Програмні засоби вивчення іноземних мов

Про матеріал
бінарний урок з використанням інтерактивних і комп’ютерних технологій з елементами гри.
Перегляд файлу

 

План

ВІДКРИТОГО  УРОКУ

З ІНФОРМАТИКИ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

на тему:

 «Програмні засоби навчання іноземних мов»

 

 

 

Розробили:

                                викладач інформатики

 В . С. Новицька

                                викладач іноземної мови

 О. В. Швєцова

 


ПЛАН-КОНСПЕКТ  

Предмети: Інформатика. Англійська мова

Курс навчання: І курс ПТНЗ.

Тема програми: Інформаційні технології в навчанні.

Тема уроку: Програмні засоби навчання іноземних мов.

Мета уроку:

Навчальна складова:

 навчитися використовувати програмні засоби для вивчення іноземної мови, зокрема електронні словники та перекладачі;

 ознайомити учнів з новими словами з теми «Computers» та здійснювати переклад текстів;

 формування вмінь застосовувати свої знання.

 

Розвиваюча складова:

 розвиток навичок роботи з комп’ютером та електронними словниками;

 розвиток мовленнєвих і пізнавальних здібностей, готовності до комунікації;

 розвиток пізнавального інтересу, уміння висловлювати власну думку, аналізувати;

 розвиток пам'яті, логічного мислення, навичок працювати в групах;

 тренування вміння виконувати нестандартні завдання.

 

Виховна складова:

 виховання в учнів інтересу та поваги до комп’ютерної науки, іноземної мови;

 виховання потреби в практичному застосуванні іноземної мови, використання інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні іноземної мови;

 виховання здатності чітко організовувати самостійну і групову роботу.

 

 

Методична складова:

 використання ігрових і комп’ютерних технологій при проведенні бінарного уроку;

 удосконалення педагогічної майстерності у проведенні бінарних уроків із застосуванням комп’ютерних технологій;

 демонстрація ефективного впровадження та використання інноваційних педагогічних методів і технологій інтерактивного, розвиваючого навчання, комп’ютерних технологій та забезпечення методичного супроводу проведення бінарного уроку.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: бінарний урок з використанням інтерактивних і комп’ютерних технологій з елементами гри.

Форми проведення: словесні, наочні, практичні.

Методи організації навчальної діяльності: фронтальні, індивідуальні, групові.              

Комплексне методичне забезпечення:

- ТЗН: мультимедійний проектор, екран, НКК з підключенням до мережі Інтернет.

- Дидактичні засоби: набір слів та текстів для перекладу, словники.

- Наочність: мультимедійна презентація для супроводу уроку.

Міжпредметні зв’язки: інформатика, англійська мова.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (2 хв).

Перевірка явки учнів, готовності до уроку, видача роздаткового матеріалу, оголошення теми та мети уроку. (На екрані слайд 1 - тема і мета уроку).

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв).

Фронтальне опитування учнів викладачем англійської мови:

1. Де ми здійснюємо пошук перекладу невідомих слів? (словники)

2. Які види словників ви знаєте? (орфографічний словник, перекладний словник, словник іншомовних слів, тлумачний словник)

3. Особливості словників для перекладу з англійської мови на українську. (список скорочень, алфавіт, впорядкованість слів від А до Z, наявність транскрипції)

Фронтальне опитування учнів викладачем інформатики:

1. Для чого призначені пошукові веб - браузери (зберігають адреси Web-сторінок в базі даних і видає користувачам результати пошуку за ключовими словами)

2. Які ви знаєте веб - браузери? (google.com, yandex.ru, rambler.ru, …)

3. Які додаткові можливості мають сучасні веб- браузери, зокрема Google? (зображення, карти, відео, новини, пошта, календар, …)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3хв).

(На екрані слайд 2 - мотивація)

Викладач інформатики: Сучасне суспільство вимагає від людини знання іноземних мов для спілкування з представниками інших країн, уміння працювати з іншомовними документами, розуміння вмісту аудіо- та відеоматеріалів тощо. Опанування мови іншої країни передбачає вміння розуміти та висловлюватись усно й письмово цією мовою.

Викладач англійської мови: На уроках іноземної мови, під час читання іншомовних друкованих матеріалів, у ході спілкування ви поповнюєте свій словниковий запас. Але знати переклад усіх слів іншої мови нереально. Так, за даними американської лінгвістичної компанії The Global Language Monitor (глобальний монітор мови), у червні 2009 року кількість слів у англійській мові досягла 1 млн і поповнюється щоденно 15 новими словами.

ІV. Подача нового матеріалу (20хв).

Викладач англійської мови: Під час перекладу текстів з української мови іноземною та навпаки ви звикли користуватися словниками, щоб знайти переклад окремих невідомих слів. Ця клопітка робота може бути спрощена, якщо використовувати електронні словники.

Викладач інформатики: Для потреб перекладу розроблені спеціальні електронні словники з визначеною парою мов: з якої мови здійснюється переклад і на яку мову. Ця пара мов визначає так званий напрямок перекладу. Словники можуть містити слова загальної лексики - універсальні словники або спеціальну термінологію, що використовується в окремих галузях професійної діяльності, спеціалізовані словники.

(На екрані слайд 3 – можливості електронних словників)

Сучасні електронні словники, як правило, надають користувачу такі можливості:

- вибирати напрямок перекладу з набору мов, словники яких містяться в програмі;

- вибирати професійну галузь для пошуку перекладу в спеціалізованому словнику;

- знаходити переклади слів або словосполучень з однієї мови на іншу та їх транскрипції;

- прослуховувати озвучування перекладів слів;

- доповнювати словникову базу даних власними варіантами перекладів;

- встановлювати додаткові словники та ін.

Викладач англійської мови: Електронні словники можуть бути встановлені на комп'ютері користувача, на кишеньковому ПК, смартфоні, мобільному телефоні або розміщуватися на веб-сайтах - он-лайнові словники.

Переклад текстів з використанням електронних словників не відрізняється від виконання цього завдання з використанням друкованого словника. Кожне слово або словосполучення тексту, переклад якого потрібно визначити з використанням електронного словника, потрібно перекласти окремо.

Для того щоб працювати з текстом і перекласти його нам потрібно подати нові слова: (На екрані слайд 4 – слова для перекладу)

Translate words

 

(додаток 1)


 

 

 

computer –

computer case –

screen –

netbook –

motherboard –

main memory –

power unit –

mouse –

keyboard –

laptop –

speaker –

microphone –

headphones –

optical disc –

 

 

 

 

memory card –

flashcard –

printer –

scanner –

restart –

spreadsheet –

database –

desktop –

virus –

bug –

window –

folder –

font –

 

 

 

 

file –

open –

close –

save –

print –

quit –

click –

surf –

download –

connect –

 


 

 


Перекладемо перших 10 слів використовуючи звичайні словники.

Викладач інформатики: Переклад декількох наступних слів зробимо використовуючи он-лайн перекладач Google  

(На екрані слайд 5 – перекладач Google)

Для цього потрібно:

- відкрити браузер;

- в рядок адреси ввести https://translate.google.com

- вибрати напрямок перекладу (з якої мови на яку перекладати);

- ввести слова, які потрібно перекласти.

Тепер зробимо переклад декількох слів скориставшись он-лайн перекладачем. (На екрані слайд 6 з гіперпосиланням на перекладач Google  ).

Викладач починає алгоритм перекладу слів он-лайн перекладачем  Google)

V. Робота за комп’ютером (25хв).

Перед початком роботи викладач інформатики обов’язково наголошує на дотриманні правил техніки безпеки під час роботи з комп’ютером, та разом з учнями пригадує основні правила.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання 1.

Учням пропонується здійснити переклад слів, що залишилися, самостійно. (практичне виконання перекладу на комп’ютері використовуючи он-лайн перекладач Google)

Завдання 2.

Учні самостійно читають і перекладають текст. Наступне завдання полягає у перекладі тексту за допомогою програмного перекладача Google.    Для цього учням пропонується відкрити збережений у них на комп’ютері текстовий документ наступного змісту: (додаток 2)

Computers have had a great impact on society. Today computers are constantly becoming a part of everyday life. Computers are used in everything from the home PC or laptop to appliances such as microwaves and even our cars. Not only have computers had a great impact on our everyday life, but also on education and the workplace. Computers are used in our appliances, mobile phones, entertainment devices (such as DVD players) and others. The Internet has had a huge impact on society. It provides information and services, as well as the ability to communicate people all around the world in variety of ways. Around the world, the Internet is available to millions of people. Those who don’t have computer or access to the Internet at home will often have access at work or school, or even at the local library. Another added bonus of the Internet is that the majority of the information and services available are free. The use of computers for educational purposes has been highly beneficial for those involved. News, assignments, tests, lecture notes can be placed on the Internet for students who live in remote areas and cannot travel to and from university or other tertiary institution each day. Computers impact every part of our lives. From the home, to the work-place and in education, computers aid us to do what we want. In general, computers are beneficial to the tasks they are applied to.

Текст необхідно скопіювати в он-лайн перекладач. Викладач зауважує, що текс одразу буде перекладений.

Ще однією, дуже важливою особливістю перекладача Google  є можливість озвучування тексту, зокрема англійською мовою. Учням пропонується прослухати текст озвучений перекладачем.

VI. Закріплення нового матеріалу (22хв).

 

Вправа 1. (На екрані слайд 7 – питання до тексту).

Також учням пропонується відповісти на запитання до тексту:

TRUE OR FALSE

1) Society is much influenced by computers at present time.

2) You can find computers everywhere, even in your car.

3) Computers can be operated by microwaves.

4) DVD player is an entertainment device.

5) The Internet is a source of information only.

6) You can’t watch people and hear their voices through the Internet.

7) You can get access to the Internet at the local library.

8) Not all the information and services available are free.

9) Computers can be used in education at a distance.

Вправа 2. (На екрані слайд 8 – завдання вправи).

Identify the parts of a computer (1-8) and refer them to the words below.

CD

Mouse

Floppy Disk

Floppy Drive

Screen/Monitor

CD-ROM Drive

Tower Case

Keyboard

 

(1 – CD, 8 – Mouse, 6 – Floppy Disk,

3 – Floppy Drive, 5 – Screen/Monitor,

2 – CD-ROM Drive, 4 – Tower Case,

7 – Keyboard)

 

 

Вправа 3. (На екрані слайд 9 – завдання вправи).

 

Match the words in the box with their definitions below.

 

1 … is a list of computer operations.

2 … is a small picture or symbol.

3 … is software for creating text files (e. g., Microsoft  ).

4… means to press and release the button on the mouse.

5 … is a little arrow on the screen that moves when you move the mouse.

(Click – 4, menu – 1, Cursor – 5, icon – 2, Word processor – 3)

 

Вправа 4. (На екрані слайд 10 – завдання вправи).

Match the verbs to the following phrases

1) print                                a) with your mouse

2) click                               b) at the screen

3) download                       c) on a keyboard

4) listen                              d) with a printer

5) look                               e) the cable

6) surf                                f) into a floppy disc

7) save                               g) with the speakers

8) type                              h) into a microphone

9) speak                           i) the material from the Internet

10) connect                        j) the Internet pages

(1 -d , 2 -a , 3 -j , 4 -g , 5 -b , 6 -f , 7 - i, 8 - c, 9 - h, 10 - e )

 

Вправа 5. (На екрані слайд 11 – завдання вправи). Find the words in the grid

K

E

M

B

S

C

C

I

L

Y

E

B

A

G

L

V

O

M

B

O

Y

M

O

H

O

A

M

A

I

P

B

O

A

A

L

A

P

T

O

P

O

U

J

K

I

C

U

T

R

C

A

S

L

O

L

I

T

P

I

O

R

E

T

S

C

R

E

E

N

W

D

M

I

C

E

P

R

I

N

T

 

 Вправа 6. Computer Parts Word Puzzle (На екрані слайд 12 з кросвордом).

 

Across

5. the machine that lets you put documents and such on paper [PRINTER]

6. the tool you use to type words onto the computer [KEYBOARD]

7. the program that checks your spelling [SPELLCHECK]

13. talking to other users by typing or using headphones [CHATTING]

14. the most popular internet search engine [GOOGLE]

15. what you use to click things on the screen [MOUSE]

16. what is another word for computer screen [MONITOR]

17. any physical part of a computer [HARDWARE]

18. the object on your screen that lets you point at things [CURSOR]

19. internet mail [EMAIL]

Down

1. a small port on your computer that you can attach drives to [USB]

2. a mass storage device that is portable that connects

through a USB port [FLASHDRIVE]

3. music form most played on the computer [MP3]

4. one of the many different sizes in regards to computers storage [MEGABYTE]

8. a program that lets you draw on your computer [PAINT]

9. the brain of a computer [CPU]

10. a machine that lets you put paper documents onto your computer [SCANNER]

11. a program that destroys your computer system [VIRUS]

12. any program on the computer [SOFTWARE]

15. the object that your mouse sits on [MOUSEPAD]   

 

 

C:\Users\CPLZT75\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\6bD79ygKUs0.jpg

 

VIІ. Підсумок уроку (2 хв). Виголошення ключових моментів уроку, виставлення оцінок з обґрунтуванням.

 

VІII. Домашнє завдання (1 хв). (Слайд 13.)

Записати нову лексику у словник та вивчити її.

Використовуючи он-лайн перекладач перекласти текст на тему: «Інтернет»(додаток3).

 

 

Викладач інформатики                                   В.С.Новицька

 

Викладач англійської мови                           О.В.Швєцова

 

 

 

 

Додаток  3

Internet

Modern life is easy and fun. We have all the amenities. We do not need to go to the movies, because we have big TVs at home. The children have cell phones with large displays. Modern technology is useful and convenient. In my opinion, Internet is the most comfortable thing. Computers are also an important invention, but Internet is better than any other type of information. Originally, Internet was a military experiment in the USA of 60-s. But soon it became clear that everyone in the world can use it.

Everybody knows that the Internet is a global computer network, which embraces hundreds of millions of users all over the world. The Internet has already entered our ordinary life. It's hard to imagine our lives without Internet nowadays. It has become an important part of every person's life. It is clear that the accurate number of users can be counted fairly approximately, nobody knows exactly how many people use the Internet today, because there are hundreds of millions of users and their number is growing.

Nowadays, no one can deny the importance of the Internet. Sitting in front of a computer, clicking a mouse, you can shop, download many interesting films, books, read news about subject which is interesting for you, play computer games with other players, chat and send mails to your friends. Internet has drastically changed everything. Since the time of Internet appearance, many other media sources became unnecessary. You can find the information you're looking for in 5 seconds. It is very convenient for students, professionals, experts and all other people. From one side, it's great to have everything right here online, from the other side, it's a shame that people have stopped reading paper books and newspapers. Nowadays the most popular Internet service is e-mail. Most of the people use the network only for sending and receiving e-mail messages. They can do it either they are at home or in the internet clubs or at work. With the help of the internet people from different parts of the planet can communicate with each other and share information without leaving their home. It has become easier to meet like-minded people from all over the world and become friends with them.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальні правила поведінки та роботи у кабінеті інформатики

 Суворо заборонено:

  • заходити в кабінет, якщо в ньому відсутній вчитель інформатики
  • голосно розмовляти, бігати, кидати будь-які предмети
  • вмикати і вимикати апаратуру без дозволу учителя інформатики
  • торкатися роз'ємів з'єднувальних кабелів та екрана моні­тора
  • переміщувати складові частини комп’ютера
  • класти будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру
  • приносити та використовувати без дозволу вчителя дискети, компакт-диски, флешки та інше обладнання
  • працювати з брудними або воло­гими руками
  • прий­мати їжу, користуватись розпилювачами пар­фумів,  користуватись мобільними телефонами
  • самостійно намагатися усунути несправність, встановлювати та видаляти програмні засоби

До початку роботи і ввімкнення апаратури:

  • переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень обладнання робочого місця
  • сядьте так, щоб лінія погляду проходила приблизно через центр екрана. Відстань від очей до екрана повинна бути не менше 50см.
  • учні, які мають окуляри для постійного носіння повинні працювати за комп'ютером у них, якщо лікарем не вказано іншого
  • вмикання апаратури виконуйте тільки за командою викладача і тільки у правильній послідовності (спочатку монітор, а потім – системний блок)
  • не можна розпочинати роботу, при пога­ному самопочутті

 Якщо під час роботи:

  • виникає аварійна зупинка, яка супроводжується ви­веденням на екран повідомлення про несправність, слід це повідомлення запам'ятати (або записати) і повідомити викладача
  • апаратура починає видавати незвичні звуки, світіння індикаторів тощо, слід припинити ро­боту і повідомити викладача
  • до класу заходить будь-який відвідувач, то учні, які працюють за комп’ютера-ми, не повинні вставати

 Після завершення роботи:

  • вимикати апаратуру дозволяється тільки за вказівкою викладача інформатики і у такій послідовності: спочатку – системний блок, а потім монітор

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
22 січня 2022
Переглядів
797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку