Урок інформатики у 10 класі
(з елементами національно-патріотичного виховання)
Тема: Професії майбутнього – аналіз тенденцій на ринку праці. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника.
Мета:
Тип уроку: комбінований
Етапи уроку:
Хід уроку
1. Повідомлення теми та мети уроку.
"Навчання не просто важливе для вашого майбутнього, це важливо для майбутнього вашої країни. Ось чому я прошу вас взяти участь... Не просто купити нову відео-гру, а створити її. Не просто завантажити останній додаток, а допомогти розробити його. Не просто бавитись телефоном, а запрограмувати його".
Президент США Б. Обама, 2013 р. звернення до учнів всього світу
2. Давайте пригадаємо що ми вивчали на минулих уроках. Пропоную декілька фронтальних запитань:
- Що являє собою інформація в інформаційному суспільстві?
- Які ознаки інформаційного суспільства? Який вплив воно має на суспільні процеси?
- Хто і яким чином має піклуватись про інформаційну безпеку?
- Які сучасні інформаційні технології та системи ви знаєте? Наведіть приклад.
- Яке місце сучасних інформаційних технологій та систем в житті людини?
3. Сьогодні ми поговоримо про місце людини у сучасному світі, повному новітніх інформаційних технологій. Ким бути у майбутньому? Які професії та спеціалісти необхідні нашій державі у найближчі роки?
Давайте проаналізуємо які професії майбутнього нам пропонують деякі Інтернет ресурси. /демонстрація онлайн разом з вчителем або по підручнику Н. В.Морзе с.45/
Це Український онлайн-атлас професій де можна переглянути каталог професій за галузями та тенденції зміни ринку праці до 2020р.
Як бачимо друге джерело пропонує нам зовсім футуристичні професії:
Сіті-фермер.
Урбанізація світу та ущільнення житлових умов приводять до створення вертикальних ферм. Це автономні екологічні конструкції, що дають змогу вирощувати рослини та розводити тварин у межах міста — на дахах та в приміщеннях хмарочосів. Згодом з’явиться попит на фахівців, що зможуть облаштувати та обслуговувати такі агропромислові господарства.
Звичайного страхування від нещасних випадків та хвороб людям майбутнього буде недостатньо. Вони захочуть їх передбачити та попередити.
Тут і прийде на допомогу фахівець, що оцінює і проектує життя людини з точки зору всіх можливих ризиків: від генетичної схильності до певних захворювань до ймовірності аварій і того, що людина стане жертвою злочину.
У майбутньому IT-генетики зможуть складати індивідуальні плани лікування, а також запобігати хворобам на ранній стадії. Поширяться аналіз сімейних карт і дослідження невиліковних генетичних мутацій.
Звісно, є велика кількість цікавих, футуристичних, високоінтелектуальних та технологічних професій, але давайте замислимось над тим, які професії актуальні сьогодні та які спеціалісти необхідні нашій державі у найближчі роки. Після нещодавньої зустрічі з представниками місцевого Центру зайнятості ми дізналися, що ринок праці м. Краматорська перенасичений керівними посадами та є велика кількість «майстрових» вакансій, дефіцит обслуговуючого персоналу. Розглянемо декілька прикладів класичних але цікавих професій:
Токар — робітник, фахівець, який обробляє різанням обертові заготовки для виготовлення тієї чи іншої деталі з дерева, металу, оргскла, пластмаси тощо.
Ви скажете це стара професія, але не поспішайте з висновками. Сьогодні ця спеціальність набирає нового витку розвитку. На зміну старим станкам приходять нові високотехнологічні станки ЧПУ (числове програмне управління), які потребують нових спеціалістів якісно вищого рівня ніж раніше. Сучасний токар (оператор) це людина, яка програмує станок натискаючи на кнопки, має достойну зарплату. Порівняйте:
Термін «інженер» містить в собі дуже широкий діапазон професій. Наприклад: модельєр, проектувальник, архітектор, дизайнер та ін..
Ця інтелектуальна професія буде актуальна у всі часи, а використання сучасних інформаційних систем та програмного забезпечення робить процес конструювання цікавішим ніж раніше та дозволяє розкрити весь творчий потенціал людини.
2894 вакансії по запиту 'бухгалтер' зараз на Work.ua. Сучасний бухгалтер - це людина яка не тільки вміє рахувати гроші, а й володіє навичками роботи з складним програмним забезпеченням. Тому з’являється все більше вакансій, що потребують нових, сучасних, молодих та енергійних спеціалістів.
Існує багато інших професій, які набувають нового змісту у наш час, змінюються їх назви, але які б складні автоматичні системи та пристрої не придумувало людство, їх все одно треба ремонтувати, обслуговувати, програмувати. З іншого боку є професії, у яких людину не замінить жоден пристрій. Це лікар, вчитель. ..
А ви вже замислювались ким хочете стати? Чи будете ви працювати лише заради заробітку чи може вирішите допомагати людям, робити свій внесок на користь суспільству та Україні?
4. У якості допомоги у пошуку відповіді на ці запитання пропоную невеличку практичну роботу.
1) Оголошую правила БЖ під час роботи з ПК.
2) Завдання1: Ознайомтесь із змістом сайту: https://osvitoria.media/experience/10640/
Серед переліку професій оберіть ту, яка за описом найбільше зацікавила вас.
3) Завдання2: На сайті Моя кар’єра перейдіть у розділ Вакансії для молоді та складіть власний ТОП-5 професій, які затребувані на даний час. http://mycareer.org.ua/vacancies
4) Завдання 3: Перейдіть за посиланням https://rabota.ua/ та перевірте, чи дійсно фахівці з обраних вами професій є в списку популярних професій.
5) Зробіть висновки. На яку заробітну плату можуть претендувати обрані вакансії та чи є вони поблизу вашого місця проживання.
5. Рефлексія. Підведення підсумків.
- Чи вдалось вам визначитись з майбутньою професією?
- Чи буде приносити ця робота вам задоволення та користь суспільству та державі?
- Наведіть приклади професій майбутнього.
- Вам сподобався цей урок?
Підводячи підсумок, хочу сказати, що для того щоб бути успішним у майбутньому треба вже зараз замислюватись над вибором професії. Не слід дивитись на тих людей, хто у скрутні для держави часи залишає її кордони. Озирнувшись навкруги, ми бачимо, що в нашій країні є багато робочих місць, великі можливості для самореалізації. Майбутнє нашої держави залежить від вас, молодь. Тож залишайтесь у своєму місті, селі, обирайте професію на будь-який смак. Давайте разом будувати сильну, квітучу, вільну Україну вже сьогодні!
6. Д/з. §5(Н. В. Морзе)/ §1.3 (Й.Я. Ривкінд)
Урок розробив Третьяков С. В. /вчитель інформатики Сергіївської ЗОШ І-ІІІст./
Використанні джерела:
2. Інформатика (рівень стандарту). Підручник для 10 (11) класу закладів загальної середньої освіти Н. В. Морзе, О. В. Барна Київ "Оріон" 2018 р.
3. Концепція національно-патріотичного виховання молоді.
6. https://osvitoria.media/experience/10640/
7. http://mycareer.org.ua/vacancies