Прогулянка-спостереження до осіннього парку

Про матеріал
Прогулянка-спостереження до осіннього парку сприяє поглибленню знань учнів про природу, розвиває мислення, спостережливісь, творчі здібності.
Перегляд файлу

+

 

Задорожня Надія Степанівна

Вихователь ГПД, спеціаліст вищої категорії, старший вихователь Шполянської загальноосвітньої школи   /-/// ступенів №1

Шполянського району, Черкаської області

 

 

Прогулянка-спостереження до осіннього парку

Тема. Осінь в рідний край прийшла

ласкава, ніжна, чарівна.

 

Мета: формувати ключові компетентності:

             вміння вчитися:

  • зосереджено слухати вчителя й товаришів,
  •  виконувати творчі завдання,
  • розвивати вміння аналізувати, висловлювати судження, розвивати мислення, спостережливість, увагу, бажання пізнавати навколишній світ;

інформаційно – комунікативна:

  •  здатність  учня орієнтуватися в інформаційному просторі,володіти й оперувати інформацією, уміння працювати  з різними інформаційними джерелами,
  • уміння здобувати нові знання на основі наявних;

загальнокультурна:

  •  розвиток мовленнєвих здібностей та норм відповідної культури;

здоровязбережувальна:

  •  закріплювати  поняття про здоровий спосіб життя та безпечну поведінку,

 з навколишнім світом, сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів;

громадянська:

  •  здатність екологічно мислити,
  • виховувати бережне ставлення до природи та почуття гармонії з навколишнім світом;

         соціальна:

 

  •  вміння спілкуватися з однокласниками.

Місце проведення:парк.

Обладнання: торбинка з природним матеріалом, мягка іграшка « їжачок»

Хід прогулянки

          1     Організаційний момент.

  1. Привітання. Одягання дітей.
  2. Повідомлення теми та мети прогулянки.
  3. Інструктаж   з техніки безпеки.
  4. Під час прогулянки потрібно:

- бути уважним, слухати вихователя;

- не відставати від групи, не відлучатись без дозволу,

- спостерігати за тими обєктами, які пропонує вчитель,

-  допомагати один одному, не  смітити,

-  не рвати і не ламати рослини.

4. Дорога до парку.

2.  Оголошення завдань прогулянки, мотивація.

                                                   Ласкава осінь вже прийшла

                                                   Дари нам щедрі принесла.

                                                   Щоб вся країна й кожна хата

                                                   Була щаслива і багата.   

Діти, на прогулянку ми підемо стежинкою їжачка- мандрівничка. Їжачок нам буде допомагати. Ми будемо милуватися осінньою красою, спостерігати за змінами, що сталися в живій і неживій природі.

Девіз нашої прогулянки:

                                                  Прогулянки полюбляємо

                                                  Про природу добре дбаємо.

Природа дарує нам достаток, тепло, радість, любов. Зачаровує нас своєю красою. Ми милуємось небом з білими хмаринками, слухаємо чарівний спів птахів, вдихаємо п’янкий запах квітів.

 Ось їжачок-мандрівничок привів нас на сонячну галявинку, де ми будемо спостерігати за обєктами неживої природи, що відбулися з настанням осені.

Але зараз спробуйте  відгадати  загадку від їжачка.

                                                 Без пензлика, без олівця

 Розфарбувала деревця.    (Осінь.)

  •  Назвіть осінні місяці.
  • Який місяць осені триває зараз?
  • Стало холодніше чи тепліше?
  • Як світить і гріє осіннє Сонце?
  • Чи змінився колір неба?
  • Якого кольору стали хмаринки і на що вони схожі?
  • Які стають ранки?
  • Які дмуть вітри?
  • Якими бувають осінні дощі?
  • Якими словами можна описати сьогоднішній день?

Підсумок. Діти, то які ознаки осені ви побачили в неживій природі.

 

 

Релаксаційна пауза.

        Діти, станьте у коло, заплющте очі, підніміть  руки вверх і уявіть себе сонечком.

Зігрійте всіх своїм теплом.

А зараз поспішаймо далі стежинкою за їжачком –мандрівничком.  Слідуюча наша зупинка «Лісова». Ліс приймає нас  як гостей. І, як гарні виховані гості, ми повинні памятати правила гарної поведінки в лісі.

  1. Гілочки не ламати, травинки і листочки даремно не зривати.
  2. Не галасувати, інакше мешканці лісу злякаються.

 Їжачок нам пропонує спостерігати за обєктами  живої природи та змінами, що відбулися із настанням осені.

     Загадка.

  На деревах листя жовте,

  Наступає місяць….       (Жовтень)

  Вірш    «Жовтень»

                                           Жовтень фарби позичає ,

                                           Малювати всіх навчає.

                                           Листя роздаровує

                                           Золотом розмальовує.       

                                                                                      (М.Сингаївський)

 -  Назвіть дерева які ви бачите довкола.

Рухлива гра «Скільки кроків до дуба?» (липи, клена)

 -  На яких деревах є плоди?

  -  Якого кольору стала крона дерев?

Розвиток естетичного сприйняття . «Які пісні співають дерева.»

         Діти, ми часто ходимо до парку і коли вітряна погода, дерева співають свою пісню. Дуб співає мужню пісню. Коли ми слухаємо цей спів, нам хочеться бути сильними, справедливими, чесними.

         Берізка співає ніжну пісню. Коли ми слухаємо її спів, нам хочеться бути красивими, ніжними, добрими. Хочеться підійти до білокорої красуні і обняти її.

 -  Чи чути спів птахів? Який він?

 -  Чому вони відлетіли у теплі краї?

 

  -  Яких тварин ви бачите довкола?

    -  Чим займаються тварини восени?

        -  Чи можна їхнє життя  в цей час назвати клопітливим, сповненим праці?

 

- Чому тварини квапляться запастись їжею?

 -      Що чекає на них попереду?

  •   Як люди можуть допомогти їм в  цьому?

Підсумок. Чому відбулися зміни в житті рослин і тварин із настанням осені?

Проблемне питання.

       Як ви думаєте, чи бється  серце у дерев?

                      Гра «Можна – неможна»

   -  Садити дерев, кущі, квіти;

  -    Ламати гілки на деревах;

  -    Підгодовувати взимку птахів;

  -    Ловити метеликів, жаб;

  -    Милуватися красою природи

  -    Руйнувати мурашники;

  -   Берегти природу;

  -   Забруднювати довкілля;

   - Жити з природою в гармонії.

Їжачок кличе нас далі своєю стежинкою. І ось перед нами зупинка «Чарівна майстерня».

Діти,  давайте помилуємося  осінньою красою. Вона робить людей добрими, терплячими

Осінь – красуня, наче талановита художниця, розмалювала листя на деревах та кущах.

    -   Назвіть фарби осінньої палітри.

  •     -    Який колір осені вам подобається найбільше?
  •     -    Чому осінь часто називають золотою?
  • Пошукайте жовто-зелені, руді, мідні, лимонні, жовтогарячі, бронзові, коричневі листочки.

Ми їх висушимо і будемо використовувати  на гуртку.

Осінні листочки схожі на метеликів. Вони красиво кружляють у повітрі і вкривають землю ковдрою.

 

 

 

                                 То шурхне, то хрусне, то трісне

                                 Килимок під ногами барвистий.                    (Опале листя)

  •  А зараз давайте послухаємо «музику» листопада.
  • Яка вона за характером?

Вправа «Я вмію слухати»

                Діти, заплющте очі і прислухайтесь до тиші осіннього парку. Які звуки ви чуєте?

(Падіння каштана, жолудя, поодинокі крики птахів)

Дівчатка, а які емоції викликає у вас осіння краса? Хлопчики, чи добре ви себе почуваєте  в осінньому парку?       (Відповіді учнів)

                                  Нас чекає зараз гра

                                  Всі у коло, дітвора

Їжачок хоче подивитися гру  «Шишки, жолуді, горіхи».

Правила гри. Гравці обєднуються у команди по троє (шишки, жолуді, горіхи). Вони беруться за руки і утворюють «гніздо». Ведучий вимовляє слово «горіхи», після чого всі горіхи мають залишити своє «гніздо» й добігти до іншого. Ведучий намагається зайняти чиєсь місце «Горіх» який залишився без місця, стає ведучим

 

Вправа  «Обніми дерево»

        Хлопчики, підійдіть  до дуба, обніміть дерево і скажіть йому хороші слова, побажання.  А дівчатка  обнімуть  липу і  скажуть їй щось  хороше.

Липа - жіноче дерево.

        Дидактична гра «Чарівний кошик»

( У  кошику  жолуді, горіхи, шишки, ліщина, калина, горобина, кора дерев, листочки)

         (Діти підходять до кошика  і кажуть.

У руки я ось це візьму, всім друзям покажу,

                                З якого дерева, назву.

Їжачкові дуже сподобалася ваша гра.

   А зараз ми з вами підійдемо до загадкового деревця і придумаємо загадку для  їжачка.

Поетична хвилинка.

                                      Невеличке деревце у парку росте,

                                       Дрібних плодів багато має

                                       Взимку птахів пригощає.                    (Горобина.)

Я думаю, що їжачок  відгадав вашу загадку.

 

Рекламна пауза.

Метод елепатії.

Я – дуб. Міцний і високий. Живу до  1000 років. З мене виготовляють меблі.

Ви дуже добре прорекламували свої улюблені дерева. Молодці.

Діти, їжачкові – мандрівничкові цікаво знати ваше ставлення до природи.

 

  1. Як потрібно ставитись до природи?
  2. Чому природу потрібно любити і берегти?
  3. Що потрібно робити для збереження  природи?

         Корисна справа. Робота в групах.

А зараз я пропоную хлопчикам зібрати декілька плодів дуба, а дівчаткам каштани і посадити їх на місці зрізаних сухих дерев.

Андрійко дитячою лопаткою викопає ямку, а однокласники покладуть у них жолуді і каштани. Хлопчики ямки загорнуть. Осінні дощі їх поллють. Зима укриє теплою ковдрою і вони заснуть аж до весни.  А ми будемо слідкувати за їх сходами і ростом.

Вправа «Очікування».

          -  Діти, чого ви чекаєте від висаджених плодів? (Відповіді дітей)

Так, діти, природа – наш дім.  Ми повинні її берегти і жити з нею в гармонії. Їжачка – мандрівничка дуже зворушило ваше ставлення до довкілля.

Підсумок. Ось і закінчилась наша прогулянка

  1. Де ми сьогодні з вами побували?
  2. За чим спостерігали?
  3. Чим милувалися?

Саморефлексія.

  •  Я зрозуміла…….
  • Я дізнався…
  • Мені сподобалось

Сумна музика осінньої пори нагадує прощальну пісню. Цей спів схожий на колискову під звуки якої засинає природа.

Діти, давайте подякуємо їжачкові за цікаву прогулянку. Наш помічник поспішає до своєї  теплої хатинки, де  він буде спати аж до весни.

        Ми прогулянку кінчаєм

        І до класу повертаєм.

 

Список літератури

  1. ГПД: вихователю на кожен день.  Бібліотека «Шкільного світу». – К., 2012                                  113
  2. Г.С. Тарасенко «Навчаємо пізнавати природу». Освіта. Харків. 2008                                              14
  3. Н.О. Забашта, Н.О. Шматько «Організація прогулянок у групі продовженого дня 1-4 класах» Ранок. 2010                                                                                                                                                        57

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Казнавецька Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
3495
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку