Прості і складні речовини. Метали і неметали. Хімічні формули речовин.

Про матеріал
Мета: пояснити причину багатоманітності речовин, дати поняття „ прості речовини”, ,, складні речовини”, ,, хімічна формула” ; вивчити поділ простих речовин на метали і неметали; навчитися розрізняти прості і складні речовини, метали і неметали; розвивати уміння і навички учнів в описуванні фізичних властивостей речовин і порівнювати їх; виховувати інтерес до вивчення хімії на основі хімічного експерименту.
Перегляд файлу

Конспект уроку 8

Тема : Прості і складні речовини. Метали і неметали. Хімічні формули речовин.

Мета: пояснити причину багатоманітності речовин, дати поняття „ прості речовини”, ,, складні речовини”, ,, хімічна формула” ; вивчити поділ простих речовин на метали і неметали; навчитися розрізняти прості і складні речовини, метали і неметали; розвивати уміння і навички учнів в описуванні фізичних властивостей речовин і порівнювати їх; виховувати інтерес до вивчення хімії на основі хімічного експерименту.

Обладнання: моделі атомів, зразки металів і неметалів, інші речовини - цукор, кухонна сіль, калій перманганат та ін.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форми роботи: лекція з елементами бесіди, інтелектуальна розминка, мікрофон, експеримент

                            Дем. № 9 Зразки металів і неметалів.

                           Лаб. досл. № 1 Ознайомлення із зразками простих і складних речовин, робота в групах.

 

                                             Хід уроку:

І.  Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

    1) Інтелектуальна розминка (перевірка д\з).

     Учні характеризують  елементи за положенням в періодичній системі.

     Учні називають відносні атомні маси елементів.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

     Учням пропонується математичне завдання: користуючись цифрами 1,2,3 утворити різні одно-, дво-, трицифрові числа .

Запитання. Скільки можна утворити різних чисел?

    Після 1хв. роботи в учнів утворяться багато чисел. Відразу ж ставимо питання: мало чи багато речовин можна утворити  з 110 хімічних елементів? Звичайно учні відповідатимуть, що багато. Це пояснює таку різноманітність речовин – біля 20 млн.

     Ще можна навести приклад з буквами : з 33 букв утворюються усі слова, якими ми користуємось у

повсякденному житті.

V. Вивчення нового матеріалу.

1)   Поняття „ хімічна формула”,  ,, індекс”.

Склад кожної речовини можна записати за допомогою символів хімічних елементів. Наприклад, молекула води складається з одного атома Оксигену і двох атомів Гідрогену.      

Схематично зобразити її можна так:

 

 

                                                                                                

 

 

  А записати хімічну формулу води можна   так:

                                                    H2O

                    

                          ІНДЕКС

Вводимо поняття „ хімічна формула”  і  „ індекс”.

2) Прості і складні речовини.

 Демонстрація. Учням демонструємо зразки різних речовин , добре їм знайомі, на дошці учитель записує формули цих речовин: цукор – C12H22O11, кухонна сіль -NaCl, марганцівка – KmnO4, цинк - Zn, алюміній - Al, сірка - S, можна згадати, що до складу повітря входять кисень і азот – O2  і    N2 .

 Перед учнями ставимо проблемне питання: чим відрізняються ці речовини? Учні правильно відмітять , що за складом. Даємо поняття „ прості” і  „складні  речовини” , складаємо схему і пропонуємо учням самостійно розподілити речовини на прості і складні. Схема заповнюється поступово: спочатку ділимо речовини на прості і складні, а потім доповнюємо поділ простих речовин на метали і неметали.

                                              

 

 

 

 

 

                      

3) Метали і неметали.

   Лабораторний дослід учні виконують в групах:

VI.Закріплення вивченого.     Міні - тренінг.

Скласти формули речовин, які складаються з :

а) 2 атомів Калію і  1 атому Оксигену

б)  3 атомів Оксигену

в)  1 атому Феруму

г) 6 атомів Карбону, 12 атомів Гідрогену і 6 атомів Оксигену

д) 1 атому Сульфуру і  3 атомів Оксигену

е)  1 атому Алюмінію

У два стовпчики виписати окремо прості і складні речовини.

VII.Домашнє завдання.

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку