Технологія створення хмари слів і QR-кодування на уроках та в позаурочній діяльності
Слайд №1.
Добридень, шановні колеги!
Я, Шевченко Лариса Вадимівна, викладач Державного навчального закладу «Черкаський професійний ліцей». Викладаю англійську мову,зарубіжну літературу,Основи медичних знань.
Пропоную вашій увазі власний досвід щодо спонукання та мотивації учнів до навчання , використання сучасних гаджетів у навчальному процесі.
Ні для кого не секрет, що майже кожен наш учень має сучасний телефон і використовує його для спілкування у соціальних мережах,перегляду фільмів, здійснює покупки он-лайн, шукає необхідну інформацію,прослуховує музику, тощо…відірвати від телефонів учнів просто неможливо. Наше основне завдання, як викладачів , донести інформацію до учнів, якою б вони могли скористуватися у повсякденному - сучасному житті , а не тільки використовувати цю набуту інформацію на уроках.
І тут мені на допомогу прийшов QR-код. Що це таке? Quick Response Code – “Швидкий відгук » . Це графічне зображення , в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему сторінку або текст.
Як це можна використати у навчальному процесі?
Зараз, я пропоную усім присутнім, у кого є смартфон, прочитати що закодовано на аркуші під №1.
Слайд №2
Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти.”, – Йоганн Вольфганг фон Гете.
Отже, я і вирішила діяти. Усі ми зараз бачимо, що з кожним роком у дітей все менше з’являється інтересу до читання.
Слайд №3
QR-коди допомагають урізноманітнити урок, осучаснити його. Я зашифровую інформацію про письменника чи твір, а дітям роздаю коди, вони шукають розшифровку коду за допомогою телефону , а потім розповідають про інформацію,яку знайшли. Таким чином, у мене є і подача нового матеріалу через самих учнів, і додаткова оцінка, а саме головне телефон працює на отримання нових знань.
Слайд №4
Наприклад, підручники із зарубіжної літератури та англійської мови були надруковані лише у листопаді-грудні 2018 р. Але на сайті міністерства освіти та науки були електронні версії підручників для 10 класу.
Слайд №5
Ми не знали підручник якого автору до нас прийде,тому я завантажила собі підручник автора Ніколенко О.М., лише тому що там були завдання із QR-кодами.
Слайд №6
Коли ми вивчали Гомера «Одіссея», в кінці теми є позначка «експрес -урок» та кью ар код до цього додатку.
Слайд №7
Ця ссилка веде на ЮТуб де авторка підручника розповідає про Гомера та його твори. Це надає інший формат уроку.
Слайд №8
Підручник з англійської мови ми отримали майже під кінець І семестру, автор Валентина Буренко, але з електронною версією я почала працювати ще з вересня. Скористувавшись електронною версією підручника, у якому є кью ар коди, які розшифровують ссилки з граматичними вправами, тестами тощо.
Слайд №9
Спочатку я намагалася роздрукувати ці вправи, але, нажаль – діти не цікавляться цими вправами та неохоче працюють у паперовому варіанті, тоді я запропонувала учням розшифровувати самостійно ці коди, та в режимі он-лайн, з телефону учні почали працювати з вправами. І це запрацювало, вони були більш зацікавлені предметом.
Слайд №10
Яскраво та доречно допомагають кью ар коди у позакласній діяльності. Під час тижня «Англійської мови та зарубіжної літератури» я запропонувала учням «Літературний квест», на дверях навчальних кабінетів були приклеєні кью ар коди із зашифрованими творами. Учні повинні були перейти по ссилкам на твори англійською мовою та знайти автора.
Слайд №11
Як зразок Альбер Камю «Чума»
Федір Достоєвський «Злочин та кара»
Слайд №12
Створювати коди дуже легко, особисто я користуюсь ось цім сайтом. У це поле ввожу текст або ссилку на сайт, натискаю «створити код» і поруч код генерується , зберігаю його як звичайний малюнок , а потім працюю за потребами.
Слайд №13
Навчилася я це робити завдяки освітньому порталу «На урок», вебінар цього порталу абсолютно безкоштовні.
Слайд №14
Ще один шлях до цікавого уроку – це «хмара із слів». Це візуальне відтворення списку слів, категорій на єдиному зображенні. За допомогою хмар можна візуалізувати матеріал з теми у більш наочний спосіб.
Це сприяє швидкому запам’ятовуванню інформації. Перетворити текст у цікаву головоломку, а саме головне спонукати учнів гортати сторінки підручника, тексту твору, читати інформацію у Вікіпедії та інших пізнавальних сайтах. Вони це роблять через мобільний телефон,учням легко складати образ героя, розібрати біографію письменника.
Слайд №15
Наприклад «Листя трави» Волт Вітмен
Слайд №16
Позакласне читання творчість Гоголя
Слайд №17
«Синій птах» - Моріс Метерлінк
Слайд №18
Оскар Уальд «Портрет Доріана Грея»
Слайд №19
Позакласне читання Гі де Мопассан.
№20
Програм щодо створення хмар - безліч, я працюю у ВОРДАРт. Діти користуються і фотошопом та іншими програмами я їх в цьому не обмежую.
№21
У цьому році ,як ніколи, із заохоченням діти приймали участь в інтернет-олімпіадах за допомогою телефонів.
№22
Ось де яки нагороди, а в загалі за цей навчальний рік у мене було: біля 70 учасників інтернет-олімпіад.
Організатори цих всеукраїнських олімпіад освітній портал «на урок » та «Всеосвіта».
№23,24
І на кінець свого виступу, я вас знову хочу попросити взяти в руки мобільні телефони та спробуйте прочитати цей вислів. Першу частину ми всі добре знаємо, але Конфуций робив акцент на інше, це сказано у другий частині вислову…..так це…. «Не дай вам Боже жити в епоху змін. Але якщо вже так сталося, то дай вам Боже скористатися новими безмежними можливостями!»
№ 25
Я вам усім бажаю здоров’я, творчого натхнення, ентузіазму, не зупинятися на досягненому і не боятися змін! Користуйтеся цим часом!