Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові

Про матеріал
Презентація до уроку української мови в 5-му класі з теми: "Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові Цикл уроків з української мови, 5 клас Підготувала вчитель української мови опорного закладу «Рудківська СЗШ І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного» Мисько Ольга Михайлівна

Номер слайду 2

Тема уроку: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Мета уроку: поглибити відомості про пряму мову та правила її написання; формувати в школярів уміння правильно складати і записувати речення з прямою мовою; розвивати логічне мислення, інтелекти; виховувати любов до рідної землі, матері, допомогти дітям відчути красу рідної мови, народної творчості. Тип уроку: урок-мандрівка, урок засвоєння нових знань та навичок. Обладнання: картки для індивідуальної роботи, ілюстрації, запис музики П. Чайковського "Пори року", "Зима".

Номер слайду 3

Хід уроку І.Актуалізація опорних знань учнів. Вірш Б. Олійника "Пісня про матір". Посіяла людям літа свої, літечка житом. Прибрала планету, послала стежкам споришу, Навчила дітей, як на світі по совісті жити, Зітхнула полегко — і тихо пішла за межу. Куди ж це ви, мамо?! — сполохано кинулись діти. Куди ви, бабусю? — онуки біжать до воріт. Та я недалечке... де сонце лягає спочити. Пора мені, діти... А ви вже без мене ростіть. Та як же без вас ми?.. Та що ви намислили, мамо? А хто нас, бабусю, у сон поведе по казках? А я вам лишаю всі райдуги із журавлями, І срібло на травах, і золото на колосках. Не треба нам райдуг, не треба нам срібла і злота, Аби тільки ви нас чекали завжди край воріт. Та ми ж переробим усю вашу вічну роботу, Лишайтесь, матусю; Навіки лишайтесь. Не йдіть. Вона посміхнулась, красива і сива, як доля, Махнула рукою — злетіли увись рушники. «Лишайтесь щасливі»,— і стала замисленим полем На цілу планету, на всі покоління й віки.

Номер слайду 4

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. "Очікування " - А ви чого чекаєте від сьогоднішнього уроку? “Зачаровані велетні" “Здивований мандрівник” "Замріяні романтики”

Номер слайду 5

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. І зупинка - "Повторення " Завдання. У поданих реченнях пояснити розділові знаки. Швидко, ми побачились, рідна матінко моя. Я, може, прийду вже до хатоньки цієї, де мати жде мене. Ти, як сонце, моя рідна мати.

Номер слайду 6

Зупинка II. - "Не помились" (по двоє учнів від команди) Записати правильно речення і намалювати схему 1.Запитали пташку: "Куди ти літала, сіренька?" "У вирій, до мами" - відповіла вона. 2. Запитали зернятка: "Куди ти поспішаєш, маленьке?" "У землю, до мами" - відповіло воно. 3. Запитали колосок: "Куди ти тягнешся, манюній?" "У вічність, до мами" - відповів він .

Номер слайду 7

Зупинка III. "Навчаючись - вчусь" Робота з підручником. "Вибір" "Делегат" "Всі" "Довір'я" Зупинка V„ Чарівна смужка” Написати на смужці: ■ ім'я дівчини;

Номер слайду 8

" Зупинка IV. - “ Темна конячка” Холодна, непривітна, люта, засніжена, чарівна, сніжно-біла, зачарована (зима). Золотава, холодна, мінлива, зажурена, поетична, дощова, багата, врожайна (осінь). Добра, ніжна, дбайлива, сумна, рідна, найкраща в світі (мама).

Номер слайду 9

ім'я хлопця; у яких вони відносинах (друзі, однокласники, родичі, брат і сестра, тато і дочка, мама і син); що між ними сталося (посварилися, побилися, зустрілися, поговорили); хто їх помирив, розсудив; Висновок. Де двоє б'ються, третій тікай. Друг пізнається в біді. Чужими руками добре жар загрібати. Чужого не візьму, а за своє постою. Зробив діло - гуляй сміло. Як мати рідненька, той сорочка біленька. Малі діти - малий клопіт, великі діти - великий клопіт. Скласти розповідь, використовуючи речення з прямою мовою. Зупинка V. - „ Чарівна смужка”

Номер слайду 10

Зупинка VII – “Пори року” У поданих реченнях розставити розділові знаки, пояснити їх. "Насуплю я брови, і вітер з морозом повіє, під снігом земля засміється", - говорить зима. "А я засміюся, і сонце веселе засяє, усе зацвіте, заспіває", - весна одмовля.

Номер слайду 11

Вчитель. Розгляньте уважно пейзажні ілюстрації. Яку пору року зображено? Чи відтворюють картини настрій вірша, який ми щойно зачитали?

Номер слайду 12

Зупинка VII. - „ Чарівні мелодії” Скласти розмову Сніжинки з Вітром (І команда) Сніжинки з Морозом (II команда), Сніжинки з Сонцем (III команда).

Номер слайду 13

Зупинка VIII. - „Народні пісні” ” Рідна мати моя” „Мати сіяла сон” „Чорнобривців насіяла мати” „Мамина вишня” Які ви знаєте пісні про маму?

Номер слайду 14

IV. Підсумок уроку Піраміда позитивних емоцій "Дивосвіт" Навчилися… Відкрили… Пізнали…

Номер слайду 15

V. Домашнє завдання: Напишіть твір про свою маму, використовуючи речення з прямою мовою.

ppt
Додав(-ла)
Мисько Ольга
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку