Проміжні підсумки та зведені таблиці

Про матеріал
сформувати поняття: зведені таблиці; формулювати: способи обчислення проміжних підсумків; повторити: матеріал про використання фільтрів; принципи консолідації; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння і навики роботи з ПК; виховувати інтерес до предмету
Перегляд файлу

Урок № 24

Тема. Проміжні підсумки та зведені таблиці

Мета: сформувати поняття:   зведені таблиці; формулювати:  способи обчислення проміжних підсумків; повторити: матеріал про використання фільтрів;  принципи консолідації; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння і навики роботи з ПК; виховувати інтерес до предмету

Тни уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

III. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми і мети уроку

Уявіть собі, що ви працюєте в Excel над даними збуту. У цьому прикладі ми маємо 799 рядків даних збуту, перелічених за країна­ми, продавцями та обсягами збуту.

— Як зробити ці дані більш зрозумілими?

Над розв'язанням цієї проблеми ми будемо працювати на уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Проміжні підсумки.

Microsoft Excel може автоматично обчислювати проміжні та загальні підсумки у списку. У разі вставки автоматичних проміж­них підсумків розмітка списку змінюється таким чином, що можна вмикати та вимикати показ рядків докладних відомостей для кожного проміжного підсумку. Перш ніж вставляти проміжні підсумки, слід відсортувати список, щоб згрупувати рядки за  якими потрібно підбити підсумки. Після цього можна обчислити проміжні підсумки для кожного стовпця, який містить числа.

Якщо дані не мають формату списку або якщо треба вивести ще один підсумок. можна скористатися автосумою замість авто­матичних підсумків.

Для обчислення значень проміжних підсумків використовуєть­ся підсумкова функція, наприклад. Сума (SUM) або Середнє ариф­метичне (AVERAGE).

Проміжні підсумки можна вивести у списку з використанням одночасно декількох типів обчислення.

Загальні підсумки обчислюються за докладними відомостями. а не за значеннями в рядках проміжних підсумків. Наприклад, у разі використання підсумкової функції AVERAGE загальний під­сумок повертає середнє значення для всіх рядків списку, а не для проміжних підсумків.

Значення проміжних і загальних підсумків переобчислюється автоматично після кожної зміни докладних відомостей.

Вкладення проміжних підсумків

У наявні групи підсумків можна вставляти проміжні підсумки для менших груп.

 Перш ніж вставляти вкладені підсумки, слід відсортувати спи­сок за всіма стовпцями, для яких              треба обчислити підсумки, щоб рядки для підбиття були згруповані.

2. Підсумкові звіти та діаграми.

Створення підсумкових звітів. У разі додавання проміжних підсумків до списку його структура стає видною. Підсумковий звіт можна створити, клацаючи символи структури таким чином, щоб приховати докладні відомості та залишити самі підсумки.

Показ підсумкових даних на діаграмі.  Можна створити діаграму, яка відображає лише видимі дані у списку із проміжними підсумками. Показ і приховування відомостей у структурованому списку також відбиватиметься на діаграмі.

3. Використання зведених таблиць.

Зведена таблиця — це інтерактивна таблиця, в якій наведені підсумкові значення, отримані за спеціальними формулами з великих масивів даних. Для їх побудови використовують Майстер зведених таблиць діаграм.

Майстер зведених таблиць і діаграм також використовується  для створення звітів зведених діаграм — графічного різновиду зве­дених таблиць.

Щоб запустити Майстер, слід вибрати команді Зведена таблиця в меню Дані.

Коли Майстер відкриється, треба натиснути кнопку Готово. Можна витратити більше часу на роботу з Майстром, але це не обов'язково. Натиснення кнопки Готово повідомляє Майстру, що йому слід діяти стандартно, а саме:

  • використати далі зі списку Excel або з бази даних;
  • підготувати область макета для створення звіту зведеної таб­лиці;                                                                 
  • використати усі дані списку;
  • помістити область макета звіту на новий аркуш.

Менш ніж за секунду Майстер підготує новий аркуш з усім, що потрібно для створення зведеної таблиці даних: зі списком полів зведеної таблиці, з якого перетягуються елементи, областю ма­кета, до якої вони перетягуються, і панеллю інструментів Зведена таблиця,

У Списку полів зведеної таблиці перелічено імена стовпців ви­хідних даних: Країна. Продавець. Обсяг збуту. Дата замовлення та Код замовлення.

Кожному стовпцю вихідних даних відповідає поле з таким са­мим ім'ям. Перетягування полів зі списку до області макета дає змогу створити макет зведеної таблиці.

Область макета складається з декількох обмежених рамками областей, призначених для перетягування полів зі списку полів. Для цього область макета перетворюється в звіт зведеної; таб­лиці.

Написи в областях повідомляють, куди слід перетягати далі для забезпечення бажаної орієнтації звіту. Наприклад, якщо перетяг­нути поле Продавець до області з написом Перетягніть сюди поля рядків, кожному продавцеві у звіті буде відведено окремий рядок. Якщо перетягти поле Продавець до області з написом Перетягніть сюди поля стовпців, кожному продавцеві у звіті буде відведено окремий стовпець.

Після визначення використовуваних полів слід з'ясувати, куди має бути перетягнуто ці поля. Щоб прізвище кожного продавця відображалося в окремому рядку, поле Продавець має опинитися в області Перетягніть сюди  поля рядків. Якщо ви відпустите кнопку миші, у макеті з'являться ці прізвища.

Для відображення сум продажу для кожного продавця слід перетягти поле Обсяг збуту до області        з написом Перетягніть сюди елементи даних. До цієї області звичайно перетягуються числові дані, оскільки Excel автоматично підсумовує вміст цієї області. Підсумкові цифри відображаються у звіті. Коли поле Обсяг збуту буде перетягнуто до області для елементів даних, замість кольорових рамок області макета з'явиться готовий  звіт зведеної таблиці.

 

V. Формування практичних навичок і вмінь

Інструктаж із правил техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (через 15 хв після початку роботи). (Варіанті 1)

Інструктивна картка

1. Завантажте табличний процесор Microsoft Excel.

2. Створіть електронну книгу відповідно до зразка.

 

 

3. Створіть звіт зведеної таблиці вивченою схемою.

4. Створіть у власній папці папку  Аналіз даних і збережіть книгу під назвою: Зведена_твблнця_Прізвище.

VI. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Тестування

Використовується програма TeetW2 або інша. Тести готуються заздалегідь.

1. ІЦо треба зробити в першу чергу, щоб створити звіт зведеної та­блиці?

A) Відкрити Майстер зведених таблиць;

Б) перетягти дані з аркуша до подання зведеної таблиці;

B) визначити, про що вам потрібно дізнатися.

 

2. Розташування даних у зведеній таблиці ніколи       не  буває помил­ковим.

А) Так;               Б)ні.

 

3. Які з цих дій можна виконувати за допомогою подання зведеної таблиці?

A) Усі нижченаведені;

Б) аналіз і підсумовування даних;

В) упорядкування та порівняння даних;

 

4. Подання зведеної таблиці створюється шляхом перетягування полів зі списку полів зведеної таблиці.

А)Так;   Б) ні.

 

5. Що таке поля зведеної таблиці?

A) Стовпці вихідних даних;

Б) область макета звіту зведеної таблиці;

B) область, де збираються дані.

 

6. До якої області слід перетягнути це поле, щоб отримати підсумки обсягів збуту?

A) Перетягти сюди поля стовпців;

Б) перетягти сюди поля рядків;

B) перетягти сюди елементи даних.

 

VII. Підбиття підсумків уроку

Виставлення і коментування оцінок.

 

VIII. Домашнє завдання

 Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ підручника.

doc
Додано
9 травня 2020
Переглядів
3241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку