Тема: Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві.
Мета:- поглибити знання учнів про прямі і криві, промінь, відрізок, ; позначати точки на прямій, відрізку, промені; визначати точки, що належать і не належать даній прямій, відрізку, променю; позначати точки на прямій між двома іншими; будувати та вимірювати відрізки. Розвивати уяву, виховувати в учнів інтерес до математики, любов до знань.
Обладнання: презентація, підручник, зошит, простий олівець, лінійка
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Наскрізні лінії: громадянська діяльність, здоров’я і безпека, фінансова грамотність
Компетентності: математична компетентність, вільне володіння мовою, інформаційно- комунікаційна, фінансова грамотність
Очікувані результати: вміння розрізняти геометричні фігури, оперувати лініями
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Створюємо настрій. Пісенька «Сонячний малюнок» (Слайд1)
Доброго всім дня і нашим гостям. Ми раді вітати їх і бажаємо отримати задоволення від зустрічі з нами.
Діти, а у вас настрій гарний? Намалюйте смайлики настрою. Бачу , що майже у всіх гарний настрій, а в когось ще ні, може ще не прокинувся.
На уроці ми дотримуємося правил роботи в дистанційному режимі, і ми одна команда.
Слайд 2.
У - уважні
Р – розумні
О- організовані
К - кмітливі
Бажаю всім гарного настрою, легкого засвоєння теми.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Завдання на увагу.(Слайд 5)
-З яких геометричних фігур складається зображення?
- Які найпростіші фігури тут є?
- Які ще найпростіші фігури ви знаєте?
-Чи здогадались ви, про що ми сьогодні з вами будемо говорити на уроці?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.(Слайд 6)
Ось послухайте казку:
Далеко - далеко , за лісами, за високими горами, за морями й океанами жила була казкова країна
Геометрія. Жили там брати Квадрат, Прямокутник, Трикутник. Але історія буде про наймолодших жителів цієї країни точку та лінію. Брати хоч і не були схожі один на одного, але дуже любили проводити час разом, гратися в різні ігри. Одного разу погратися до них напросилися точка та лінія.
Почили з них сміятися, глузувати.
Засмутилися Точка та Лінія, ідуть плачуть, коли це на зустріч їм сама королева Геометрія.
Задумалися брати і з радістю прийняли друзів в свою команду. З того часу вони ніколи не сварилися, разом гралися, поважали один одного і не насміхалися.
(Слайд 7) Дослідженням геометричних фігур, ліній, відрізків вивчає дуже давня наука геометрія, яка означає «землемірство» Відеофрагмент.
ІV.Повідомлення теми уроку . (Слайд 8)
1.Пригадуємо геометричні фігури, добираємо назви до рисунків. (Слайд9)
( робота на дошці, діти стрілочками, об’єднують малюнок і назву)
Руханка (Слайд 10)
5. Ми дослідники. Діти, що ви знаєте про точку?( Слайд 11)
Точка є не тільки в математиці, геометрії, а й в українській мові, тільки в українській мові вона називається крапка. Де потрібна нам крапка в українській мові? (ставимо в кінці речення)
Робота в з підручником в групах.
І група Завд. 2 Поставте точку і проведіть через неї 4 прямі, а хтось бажає на дошці зобразити точку з прямими.(Слайд 12)
Скільки ще ми можемо провести прямих через цю точку?
Висновок: через одну точку можна провести безліч прямих.
ІІ група Завд. 3 Постав дві точки. Сполучи точки прямою лінією. Сполучи ці ж точки кривою лінією. Чи можна через ці точки провести ще одну криву? А ще одну пряму? (Слайд 13)
Висновок: Через дві точки можна провести тільки одну пряму, а кривих багато.
ІІІ група. Завд. 4 Постав точку. Познач її буквою О. Проведи із цієї точки два промені. Чи можна від однієї точки провести ще промені? А в природі ми десь таке спостерігаємо? (Слайд 14)
Висновок: з однієї точки можна провести безліч променів.
6. Працюємо разом, вимірюємо і креслимо відрізки( робота в зошиті) (Слайд 15, 16, 17)
завд. 5, завд. 6.
7. Узагальнення і систематизація.
Гра «Правда-неправда» (Слайд 18)
- А зараз ми дізнаємося чи зрозуміли сьогоднішню тему.
Покажіть істинне чи хибне.
•Пряма не має ні початку, ні кінця.
• Відрізок має початок, але не має кінця.
• Промінь — це частина кривої, що має початок і кінець.
• Через одну точку можна провести лише одну пряму.
• Через одну точку можна провести багато прямих.
• Через дві точки можна провести багато кривих.
• Через дві точки можна провести лише одну пряму.
Рефлексія.(Слайд 19, 20)
Що вас здивувало?
Що вдалося найкраще?
10.Домашнє завдання(Слайд 21)
Завдання 9 с.117 підручника