Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові і діалозі.

Про матеріал
Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові і діалозі. Розгорнутий конспект із дидактичним матеріалом.
Перегляд файлу

Тема: Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові і діалозі.

Мета : повторити, узагальнити й поглибити відомості про речення з  

прямою мовою, діалог;сформувати цілісну систему особистих знань

шестикласників з теми; удосконалювати  пунктуаційні вміння щодо

правильної розстановки розділових знаків у реченнях з прямою

мовою; розвивати творчі вміння моделювати речення з прямою мовою,

виховувати культуру спілкування.

Тип уроку : комбінований

Обладнання: підручник  О.Глазової, Ю.Кузнєцова «Рідна мова. 6

клас»(Педагогічна преса, 2005), картки.

Методи і прийоми:  слово вчителя, бесіда, творча робота, робота з

підручником, «Мозковий штурм».

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.1. Привітання. Перевірка готовності до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

2.1. Перевірка домашньої вправи

2.2. Оцінювання знань, умінь і навичок, мотивація навчальної діяльності.

ІІІ.  Повторення і узагальнення попередньо вивченого.

3.1. Фронтальна бесіда

- Що таке речення?

- Які вони бувають?

- Яке речення називається складним?

- Які розділові знаки ставляться між простими реченнями у складному?

-Що таке пряма мова?

- Що таке слова автора?

- В яких позиціях може стояти пряма мова відносно слів автора?

3.2. Робота з підручником.

Вправа 31 (усно)

IV.Повідомлення теми і мети уроку; мотивація навчальної діяльності.

V. Вивчення нового матеріалу

5.1.Робота з підручником ( таблиця на сторінці 27)

5.2. Виконання вправи 32 (письмово.)

5.3. Пояснювальний диктант.

Запишіть. Поясніть правила розстановки розділових знаків у цих реченнях.

1.Раз мені мати казала: «Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та одну із мов усіх, щоб у серці ти зберіг» (М.Хоросницька).2.  «Ой, яка чудова українська мова!» - захоплено писав український поет Олександр Підсуха . 3. Дмитро Білоус вигукує: «Ти наше диво  калинове, кохана материнська мово!»

5.4. Бесіда

- Чи знаєте ви, що таке діалог?

- Що таке репліка?

5.5.Опрацювання таблиці «Ситуація спілкування»

5.6. Письмове виконання вправи 37.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу

6.1 Творча робота  на картках

Картка 1

Перебудувати речення з прямою мовою у складні речення

  1.                   Я запитала сестру: «Ти вивчила вірш?». 2. Мама просила Оленку : «Полий квіти!». 3. «Татку, купи мені ляльку!» - просила маленька чорнява дівчинка.

Картка 2 .

Перебудувати складні речення у речення з прямою мовою.

  1.                   «Андрію, подай мені зошит»- тихо попросила бабуся. 2. «Хлопці, ідіть на урок!»- наказав серйозний директор. 3. «Галино Василівно, розкажіть нам цікаву історію!» - просили учні шостого класу.

6.2. Робота біля дошки.

Складіть схеми речень із прямою мовою.

  1.                   «Що ж ти робитимеш, синку, у чужій стороні?»- спитав дідусь(М.Коцюбинський). 2. Остап відповів: «Все ж краще  на волі, ніж під паном» (М. Коцюбинський).  3. Прозвучав голос Сірка : «Ми показали туркам і татарам, що сила наша нездоланна!»(В.Малик).

 

VІІ. Домашнє завдання , інструктаж  до його виконання

1.Письмове виконання вправи 41 на сторінці 30.

2. Скласти діалог (4-5 реплік) на гумористичну тему (індивідуальне завдання).

VІІІ.Підсумок уроку.

«Мозковий штурм»

- Що таке пряма мова?

- Які розділові знаки ставляться при прямій мові?

- Діалог – це…..

- Репліка – це….

 

 

 


Картка 1

Перебудувати речення з прямою мовою у складні речення

  1. Я запитала сестру: «Ти вивчила вірш?». 2. Мама просила Оленку : «Полий квіти!». 3. «Татку, купи мені ляльку!» - просила маленька чорнява дівчинка.

 

Картка 2 .

Перебудувати складні речення у речення з прямою мовою.

  1. «Андрію, подай мені зошит»- тихо попросила бабуся. 2. «Хлопці, біжіть на урок!»- наказав серйозний директор. 3. «Галино Василівно, розкажіть нам цікаву історію!» - просили учні шостого класу.

 

Картка 1

Перебудувати речення з прямою мовою у складні речення

  1. Я запитала сестру: «Ти вивчила вірш?». 2. Мама просила Оленку : «Полий квіти!». 3. «Татку, купи мені ляльку!» - просила маленька чорнява дівчинка.

Картка 2 .

Перебудувати складні речення у речення з прямою мовою.

  1. «Андрію, подай мені зошит» - тихо попросила бабуся. 2. «Хлопці, ідіть на урок!»- наказав серйозний директор. 3. «Галино Василівно, розкажіть нам цікаву історію!» - просили учні шостого класу.


Таблиця «Ситуація спілкування»

      Перед тим, як вступити в спiлкування,

слiд УЗЯТИ ДО УВАГИ:

 

 

 

ДЕ спiлкуємося?

 

в офiцiйнiй обстановцi

 

 

СИТУАЦІЯ

СПІЛКУВАННЯ

 

 

ХТО адресат?

у неофіційнiй

обстановцi

 

 

 

Яка МЕТА спiлкування?

    повiдомлення

 

з’ясування

 спонукання

 


 

Залежно вiд цього ТРЕБА ОБМІРКУВАТИ (СПЛАНУВАТИ):

 

ТЕМУ

 

 

ОСНОВНУ ДУМКУ

 

 

ВИСЛОВЛЮВАННЯ

 

ФОРМУ

(дiалог чи монолог)

 

 

СТИЛЬ

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку