Проведення інтегрованих уроків англійської мови в сучасній школі. 9-11 клас

Про матеріал
Мета статті:"Проведення інтегрованих уроків англійської мови в сучасній школі", розкрити важливість проведення інтегрованих уроків англійської мови в старших класах. описані можливі форми роботи на уроці.
Перегляд файлу

Проведення інтегрованих уроків англійської мови в сучасній школі.

           Сучасна система освіти ставлять перед педагогом низку викликів. І один із них - це виховання всебічно розвиненої особистості з широким світоглядом і вмінням критично та логічно мислити. Інтегрований урок дозволяє вчителю розширити кругозір учнів, побудувати логічну систему зв’язків між знаннями з різних сфер знань. Англійська мова, як важливий соціокультурний та комунікативний елемент, дає змогу вчителю провести інтегровані уроки, вирішивши низку завдань, які важко реалізувати в рамках традиційних уроків. Це:

  •     підвищення мотивації навчальної діяльності з допомогою нестандартної форми уроку (це незвично, отже цікаво);
  •     розгляд понять та термінів, що використовуються у різних предметних галузях;
  •     організація цілеспрямованої роботи з розумовими операціями: порівняння, узагальнення, класифікація, аналіз, синтез тощо;
  •     показ міжпредметних зв'язків та їх застосування під час вирішення різноманітних завдань.
  •     мотивація на отримання знань, коли учень розуміє, де він далі зможе застосувати свої набуті знання.
  •     створення атмосфери успіху, навчити працювати в команді.

Фізіологами та психологами доведено, що діти (особливо молодшого шкільного віку) не можуть протягом цілого уроку займатися лише однією діяльністю, наприклад, читати та писати. Тому доцільно проводити інтегровані уроки, де одній темі підпорядковуються різні види діяльності.

На інтегрованих уроках діти працюють легко та з цікавістю, засвоюють великий обсяг матеріалу. Важливо й те, що знання і навички не тільки застосовуються школярами в їх практичній діяльності, в стандартних навчальних ситуаціях, але й дають вихід для прояву творчості, для прояву інтелектуальних здібностей.

Інтеграція - це глибоке взаємопроникнення, злиття, наскільки це можливо, в одному навчальному матеріалі узагальнених знань у тій чи іншій галузі.

   Поняття «інтеграція» може мати два значення:

а) створення у школярів цілісного уявлення про навколишній світ (тут інтеграція сприймається як мета навчання);

б) знаходження загальної платформи зближення знань (тут інтеграція – засіб навчання).

На таких уроках створюється більше можливостей для вирішення пізнавальних завдань, висловлювання пропозицій реалізації творчого потенціалу, словом створюються умови для всебічного розвитку особистості учня.

Інтегрований урок можна провести у наступній формі:

• урок - проект;

• урок - телеміст;

• урок - ділова чи рольова гра;

• комбінований урок;

• урок-подорож.

 • урок - гра («КВК», «Щасливий випадок», «Поле чудес», конкурс, вікторина, брейн-ринг);

• театралізований урок (урок-судовий процес);

• заключна екскурсія.

Урок іноземної мови має особливу глобальну мету - це оволодіння іноземною мовою, залучення до іншої культури та участь у діалозі культур. Ця мета досягається шляхом формування здатності до міжкультурної комунікації. Головною метою комунікативного навчання є орієнтація учня на новий соціокультурний простір, в якому б йому було б комфортно та цікаво. На допомогу вчителю приходять інтегровані уроки,  на яких педагог може створити наступні міжпредметні зв’язки :

  •     англійська мова і зарубіжна література (вивчення віршів та творів мовою оригіналу, життя письменників та поетів, написання віршів чи творчий переклад, тощо);
  •     англійська мова і географія (вивчення геополітичного положення англомовних країн, їх клімат та природа, тощо);
  •     англійська мова та історія (вивчення історії розвитку та становлення англійської мови на світовій арені, історія англомовних країн та їх історичний поступ, важливі історичні події, тощо);
  •     англійська мова та інформатика (проведення телемосту з іншим класом чи школою, проведення он-лайн тесту чи гри, тощо).

Інтегроване навчання – інноваційна технологія, яка сміливо пов'язує на перший погляд важко сумісні предмети і демонструє кращі результати знань учнів. Під час проведення інтегрованих уроків учні активніші, тому що вважають себе співавторами уроку, демонструють глибшу підготовку та застосовують знання суміжних предметів.

 Іноземна мова займає особливе місце, оскільки вона вже є інтегрованим предметом, який пронизаний міжпредметними зв'язками та пропонує учням знання багатьох галузей науки, мистецтва, культури, а також реального повсякденного життя.

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, профільний рівень) 10 клас (Несвіт А.М.)
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку