Методична розробка уроку (презентація) "Preparing Food"

Про матеріал

Метою створення даної презентації є удосконалювати знання, уміння, навички, набуті учнями на уроках англійської мови; практикувати учнів у здійсненні усного спілкування в заданій ситуації (навчальній та культурній); розвивати мовну здогадку, інтелектуальні та пізнавальні здібності, готовність до участі в іншомовному спілкуванні; розширювати світогляд учнів; розвивати творчі здібності, самостійність, естетичні смаки; виховувати позитивні ставлення до вивчення англійської мови.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Preparing Food. Головатенко Лілія Михайлівна. Викладач англійської мови. Кривоозерський ПАЛ

Номер слайду 2

The Aim of the Lesson: The Aim of the Lesson: To develop pupils' listening, speaking, writing and reading skills;To develop pupils' quick reaction and ability to select new words;To broaden pupils' knowledge on the topic “Food“;To teach the pupils to cooperate with each other; To teach pupils to use the words some/any.

Номер слайду 3

Мета уроку: Розвивати навички читання, говоріння, аудіювання та письма;Розвивати в учнів швидкість реакції та здатність вибирати потрібні слова;Поповнювати знання учнів з теми "Їжа". Навчати учнів працювати в парах;Навчати учнів вживати слова some/any.

Номер слайду 4

How can you understand the proverb:"You can't make an omelette without breaking eggs"

Номер слайду 5

Let's do “Word to word"Your task is to name the following kinds of food: Things to eat. Things to drink. Fruits Vegetables. Things made from milk. Fast food

Номер слайду 6

Let's watch a video track!!!

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Can you remember the names of the food from the video track?

Номер слайду 9

What phrases have you heard?

Номер слайду 10

- Can you cook?- Yes, I can.- What's your best dish?- It's…….

Номер слайду 11

What way can we prepare food?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Make up word-combinations using the table:{C083 E6 E3-FA7 D-4 D7 B-A595-EF9225 AFEA82}Fry Boil Wash Steam Glaze Slice Stew Roast

Номер слайду 32

Divide the words into two baskets: Plate, cucumber, pot, oil, parsley, tray, cup, knife, mushrooms, carrots, fish, butter dish, milk, rolling-pin, beet, coffee pot, strawberry, pear, spoon, garlic, salt, fork, glass, sugar, dish, ham, egg, saucer, kettle, sieve.

Номер слайду 33

Check up yourselves: Kitchen Utensils: Utensils: Ingredients:plate, pot, cup, knife, butter dish, cucumber, oil, parsley, carrots, coffee pot, spoon, dinner plate, mushroom, strawberry, garlic,fork, glass, saucer, kettle, sieve, fish, milk, pear, salt, ham, egg,tray, rolling-pin. beet, sugar.

Номер слайду 34

Can you name the ingredients of the dishes?

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

When do we use the words some / any?

Номер слайду 47

The using some/any. Some - we use in affirmative (+) sentences;Any – we use in interrogative (?) and negative (-) sentences. Eg. There is some milk on the table. Are there any tomatoes in the fridge? There aren't any sausages on the plate.

Номер слайду 48

Some +; Any - / ?Dialogue 1 Oliver: Let’s have _________ lunch. Hannah: Good idea. Are there ________ pizzas in the fridge?Oliver: No, there aren’t. Hannah: What have we got?Oliver: There’s ________ cheese. And there’s _______ ham. Hannah: Is there ________ butter?Oliver: Yes, there is. Hannah: OK. Let’s have ham and cheese sandwiches. Oliver: Ah. There’s a problem. Hannah: What is it?Oliver: We haven’t got _________ bread.  

Номер слайду 49

Some +; Any - / ?Dialogue 2 Hannah: Is there _________ pasta?Oliver: Yes, there is. Hannah: Let’s make ________ tomato sauce for the pasta. Oliver: We haven’t got _________ tomatoes. Hannah: Are there ________ mushrooms?Oliver: No, there aren’t. But there’s ________ money on the table. Hannah: What for?Oliver: Let’s go out and buy ________ chips! 

Номер слайду 50

Some + ; Any - / ?Dialogue 3 Angela: Is there _______ coffee?Barry: No, there isn’t _______ coffee , but there is some tea. Angela: No, thanks. Is there _______ hot chocolate? Barry: Yes, there is. And there is _______ toast. Angela: Good. And is there _______ ham?Barry: No, there isn’t any ham, but there is ________ cheese. Angela: Can I have a hot chocolate and ________ toast and cheese, please?Barry: OK, there’s _______ bread on the table. Just help yourself! 

Номер слайду 51

Before summing-up draw the face that characterize your work during the lesson- I worked well!- Good work, but it could be better.- I don't like my work.

Номер слайду 52

Summing-up: What was this lesson about?What new things have you learnt today?What was the most difficult for you at this lesson?Did you like the lesson?

Номер слайду 53

Your hometask: Write the recipe of your favourite dish

Номер слайду 54

Thanks a lot for your work!!The lesson is over!

Номер слайду 55

Find 10 food and drink words{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}HHAMMVGPTOASTHRXKRTIJCNRLMIOHOTCHOCOLATEVFYLDRECWLELQSVOQVFEAPPLESFFEPAQJDBANANALJJSIQXPOKWKXNQXXIETPUHIXHKJMYCVQQEGGSOXEBRTSNXZPBTOMATOESAXMCQAJFGRSZEQKNMGVKAERQJAMDAHHHUNHCHEESENZIWOLPEXBREADNYI

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Номер слайду 58

pptx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку