Пряма, промінь, відрізок. Прмі і криві.

Про матеріал
Конспект уроку математики у 3 класі" Пряма, промінь, відрізок. Пряма і криві" Дана розробка уроку призначена для дистанційного навчання. Додається презентація.
Перегляд файлу

Тема: Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві.

Мета:- поглибити знання учнів про прямі і криві, промінь,  відрізок, ; позначати точки на прямій, відрізку, промені; визначати точки, що належать і не належать даній прямій, відрізку, променю; позначати точки на прямій між двома іншими; будувати та вимірювати відрізки. Розвивати уяву, виховувати в учнів інтерес до математики, любов до знань.

Обладнання: презентація, підручник, зошит, простий олівець, лінійка

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Наскрізні лінії:  громадянська діяльність, здоров’я і безпека, фінансова грамотність

Компетентності: математична компетентність,  вільне володіння мовою, інформаційно- комунікаційна, фінансова грамотність

Очікувані результати: вміння розрізняти геометричні фігури, оперувати лініями

Хід  уроку

І. Організаційний  момент.

 Створюємо настрій. Пісенька «Сонячний  малюнок» (Слайд1)

Доброго всім дня і нашим гостям. Ми раді вітати їх і бажаємо отримати задоволення від зустрічі з нами.

Діти, а у вас настрій гарний?  Намалюйте  смайлики настрою.   Бачу , що майже у всіх гарний настрій, а в когось ще ні, може ще не прокинувся. 

На уроці ми дотримуємося правил роботи в дистанційному режимі, і ми одна команда.

Слайд 2.

У -  уважні

Р – розумні

О- організовані

К -  кмітливі

Бажаю всім  гарного настрою, легкого засвоєння теми.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Яку тему ми вивчаємо?
  2. Які ви знаєте одиниці вимірювання?
  3. А для чого вони  нам потрібні ?
  4. Будемо чарівниками , як в казках і виконаємо чарівні перетворення одних одиниць в інші. Але спочатку запишемо число, класна робота. Об’єднати і записати одиниці довжини відповідними парами . (Слайд 3,4)

1.Завдання на увагу.(Слайд 5)

-З яких геометричних фігур складається зображення?

- Які найпростіші фігури тут є?

- Які ще найпростіші фігури ви знаєте?

-Чи здогадались ви, про що ми сьогодні з вами будемо говорити на уроці?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.(Слайд 6)

Ось послухайте казку:

Далеко - далеко , за лісами, за високими горами, за морями й океанами жила була казкова країна

Геометрія. Жили там брати Квадрат, Прямокутник, Трикутник. Але історія буде про наймолодших жителів цієї країни точку та лінію. Брати хоч і не були схожі один на одного, але дуже любили проводити час разом, гратися в різні ігри. Одного разу погратися до них напросилися точка та лінія.

  • Вам так весело разом, візьміть і нас до себе.
  • Та ти  Точка така маленька, а лінія всього пряма, як з вами можна гратися? З вами зовсім не цікаві.

Почили з них  сміятися, глузувати.

Засмутилися Точка та Лінія, ідуть плачуть, коли це на зустріч їм сама королева Геометрія.

  • Чому такі засмучені, чому плачете?
  • З нас насміхаються брати Квадрат, Прямокутник, Трикутник. Не хочуть з нами гратися.
  • Ви не засмучуйтеся. Адже ви найголовніші в нашому королівстві. З тебе Точко всі фігури починаються, а з тебе Лініє вони побудовані.
  • Зраділи Точка та лінія і щодуху до братів помчали. Навипередки почали їх розповідати, що вони найважливіші в королівстві, що без них не було б їх.

Задумалися брати і з радістю прийняли друзів в свою команду. З того часу вони ніколи не сварилися, разом гралися, поважали один одного і не насміхалися.

(Слайд 7) Дослідженням геометричних фігур, ліній, відрізків вивчає дуже давня наука геометрія, яка означає «землемірство» Відеофрагмент.

ІV.Повідомлення теми уроку . (Слайд 8)

1.Пригадуємо геометричні фігури, добираємо назви до рисунків. (Слайд9)

( робота на дошці, діти стрілочками, об’єднують малюнок і назву)

Руханка (Слайд 10)

5. Ми дослідники. Діти, що ви знаєте про точку?( Слайд 11)

Точка є не тільки в математиці, геометрії, а й в українській мові, тільки в українській мові вона називається крапка. Де потрібна нам крапка в українській мові? (ставимо в кінці речення)

Робота в з підручником в групах.

І група Завд. 2 Поставте точку і проведіть через неї 4 прямі, а хтось бажає на дошці зобразити точку з прямими.(Слайд 12)

Скільки ще ми можемо провести прямих через цю точку? 

Висновок: через одну точку можна провести безліч прямих.

ІІ група Завд. 3 Постав дві точки. Сполучи точки прямою лінією. Сполучи ці ж точки кривою лінією. Чи можна через ці точки провести ще одну криву? А ще одну пряму? (Слайд 13)

Висновок: Через дві точки можна провести тільки одну пряму, а кривих багато.

ІІІ група. Завд. 4 Постав точку. Познач її буквою О. Проведи із  цієї точки два промені. Чи можна від однієї точки провести ще промені? А в природі ми десь таке спостерігаємо? (Слайд 14)

Висновок: з однієї точки можна провести безліч променів.

6. Працюємо разом,  вимірюємо і креслимо відрізки( робота в зошиті) (Слайд 15, 16, 17)

завд. 5, завд. 6.

7. Узагальнення і систематизація.

Гра «Правда-неправда» (Слайд 18)

- А зараз ми дізнаємося чи зрозуміли сьогоднішню тему.

Покажіть   істинне чи хибне.

•Пряма не має ні початку, ні кінця.

• Відрізок має початок, але не має кінця.

• Промінь  — це частина кривої, що має початок і  кінець.

• Через одну точку можна провести лише одну пряму.

• Через одну точку можна провести багато прямих.

• Через дві точки можна провести багато кривих.

• Через дві точки можна провести лише одну пряму.

Рефлексія.(Слайд 19, 20)

Що вас здивувало?

 Що  вдалося найкраще?

10.Домашнє завдання(Слайд 21)

Завдання 9 с.117 підручника

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
1050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку