оберіг для воїнів ато"

 

День12 -ий

День вишиванки

Українська дискотека

«Вишиванку одягнуся, каблучки узую, як піду на дискотеку, ото потанцюю»

Мета: поглибити знання учнів  про народні танці та гуляння; пробуджувати інтерес до української пісні та танцю;  виховувати любов та повагу до українського слова та народних звичаїв.

Обладнання: аудіо записи українських пісень, борошно, цукерки, лимони, вареники, варення, ложки, салфетки.

Хід заходу

Слово вчителя. Коротка розповідь про народні танці та гуляння.

Танці.

Конкурс «Дістань цукерку». Обирають три пари. Хлопці для дівчат повинні без допомоги рук дістати цукерки, які лежить у тарілці з борошном.

Танці.

Конкурс «Кислинка». Четверо бажаючих мають з'їсти половинки лимона на швидкість і при цьому не скривитись.

Танці.

Конкурс «Потанцюємо». Краще виконання танцю «Полька».

Танці.

Конкурс «Вареннячко». Обирають три пари. Хлопці із закритими очима годують дівчат варенням. Виграє та пара, чия дівчина швидше з'їдає і при цьому залишається не забрудненою.

Танці.

Обмін враженнями від дискотеки.

 

 

День 13-ий

День малої Батьківщини

Квест-гра «Відкрий для себе рідне село»

Мета: розширити і закріпити знання учнів про події минулого, пам’ятки історії та культури, розміщені в рідному селі; поглибити знання учнів про давні ремесла, звичаї, традиції, обряди;  розвивати вміння працювати в групах, орієнтуватися в просторі,  творчо мислити, швидко знаходити потрібну інформацію; виховувати естетичний смак, любов до рідної пісні, поетичного слова.

Обладнання: стартові листи та маршрутний лист зі схемою руху по станціях, олівці, ручки, аркуші чистого паперу.

Хід гри

Умови гри. Гра проходить на території рідного села. Кожна станція квесту – визначне місце в селі. Капітани команд отримують маршрутні листи . Кожен маршрутний лист повинен відрізнятися один від одного. Тобто, кожна команда розпочинає гру на іншій станції. На це слід звернути увагу, щоб учасники різних команд не збіглися одночасно в одну точку,що може ускладнити виконання завдань першого етапу. Якщо команда справилася із завданням, квестор робить відмітку в маршрутному листі, зазначивши кількість набраних балів, і вручає один пазл, так зібравши 4 пазли можна знайти «Козацький скарб».

 Станція 1.  «Рідне село». Вам пропонується 6 запитань про рідне село і його жителів. Ви маєте дати мінімум 4 правильні відповіді, щоб перейти до наступної станції. Якщо команда отримує менше 4 балів, але більше «0» - ви змушені будете потратити свій час на виконання штрафного завдання. Штрафне завдання: виконати українську народну пісню.

Станція 2.  «Мій край легендою повитий». Розповісти легенду чи переказ про визначні місця в рідному селі. Станція 3. «Я малюю рідний край». Намалювати особливе місце у своєму селі. Пояснити свій малюнок.

Станція 4. «В моєму краї завжди пісня ллється». Виконати пісню про рідний край, Україну, символи країни.

Пошуки козацького скарбу.

Підведення підсумків.   Привітання переможців квест-гри.

 

День 14-ий

День добрих спогадів

Свято-фестиваль «Галицька дефеляда»

Мета: Проаналізувати свята та розваги проведені в таборі; розширити краєзнавчий світогляд; виховувати почуття гордості за народні  надбання наших земляків, повагу до рідного слова та народної пісні; прививати естетичні смаки.

Хід заходу

  1. Відкриття свята. Слово ведучих (розповідь про цікаві літні дні, проведені у таборі, аналіз конкурсів та святкових заходів, спогади про туристичні походи та екскурсії)
  2. Пісня « Вишнева сопілка»
  3. Слово ведучих
  4. Театр-експромт «Острів вітань» (показати етюд «Вітання зі святом»)
  5. Пісня «Ой у полі три тополі»
  6. Декламування гуморесок, жартів та анекдотів
  7. Пісня « Ти ж мене підманула»
  8. Конкурс віночків з польових квітів (Дефіле дівчат у заздалегідь виготовлених віночках)
  9. Пісня   «Пливіть віночки»
  10. Слово ведучих
  11. Пісня «Співайте всі»
  12.  «Ліхтарик щастя» (Діти на аркушах паперу записують свої побажання і складають їх у яскравий мішечок, прикріплюють його до повітряного ліхтарика і відпускають у небо).

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
3180
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку