Урок " Зелене Диво Землі . Як розрізняють рослини . Рослини – Живі організми ."

Про матеріал
Метою уроку є ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі ; формувати поняття «вид» ; розвивати вміння опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел ; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та парі ; спонукати учнів до критичного мислення та вміння вільно висловлювати свої думки ; виховувати любов до природи
Перегляд файлу

 

Урок  17 . Зелене Диво Землі . Як розрізняють рослини . Рослини – Живі організми .

 

Мета : ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі ; формувати поняття «вид» ; розвивати вміння опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел ; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та парі ; спонукати учнів до критичного мислення та вміння вільно висловлювати свої думки ; виховувати любов до природи .

Обладнання : підручник , гербарій , дві гілочки заздалегідь поставлені у воду ( одна у чисту, а інша у зафарбовану синькою), комп’ютер.

                                                             

                                                                       Хід уроку

1 . Організація класу

        Дорогі діти , запрошую вас у дивовижний світ природи . Сьогодні на уроці вас чекає дуже цікава і різноманітна робота .

Девіз нашого уроку :

  • Не просто слухати , а чути ,
  • Не просто дивитись , а бачити .
  • Не просто відповідати .а відчувати .
  • Дружно і плідно працювати , щоб увійти в природу другом.

2 . Календар природи

Черговий синоптик доповідає за планом

Пора року -…

Дата - …

Температура повітря - ..

Стан неба - …

Вітер - …

Опади - …

Отже , погода сприятлива . і я бажаю вам гарного настрою , плідної роботи , успіху і дякую за співпрацю.

3 . Актуалізація

- Пригадайте і скажіть , що таке природа ?

- На які дві групи вона поділяється ?

- Що належить до живої природи ?

4. Усвідомлення

1. Усі живі  організми вчені поділили на 5 царств : «Рослини» , « Тварини» ,

 « Г риби» , «Віруси» , Дробянки» . Сьогодні я вас запрошую у гості в дивовижне царство . Це царство називається – « Рослини» . Їх ще називають зеленим дивом Землі . Як ви думаєте , чому ? (Міркування учнів)

          Тварини

 

 Гриби

 Рослини

  

 

 

 Дробянки

                                      Віруси

 

  

Діти , є різні можливості здобувати знання . Крім мовлення вчителя і підручника , це і різна довідкова література , і телебачення . От і зараз  , я пропоную вам уважно подивитися слайди про рослини і відповісти на таке запитання : Яке значення мають рослини для природи ?

( Міркування учнів ) Метод « Вільне письмо» Методика « Гронування»

       2.  Етапи Гронування :

- Написати центральне слово .

 - Записати всі слова та фрази , які спадають на думку учням .

  -  Встановити зв язки між поняттями.

       3. Як розрізняють рослини ( практична робота )

 Робота з гербарієм ( ромашка лікарська . ромашка не пахуча . ромашка без язикова ).  

 Розгляньте уважно рослини , зверніть увагу на їхні листки і квітки .

- Чим схожі ? А чим відрізняються ?

- Як одним словом називаються ці квіти ?

Усі ромашки схожі ,але відрізняються своїми листками і квітами між собою. Це 3 види ромашки . Отже , рослини одного виду схожі між собою .

        4. Робота з підручником ( с. 105- 106 ) , (107- 108 ) Методика « Взаємного навчання» (робота в парах )

Читають матеріал частинами.

Виконують 5 основних завдань: 

( учитель - учень пропонує товаришу ) 

- зробити висновок із прочитаного;

- поставити  2-3 запитання і вислухати відповіді на них ;

- пояснити незрозуміле ;

- скласти передбачення до наступної частини ;

- прочитати наступну частину.

Діти , ким вам легше працювати – учнем чи вчителем ? Чому ?

         5.Фізкультхвилинка

                                    Ми – високі дерева, ми – низенька трава ,

                                    Нас сонце голубить , нас дощ полива ,

                                    Нас вітер колише , тріпоче , зрива ,

                                    Та Бог на руках своїх міцно трима .

          6. Рослини – живі організми .

- За якими ознаками рослини належать до живої природи ?

- Спостерігаючи за рослинами . ви помітили , що вони ростуть , змінюється їх зовнішній вигляд , вони по - своєму рухаються , листки і квіти повертаються до сонця , насіння розлітається в різні місця . Через деякий час рослина відмирає . За всіма цими ознаками рослина належить до живої природи.

 

Практична робота

 

         Я стверджую , що рослини – живі організми. Кожний орган має якесь значення, виконує якусь функцію. Від кореня по стеблу рухається вода з поживними речовинами . Проведемо дослід і переконаємося у цьому .

Дослід

Давайте візьмемо 2 гілочки однієї рослини (верби ) . Одна з них стояла в стакані з чистою водою , інша –у підфарбованій синькою .А тепер їх розріжемо навпіл . Що ви побачили ? (Відповіді учнів )

- Отже , рослини вбирають не тільки воду , а й поживні речовини .

Рослини живляться не тільки тими речовинами , що є  в ґрунті , вони самі утворюють поживні речовини. Де і як це відбувається ? Розгляньте схему дерева . У листках рослин утворюється цукор і крохмаль . Ці поживні речовини утворюються з води і вуглекислого газу . Вода до листків надходить від кореня , а вуглекислий газ – з повітря . Під дією сонячної енергії утворюється цукор і крохмаль . Частину цукру і крохмалю рослини використовують для росту , а невикористану частину поживних речовин накопичують у коренях , стеблах ,листках і плодах . Цю таємницю розгадав російський учений Тімірязєв .

Учені розгадали ще одну загадку : вдень на світлі в листках рослин утворюється кисень, який виділяється у повітря . А кисень ,як відомо , газ , яким дихає все живе на Землі .

- Чи дихають самі рослини ? Як ви думаєте ? (Міркування учнів )

- Так ,рослини дихають всіма органами вдень і вночі . Під час дихання вночі вбирають із повітря кисень , а виділяють вуглекислий газ .

       

  7. Виступи чергових з «Довідкового бюро»

 

Вирушаймо до Країни Лікарських рослин .

                             Сонечко в траві зійшло , усміхнулось . розцвіло ,

                             Потім стало біле – біле і за вітром полетіло . Що це ? ( Кульбаба )

У давнину її вважали еліксиром життя . У листках її багато вітамінів , з неї готують салати . Настій кульбаби – чудовий засіб від опіків .

                              Викупана в сонечку . стоїть собі донечка .

                              Бджоли сонячний медок дістають з її квіток . Що це ? ( Липа )

Її цвіт – найпопулярніший народний потогінний та жарознижувальний засіб .

                             Виросли на лузі сестрички маленькі .

                             Очки – золоті , а вії – біленькі . Що це ? ( Ромашки )

Використовують при хворобах шлунка , кишечнику.  Напаром із ромашки користуються для промивання гнійних ран .

                              На просторах поля золотого сині зірочки тремтять,

                                Мов шматочки неба голубого , виграють , виблискують, горять .

                                ( Волошки )

Використовують при підвищеній температурі , для примочок на очі .

 

  8. Підсумок уроку . Тест .

  1. Усі живі організми вчені поділили на :

а) 5 царств ;

б) 6 царств ;

в )4 царства.

   

  1. Рослини заселяють :

а) ґрунт , воду :

б) воду , повітря :

в) ґрунт , воду , повітря .

                                                                                                                            

 

 

 

  1. Назвіть номери рослин одного виду :

а)береза , клен , вишня ;

б)калина ,бузок . терен ;

в)ромашка лікарська ,ромашка не пахуча . ромашка без язичкова.

 

   9. Рефлексія

Метод «Сенкан» (робота в парах )

  Складання сенкану за планом :

  1. Тема
  2. Опис - 2 слова
  3. Дія - 3 слова
  4. Ставлення , почуття з приводу обговорюваного.
  5. Узагальнення , підсумок

Рослини

Прекрасні , дивовижні

Прикрашають , дивують ,лікують .

Милуємося , використовуємо , бережемо .

Зелене диво Землі .

           10.  Оцініть свій внесок в урок.

           11. Домашнє завдання  ( робота в групах )

1 група – скласти усну розповідь «Що дають мені рослини»

2 група – з ясувати , які рослини ростуть на городах і у садках рідного села .

Намалювати улюблену рослину  ( всім учням ).                                                                                                       

docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку